اعتراضات واخبارکارگری 16 فروردین 1396

اخباروگزارشات کارگری16فروردین1396
لایحه اصلاح قانون کار احمدی نژاد – روحانی نه!
تغییرقانون کار بنفع کارگران آری!
- تجمع اعتراضی کارگران کارخانه روغن نباتی‌قو نسبت به عدم پرداخت2ماه حقوق وعیدی ونداشتن امنیت شغلی برای سومین روزمتوالی!
- شکایت جمعی از کارکنان وزارت نفت به دیوان عدالت اداری!
- اعتراض رسانه ای کارگران کارخانه ایران ریسه نسبت به بهانه تراشی سازمان تامین اجتماعی برای بازنشستگی پیش از موعد!
- سومین روز اعتصاب رانندگان خودروهای لجن کش شهر بابل!
- پایان اعتصاب رانندگان کامیون‌های حمل فرآورده‌های نفتی!
- بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی کارکنان اخراجی ثامن الحجج یکساله شد!
- بیش از30 کارگرکارخانه داروسازی کوثراخراج شدند!
- اخراج30 کارگر کارخانه کاشی نائین!

- جان باختن یک کارگرساختمانی در شهر کنگاور بر اثر سقوط از بالابر!
- قطعه قطعه شدن کارگر جوان کارخانه تولید کفپوش و عایق خودرومشهد درحین کار با میکسر!
- کشته وزخمی شدن4معلم هنگام بازگشت از کار براثرتصادف!
- بازنشستگان خشمگین یونان دراعتراض به کاهش مستمری به خیابان آمدند

- اعتصاب کارکنان شرکت هواپیمایی ملی ایتالیا( آلیتالیا)دراعتراض به نداشتن امنیت شغلی!

تجمع اعتراضی کارگران کارخانه روغن نباتی‌قو نسبت به عدم پرداخت2ماه حقوق وعیدی ونداشتن امنیت شغلی برای سومین روزمتوالی!

صبح چهارشنبه16فروردین، کارگران کارخانه روغن نباتی‌قو برای سومین روزمتوالی دراعتراض نسبت به عدم پرداخت2ماه حقوق وعیدی ونداشتن امنیت شغلی دست به تجمع زدند وامروز مقابل وزارت کاراجتماع کردند.

درهمین رابطه امروز ایلنا نوشت،در ادامه اجتماع اعتراضی روز گذشته کارگران کارخانه روغن‌نباتی قو، صبح امروز نزدیک به ۱۰۰ نفر از کارگران این واحد صنعتی با حضور در مقابل ساختمان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیر مطالبات خود شدند.

جمعی از این کارگران در خصوص این اجتماع اعتراضی گفتند: دقایقی بعد از برپایی این اجتماع اعتراضی، نمایندگان آنها توسط مسئولان وزارت کار برای گفتگو و مذاکره دعوت شده‌اند.

آنها در خصوص علت مراجعه خود به وزارت کار می‌گویند: در کل نزدیک به ۲۰۰ کارگر هستیم که هنوز بابت مزایای مزدی بهمن، اسفند، و بخشی از عیدی۹۵سال گذشته طلبکاریم.

کارگران حاضر در این اجتماع اعتراضی با خود بنرهایی همراه داشتند که بر روی آن نسبت به عواقب تعطیل شدن این واحد صنعتی هشدار داده بودند.

آنها در توضیح این نگرانی خود می‌گویند: پیش از این مدیریت کارخانه روغن نباتی قو در مقام کارفرما از توقف فعالیت این واحد صنعتی تا خاتمه تیرماه خبر داده است و همین ماجرا باعث تشدید نگرانی آنها شده است.

کارگران روغن نباتی قو در ۲ روز گذشته نیز بابت پیگیری مطالبات خود، تجمعاتی در محوطه محل کارشان برگزار کرده‌‌بودند.

درهمین رابطه:

تجمعات اعتراضی 2روزه کارگران کارخانه روغن نباتی قو نسبت به عدم پرداخت2ماه حقوق وعیدی!

جمعی از کارگران کارخانه روغن نباتی قو،دیروز وامروز(14و15فروردین) در اعتراض به عدم پرداخت 2ماه حقوق وعیدی دست به تجمع زدند.

