اعتراضات واخبار کارگری 14 اسفند 1395


اخباروگزارشات کارگری14اسفند1395
پرونده قضایی کارگران معترض مختومه باید گردد
- دادگاه تجدید نظر7 کارگرمعترض معدن سنگ آهن بافق برگزار شد!
- اعتصاب وتجمع کارگران فاز22-24عسلویه(شرکت پتروسینا)!
اخراج تعدادی از کارگران معترض این شرکت!
- درخواست سفته های امضا شده 30و50میلیون تومانی شرط مدیران* شرکت صنایع شیر پگاه گیلان برای تمدید قرارداد کارگران!
- فراخوان تجمع اعتراضی سراسری فرهنگیان
- تجمع اعتراضی کارگران فضای سبز منطقه دو اهواز مقابل ساختمان شهرداری مرکزی
- بیانیه شماره 3 اتحادیه آزاد کارگران ایران پیرامون حداقل مزد سال 1396 - با بوق و کرنای تعیین سبد هزینه، سفرهای خالی ما کارگران پر نخواهد کرد
- اعتراض رسانه ای کارگران شهرداری انارنسبت به عدم پرداخت حقوق درآستانه نوروز!
- تقسیم بورژوائی حقوق و برخورداری بورژوائی ازقانون
- سقف دریافتی مدیران کشور ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین شد

- اسکان متقاضی بی خانمان مسکن مهر در کانکس کارگران بدنبال تحصن؟!
دادگاه تجدید نظر7 کارگرمعترض معدن سنگ آهن بافق برگزار شد!
محمدعلی جداری فروغی از برگزاری دادگاه تجدیدنظر هفت کارگر معدن سنگ آهن بافق در صبح امروز (14 اسفند)، خبر داد.

به گزارش14اسفندایلنا،فروغی گفت: در ساعت نُه صبح امروز (14 اسفند)، جلسه رسیدگی به تجدیدنظرخواهی موکلینم در شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان یزد انجام شد.

وی افزود: در این دادگاه، موکلین و اینجانب، دفاعیات مشروح خود را انجام دادیم و اعلام کردیم در تجمعی که چندهزار کارگر شرکت داشته اند، موکلین هم حضور داشته ولی هیچ گونه اخلال در نظم و ممانعت از کار صورت نگرفته است؛ لذا اتهام اخلال در نظم وارد نیست و باید حکم بدوی صادره فسخ شود.

این وکیل دادگستری در ادامه اظهار داشت: علاوه بر آن که دلایل و مستندات علیه کارگران در پرونده موجود نیست، شرکت سنگ آهن نیز رضایت کامل خود را اعلام کرده ؛ بنابراین امیدوارم ظرف یک هفته مهلت قانونی، حکم تبرئه صادر شود.

گفتنی است، 7 کارگر معدن سنگ آهن بافق در دادگاه بدوی هریک به 7 ماه حبس و 30 ضربه شلاق تعلیقی به مدت 5 سال محکوم شده‌اند.

اعتصاب وتجمع کارگران فاز22-24عسلویه(شرکت پتروسینا)!

اخراج تعدادی از کارگران معترض این شرکت!

بامداد امروز14اسفندماه، حدود 300 کارگر پیمانکاری فاز 22-24(شرکت پتروسینا)! در اعتراض به عدم پرداخت3ماه حقوق ،شرایط نامناسب استراحتگاه وبی کیفیت وناکافی بودن غذایشان دست از کارکشیده وتجمع کردند.

به گفته یکی ازکارگران، تعدادی از کارگران این شرکت بدلیل اعتراض اخراج شده اند.

امروزایلنا درهمین رابطه نوشت،بامداد امروز (شنبه چهار دهم اسفند ماه) حدود 300 تن از کارگران پیمانکاری دست چندم فاز 22-24 در اعتراض به پرداخت نشدن معوقات مزدی خود دست به تجمع زدند.

به گفته این کارگران، آنان از آذرماه سال جاری تاکنون هیچگونه مزدی دریافت نکرده اند، جزو شرکت های پیمانکاری دست سوم زیرمجموعه شرکت تسکو هستند.

