جان زندانی سیاسی مهدی فراحی شاندیز در خطر است.

تبعید مهدی فراحی شاندیز به بویین زهرا
زندانی سیاسی زندان رجایی شهر به زندان بویین زهرا تبعید شد.
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام ٫روز شنبه 14 اسفند ٫زندانی سیاسی مهدی فراحی شاندیز به طور ناگهانی و بدون اطلاع قبلی به دفتر زندان فراخوانده شد و به زندان بویین زهرا تبعید شد.
آقای فراحی شاندیز در دی ماه سال جاری برای سومین بار به اتهام توهین به رهبر محاکمه شد.‎

مهدی فراحی شاندیز کارگر سندیکالیست که عضو هیات موسس سندیکای معلمان حق التدریسی و سندیکای مدرسان ازاد می باشد، سال هاست که به دلیل دفاع از حقوق مردم و کارگران ومعلمان زندانی و شکنجه می شود.
او به دلیل دلاوری که دارد، مورد ازاد واذیت بیشتری واقع می شود. او عکس خامنه ای را بارها در زندان ها پاره کرده است وفریاد مرگ بر خامنه ای سر داده است. او مدافع حقوق زندانیان نیز بوده است. برای غذای زندانیان ، حمام زندانیان ، فروشگاه زندان و دیگر مسایل صنفی زندانیان بارها اعتراض ودادخواهی کرده است. این بارهم چون در رابطه با غذای وحشتناک زندانیان بند 10 اعتراض کرده است ، او را زیر هشت بردند که در انجا با گرامی رئیس بند در گیر شدند و پاسخ توهین های گرامی را به او داد. نهایتا کار به درگیری فیزیکی کشید که مهدی هم کامپیوتر روی میز گرامی رئیس بند 10 را به زمین انداخت وفریاد مرگ بر دیکتاتور براورد. عوامل مدیریت زندان کینه توزانه در برابر مهدی فراحی شاندیز موضع گرفته اند. انتقال او به زندان بوئین زهرا جایی که هیچ امکان ارتباطی وجود نداردو یکی از کشتار گاه های سپاه پاسداران است ، تصمیم خط اکی است که برای مهدی گرفته اند. ازادگان و ازادی خواهان ، مدافعان حقوق بشر از کنار این خبر به سادگی عبور نکنیم. این جابجایی خطرناک می تواند اغاز عملی کردن توطئه کشتار مهدی فراحی شاندیز باشد. برای نجات جان مهدی فراحی شاندیز این کارگر شجاع واگاه ، این سندیکالیست مدافع حقوق کارگران فریاد ازادی خواهی او را بلند کنیم.

خبرگر 
15 اسفند 1395