درهمین رابطه،کارگران کارخانه روغن نباتی قو به ایلنا گفتند که از ساعت ۸ صبح امروز تا ساعت ۱۲ در محوطه کارخانه روغن نباتی قو یک تجمع اعتراضی برگزار کرده‌اند.

اعتراض کارگران روغن نباتی قو به عدم پرداخت مطالبات مزدی بهمن، اسفند و عیدی ۹۵ حدود ۲۸۰ کارگر این کارخانه باز می‌گردد.

این کارگران روز گذشته نیز تجمعی ۱۰۰ نفره در محوطه کارخانه برگزار کردند، و یادآور شدند تنها خواستار پرداخت کامل مطالبات خود هستند.

کارگران روغن نباتی قو پیش از این در اسفند ماه سال ۹۵ تجمعی اعتراضی مقابل دفتر سهام دار عمده این کارخانه برگزار کرده بودند.

شکایت جمعی از کارکنان وزارت نفت به دیوان عدالت اداری!

جمعی از کارکنان استخدامی سال 93 وزارت نفت ، اجرای کامل و یا لغو کامل دستور العمل قانون و اختیارت وزارت نفت (ماده 10 ) را خواستار و به دیوان عدالت اداری شکایت کردند .

بندهایی از جمله افزایش سن بازنشستگی از 60 سال به 65 سال و افزایش مدت پیمان برای کارمندان جدیدالاستخدام از 2 سال به 3 و 5 سال و همچنین عدم افزایش پایه های حقوقی در سنوات بعدی، از عمده دلایل مطرح شده در این شکایات است.

به گزارش16فروردین تسنیم نکته قالب توجه در شکایت تعدادی از این کارمندان، پایه حقوق 440 هزار تومانی است که برای آنها تعیین شده است. تصویری از دادخواست یکی از کارمندان به دست ما رسیده که به جهت حفظ نام شاکی از انتشار نام معذوریم ولی شماره پرونده و کلاسه بایگانی و شعبه رسیدگی در دیوان عدالت اداری در بالای دادخواست درج شده است .

اعتراض رسانه ای کارگران کارخانه ایران ریسه نسبت بهبهانه تراشی سازمان تامین اجتماعی برای بازنشستگی پیش از موعد!

کارگران کارخانه ایران ریسه تاکستان از تعلل سازمان تامین اجتماعی برای بازنشسته کردن کارگران شاغل در این واحد نساجی بر اساس قانون نوسازی صنایع انتقاد کردند.

جمعی از کارگران کارخانه نساجی ایران ریسه به ایلنا گفتند: به دلیل سخت‌گیری‌های سازمان تامین اجتماعی، بخش قابل توجهی از آنها نمی‌توانند از بازنشستگی تحت قانون نوسازی صنایع استفاده کنند. در حال حاضر تعداد قابل توجه ای از کارگران این کارخانه در انتظار اجرایی شدن این قانون هستند.

به گفته کارگران این کارخانه، بهانه سازمان تامین اجتماعی برای صدور احکام بازنشستگی کارگران شاغل در این کارخانه وسایر کارگاه ها؛ پیش بینی نشدن منابع مالی در بودجه سنواتی است.

طبق اظهارات آنان، بر اساس قانون نوسازی صنایع کارگرانی که ۲۵ سال سابقه کار دارند ، به ازای پنج سالی که باید به بیمه شده ارفاق شود، باید ۵۰ درصد حق بیمه این مدت را دولت و ۵۰ درصد دیگر را کارفرما بپردازد که در خصوص سهم دولت تامین اجتماعی مدعی است دو سالی است دولت هیچ منبع مالی برای اجرای این قانون اختصاص نداده بر این اساس اگر کارگری تمایل به بازنشستگی با استفاده از قانون نوسازی صنایع دارد می‌تواند سهم دولت و یا کارفرما را خودش بپردازد و زودتر بازنشسته شود.