کارگران علاوه بر معوقات مزدی خود نسبت به شرایط استراحتگاه ها و خوراک خود نیز معترضند. در این باره برخی از معترضان می‌گویند: بی کیفیتی و اندک بودن وعده های خوراک آنها هیچگونه تناسبی با میزان کار سخت آنان ندارد و از سوی دیگر در استراحتگاه‌های این افراد که تنها گنجایش 5 نفر دارد هم اکنون تا بیش از 10 نفر اقامت دارند.

یکی دیگر از این کارگران اظهار داشت: تا به این لحظه نه تنها قرارداد شماری از همکاران ما به خاطر آنچه که اعتراض به این شرایط نامیده می‌شود خاتمه یافته است بلکه سایر کارفرمایان نیز از استخدام و جذب آنها خودداری کرده‌اند.

لازم به یادآوری است، شرکت پتروسینا کارفرمای اصلی این شرکت های پیمانکاری است.

درخواست سفته های امضا شده 30و50میلیون تومانی شرط مدیران* شرکت صنایع شیر پگاه گیلان برای تمدید قرارداد کارگران!

چندهفته ای است که مدیران شرکت صنایع شیر پگاه گیلان وابسته به شرکت صنایع شیر ایران** شرط عجیب شرکت صنایع شیر پگاه گیلان برای کارگران این شرکت از کلیه کارگرانش خواسته است خواسته است تا سفته های امضا شده به مبالغ ۳۰ و ۵۰ میلیون تومانی در اختیارشان قرار دهند. طبق گفته کارگران حتی اجازه پشت نویسی سفته هم به آن ها داده نمی شود.

به گزارش منابع خبری شمال کشور، گویا این شرط لازم برای تمدید قرارداد کارگران این شرکت بوده و در صورت امتناع رابطه کاری آنها قطع می شود. در این شرایط درصدی از کارگران درخواست این شرکت را اجابت کردند اما درصد دیگر نگران این مسئله هستند و چنین فضایی باعث استرس و فشار آنها شده است.


* رضا کریم نژاد رئیس هيئت مديره

محسن ناصر اسلامی مدیرعامل و نائب رئیس هيئت مديره

موسی اسماعیل زاده عضو هيئت مديره

**سهامداران شركت صنايع شير ايران (سهامي خاص) صندوق بازنشستگي كشوري، شركت سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي (سهامي عام ) ، شركت توسعه صنايع بهشهر ( سهامي عام ) و شركت سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهر ايران ( سهامي عام ) مي باشند.

گروه صنايع شير شامل شركت صنايع شير ايران ( شركت اصلي) و شركتهاي تابعه شير پاستوريزه پگاه اصفهان ، آذربايجان غربي و خراسان ( بورسي ) و همچنين شركتهاي سهامي خاص شير پاستوريزه پگاه فارس گلپايگان، گيلان ، لرستان ، زنجان ، خوزستان ، همدان ، كرمان ، تهران ، آذربايجانشرقي ،گلستان ، صنايع بسته بندي پگاه ، كشت و صنعت و دامپروري پگاه ، شركتهاي توزيع بهسامان ، بازرگاني صنايع شير ، شيرخشك نوزاد و آتيه پگاه مي باشد.

فراخوان تجمع اعتراضی سراسری فرهنگیان


تاریخ : ۱۹ اسفند ماه ۱۳۹۵

زمان : ساعت 10 لغایت 12

مکان تجمع:

همکاران استانهای تهران و البرز و دیگر استانها در صورت توانایی :مقابل مجلس

مراکز استانها : مقابل اداره کل

شهرستانها : مقابل اداره آموزش پرورش آن شهرستان

فراخوان تجمع اعتراضی سراسری فرهنگیان

همکاران و همدلان عزیز!

باتوجه به تحصن سراسری سوم اسفند، تجمع سراسری دهم اسفند و تجمع های همکاران اغلب استانها در اواخر اسفندماه سال ۹۳ و تجمع ۲۷فروردین، 17 اردیبشهت ، 31 تیر و 16 مهرماه در سال ۹۴ و نظر به پیگیری تشکل های صنفی در سال 1395 و فعالیت های مستمر کمپین کشوری پیگیری خواسته های صنفی و کمپین سراسری بودجه عادلانه برای آموزش و پرورش امید میرفت که دولت،مجلس و مسئولین نسبت به ارتقای وضعیت معیشتی و منزلتی معلمان و بهبود کیفیت آموزشی گام های عملی و اساسی بردارند اما وضعیت فعلی معلمان و اوضاع نابسامان نظام آموزشی نشان می دهد که مسئولین امر آموزش و پرورش را جز اولویت های خود نمی دانند.

