کارگران پالایشگاه کرمانشاه هنوز اعتراض دارند، رانندده گان تاکسی اعتصاب می کنندووو

لایحه اصلاح قانون کار احمدی نژاد – روحانی نه!
تغییرقانون کار بنفع کارگران آری!
- بازداشت 6 کارگرپالایشگاه نفت کرمانشاه درجریان تجمعات اعتراضی زمستان سال گذشته نسبت به واگذاری!
- اعتصاب رانندگان تاکسی متعلق به حمل و نقل همگانی شهرداری اسفراین!
- مرگ دلخراش کارگرجوان در سقزبدنبال سقوط از داربست ساختمان 5 طبقه
بازداشت 6 کارگرپالایشگاه نفت کرمانشاه درجریان تجمعات اعتراضی زمستان سال گذشته نسبت به واگذاری!
اخباروگزارشات کارگری:امروز24فروردین ماه،دادستان کرمانشاه درنشست خبری پرده ازبازداشت 6 کارگرپالایشگاه نفت کرمانشاه درخلال تجمعات اعتراضی زمستان سال گذشته نسبت به واگذاری،برداشت.


نعمت صادقی در نشست خبری که امروز (24 فروردین) برگزار شد، به مباحث مطرح شده در خصوص پالایشگاه کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در مورد اصل واگذاری پالایشگاه و قیمت‌گذاری آن مباحثی مطرح است که مراجع قانونی شامل کمیسیون مجلس، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی در حال بررسی موضوع هستند.

وی ادامه داد: ورود دستگاه قضا ارتباطی با اصل واگذاری و کیفیت آن ندارد و صرفا به دلیل تجمع بدون مجوز و مستمر افرادی بود که می‌توانست باعث اخلال در نظم، تخریب و توهین شود.جلسه‌ای در این خصوص برگزار شد و افراد تجمع کنند متعهد شدند از روال قانونی مطالبه خود را پیگیری کنند.6 نفر هم در این خصوص دستگیر شده بودند که همه آنها آزاد شدند.

درهمین رابطه:

*تجمع اعتراضی کارگران پالایشگاه نفت کرمانشاه نسبت به واگذاری به بخش خصوصی!

کارگران پالایشگاه نفت کرمانشاه در اعتراض واگذاری به بخش خصوصی وزیرسئوال رفتن امنیت شغلیشان دست به تجمع زدند.

به گزارش28دی فارس،واگذاری پالایشگاه نفت کرمانشاه با قیمتی در حدود 180 میلیارد تومان به مدیر‌عامل کارخانه شیر بیستون بوده است و همین موضوع تجمع اعتراضی کارگران این پالایشگاه را به‌دنبال داشت.

پالایشگاه دارای ماشین‌آلات و ابزارهای بی‌نظیری است و ریز آمار محاسبه شده این پالایشگاه با 180 میلیارد تومانی که واگذار شده است اصلا مطابقت ندارد.

کارگران و پرسنل پالایشگاه کرمانشاه با بیان اینکه اگر آهن قراضه و زمین این پالایشگاه را به حراج بگذارند، ده‌ها برابر بیش از این مبلغ ناچیز قیمت می‌کند، نسبت به این اقدام شدیدا معترض هستند، چرا که عواقب آن را به نفع استان نمی‌دانند.

بدهی 90 هزار میلیارد تومانی پالایشگاه آناهیتا علت واگذاری این پالایشگاه عنوان شده است در حالی که پالایشگاه آبادان نزدیک به 2 هزار میلیارد و 600 میلیون تومان بدهی دارد.

کرمانشاه خاطرات خوشی از واگذاری‌های کارخانجات به بخش خصوصی ندارد، عاقبت واگذاری کارخانه نساجی غرب چه شد؟ جز بیکاری کارگران چیزی را به‌دنبال نداشته است.

استان کرمانشاه رتبه نخست بیکاری کشور را دارد، مسؤولان و دولت به‌جای احداث و ساخت واحدهای صنعتی و اشتغال‌زایی درصدد هستند نزدیک به 2 هزار نفر دیگر را نیز بیکار کنند.

*تجمع دوباره کارگران پالایشگاه نفت کرمانشاه دراعتراض به واگذاری به بخش خصوصی!

روز دوشنبه( چهارم بهمن ماه )،کارگران رسمی و پیمانی پالایشگاه نفت کرمانشاه همزمان با حضورخریدار یا نمایندگان وی در پالایشگاه،در اعتراض به واگذاری این مجموعه به بخش خصوصی و حضور غیر قانونی خریدار در محل پالایشگاه دست به تجمع اعتراض آمیزی به مدت ۵ ساعت زدند .

به گزارش منابع خبری محلی،هنوز حرف و حدیث های بلاتکلیفی واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی روبه گسترش است و هیچ یک از مسوولین با قاطعیت این بلاتکلیفی را تعیین تکلیف نمی کنند.

اعتصاب رانندگان تاکسی متعلق به حمل و نقل همگانی شهرداری اسفراین!

روزدوشنبه21فروردین،رانندگان تاکسی های عمومی زرد متعلق به حمل و نقل همگانی شهرداری اسفراین دراعتراض به مصوبه شورای ترافیک این شهرستان اعتصاب کردند.

برپایه گزارشی که امروزرسانه ای شد،شهردار اسفراین با اشاره به اعتصاب رانندگان تاکسی در روز دوشنبه، گفت: پیش از این با مصوبه شورای ترافیک شهرستان اسفراین ساماندهی حمل و نقل همگانی شهری در دستورکار قرار گرفت.

وی با اشاره به مقاومت شماری از تاکسی داران و رانندگان تاکسی در اجرای این مصوبه افزود: به طور موقت اجرای این مصوبه به تعویق افتاد و بناست تدبیری دیگر برای تحقق ساماندهی حمل و نقل همگانی در هسته مرکزی مورد توجه قرار گیرد.

قابل یاد آوری است، اسفراین بیش از 245 تاکسی عمومی، 12 واحد شهری و بیش از 400 آژانس و تاکسی تلفنی دارد که عهده دار خدمت رسانی در بخش حمل و نقل همگانی هستند.

مرگ دلخراش کارگرجوان در سقزبدنبال سقوط از داربست ساختمان 5 طبقه

امروزپنج شنبه24فروردین،یک کارگرجوان حین کاردرسقز براثر سقوط از داربست ساختمانی پنج طبقه جان خود را از دست داد.

به گزارش عصرامروزرسانه های خبری،یک کارگر30 ساله در حال کار بر روی داربست فلزی در ساختمانی پنج طبقه در بلوار انقلاب شهر سقز سقوط کرد و جان خود را از دست داد.

این کارگرجوان بدلیل شدت جراحات ناشی از سقوط قبل از انتقال به بیمارستان جان باخت.

نظرات