به گفته کارگران کارخانه ایران ریسه ،قانون سازمان تامین اجتماعی را موظف کرده است در صورتی که کارخانه و کارگران شرایط لازم را داشته باشند با استفاده از قانون نوسازی صنایع یا تسهیلات مشاغل سخت و زیان‌آور کارگران را پیش از موعد بازنشسته کند، با وجود این حق قانونی سازمان تامین اجتماعی تلاش می‌کند تا به هر طریق ممکن با اشکال تراشی و تعیین شروط محال از بازنشستگی پیش از موعد کارگران جلوگیری کند.

سومین روز اعتصاب رانندگان خودروهای لجن کش شهر بابل!

35 راننده خودروی لجن کش در بابل از سه روز پیش دراعتراض به نبود مکان مشخص برای تخلیه فاضلاب شهری دست از کار کشیدند و با نصب پارچه نوشته هائی بر شیشه خودروهایشان خواستار تعیین مکان مشخصی برای تخلیه فاضلاب شدند.

این رانندگان در جنب بازار روز بابل خودروهایشان را پارک کرده اند و خواستار رفع مشکل مکان تخلیه فاضلاب هستند.

یکی از این رانندگان روز چهارشنبه16فروردین به ایرنا گفت : 20 سال است که شغلم لجن کشی است و هنوز هیچ صنف و تشکلی نداریم ، اما آن چیزی که امروز سبب شد که همه ما دست از کار کشیده و در این مکان تجمع کنیم ، خواستار تعیین مکانی مشخص از سوی مسئولین برای تخلیه فاضلاب هستیم .

وی که از معرفی نامش به خاطر آنچه که دردسرهای بعدی نامید ، خودداری کرد ، افزود : کار به جایی رسیده است که به هیچ عنوان امنیت جانی نداریم و در هفته گذشته که بناچار در یکی از مکان ها در حال تخلیه فاضلاب بودم به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفتم و از ناحیه پا و دست زخمی شدم.

این راننده که به نمایندگی از همکارانش گفت و گو می کرد ، اظهار داشت : امنیت جانی برای همکارانم بسیار مهم است و در هنگام تخلیه فاضلاب آنچنان استرسی به ما وارد می شود که ضربان قلب ما چندین برابر به تپش در می آید.

وی ادامه داد : دیگر نمی خواهیم تا مکان مشخصی برای تخلیه فاضلاب ها تعیین نشده است به این شغل حقارت آمیز خود ادامه دهیم و از همه جهات از ناحیه شهروندان و همچنین ادارات بابل مورد مذمت قرار گیریم.

یکی از شهروندانی که 2 روز است فاضلاب منزلش پر شده و هیچ راهی جز تخلیه آن ندارد ، در محل تجمع رانندگان خودروهای لجن کش گفت : یکی از ابتدایی ترین حقوق شهروندی ما رعایت مسائل بهداشتی است که در حال حاضر به مدت 2 روز است که سرویس بهداشتی منزل ما غیر قابل استفاده است و بناچار به اماکن عمومی شهر یا منزل همسایه ها مراجعه می کنیم و انتظار داریم مسئولین شهر در کوتاه ترین زمان به این مشکل پایان دهند.

رئیس اداره محیط زیست بابل در این باره گفت : به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست که فاضلابی را که لجن کش ها از چاههای منازل بیرون می کشند ، در رودخانه ها یا اماکن عمومی شهر و روستا و زمین های کشاورزی تخلیه شود .

نعمت الله قنبری افزود : با هماهنگی های به عمل آمده با دستگاه قضایی و دستور قضایی بشدت با افرادی که در فضاهای مورد استفاده عموم فاضلاب را تخلیه می کنند ، برخورد می شود و هشدارهای لازم نیز به آنان داده شد و اگر امروز می بینیم این افراد دست به تحصن زدند به این خاطر است که عرصه برفعالیت آنان بسیار تنگ شده است.

وی اظهار داشت : به لحاظ قانونی ، این وظیفه محیط زیست نیست که مکانی را برای تخلیه فاضلاب مشخص کند ، اما به خاطر اینکه به دنبال حل این مشکل هستیم ، پیشنهاد دادیم فاضلاب را در دورترین نقطه قبل از تصفیه خانه ' مقری کلا ' وارد لوله های فاضلاب شهری کنند که بعد از طی مسافت طولانی تا رسیدن به تصفیه خانه با آب های زیادی مخلوط و از میزان آلودگی کاسته شود.

