چهار تجمع اعتراضی کارگری امروز برگزار شد.

حدود ۵۰۰ نفر از کارگران معدن زغال سنگ طزره، حدود ۶۰۰ نفر از کارگران پلی اکریل اصفهان، دست کم۵۰۰ نفر از کارگران واحد ماشین سازی هپکو اراک و بیش از ۱۰۰ نفر از فرهنگیان شاغل و بازنشسته در تجمعی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، صبح امروز چند صد نفر از کارگران معدن زغال سنگ طزره برای چندمین بار در اعتراض به معوقات مزدی خود دست به اعتراض صنفی زدند.
در این تجمع که از ساعت هفت صبح در رختکن کارگران معدن برگزار شده است، حدود ۵۰۰ نفر از کارگران شرکت دارند.
این کارگران که دستمزد آن‌ها در ۴ماه گذشته پرداخت نشده، می‌گویند؛ بخش دیگری ازنگرانی ما این است در صورت ادامه مشکلات مالی معدن و با توجه به اینکه به ماه‌های پایانی سال نزدیک می‌شویم کارفرما علاوه بر مشکل پرداخت دستمزد درپرداخت عیدی کارگران نیز دچار مشکل شود.


کارگران معدن زغال سنگ طزره می‌گویند: “خواسته ما کارگران تنها به روز شدن مطالبات مزدی و حقوقی است با این حال مسئولان در این واحد معدنی نیز تا کنون نتوانسته مشکلات این واحد معدنی را حل کند وحدود ۷۰۰ آن برای دریافت مطالبات معوقه خود همچنان سرگردانند”.

از قرار معلوم در تجمع امروز مدیر منطقه‌ای طزره در جمع معترضین حاضر شده است. یکی از تجمع کنندگان می‌گوید: “مدیر منطقه‌ای طزره وعده پرداخت یک ماه از مطالبات معوقه کارگران را داده است با این حال ما کارگران خواستار مابقی معوقات مزدی خود هستیم”.
کارگران معترض پلی اکریل راهپیمایی کردند

به گزارش ایلنا، امروز صبح کارگران پلی‌اکریل مقابل استانداری اصفهان تجمع کردند.

منابع خبری در پلی‌اکریل از تجمع صبح امروز حدود ۶۰۰ نفر از کارگران این شرکت خبر دادند.

از قرار معلوم، این معترضان از ساعت نه مقابل استانداری اصفهان تجمع می‌کنند و از آنجا که مسئولان اصفهان حاضر به مذاکره با این کارگران نشده‌اند، پس از گذشت ساعتی، معترضان به سمت میدان انقلاب اصفهان حرکت می‌کنند.

در حال حاضر، تعدادی از این کارگران حوالی میدان انقلاب شهر اصفهان هستند و به سمت دفتر مرکز ی شرکت در حال راهپیمایی هستند.

کارگران می‌گویند در جریان این راهپیمایی، عوامل انتظامی کارگران را متفرق کرده‌اند.

کارگران معترض پلی اکریل که در شش ماه گذشته دستمزد نگرفته‌اند؛ می‌گویند: “هیچ کس، نه کارفرما و نه استانداری حامی ما نیست؛ نه تنها حق و حقوق ما را نمی‌دهند بلکه صدای ما را هم نمی‌شنوند”.
دومین روز تجمع کارگران ماشین سازی هپکو در اراک

به گزارش ایلنا، دست کم۵۰۰ نفر از کارگران واحد «ماشین سازی هپکو اراک» در ادامه اعتراض صنفی روز گذشته خود در میدان اصلی شهر، صبح امروز نیز در محوطه کارخانه تجمع کردند.

تعدادی از کارگران حاضر در تجمع امروز گفت: “در تجمع روز نخست که دیروز (شنبه ۱۸ دی ماه) در میدان اصلی شهر اراک صورت گرفت به جز وعده‌های غیرعملی هیچ پاسخ قاطعی ازسوی مسئولان شنیده نشد و ما ناچار شدیم برای احقاق حقوق از دست رفته‌مان امروز نیز در محل کارخانه تجمع کنیم”.