سال هاست که معلمان خواسته های خود را به صورت قانونی و مدنی از طریق روش های مختلف به سمع ونظر مسئولان رسانده اند.

ما شاهد آن بوده ایم که در دولت و مجلس اراده ای جدی برای رفع مشکلات فرهنگیان وجود ندارد . عدم توجه به مسایل و معضلات آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه و عدم تخصیص و توجه به سهم آموزش و پرورش در بودجه و تاکید بر افزایش حقوق سال آینده به میزان ده درصد، وضعیت زندگی بازنشستگان شریف و معلمان را با مخاطره روبرو ساخته است.

از سویی ادامه سیاست های ناکارآمد همراه با پولی کردن آموزش ، آینده کودکان و دانش آموزان این سرزمین را با هاله ای از ابهام فرو برده است. لذا باتکیه بر اصل 27 قانون اساسی در مورخه پنج شنبه ۱۳۹۵/۱۲/۱۹ از ساعت 10 لغایت 12 “تجمع سکوت” طبق شرایط ذیل برگزار میگردد.

-تجمع صرفا صنفی بوده و فرهنگیان فهیم اجازه هیچ حرکت سیاسی و موج سواری به احزاب مختلف سیاسی را نمی دهند. چرا که تمامی ارکان حاکمیت در این مشکلات سهمی برابر دارند و کوتاهی ها از جانب همه آنها و دوره های متعدد مجلس و دولت پیشین و فعلی بوده است.

-شعارها و مطالبات در قالب پلاکاردهایی متناسب با جایگاه و خواسته فرهنگیان اعلام خواهد شد.

در این راستا ما معلمان سراسر کشور خواهان برآورده شدن مطالبات خود به شرح زیر هستیم:

1-ترمیم و اصلاح حقوق و و دستمزدها٬ هماهنگ با سایر کارکنان دولت از ابتدای سال ۱۳۹۶

2-نظارت بیشتر و حسابرسی دقیق تر بر صندوق ذخیره فرهنگیان و بازگرداندن پولهای اختلاس شده فرهنگیان و تجدید نظر در میزان بازدهی سرمایه گزاری فرهنگیان در این صندوق همراه با گزارش شفافیت بصورت عمومی و علنی به گونه ای که امکان نظارت نماینده ای از معلمان بر عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان وجود داشته باشد. ما خواستار اصلاح اساس نامه صندوق ذخیره فرهنگیان به گونه ای هستیم که معلمان هر شهرستان بتوانند نماینده ای در آن داشته باشند.

3-اختصاص بودجه لازم جهت تامین و استاندارد سازی محیط های آموزشی مطابق با استاندارد های بین المللی.

4-تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی ، حق التدریسی و پیمانی به رسمی و تامین امنیت شغلی آنان.

5-لغو هر نوع محکومیت فعالان صنفی فرهنگیان اعم از زندان ،انفصال از خدمت ،تبعید و ….که تنها به سبب فعالیت صنفی صادر شده است و جبران خسارت وارد شده بر این عزیزان و کنار گذاشتن نگاه امنیتی به تلاشهای صنفی.

6-پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان به طور کامل و بلافاصله بعد از بازنشستگی، پرداخت حقوق پیشکسوتان شریف هماهنگ با سایر کارکنان لشکری و کشوری و عدم حذف رتبه شغلی ایشان و همسان سازی حقوق بازنشستگان قدیم با بازنشستگان سال 95 به گونه ای که 70 درصد مابه التفاوت در سال 96 و بقیه در سال 97 پرداخت شود.

7-تخصیص بیمه ای کارآمد و گسترده متناسب با نیازهای پزشکی و بهداشتی عموم فرهنگیان اعم از شاغل و بازنشسته.

