قسمت پنجم نامه هاشم خواستار / در یک انتخابات فرمایشی شرکت نمی کنیم

كانون حمایت از خانواده جان باختگان و بازداشتی ها 14اردیبهشت ۹۶: در آخرین قسمت و پنجمین قسمت از نامه سید هاشم خواستار به خامنه ای و ادامه طرح سوالاتش، پیامی به ملت قهرمان ایران می دهد که متن کامل در زیر آمده است:
8- حتما این شعار را در زمان انقلاب شنیده اید:
ای شاه خائن، ای شاه خائن
کُشتی جوانان وطن، آه و واویلا
کردی هزاران در کفن آه و واویلا
مرگ بر شاه مرگ بر شاه
آقای خامنه ای شما خوب می دانید تمام شهدای انقلاب 57، 2,550نفر بودند و باز می دانید که تمام اعدامی های محمدرضا شاه و پدرش رضا شاه 3,500نفر بودند. در حالیکه فقط در تابستان 67 به دستور آقای خمینی بیش از ۳۰هزار زندانی اعدام شدند. آقای خامنه ای من در هوای سال 57زندگی می کنم و حاضر نیستم پا روی حق بگذارم و از کسی هم نمی ترسم. قبول دارید که انقلاب بوسیله ی شما و آقای خمینی و سایر روحانیون حاکم، غصب شد؟ انقلابی که همه در آن شرکت داشتند و قرار نبود که در انحصار قشر یا گروه خاصی از جمله روحانیون در بیاید.

9- از دوم خرداد 76 که مردم بر خلاف شما به سید محمد خاتمی رای دادند تا آخرین انتخابات خبرگان گذشته که باز آنهائی که پای صندوق های رای رفتند به کاندیدا های مد نظر شما از جمله آقایان مصباح یزدی و شیخ محمد یزدی رای ندادند و آقای جنتی هم نفرِ آخر یعنی شانزدهم شد. چند بار ثابت شود که موافقت مردم، همراهتان نیست؟ اینها چه معنی دارد؟ به غیر از این است که آقای خامنه ای ملت، شما را نمی خواهند؟

10- آقای خامنه ای جوانانی که به جرم سیاسی و یا غیر سیاسی اعدام می شوند و یا به زندان می افتند و یا خدای ناکرده توهین به پیامبر و قران می کنند "معلول" هستند و "علت" را باید آنهایی بدانیم که با عملکرد سوء شان و نیز با استفادهٔ ابزاری از دین، مردم را به آن بدبین کرده اند.

11- آقای خامنه ای حکومتی که نقد نشود همچون آب راکد یک حوض، می گندد. شما با این همه قدرتی که دارید تا کنون شده که بپذیرید یک سطر در رادیو تلویزیون و یا مطبوعات داخلی، نقدی از شما بکنند؟ به قول آقای توکلیِ اصول گرا و از جنس خودتان؛ فساد در کشور ما نهادینه شده. یعنی بوی گند این فساد همه جا را گرفته و کشورهای دیگر هم می دانند که در ایران چه خبر است.

(پیام به ملت قهرمان ایران)
ملت قهرمان ایران، همان طور که می بینید کشور، با بحران ها و آسیب های اجتماعی فراوان، روبروست. تنها راه برون رفت از این همه بحران و آسیب های اجتماعی، برخورداری از بزرگترین دست آورد بشر یعنی «آزادی بیان» است. شما با انقلابتان در 22بهمن 57، بخصوص در همان ۲سال اولِ انقلاب که در دولت موقت، اکثرِ احزاب شرکت داشتند ثابت کردید که محور تمام شعارها و خواست نهائی تان آزادی است. اما روحانیتِ حاکم به بهانه ی «اجرای دستورات اسلامی» و دستاویزِ «توطئه دشمنان علیه اسلام»، آزادی های مشروع و قانونیتان را از شما گرفتند. اکنون درمان تمام دردهای شما «آزادی» است. پس بیایید با همدیگر فریاد بزنیم که در یک انتخابات فرمایشی شرکت نمی کنیم و حکومت را وادار کنیم که انتخابات آزاد برگزار کند. نتیجهٔ انتخابات آزاد، رعایت حقوق بشر و رسیدن اقوام ایرانی به حقوقشان و داشتن یک قوهٔ قضائیهٔ سالم و مستقل خواهد بود که در نهایت، منجر به رفاه و سعادت دنیوی و اخروی برای شما و فرزندانتان خواهد شد.
از جان خود گذشتم
با خون خود نوشتم
یا مرگ یا آزادی...
(زنده باد زندان...
تا برقراری دموکراسی)
«سید هاشم خواستار نماینده ی معلمان ایران»

نظرات