قنبری گفت : نظر کارشناسی و تحقیقاتی ما این است که این نوع فاضلاب ها هیچ خطری برای تصفیه خانه های فاضلاب شهری ندارد و با انجام آن مشکل لجن کش ها در تخلیه فاضلاب به طور کلی حل خواهد شد.

فرماندار بابل نیز گفت : این مشکل چندین ساله است که گریبانگیر شهرستان بابل و شهرستان های همجوار است و جلسات متعددی برای رفع این مشکل برگزار شده است و با هماهنگی های به عمل آمده حتی شهرداری بابل موافقت کرد که یک مکانی را در اختیار این افراد قرار دهد تا به عنوان یک تشکل و صنف بتوانند کارهای خود را سرو سامان دهند ، ولی متاسفانه به خاطر اینکه این گروه هنوز نتوانسته اند یک تشکلی برای خود راه اندازی کنند ، این اقدام محقق نشده است.

محمد تقی عباسپور افزود : در شرایط فعلی مهم ترین مشکل پیش رو مکان تخلیه برای فاضلاب هاست که راهکارهای مختلف بررسی شده است و اگر بخواهیم یک مکان مجزا برای تخلیه این فاضلاب ها در نظر بگیریم هم نیاز به یک اعتبار حدود 50 میلیارد ریالی داریم و هم نیازمند زمان هستیم .

وی گفت : راه دیگر این است که این فاضلاب ها اگر آلوده نباشد و به سیستم تصفیه خانه فاضلاب شهری آسیب نرساند، به این شبکه تزریق شود و برای انجام این کار می بایست نظر علمی، پزشکی و کارشناسی را بپذیریم که در همین راستا این فاضلاب ها زیر نظر متخصصین محیط زیست در چندین آزمایشگاه مورد بررسی قرار گرفت و خوشبختانه اعلام شده است که آلودگی این فاضلاب ها به حدی نیست که به تصفیه خانه فاضلاب آسیب برساند.

فرماندار بابل گفت : همه این موارد برای رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران که به عنوان دبیر شورای بهداشت استان مازندارن محسوب می شود ارسال شده است که در صورت تایید با هماهنگی هایی که با آب و فاضلاب صورت می گیرد این مشکل به طور کامل رفع خواهد شد و اگر هم بنا به هر دلیلی نظر کارشناسی استان تایید نکند که این تخلیه در سیستم فاضلاب صورت گیرد باید یک مکان جدیدی تعریف و برروی آن سرمایه گذاری کنیم تا این مشکل رفع شود.

عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب بابل در سال 1374در زمینی به مساحت 10 هکتار در منطقه مقری کلا واقع در مسیر کمربندی امیر شهر بابل به بابلسر آغاز شد.

این طرح بزرگ صنعتی با توجه به بالا بودن آب های سطحی زیر زمینی بابل و وجود مشکلات زیست محیطی و آلودگی های ناشی از آن ، از اهمیت زیادی برخوردار است ولی در همان ابتدا با مشکلات قضایی رو به رو و منجر به کنش و واکنش زیادی شده بود.

طرح تصفیه خانه فاضلاب بابل در چهار فاز طراحی شده است که هم اکنون در فاز اول خود تعداد 100 هزار نفر از شهروندان بابل با حجم لوله گذاری 167 کیلومتر و با ظرفیت تصفیه خانه احداثی و در حال بهره برداری (یک مدول) 24 هزارو 500 متر مکعب در شبانه روز را تحت پوشش قرار می دهد که این رقم در سال مقصد یعنی 1409 به 98 هزار متر مکعب در شبانه روز خواهد رسید.

همچنین در حال حاضر سه ایستگاه پمپاژ و 12 هزار انشعاب در این تصفیه خانه نصب شده است که این رقم در سال مقصد به 13 ایستگاه پمپاژ خواهد رسید.

از زمان اجرای تصفیه خانه فاضلاب بابل تا زمان بهره برداری در سال 1390 مبلغ 600 میلیارد ریال برای این طرح هزینه شد که از این میزان اعتبار، مبلغ 300 میلیارد ریال آن از محل اعتبارات بانک جهانی و بقیه از محل اعتبارات ملی تامین شده است.

