اعتراضات و اخبار کارگری 13 اسفند 1395

- شرایط دردناک2هزارکارگرکارخانه پلی اکریل اصفهان درپی عدم پرداخت بیش از 8ماه حقوق!

- تجمع اعتراضی اهالی منطقه چهاردانگه در محل دفن زباله ساری!

- مصدومیت9کارگرنیروگاه برق علی آباد براثرانفجار!

- کشته وزخمی شدن 17کارگرمعدن لویو اوکراین براثرانفجار

شرایط دردناک2هزارکارگرکارخانه پلی اکریل اصفهان درپی عدم پرداخت بیش از 8ماه حقوق!

۲ هزار کارگر کارخانه پلی اکریل اصفهان بیش از ۸ ماه و نزدیک به ۹ ماه است که حقوق و دستمزی دریافت نکرده‌اند.

به گزارش منابع خبری محلی،یکی از کارگران این کارخانه در تشریح وضعیت خود وهمکارانش، گفت: از کجای درد های کارگران براتون بگم، از رو زدن به فامیل که پول قرض بدین به ما یا از قبض های گاز و برق و آب و تلفن.


وی افزود: چند روز گذشته برق خانه ما را قطع کردند و مجبور شدیم از همسایه برق بگیریم.

این کارگر که نخواست نامش فاش شود، عنوان کرد: هر بانکی که می رویم اسم پلی اکریل را که می شنوند با کمال احترام بیرونمان می کنند.

وی با اشاره به اینکه قسط های وام بانکی زیاد و روی هم انباشته شده است، اظهار کرد: ما باید از دست ضامن های وام های بانکی هم فراری باشیم.

کارگر پلی اکریل با اشاره به اینکه دو ضامن من از فامیل هستند، ادامه داد: من خودم شخصا پنج ماه است که در خانه گوشه گیر هستم و جرات ندارم در مهمانی های خانوادگی بروم.

وی گفت: هفته گذشته مسئولان در رسانه ها سر و صدا کردند که مشکل پلی اکریل حل شد، همه بانک ها تماس گرفتن که اقساط وام ها یادتون نرود.

وی با اشاره به اطلاعیه شورای کار پلی اکریل تصریح کرد: شورای کار پلی اکریل اعلام کرده است؛ در خصوص سوالات همکاران محترم در خصوص حقوق به اطلاع می رساند تا کنون ۱۳۵۰ تن از الیاف پلی استر به فروش رفته است و چک آن به مبلغ ۶ میلیارد دریافت شده است. چک های دریافتی مدت دار بوده و قرار بوده توسط استانداری ضمانت شده و یکی از بانک ها نقد کند که متاسفانه این موضوع تا این لحظه محقق نشده است.

این کارگر پلی اکریل اضافه کرد: سوال من این است که چرا مسئولان استانی ضمانت چک های خریدار را نکرده است، مگر در رسانه اعلام نکرد که مشکل حل شد و دولت ضمانتدار چک ها شد پس چرا در زمان حاضر ضمانت نمی کنند!؟

وی بیان کرد: آیا باعث و بانی این فلاکت کارگران پلی اکریل جواب دارند که در قیامت بدهند!؟

این کارگر که نخواست نامش فاش شود، با بیان اینکه آیا کسی هست به داد ما برسد و مشکلات ما را حل کند، خاطرنشان کرد: با خبری کردن حل مشکلات پلی اکریل مردم فکرمی کنند که کارگران دروغ می گویند اما نمی دانند که این خبرها فقط در حد گفتن است و عمل کردنی نیست.

سال ۱۲ ماه دارد چگونه ممکن است با شرایط فعلی اقتصاد کشور، کارگری ۹ ما حقوق نگیرد و بتواند زندگی کند، آیا واقعا مسئولان برای حل مشکلات پیش آماده که عدم نظارت بر اینگونه شرکت های خصوصی است، فکری کرده یا می کنند، البته بعد از گذشت ۹ ماه جای فکر کردن نیست جای اقدام است.