تاریخ : ۱۹ اسفند ماه ۱۳۹۵

زمان : ساعت 10 لغایت 12

مکان تجمع:

همکاران استانهای تهران و البرز و دیگر استانها در صورت توانایی :مقابل مجلس

مراکز استانها : مقابل اداره کل

شهرستانها : مقابل اداره آموزش پرورش آن شهرستان

جمعی از فعالان صنفی سراسر کشور

تجمع اعتراضی کارگران فضای سبز منطقه دو اهواز مقابل ساختمان شهرداری مرکزی

صبح امروز14اسفند،جمعی از کارگران فضای سبز منطقه دو شهرداری اهوازدراعتراض به عدم پرداخت3ماه حقوق ومطالبات دیگرشان مقابل ساختمان مرکزی شهرداری اهواز تجمع کردند.

به گزارش14اسفند ایلنا ،گروهی از کارگران پیمانی فضای سبز ناحیه دو منطقه دو شهرداری اهواز که دست کم سه ماه مزد معوقه از کارفرمای خود طلبکارند؛ صبح امروزشنبه (14 اسفند ماه) مقابل ساختمان مرکزی شهرداری اهواز تجمع کردند.

این کارگران گفتند: حدود 124 کارگر فضای سبزهستیم که تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری « سپهر قلعه گلی» در ناحیه دو منطقه دو شهر اهواز مشغولیم اما در نتیجه بی‌توجه‌ای مدیران این شرکت بابت دست کم سه ماه مزد معوقه از کارفرما طلبکاریم.

به گفته کارگران معترض،شرکت پیمانکاری سپهر قلعه گلی دستمزد ماه‌های آذر،دی وبهمن آنان را به تاخیر انداخته وتا این لحظه از سال که چند روزی بیشتر به پایان سال 95باقی نمانده هنوز خبری از پرداخت عیدی وپاداش پایان آنها نشده است.

به گفته آنان ، یکی دیگر از موارد مورد اعتراض کارگران فضای سبز شهرداری منطقه دو اهواز محدودیت حق اولاد وبیمه خانواده‌های آنان است.

به گفته آنان از قرار معلوم تا پیش از تصویب و ابلاغ قانون جدید اصلاح جمعیت و تنظیم خانواده، حق اولاد تنها به دو فرزند از مجموع فرزندان خانوداه‌های کارگری پرداخت می‌شد اما با تصویب و ابلاغ قانون جدید اصلاح جمعیت و تنظیم خانواده محدودیت‌های مربوط به پرداخت حق اولاد و بیمه اجباری فرزندان کارگران برطرف شده است و بنابراین دیگر نباید هیچ محدودیتی در پرداخت این مزایای وجود داشته باشد.

در ادامه کارگران معترض تصریح کردند: علاوه بر موارد فوق کارفرما شرکت پیمانکاری بابت چندین سال سنوات از به کارگران بدهکار است.

براساس این گزارش به نقل از این کارگران،حدود چهار روز قبل برخی از مدیران شهرداری منطقه در راستای آنچه که مبارزه با مفاسد اقتصادی و تحکیم سلامت اداری نامیده می شود توسط عوامل انتظامی فراخوانده شده‌اند و همین مسئله سرگردانی این کارگران را دوچندان کرده است.

بیانیه شماره 3 اتحادیه آزاد کارگران ایران پیرامون حداقل مزد سال 1396 - با بوق و کرنای تعیین سبد هزینه، سفرهای خالی ما کارگران پر نخواهد کرد

پس از فضا سازیهای فراوان از سوی نهادهای دست ساز کارگری حول تعیین سبد هزینه و دعوت آنان از کارگران برای سکوت در مورد حداقل مزد سال 1396، روز دهم اسفند ماه سبد هزینه یک خانوار کارگری به مبلغ دو میلیون و چهارصد و هشتاد هزار تومان اعلام گردید و بدنبال آن طی روزهای گذشته فصل دیگری از خیمه شب بازی نهادهای دست ساز کارگری برای تحمیل حداقل مزد چندین برابر زیر خط فقر به طبقه کارگر ایران آغاز شد.

هر چند که تعیین همین مقدار سبد هزینه نیز تحت فشار اعتراضات ما کارگران و تشکلها و نهادهای مستقل کارگری صورت گرفت اما نهادهای دست ساز کارگری و دولت و صاحبان سرمایه حتی بر روی کاغذ نیز سبد هزینه واقعی یک خانوار کارگری را که امروزه بنا بر مستندات غیر قابل انکار بالای چهار میلیون تومان است اعلام نکردند و بنا بر اذعان خود، آنرا با حذف بسیاری از اقلام زندگی و با در نظرداشت پایین ترین سطح قیمتهای بازار، مبلغ دو میلیون و چهار صد و هشتاد هزار تومان تعیین نمودند.