پایان اعتصاب رانندگان کامیون‌های حمل فرآورده‌های نفتی!

به گفته مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان با صحبت‌های صورت گرفته،امروز16فروردین ماه روند کار به حالت عادی بازگشته و کامیون‌های حمل فرآورده‌های نفتی همانند سابق به کار خود ادامه خواهند داد.

برپایه گزارشات منتشره، طی روزهای گذشته تجمع رانندگان کامیون مقابل پالایشگاه اصفهان خبرساز شد و این رانندگان دلیل اعتراض خود را اجرای طرح «برندینگ» و کاهش درآمد کامیون‌های حمل محصولات نفتی اعلام کردند.

به گفته معترضین، با اجرای این طرح رانندگان کامیون ملزم به عقد قرارداد با پیمانکاران شده و قرارداد مستقیمی با شرکت پخش و پالایش نخواهند داشت.



در همین رابطه، معترضین در طی روزهای اخیر روبروی محل پالایشگاه اصفهان دست به تجمع زده و نسبت به اجرای این طرح اعتراض کردند که این اعتراضات امروز با دخالت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان و گفت‌وگوی طرفین حل و فصل شد.

به گفته مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان با صحبت‌های صورت گرفته، روند کار به حالت عادی بازگشته و کامیون‌های حمل فرآورده‌های نفتی همانند سابق به کار خود ادامه خواهند داد.

درهمین رابطه:

اعتصاب رانندگان سوخت رسان اصفهان دراعتراض به طرح برندسازی جایگاه های سوخت!

اخباروگزارشات کارگری:امروزسه شنبه15فروردین،جمعی از رانندگان سوخت ‌رسان اصفهان در اعتراض به طرح برندینگ و کاهش ۵۰ درصدی دستمزدشان اعتصاب کردند.

بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی کارکنان اخراجی ثامن الحجج یکساله شد!

با گذشت بیش از یک سال از اخراج حدود ۲۷۰۰ نفر از کارکنان «موسسه ثامن الحجج»،تعداد زیادی از آنها هنوز موفق به دریافت سنوات خدمت خود نشده اند.

جمعی از کارکنان اخراجی ثامن الحجج به ایلنا گفتند: از دی ماه سال ۹۴ حدود ۲۷۰۰ نفر که در ۴۷۰ شعبه موسسه ثامن الحجج در سراسرکشور مشغول کار بودند، با انحلال این موسسه مالی اعتباری از سوی بانک مرکزی با همراهی شورای ‌عالی پول اعتبار و قوه قضائیه به مروربیکار شده اند.

به گفته آنان با وجود آنکه از آن تاریخ تا کنون کارکنان بیکار شده پیگیر مطالبات معوقه وبازگشت بکار خود هستند،اما تعداد زیادی از آنان موفق به دریافت سنوات خدمت نشده و همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

طبق اظهارات کارگران بیکار شده این موسسه مالی اعتباری ، هر کدام از همکاران اخراج شده دست کم ۸ میلیون وحداکثر ۳۰ میلیون تومان از بابت سنوات پایان کار خود طلب دارند. این در حالیست که تعداد کمی از همکارانشان که موفق به دریافت سنوات خود شده اند از میزان حداقلی آن رضایت ندارند.

آنها افزودند به صورت میانگین سابقه هر کدام از کارگران اخراجی ۴تا ۱۲ سال است.

آنها در ادامه در مورد سرنوشت خود و دیگر همکاران اخراج شده گفتند: با وجود ادامه بلاتکلیفی کارکنان موسسه ثامن الحجج برای بازگشت بکاردر سال جدید، هنوز فرصت دریافت مقرری بیمه بیکاری برای نیمی از کارگران وکارکنان بیکار شده موسسه ثامن الحجج در اداره کار شهرستان محل خدمتشان فراهم نشده و همین مسئله آنها را در موقعیت سخت بدی مالی قرار داده است.

بیش از30 کارگرکارخانه داروسازی کوثراخراج شدند!

بیش از30 کارگرپیمانکاری کارخانه داروسازی کوثر در سال جاری اخراج شدند.

به گزارش16فروردین ایلنا بنقل ازاین کارگران، بیش از 30 کارگر پیمانکاری شاغل در بخش بسته بندی در سال جدید اخراج شده اند.