تجمع اعتراضی اهالی منطقه چهاردانگه در محل دفن زباله ساری!

امروز13اسفند، اهالی منطقه چهاردانگه در اعتراض به خطرات ناشی از دفن نامناسب زباله در محل دفن زباله ساری در گویچاله تجمع کردند.

به گزارش منابع خبری محلی، مردم منطقه چهاردانگه مازندران برای اینکه خطرات نفوذ شیرابه و مشکلاتی که به دلیل دفن نامناسب زباله برای آنها به وجود می‎آورد امروز در محل دفن زباله تجمع کردند تا خطراتی را که متوجه مردم می‌‌شود را با صدای بلندتری فریاد بزنند.

زباله مشکل جدی استان مازندران است، قول‌های متعددی در ارتباط با ساماندهی مناسب پسماند از دولت قبل تاکنون به مردم داده شد ولی هنوز اقدام مناسبی برای رفع این معضل انجام نشد.

با وجود ایجاد کارخانه زباله‌سوز در چند نقطه از استان و برنامه‌ریزی برای اجرای این طرح از دولت قبل و تاکید آن توسط ربیع فلاح استاندار مازندران ولی هنوز زباله‌های این استان به صورت نامناسب دفن می‌‌شود.

دفن نامناسب و غیر اصولی زباله در منطقه چهاردانگه باعث نفوذ شیرابه به آب شرب منطقه چهاردانگه شد و همین موضوع گلایه‌های شدید مردمی را به دنبال داشت.

مدتی است که تلاش‌های زیادی از سوی مردم منطقه چهاردانگه برای خطراتی که مردم منطقه را تهدید می‎کند انجام شد ولی این تلاش‌ها منجر به نتیجه نشد.

مصدومیت9کارگرنیروگاه برق علی آباد براثرانفجار!

معاون مدیرکل بحران استان گلستان از وقوع انفجار در نیروگاه برق شهرستان علی آباد و مصدومیت9کارگرخبر داد.

به گزارش13اسفندایسنا،حمیدرضا منتظری در این باره گفت: پیش ازظهر امروز تعدادی از کارگران در حال عملیات سرویس‌کاری و جوشکاری خط گاز در نیروگاه برق شهرستان علی آباد بودند که ناگهان در حوالی ساعت 11:30 انفجاری در این قسمت رخ داد.

وی با بیان اینکه بلافاصله نیروهای آتش نشانی و عوامل امدادی به محل اعزام شدند گفت: عملیات امدادرسانی اطفای حریق آغاز شده و در حوالی ساعت12:30 دقیقه عملیات در این نیروگاه به پایان رسید.

وی با بیان اینکه خسارت ناشی از این حادثه در دست بررسی است گفت: البته به نظر نمی رسد که خسارت زیادی به این مجموعه وارد شده باشد.

معاون مدیر کل بحران استان گلستان درباره مصدومان این حادثه گفت: 9 نفر در این حادثه دچار مصدومیت شدند که 5 نفرشان به شکل سرپایی خدمات درمانی را دریافت کرده و 4 تن دیگر به بیمارستان منتقل شدند.

کشته وزخمی شدن 17کارگرمعدن لویو اوکراین براثرانفجار

وقوع انفجار بر اثر انباشت گاز متان در معدن زغال سنگ استپووایا در منطقه لویو، واقع در غرب اوکراین جان حداقل ۸ کارگررا ستاند و ۹ زخمی بر جای گذاشت. امدادگران توانسته اند تمامی معدنچیانی را که گرفتار شده بودند، نجات دهند.

به گزارش3مارس یورونیوز،مسئولان اوکراین می گویند ظهر روز پنجشنبه زمانی که انفجار رخ داد ۱۷۲ نفر در داخل معدن و ۳۴ معدنچی در عمق ۵۵۰ متری مشغول به کار بوده اند.

سیزدهم اسفند ماه1395