امروز مردم کلانتری شادگان اهواز را اتش زدند.25 بهمن ماه 1395

پس از مرگ جوان بیگناه اهوازی ، وفشار حکومت برای آنکه جسد او را ندهد و جسدش را به قم ببرد، عشیره این جوان حسن آلبوغبیش ، دست به اعتراض زدندو دیگر مردم هم از انها حمایت کردند. 
آتش زدن کلانتری شادگان در پی کشته شدن یک شهروند توسط نیروی انتظامی
در پی کشته شدن یک جوان بیگناه بر اثر تیراندازی ماموران نیروی انتظامی در شادگان طی روزهای اخیر در وحشت از اعتراضات مردمی فضای این شهر به شدت امنیتی شده است. همچنین در ساعت 1:25 بامداد روز يكشنبه، يگانهاي ويژه وابسته به وزارت اطلاعات به این شهر اعزام شدند.
براساس گزارش فعالان عرب، جمعه شب گذشته٬ نیروی انتظامی پس از تعقیب و گریز دو موتور سوار در محدوده بازار خرمای شادگان اقدام به تیراندازی می‌کند و حسن ابوغبیش که "در حال خرید در بازار بوده" در جریان تیراندازی کشته و دو راکب موتورسوار مجروح می‌شوند. کشته شدن این مرد موجب اعتراض شهروندان شادگان می‌شود.

افضل میرزایی فر، رئیس دادگستری شادگان در این باره گفت: "در پی گزارشات مردمی به پلیس مبنی برخرید و فروش مواد مخدر در کوی مذکور، بر اثر درگیری ماموران با عوامل خرید و فروش موادمخدر، شخص ثالثی کشته شد."

رئیس دادگستری شادگان در هراس از گسترش اعتراضات مردمی گفته است که دستگاه قضایی پیگیری لازم را تا "احقاق حق فرد بیگناه با سرعت و قاطعیت ادامه ‌می‌دهد." 

این در حالی است که کریم دحیمی، فعال حقوق بشر گفت: "اعتراضات مردم به قتل این جوان به جایی رسید که معترضان کلانتری شادگان را آتش زدند."

به گفته این فعال حقوق بشر ماموران امنیتی به خانواده فرد مقتول گفته‌اند که "اجازه برگزاری مراسم ندارند و تنها درشرایطی جنازه را تحویل می‌دهند که او را در قم دفن کنند.