کارگران معترض می‌گویند دلیل اعتراض ما کارگران ماشین سازی هپکو اراک عدم دریافت دست کم ۵ ماه مزد معوقه است که کارفرما از پرداخت آن به کارگران خوداری می‌کند.

معترضین با بیان اینکه خواهان مشخص شدن وضعیت پرداخت مطالبات معوقه خود هستند، در ادامه گفتند: “بخش دیگری از مطالبات کارگران هپکو مشخص نبودن وضعیت سهامداران این کارخانه است که مدیریت کارخانه در این خصوص نیز پاسخ مشخصی به ما کارگران نمی دهد”.

به گفته آنان، کارگران این واحد تولیدی به این دلیل پیگیر مطالبات خود هستند که دغدغه تامین معاش خانواده‌هایشان را دارند و از مدیریت کارخانه و مسئولان شهرستانی و استانی انتظار دارند که به دغدغه‌های آن‌ها احترام بگذارند.

معترضین بابیان اینکه هر یک از ما کارگران دست‌کم دارای سه سر عائله هستیم و تامین مخارج زندگی بسیار برایمان سخت شده؛ در ادامه گفتند: “در این شرایط نمی‌توان از ما انتظار داشت که نسبت به وضعیت ماشین سازی هپکو اراک بعد از خصوصی‌سازی و مطالبات مزدی خود بی‌تفاوت بمانیم”.
صبح امروز انجام شد؛ تجمع گروهی از فرهنگیان شاغل و بازنشسته در مقابل شهرداری تهران

به گزارش ایلنا، بیش از ۱۰۰ نفر از معلمانی که که در حدود ۳۰ سال زمین‌هایی از اداره تعاون آموزش و پروش زمین‌هایی خریداری کرده اند، امروز در اعتراض به آنچه که زیاده خواهی عده‌ای از خریدارن و تملک زمین‌ها از سوی شهرداری می‌خوانند مقابل شورای شهر تهران تجمع کردند.

این افراد در دست خود تابلو نوشته‌هایی در دست داشتند که بر روی آنها عباراتی همچون، «سرمایه معلمان بازیچه دست مدیران»، «معلمان را فراموش نکنید»، «آقای شهردار فریاد رس معلمان»، «معامله با اندوخته معلمان» نوشته شده بود.

شماری از این تجمع کنندگان در توضیح این گردهمایی خیابانی خود گفتند: “در مجموع بیش از ۸۰۰ معلم شاغل و بازنشسته هستیم که در سالهای گذشته مالک بخشی از زمین‌های مسکونی واقع در فاز‌های ۱، ۲ و ۴ منطقه یادگار امام (خیابان ایثارگران شمالی روبروی پارک ژوراسیک ) هستیم”.

آنها در ادامه افزودند: “اجتماع امروز پس از آن شکل گرفته است که مطلع شدیم، شهرداری تهران قصد دارد تا اراضی که قطعات معتلق به ما در آن قرار دارد را به عنوان منابع طبیعی و فضای سبز قلمداد کند”.

فرهنگیان یاد شده یادآور شدند: “اگرچه شهرداری تهران وعده داده است تا در ازای قطعات یادشده همچنین می گویند که شهرداری تهران به آنها وعده داده است که در ازای تبدیل این قطعات به فضای سبز، به نحوی خسارت وارده به مالکان را جبران می‌کند اما تاکنون اقدامی در این خصوص انجام نشده است”.

معلمانی که در تجمع امروز حضور داشتند خواستار ملاقات با شهردار تهران بودند اما ماموران شهرداری که در میان تجمع کنندگان حضور داشتند به آنها گفتند که امکان ملاقات با شهردار تهران برای آنها وجود ندارد.