صنایع تولیدی ایران با کمتر از 30 درصد ظرفیت کار می کنند. ورشکستگی کامل در پیش روی است.

سید عبدالوهاب سهل‌آبادی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، اعلام کرد: «تنها 30 درصد از واحدهای تولیدی در ایران فعال هستند و 70 درصد مابقی تعطیل شده و یا با ظرفیت بسیار پایین فعالیت می‌کنند.»

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید عبدالوهاب سهل‌آبادی، با اشاره به اینکه بدهی‌های واحدهای تولیدی در ایران، روز به روز سنگین‌تر شده و هیچ‌کس تدبیری در این زمینه نمی‌اندیشد، گفت : « امروز در مجموع ۳۰ درصد واحدهای تولیدی فعال است که این امر نشان می‌دهد بخشی از ۷۰ درصد واحدهای تولیدی کشور تعطیل یا با ظرفیت بسیار پایین فعالیت می‌کنند.»


سهل‌آبادی در ادامه گفت: «وضعیت فعلی بخش تولید با شرایط فعلی سیستم بانکی اصلاً مناسب نیست، هر سال دیون واحدهای تولیدی سنگین تر می‌شود و هیچ تدبیری در این چند سال برای حل آن ارائه نمی شود . البته ارائه تسهیلات جدید هم بار جدیدی را به معوقات گذشته تولیدکنندگان اضافه کرده است. هر سال دیون واحدهای تولیدی سنگین تر می‌شود و هیچ تدبیری در این چند سال برای حل آن ارائه نمی شود.»

پیش از این صندوق‌بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده بود، رشد اقتصادی ایران در سال آینده نصف شود. این صندوق رشد اقتصادی ایران در سال 2016 برابر با سال 1395 را 6.55 درصد اعلام کرده است اما پیش بینی کرده است این رقم در سال 2017 به نصف کاهش یابد و به 3.3 درصد برسد. انتظار می‌رود در سال 20188 با اندکی بهبود این رقم به 4.3 درصد برسد.

علی یزدانی، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز پیش از این از خبر داده بود که تنها در عرض یک نیم‌سال، بیش از 7 هزار واحد صنعتی در ایران تعطیل شده‌اند.


نظرات