فراخوان گردهمايي اعتراضي فرهنگيان سراسر كشور ١٩ اسفند ١٣٩٥

🔴فراخوان تجمع اعتراضی سراسری فرهنگیان🔴
همکاران  و همدلان عزیز!

 باتوجه به تحصن سراسری سوم اسفند، تجمع سراسری دهم اسفند و تجمع های همکاران اغلب استانها در اواخر اسفندماه سال ۹۳ و تجمع ۲۷فروردین، 17 اردیبشهت , 31 تیر و 16 مهرماه در سال ۹۴ و نظر به پیگیری تشکل های صنفی در سال 1395 و فعالیت های مستمر کمپین کشوری پیگیری خواسته های صنفی و کمپین سراسری بودجه عادلانه برای آموزش و پرورش  امید میرفت که دولت ٬مجلس  و مسئولین نسبت به ارتقای وضعیت معیشتی و منزلتی معلمان و بهبود کیفیت آموزشی گام های عملی و اساسی بردارند اما وضعیت فعلی معلمان و اوضاع نابسامان نظام آموزشی نشان می دهد که مسئولین امر آموزش و پرورش را جز اولویت های خود نمی دانند.
سال هاست که معلمان خواسته های خود را به صورت قانونی و مدنی از طریق روش های مختلف به سمع ونظر مسئولان رسانده اند ما شاهد آن بوده ایم که در دولت و مجلس اراده ای جدی برای رفع مشکلات فرهنگیان وجود ندارد . عدم  توجه به مسایل و معضلات آموزش و پرورش در برنامه ششم  توسعه و عدم تخصیص و توجه به سهم آموزش و پرورش در بودجه و تاکید بر افزایش حقوق سال آینده به میزان ده درصد، وضعیت زندگی بازنشستگان شریف و معلمان را با مخاطره روبرو ساخته است. از سویی ادامه سیاست های ناکارآمد همراه با پولی کردن آموزش ، آینده کودکان و دانش آموزان این سرزمین را با هاله ای از ابهام فرو برده است. لذا  باتکیه بر اصل 27 قانون اساسی در مورخه پنج شنبه ۱۳۹۵/۱۲/۱۹ از ساعت 10 لغایت 12 “تجمع سکوت” طبق شرایط ذیل برگزار میگردد.

– تجمع صرفا صنفی بوده و فرهنگیان فهیم اجازه هیچ حرکت سیاسی و موج سواری به احزاب مختلف سیاسی را نمی دهند. چرا که تمامی ارکان حاکمیت در این مشکلات سهمی برابر دارند و کوتاهی ها از جانب همه آنها  و دوره های متعدد مجلس و دولت پیشین و فعلی بوده است.

– شعارها و مطالبات در قالب پلاکاردهایی  متناسب با  جایگاه و خواسته فرهنگیان اعلام خواهد شد.

در این راستا ما معلمان سراسر کشور خواهان برآورده شدن مطالبات خود به شرح زیر هستیم:

1-ترمیم و اصلاح حقوق و و دستمزدها٬ هماهنگ با سایر کارکنان دولت از ابتدای سال ۱۳۹۶

۲- نظارت بیشتر و حسابرسی دقیق تر بر صندوق ذخیره فرهنگیان و بازگرداندن پولهای اختلاس شده فرهنگیان و تجدید نظر در میزان بازدهی سرمایه گزاری فرهنگیان در این صندوق  همراه با گزارش شفافیت بصورت عمومی و علنی به گونه ای که امکان نظارت نماینده ای از معلمان بر عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان وجود داشته باشد. ما خواستار اصلاح اساس نامه صندوق ذخیره فرهنگیان به گونه ای هستیم که معلمان هر شهرستان بتوانند نماینده ای در آن داشته باشند.


۳_اختصاص بودجه لازم  جهت تامین و استاندارد سازی محیط های آموزشی مطابق با استاندارد های بین المللی.

۴_ تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی ، حق التدریسی و پیمانی به رسمی و تامین امنیت شغلی آنان.

۵_لغو هر نوع محکومیت فعالان صنفی فرهنگیان اعم از زندان ٬ انفصال از خدمت ٬ تبعید و ….که تنها به سبب فعالیت صنفی صادر شده است و جبران خسارت وارد شده بر این عزیزان و کنار گذاشتن نگاه امنیتی به تلاشهای صنفی.

۶- پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان به طور کامل و بلافاصله بعد از بازنشستگی، پرداخت حقوق پیشکسوتان شریف هماهنگ با سایر کارکنان لشگری و کشوری و عدم حذف رتبه شغلی ایشان و همسان سازی حقوق بازنشستگان قدیم با بازنشستگان سال 95 به گونه ای که 70 درصد مابه التفاوت در سال 96 و بقیه در سال 97 پرداخت شود.

7: تخصیص بیمه ای کارآمد و گسترده متناسب با نیازهای پزشکی و بهداشتی عموم فرهنگیان اعم از شاغل و بازنشسته.


🔴تاریخ : ۱۹ اسفند ماه  ۱۳۹۵
◀️زمان : ساعت 10 لغایت 12

 🔴مکان تجمع:
◀️ همکاران  استانهای  تهران و البرز و دیگر استانها در صورت توانایی :مقابل مجلس
◀️◀️ مراکز استانها : مقابل اداره کل
  ◀️◀️◀️شهرستانها : مقابل اداره آموزش پرورش آن شهرستان

جمعی از فعالان صنفی سراسر کشور