اینان در تداوم سیاستهای ضد کارگری خود، فقط به تعیین چنین مقدار آشکاری از ناچیز گرفتن سبد هزینه نیز اکتفا نکرده و با هدف لاپوشانی رویکرد واقعی شان در تحمیل حداقل مزد چندین برابر زیر خط فقر بر کارگران، خیمه شب بازی دیگری را آغاز و با برجسته کردن مسئله "تعیین سبد هزینه" به جای خواست "اجرای" بی کم و کاست ماده 41 قانون کار، آنرا بزرگترین دستاورد کارگران در سال 1395 اعلام کردند و در ادامه، با براه انداختن تبلیغات سنگین در مورد تعیین سبد هزینه و به میدان آوردن برخی از به اصطلاح کارشناسان!؟ و بهره گیری از عنوان پر طمطراق "علمی" در مورد آن، همچنان در تلاشند تا از طریق عمده سازی "تعیین سبد هزینه" و جا زدن آن به عنوان یک پیروزی برای کارگران، خواست افزایش حداقل مزد حتی بر اساس سبد هزینه ای را که خود اعلام کرده اند در حاشیه قرار داده و برای سالی دیگر موفق به تحمیل حداقل مزد چندین برابر زیر خط فقر بر طبقه کارگر ایران بشوند. انگار که خواست مهم میلیونها کارگر در ایران، اعلام سبد هزینه و نه اجرای مقدار آن در تعیین حداقل مزد و رهایی از فقر و فلاکت بوده است.

تداوم چنین سیاستهای عوافریبانه ای برای تحمیل حداقل مزد ناچیز بر کارگران، آنهم در شرایطی که آنان به نحو بی سابقه ای از فقر و تنگدستی به جان آمده اند، بیانگر چیزی جز اصرار گستاخانه و عریان دولت و صاحبان سرمایه برای تداوم غارت و چپاول دسترنج ما کارگران به بهای خانه خرابی و رانده شدن طبقه کارگر ایران به مثابه اکثریت عظیم مردم یک جامعه هشتاد میلیونی به سوی مرگ از گرسنگی، سوء تغذیه مفرط و بی بهره شدن از بدیهی ترین و اولیه ترین امکانات زندگی نیست.

اما آن چیزی که در بحبوحه تقلای دولت و نهادهای دست ساز کارگری جهت تحمیل حداقل مزد ناچیز بر طبقه کارگر، بیش از پیش در حال خود نمائی است و آنان غرق در تلاش برای پیشبرد سیاستهای عوافریبانه خود از درک و مشاهده آن عاجزند ایستادگی بی محابا و متحدانه کارگران در جای جای کشور در برابر وضعیت مشقت بار کنونی است که میتواند با تداوم سیاستهای تاکنونی دولت روحانی در قبال زندگی و معیشت میلیونها انسان، به یک اعتراض بزرگ و سراسری کارگری منجر شود.

اتحادیه آزاد کارگران ایران با محکوم کردن تداوم سیاستهای تاکنونی دولت و نهادهای دست ساز کارگری در قبال زندگی و معیشت میلیونها خانواده کارگری و دعوت از عموم کارگران و تشکلهای مستقل کارگری برای اعتراض به روند عوامفریبانه تعیین حداقل مزد سال 1396، بر اجرای بی کم و کاست ماده 41 قانون کار پای می فشارد و مصرانه خواهان حضور و دخالت نماینده های تشکلهای مستقل کارگری و نمایندگان مستقیم مجامع عمومی کارگران در تعیین حداقل مزد می باشد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – 14 اسفند ماه 1395

اعتراض رسانه ای کارگران شهرداری انارنسبت به عدم پرداخت حقوق درآستانه نوروز!

جمعی از کارگران شهرداری انار می گویند به عدم پرداخت حقوق بهمن ماه در آستانه عیدنوروز با مشکل مواجه شده اند.

