اهمیت محاکمه قالیباف ، وارتباط آن با قتل رفسنجانی ، همراه عکس اولین کارگرقربانی شده اتش نشانی


درست وقتی که افشا گری ها در رابطه با قتل رفسنجانی در حال اوج گیری بود، و ویدئو ها وافشاگری های دقیقی منتشر می شد، نا گهان روند تغییر یافت . شاید مهمترین سندهای مربوط به  کشتار رفسنجانی انتشار ویدئوی سخنان خامنه ای در باره" شیطان اکبر"و لزوم نابود کردن ان بود  ، که چند ساعت قبل از قتل رفسنجانی در فضای اینترنت پخش شد. علاوه بر ان انتشار ویدئوی دست در سینه بردن خامنه ای وباور بر اینکه او کاملا تحت اختیار سپاهیان هست ، ضربه جدی  دیگری به وضعیت خامنه ای وارد کرد. کل حکومت ولایت فقیه در بحران شدیدی قرار دارد. این حکومت بر پایه تجاربی که دارد ، به دامن زدن بیشتر بحران های موجود برای کنترل بحران اصلی دست زدو می زند. به نظر می رسد که سیستم حاکم مدیریتی چند پروژه را در آستین داشت تا تمرکزمردم وسازماندهان وشبکه های اینترنتی را از فوکوس بر روی پرونده قتل رفسنجانی خارج کند. در اغاز سعی کردند با فشار بر خانواده واطرافیان رفسنجانی انها را به سکوت کامل وتایید رهبری بکشانند که تا حدی موفق شدند. اما به نظر می رسد سازماندهی خوب آمد نیوز و روح اله زم و وجود رسانه های مشتاق در اینترنت و در ماهواره ها فرصت سکوت کامل را از حکومت گرفت.
درز خبر حضور مجتبا خامنه ای در سالن استخری که رفسنجانی را در انجا کشتند، ضربه کاری دیگری  بود که حفاظت واطلاعات سپاه را وادار به ورود در پروژه دوم کرد. پروژه انحراف افکار عمومی از روی پرونده قتل رفسنجانی ، چرا که مراسم چهلم رفسنجانی می تواند برای کل حکومت به یک بازی مرگ وزندگی تبدیل شود. اگر که از سوی جناح های رقیب درون حکومتی  و دموکراسی خواهان خارج از حکومت ورسانه های همراهشان خوب هدف گیری بشود. به همین دلیل علاوه بر اینکه حکومت نتوانست اجسام کوچکی را که بالای بیت رهبری اش به پرواز درامد شناسایی کند، ونهایتا با چندین تناقض گویی از سوی حکومتیان ، نا توانی انها در برخورد با پروژ ه  خوب کارشناسی شده ،کواد کوپتر "به قول خودشان"  را نشان دادند. برای

لاپوشانی این ضعف که بالاخره این پرنده چه بود وبه کجا رفت ؟  سعی کردند این اسیب پذیری اشان را با ایجاد سروصدای الکی توپ های ضد هوایی جبران کنند و برای دو روز حواس مردم را به اینکه ما توانایی نظامی داریم ومی توانیم سر وصدای بیهوده ایجاد کنیم جلب کردند. اما هوشیاری عیاران معیشت و همه مبارزان راه ازادی وحقوق بشر در فضای مجازی وتلویزیون های ماهواره ای مساله رفسنجانی وقتل او را از دستور کار خارج نکرد. لذا گردانندگان ماشین اطلاعات وامنیت حکومت به سوی پلان سوم یا C خیز برداشتند . انها  تجربه اجرای  پروژه آتش سوزی های پر سرو صدا وبیرحمانه ای چون رکس ابادان ومسجد کرمان را در انبان خود داشتند. نوری همدانی ، خامنه ای ، موسوی تبریزی و عوامل پایین تر و منطقه ای اشان این پروژه های

اتش سوزی های بیرحمانه را برای جریحه دار کردن روان اجتماع سر در گم ایرانی قبلا به کار گرفته بودند و با استفاده از ماشین تبلیغاتی مذهبی خودشان از نتایج ان به خوبی بهرمند شده بودند. به همین دلیل از خیلی قبل ساختمان پلاسکو را  برای اجرای چنین پروژه هایی " تولید بحران در بحران " برای پوشش واقعیتی بزرگتر در دستور کار قرار داده بودند. امروز یکی از دوستان با من تماسی گرفت و گفت که تصمیم برای آتش زدن ومنفجر کردن پلاسکو با هماهنگی ومشورت  برخی از عوامل خارجی به دلایل زیر در دستور کار بوده است. (البته برای اجرایی کردن ان با  سفارت خانه ها هماهنگ کرده بودند که ان روز کار نکنند.) 1- مرکزیت ان در وسط تهران و جلب توجه عمومی جغرافیایی به آتش گرفتن آن . 

