به‌ جرم حمایت از تروریسم؛ زمان مجازات قطر فرا رسیده است


روزنامه الاهرام مصر نوشت علی‌رغم اینکه کشورهای زیادی، اخوان‌المسلمین را گروهی تروریستی و حمایت از آن را اشتباه می‌دانند، اما قطر همچنان به راه نادرست خود در حمایت از اخوان ادامه می‌دهد.
روزنامه الاهرام مصر در یادداشتی به قلم محمد صابرین با عنوان «زمان مجازات قطر برای دست داشتن در تروریسم فرا رسیده است» نوشت:



 مصر سالهاست در برابر رنج‌ها و دردها صبوری می‌کند اما این‌ بار، دیگر جای صبر نیست. مصر شواهد و قرائنی در دست دارد که به‌عنوان کشوری عربی می‌تواند به شورای امنیت سازمان‌ملل ارائه کند تا به‌موجب آن قطعنامه‌ای بین المللی برای مجازات قطر به‌عنوان کشور حامی تروریسم، منتشر کننده افکار افراطی و حامی گروه اخوان المسلمین که در عملیات تروریستی علیه مصر دست دارد، تصویب شود.
اما سئوال اینجاست : چرا قطر.. و چرا اکنون؟
جامعه بین‌المللی و قدرت‌های اثرگذار در آن، البته غیر از انگلیس که خود بوجود آوردنده اخوان المسلمین است، اکنون دریافته اند که با چشم پوشی از این گروه‌های تروریستی بهای سنگینی را باید بپردازند. برجسته‌ترین این افراد دونالد ترامپ است که سیاست خشکاندن قطعی منابع تروریسم را مطرح کرد.

ما اکنون در لحظه حساسی هستیم. آمریکا، روسیه، فرانسه و چین همگی درباره لزوم مبارزه با تروریسم توافق نظر دارند و بیشتر این کشورها اخوان المسلمین را در زمره گروه‌های تروریستی به شمار می‌آورند. اما درباره قطر باید بگوییم که برخی کشورها از سیاست قلدرمآبانه این کشور و توهم قدرت گردانندگان این کشور کوچک، ناراضی هستند.
سرنوشت قدرت حاکمه قطر برای ما اهمیتی ندارد آنچه مهم است، آن که قطر همچنان به اقداماتی مثل کمک مالی، حمایت،‌ بسیج سیاسی و تبلیغاتی و توجیه تروریسم، تحریک مردم به قتل نظامیان و نابودسازی حکومت مصر و محاصره اقتصادی ادامه می‌دهد و اکنون آشکارا در حال فتنه‌انگیزی طائفه‌ای در مصر است.
مهمترین مسئله این است که قطر، اکنون سران اخوان المسلمین و بزرگ آنها، قرضاوی را حمایت می‌کند و بسیاری از سران و اعضای این گروه به قطر رفت و آمد می‌کنند.

نکته دیگر آن که، سالهاست قطر از گروه اخوان حمایت می‌کند. قطر رژیم سابق مصر را دشمن می‌دانست و با کمک مالی، برنامه ریزی و تحریک (مخالفان) در سرنگون کردن آن مشارکت کرد.
گروه اخوان و قطر نه تنها از برکناری محمد مرسی خوشحال نشدند بلکه برای مجازات ائتلافی که مرسی، دست نشانده قطر، را از ریاست جمهوری مصر بر کنار کرد تلاش کردند.
مسئله دیگر این است که بی تردید گروه‌های تروریستی جدید و همه گروه‌های تروریستی در مصر و حتی در سراسر جهان با حمایت گروه تروریستی اخوان المسلمین سر برآورده‌اند و سر رشته همه آنها به این گروه باز می‌گردد.
نکته دیگر این است که دستگاه‌های اطلاعاتی غربی زنگ خطر را برای دولت‌های خود به صدا در آورده‌اند و درباره عواقب سیاست تشویق گروه‌های تروریستی با توجیه که آنها گروه‌های معارض دولت‌ها یا جنبش‌های اسلامی میانه رو هستند، هشدار داده‌اند اما قطر همچنان راه خود را ادامه می‌دهد.