به گزارش منابع خبری محلی،این کارگران بارسانه ای کردن مشکلشان خواستار پرداخت بموقع حقو ونیز عیدی سال جدید از شهرداری انار شدند تا در آستانه سال نو بتوانند بدون دغدغه به استقبال نوروز بروند.

تقسیم بورژوائی حقوق و برخورداری بورژوائی ازقانون

محمد سیدی / معلم

حتما تا کنون از تصویب قانون افزایش 24 برابری حقوق مدیران ارشد نسبت به طبقه کارگر، توسط نمایندگان دلسوزِ و فقیرنوازِ مجلس، مطلع گشته اید.

این قانون، تنها یک نمونه از نمودِ بارز دهن کجیِ سیستم مدیریتی نادرست ما، به حقوق اولیه شهروندی و حتی انسانی می باشد. این امر، زنگ خطر نفوذ و گسترش نمونه جدیدی از مفهوم عدالت در نسخه کاپیتالیستی و سرمایه داری اش می تواند باشد که بخش عمده ای از جامعه نسبت به آن غافل هستند و یا اساسا از فرط تقلای مداوم در هفتخوان نان ، زمانی برای ریشه یابی اینگونه مسایل ندارند.

هرچند اینکه یک مدیر ارشد باید از سطح حقوق بالایی نیز برخوردار باشد، فی نفسه بد نیست. زیرا تا حدود زیادی، چرخ نظام اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و غیره هر مملکت، توسط مدیرانش میچرخد، اما برخورداری از این میزان حقوق، #دو مساله را به عنوان پیش نیاز، لازم دارد:

اول اینکه مدیران ارشد باید صلاحیت، تخصص، مهارت، دانش و کارنامه ای قابل قبول در حیطه مدیریت خود کسب کرده باشند، کارنامه ای که هم با ملاک های متخصصین و هم تا حدودی با معیارهای مردم عادی قابل مشاهده و اندازه گیری باشد.

دوم اینکه اختلاف برخورداری از حمایت قانون، و شکاف تقسیم حقوق بین کارگر و کارفرما، و نیز کارمند و مدیر، نباید بیش از حد تصور و دور از عدالت اجتماعی باشد.

در صورت عدم رعایت این دو نکته، به واقع قانونی که برای حمایت از آحاد یک ملت و تمام شهروندان هست، کانالیزه می شود و به استعمار و استثمار طبقه بورژوا و تفکراتشان در می آید.

برگرفته از سایت اتحادیه آزاد کارگران ایران

سقف دریافتی مدیران کشور ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین شد

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه در مجلس با اشاره به بازگشت مجلس به مصوبه قبلی خود درباره سقف حقوق مدیران،از تعیین سقف ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای حقوق مدیران کشور خبرداد.

به گزارش14اسفند ایلنا، حمیدرضا حاجی‌بابایی در حاشیه نشست علنی نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بازگشت مجلس به مصوبه قبلی خود درباره سقف حقوق مدیران کشور، گفت: نمایندگان پیش از این در برنامه ششم توسعه، سقف دریافتی حقوق‌بگیران را ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین کرده بودند و ۴ گروه مشاغل تخصصی،مشاغل عملیاتی،مناطق مرزی و مناطق محروم را از این سقف مستثنی کرده بودند که در مصوبه بعدی مدیران نیز به جمع مستثنی شده‌ها اضافه شدند، اما امروز با اصلاح مصوبه مجلس سقف دریافتی همه حقوق‌بگیران از جمله مدیران ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین شد.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه درمجلس همچنین گفت:براین اساس،سقف حقوق دریافتی ۴ گروه مستثنی شده از جمله مشاغل تخصصی، مشاغل عملیاتی،مناطق مرزی و مناطق محروم ۳۰ درصد بیش از سقف دریافتی همه حقوق‌بگیران خواهد بود و سقف دریافتی آنان حدود ۱۶ میلیون تومان تعیین شد.

درهمین رابطه:

افزایش60درصدی سقف حقوق مدیران!

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروزشان(11اسفند) با افزایش ۶۰ درصدی حقوق مدیران موافقت کردند.

