زرتشت احمدی راغب ، در زندان اوین به بیهوشی فرو رفت.

 
زرتشت احمدی؛ وضعیت نامناسب پزشکی، جلوگیری از آزادی
خبرگزاری هرانا – شامگاه روز جاری زرتشت احمدی راغب در بیستمین روز اعتصاب غذا بیهوش و به بهداری زندان اوین منتقل شد. برای این زندانی که از ناراحتی قلبی نیز رنج می برد، تودیع وثیقه انجام شده، اما همچنان از آزادی او ممانعت بعمل می آید.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یک منبع نزدیک به خانواده احمدی گفت: “خانواده احمدی مبلغ ۱۰۰ میلیون سند صادره را تودیع کرده اند یعنی درحال حاضر سند بازداشت شده اما همچنان از آزادی او ممانعت بعمل می آید.”
این منبع مطلع در گفتگو با هرانا در ادامه با تاکید بر تداوم اعتصاب غذای آقای احمدی به گزارشگر هرانا گفت: “شامگاه امروز و در بیستمین روز اعتصاب، زرتشت از حال رفت و به بهداری منتقل شد با اینحال بعد از رسیدگی اولیه به بند بازگردانده شده است. او از بیماری قلبی نیز رنج می برد که از این بابت بسیار جای نگرانی وجود دارد.”
لازم به یادآوری است، صبح روز یکشنبه ۲۳ آبان‌ماه، زرتشت (اسماعیل) احمدی راغب، در منزل شخصی اش در شهریار توسط نیروهای امنیتی لباس شخصی بازداشت و روز بعد در یک تماس تلفنی کوتاه به خانواده‌اش خبر داد که در بند ۲۰۹۹ زندان اوین نگهداری می‌شود.
آقای احمدی بعد از یک ماه تحمل سلول انفرادی در تاریخ ۲۳ آذرماه به سالن ۱ بند ۴ زندان اوین منتقل شده است.

پیشتر یک منبع نزدیک به خانواده احمدی در مورد اعتصاب غذای این فعال مدنی به گزارشگر هرانا گفته بود: “از روز اول که به انفرادی منتقل شده بود اعتصاب غذا کرده و وقتی به بند منتقل شد اعتصاب غذایش را شکست. اما به فاصله کمی دوباره دست به اعتصاب غذا زد.”
این فعال مدنی پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز مدنی داشته است.

مورخ ۲۷ بهمن ماه سال ۹۴ شعبه اول دادگاه انقلاب شهریار، زرتشت احمدی، را به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق نشر مطالب انتقاد آمیز در فیسبوک شخصی اش به شش ماه حبس تعزیری محکوم کرده بود.
آقای احمدی راغب، پرونده دیگری نیز در ارتباط با شرکت در تجمعات اعتراضی مسالمت آمیز دارد، وی دوم آذرماه سال گذشته به همراه تعداد دیگری از فعالین مدنی در تجمعی مقابل ساختمان لاستیک دنا در تهران بازداشت و به بند هشت زندان اوین منتقل شد. وی با قرار کفالت در شانزدهم آذرماه از بابت پرونده مذکور آزاد شده بود.