2 - احاطه هوایی این ساختمان بلند در مرکز تهران بر بیت رهبری در منطقه پاستور و قابلیت استفاده از ان در روز های بحرانی بر علیه بیت رهبری 
3- احاطه  هوایی ساختمان پلاسکو برمرکز تهران و سفارت خانه های آلمان ، ترکیه، روسیه،آمریکا و از همه مهمتر انگلیس و کمی دورترسفارت فرانسه 
4- ساختمان  پلاسکو توسط القانیان رهبر کلیمیان ایران ساخته شده است ، متلاشی کردنش ضربه ای به اسرائیل خواهد بود. 
5- تلاش برای دست یابی به راه زیر زمینی قدیمی بین فرش فروشی قدیمی منطقه منوچهری وسفارت انگلیس که در خیلی از موارد مطرح شده است. جناح های رقیب حکومت سعی دارند چنین اکتشافاتی را اگر که بتوانند خارج از قاعده بازی ، به سود خودشان مطرح کنند . برای مدتها دوباره یک داستان دیگر را بر دیگر داستان های معمایی وپشت پرده که اذهان ما ایرانی ها ، به دلیل زندگی در جامعه استبدادی وتحت سانسور، خیلی به آن علاقه دارد ، بیفزاید. 
5- یکی دیگر از دلایل می تواند ان باشد که شاید  سپاه بتواند با این بازی وحشتناک و به بهانه امنیتی خواندن مرکز تهران بعد از نابودی ساختمان پلاسکو ، انرا به مفت وبا دستور رهبری از چنگ بنیاد مستضعفان به در اورد. 
6- علاوه بر ان گروه زیادی از کسبه وملک داران ساختمان پلاسکو مدت هاست که از سوی واسطه های سپاه پیشنهاداتی دال بر تاق زدن ملک خود با مغازه ها و امکانات تجاری سپاه ساخته در کنار اتوبان امام علی دریافت می کردند ، که بر سر ان به توافق نمی رسیدند. با اتش سوزی ونابودی پلاسکو این کسبه ومالکان  احتمالا راحت تر پیشنهاد سپاه را می پذیرند.

7- ساختن بنایی دیگر با ارتفاع وامکاناتی بیشترتوسط کسانی که سر مایه و امکان گرفتن امتیازات این چنین ساخت وساز را از منابع حکومتی دارند ، هم می تواند از دیگر محمل های اجرای این انفجار ونابودی باشد. چرا که می تواند هزاران ملیارد تومان در امد باد اورده برای انها (بنیاد مستضعفان، سپاه پاسداران ، بیت خامنه ای ، هیات موتلفه) در بر داشته باشد. 
با توجه به سود اور بودن این انفجار در پلاسکو که سود های چند جانبه برای حکومتی  ها داشته است، که به نظر نگارنده انحراف افکار عمومی از پرونده رفسنجانی در راس ان وجوددارد، ما کنشگران راه دموکراسی وازادی خواهی باید بتوانیم این برگ را به سود جنبش دموکراتیک ایران برگردانیم. . 
 در انتها می توان با توجه به نقش مخربی که قالیباف در این فرایند بر علیه مردم تهران  ومرگ کارگران اتش نشانی داشته است، می توان با طرح محاکمه او در در رابطه با این بی مسوولیتی که منجر به مرگ ده ها نفر شده است ، می توان پرونده قتل هاشمی رفسنجانی راهم در فرایند بررسی پرونده قالیباف به روی میز گذاشت. پرونده جنایت ها و غارتگری ها ی شهرداری تهران جدا از پرونده تصمیم گیری برای قتل رفسنجانی نیست . طرح یک درخواست مشخص محاکمه شهردارتهران ، می تواند کمک کند تا مجموعه ای از تخلفات وغارتگری های حکومتی به اطلاع مردم ایران و جهان برسد.
 مثلا پرونده 300 ملیارد تومان اختلاس احمدی نژاد را هم دو باره وسیعا مطرح کرد. در این فرایند می توان چگونگی ارتباط بین قتل رفسنجانی و انفجار ساختمان پلاسکو را بیشتر زیر ذره بین قرار دادو از درون ان، مجموعه حکومت ولایت فقیه را زیر شدید ترین فشار های سیاسی وحقوق بشری قرار داد. با طرح درخواست همزمان محاکمه قالیباف ورسیدگی به قتل رفسنجانی ،  می توان بزرگترین ضد حمله را بر علیه توطئه های کودتایی رژیم نا جمهوری اسلامی سازمان داد. 
منصور اسانلو 
20 ژانویه 2017