برپایه گزارشات رسانه های خبری، نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 11 اسفندماه) ، در جریان بررسی لایحه برنامه 5 ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران اعاده شده از سوی شورای نگهبان براساس تبصره یک ماده 31، با 103 رأی موافق، 44 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 204 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براساس تبصره یک ماده 38 این لایحه؛ شورای حقوق و دستمزد می‌تواند با پیشنهاد رؤسای قوا، وزرا یا معاونان رئیس‌جمهور که ریاست دستگاه‌های اجرایی را به‌عهده دارند و بالاترین مقام دستگاه های اجرایی، برای مشاغل تخصصی، مدیریتی، واحدهای عملیاتی و مناطق مرزی و محروم تا 60 درصد دریافت های موضوع این ماده علاوه بر سقف مقرر در این ماده منظور نماید.

اسکان متقاضی بی خانمان مسکن مهر در کانکس کارگران بدنبال تحصن؟!

یکی از متقاضیان مسکن مهر که واحدش توسط شرکت سرمایه‌گذاری بانک مسکن گرو نگه داشته شده به دلیل بی خانمان شدن در کانکس کارگران یکی از پیمانکاران این طرح اسکان داده شد.

یکی از متقاضیان مسکن مهر در این‌باره گفت: صاحبخانه این خانم که دارای یک فرزند 5 ساله است چند ماهی بود که به دلیل عدم توانایی در پرداخت اجاره‌بها عذر وی را خواسته بود و در ماه‌های اخیر در پارکینگ‌ها، مساجد و خوابگاه راه‌ آهن زندگی می‌کرد.

به گزارش 14اسفند تسنیم، هفته گذشته یکی از متقاضیان مسکن مهر فاز 3 پردیس با بیان این‌که شرکت سرمایه‌گذاری بانک مسکن حدود 700 واحد آماده مسکن مهر را گروگان گرفته و اعلام کرده فقط در صورت پرداخت مبالغی که بعضا تا 6 میلیون تومان نیز می‌رسد این واحدها را تحویل می‌دهد، اظهار کرد: این واحدهاباید سال‌های 91 و 92 تحویل می‌شد.

وی با یادآوری این‌که متقاضیان با قیمت 27 میلیون تومان برای تحویل واحدهای مسکن مهر فاز 3 ثبت‌نام کردند، گفت:‌این در حالی بود که این قیمت به 29 میلیون و در ادامه به 31 میلیون تومان افزایش یافت.

وی با اشاره به این‌که پس از مدتی 31 میلیون تومان هم به 39 میلیون افزایش یافت، تاکید کرد: در حال حاضر شرکت سرمایه‌گذاری بانک مسکن حدود 700 واحد آماده را گرو نگه داشته و به متقاضیان اعلام کرده برای تحویل آنها باید حدود 6 میلیون تومان دیگر (یعنی مجموعا 45 میلیون تومان) پرداخت کنند.

وی تاکید کرد: این در حالی است که حدود 350 نفر از همین متقاضیان 30 ماه است که دفترچه قسط واحدهای تحویل نشده را دریافت کرده و در حال پرداخت اقساط آن هستند.

یکی از متقاضیان همین واحدها که بانوی سرپرست خانوار با یک فرزند است پنج‌شنبه گذشته مقابل واحد مسکن مهر خود در پروژه شرکت سرمایه‌گذازی بانک مسکن تحصن کرد و خواستار تحویل واحدش شد.

یکی از متقاضیان مسکن مهر در این‌باره گفت: صاحبخانه این خانم که دارای یک فرزند 5 ساله است چند ماهی بود که به دلیل عدم توانایی در پرداخت اجاره‌بها عذر وی را خواسته بود و در ماه‌های اخیر در پارکینگ‌ها، مساجد و خوابگاه راه‌ آهن زندگی می‌کرد.

وی با بیان این‌که این متقاضی حدود 42 میلیون تومان را برای مسکن مهر پرداخت کرده است، افزود: این در حالی است که شرکت سرمایه‌گذاری بانک مسکن از تحویل واحد به این متقاضی و بسیاری متقاضیان دیگر خودداری می‌کند.

وی با اشاره به وضع بسیار نامناسب این متقاضی گفت: با همکاری شرکت عمران پردیس و برخی متقاضیان مسکن مهر وخوشبختانه این خانم و فرزندش در یکی از کانکس‌های کارگران اسکان داده شد.

چهاردهم اسفندماه1395