این کارگران می گویند در ماه های منتهی به آخر سال با تمام توان کار کردیم اما بعد از آغاز سال، به ما گفتند دیگر برایمان کار نیست و باید برویم.

پیش از این کارگران داروسازی کوثر از واگذاری ها به بخش خصوصی ابراز نگرانی کرده بودند و خواستار توقف روند برون سپاری شده بودند.

یادآوری:

کارخانه داروسازی کوثر در کیلومتر ۱۷ جاده قدیم کرج ، خیابان داروگرواقع شده است.

شرکت داروسازی کوثر در سال ۱۳۵۳ تحت نام شیمیکوفارماسوتیکالز فعالیت خود را در زمینه تولید محصولات آنتی بیوتیکی خوراکی از گروه پنی سیلینی تحت لیسانس شرکت Beecham آغاز نمود. این شرکت سپس نام خود را به داروسازی کوثر تغییرداد و در حال حاضر یکی از ۵ تولید کننده ی برتر آنتی بیوتیک خوراکی در ایران است. محصولات فعلی این شـرکت شـامل پنی سیلینها و سفـالوسپورینهای خــوراکی می باشد.

شـرکت داروسازی کوثر عضو گروه دارویی «شرکت سرمایه گذاری کوثر-امين»است. این گروه همچنین شامل شرکت پخش مکتاف و شرکت داروسازی امین نیز می باشد.

اخراج30 کارگر کارخانه کاشی نائین!

30کارگر کارخانه کاشی نائین با شروع سال جدید از کار اخراج شدند.

ایسنا طی گزارشی بتاریخ16فروردین از اخراج30کارگر کارخانه کاشی نائین درسال نوخبرداد.

جان باختن یک کارگرساختمانی در شهر کنگاور بر اثر سقوط از بالابر!

یک کارگر شاغل در ساختمانی نیمه‌کاره در شهر کنگاور بر اثر سقوط از بالابر جان خود را از دست داد.

به گزارش 16فروردین کُردپا، بروز حادثه‌ی سقوط از بالابر ساختمانی، مرگ کارگری ٣٧ ساله‌ی اهل کنگاور در استان کرمانشاه را رقم زد.

او با استفاده از بالابر در حال حمل مصالح ساختمانی به یکی از طبقات بوده که دچار سقوط از بلندی می‌شود.

از هویت کارگر و جزئیات بیشتر اطلاعی در دسترس نمی‌باشد.

این حادثه‌ی کاری از سوی فرمانده‌ی انتظامی کنگاور تأیید شده است.

قطعه قطعه شدن کارگر جوان کارخانه تولید کفپوش و عایق خودرومشهد درحین کار با میکسر!

صبح امروز16فروردین،کارگر جوان یک کارخانه تولید کفپوش و عایق خودرو در هنگام کار با دستگاه میکسر به ناگهان به داخل دستگاه کشیده شد و جان خود را از دست داد.

بنابه گزارشات منتشره،آتشپاد دوم مهدی رضایی معاون عملیات سازمان آتش نشانی مشهد گفت: این کارگر صبح امروز حین کار در یک کارخانه تولید کفپوش و عایق خودرو در شهرک صنعتی توس جان خود را از دست داد.

وی افزود: این کارگرحدوداً 31 ساله در هنگام کار با دستگاه میکسر به ناگهان به داخل دستگاه کشیده شد.

آتشپاد دوم رضایی با بیان اینکه این فرد به دلیل شدت جراحات در دم جان خود را از دست داد، گفت: ماموران آتش نشانی تا کنون دو پای وی را از دستگاه رها سازی کرده اند و برای جدا سازی قسمت های دیگر بدن وی پس از حضور بازپرس ویژه قتل و دستور ایشان اقدام خواهند کرد .

وی با اشاره به اینکه محل حادثه به دستور بازپرس ویژه قتل تا اطلاع ثانوی پلمپ می شود، افزود: علت دقیق حادثه در دست بررسی است .

کشته وزخمی شدن4معلم هنگام بازگشت از کار براثرتصادف!

روزسه شنبه15فروردین،4معلم پس از پایان کلاس درس خود در یکی از روستاهای بخش کوراییم اردبیل هنگام بازگشت به خانه براثر تصادف کشته وزخمی شدند.

درخبرها آمده است،این چهار معلم عصر سه شنبه 15فروردین پس از پایان کلاس درس خود در یکی از روستاهای بخش کوراییم اردبیل در حال بازگشت به محل سکونت خود بودند که خودرو آن ها با یک دستگاه آمبولانس برخورد کرده است.

درهمین رابطه مدیر کل آموزش و پرورش اردبیل به خبرنگاران گفت: چهار نفر معلم که پس از یک روز کار در مدرسه، حوالی ساعت 14 روز گذشته هنگام بازگشت به محل مسکونی خود در روستای بوسجین از توابع بخش کورائیم شهرستان نیر در غرب اردبیل بودند دچار حادثه رانندگی شده و یکی از این عزیزان جان خود را از دست داد.

بازنشستگان خشمگین یونان دراعتراض به کاهش مستمری به خیابان آمدند

هزاران نفر از سالمندان یونانی در اعتراض به کاهش حقوق بازنشستگی روز سه شنبه در آتن پایتخت به خیابان ها آمدند.

به گزارش4آوریل یورونیوز،کاهش حقوق بازنشستگان بخشی از برنامه ریاضت اقتصادی دولت یونان است تا در مذاکره با وام دهندگان بین المللی بتواند وام دهندگان را به ادامه کمک های اقتصادی به یونان ترغیب کند. در هفت سال گذشته این دوازدهمین بار است که حقوق بازنشستگان کاهش می یابد.

برخی از راهپیمایان معتقدند که الکسیس سیپراس نخست وزیر یونان که با شعار مبارزه با ریاضت اقتصادی روی کار آمده است به آنها خیانت کرده است.

ماریا ژورژاکوپولو از مستمری بگیران یونانی می گوید: «به غیر از معلولان، همه باید به خیابان ها بیایند زیرا این حتمی است که آنها می خواهند مستمری ها را باز هم بیشتر کاهش دهند. ما با چنان بینوایی روبروییم که برای خرید حتی یک ماست باید دوبار تامل کنیم.»

کوستاس دیموپولوس ۷۷ ساله نیز می گوید: «آنها حقوق بازنشستگی ما را کاهش داده اند در حالی که آنها گفته بودند حقوق ماه سیزدهم و پاداش ماه چهاردهم را به ما بر می گردانند. آنها نه تنها این کار را نکردند بلکه ما را فریب دادند و حتی حقوق بازنشستگی ما را کاهش دادند».



دولت الکسیس سیپراس پذیرفته است که در عوض دریافت بخش دیگری از کمک های مالی از وام دهندگان بین المللی، حقوق بازنشستگی را تا سال ۲۰۱۸میلادی کاهش دهد. تصمیمی که می تواند اکثریت پارلمانی حامی دولت را تضعیف کند.

اعتصاب کارکنان شرکت هواپیمایی ملی ایتالیا( آلیتالیا)دراعتراض به نداشتن امنیت شغلی!

کارکنان شرکت آلیتالیا، هواپیمایی ملی ایتالیا روز چهارشنبه16فروردین دست به اعتصابی ۲۴ ساعته زدند. شصت درصد پروازهای این شرکت در اثر اعتصاب لغو شد.

به گزارش5آوریل یورونیوز،این اعتصاب علیه برنامه کاری تازه شرکت آلیتالیا برپا شده است. برنامه ای که طبق آن بیش از ۲۰۰۰ نفر باید اخراج شوند و هزینه های این شرکت نیز باید تا ۳۰ درصد کاهش پیدا کند.

در سال ۲۰۱۴ هواپیمایی الاتحاد ۴۹ درصد سهام این شرکت را خرید و معترضان می گویند این شرکت به وعده های خود برای نجات هواپیمایی آلیتالیا عمل نکرده است.

یکی از اعتصاب کنندگان می گوید:«هواپیمایی الاتحاد چنان که قول داده بود روی پروازهای طولانی سرمایه گذاری نکرد. برای تغییر یونیفورمها کل سیستم هزینه کردند و سامانه کاری خودشان را به ما تحم

نظرات