هشدار به خامنه ای

هشدار به اقای خامنه‌ای ! آخرین فرصتهای باقیمانده را از دست ندهید! 
ما امضا کنندگان این نامه بدون توجه به اختلاف دیدگاه و مشی سیاسی ای که با یکدیگر داریم، بدون توجه به تفاوت دین و زبان و جغرافیا ، به ندای وجدان ، انسان گرایی و میهن دوستی که نقطه قوت گفتگوی ماست، یکصدا برای توجه به وضعیت وخیم زندانیان سیاسی بویژه آنانی که در اعتصاب غذا به سر میبرند به شما هشدار می‌دهیم. ما شدیدا نگران نقض گسترده حقوق بشر در زندانهای کشور هستیم و سوءرفتار و برخوردهای گزینشی و فراقانونی با اکثر زندانیان را با حساسیت بالا و وجدانهای آزرده مان پیگیری می کنیم.وظایف و اختیارات شما در اصل 110 قانون اساسی حکومت خودتان شرح داده شده و انتظار می رود که نسبت به ظلم و بیعدالتی و نقض حقوق اولیه انسانها ولو مخالفین خود بی تفاوت نباشید، چه اینکه بی تفاوتی شما با بی تفاوتی پیرمردان و پیرزنانی که هیچ قدرت اجرایی ندارند، غیر قابل قیاس است.

چرا که رئیس قوه قضائیه ، وزرای اطلاعات و فرماندهان سپاه با نظر خاص شما انتصاب می شوند. پرونده های زندانیان ، به خصوص زندانیان سیاسی ، مدنی ، اندیشه ای زیر نظر مسوولان این سه ارگان رسیدگی می شود. این نهادها هم ظاهرا فقط به شما پاسخگو هستند.

لذا به شما توجه می دهیم بدانید که تمام امتیازات و صدمات حکومت جمهوری اسلامی در شرایط حاضر در پرونده شما ثبت می شود. شاید این فرصتی استثنایی باشد تا شما برگی را برگردانید و به کشور و مردم ایران این امکان را بدهید که از یک فروپاشی تمام عیار جلوگیری کنند. 

جوانانی پاک و بی الایش با قمار کردن با جان های عاشقشان می خواهند که این کشور را نجات دهند. این فرصت را برای شما فراهم کرده اند تا شاید که فرصتی به شما بدهند، عینک سیاهتان را بردارید و درست به این انسان های پاکباز و به شرایط خودتان وکشور با دلار 4150 تومانی شده نگاه کنید.

آرش صادقی، محمدعلی طاهری و تعداد زیادی از شاگردانش، علی شریعتی، سعید شیرزاد و دستکم چهار نفر دیگر افرادی هستند که در حکومت شما هفته هاست که در اعتصاب غذا یا روزه اعتراضی به سر می برند.
هیچکدام از آنها نه دزدی کرده اند و نه از رانتی بهره برده اند. نه مخل نظم عمومی شده اند و نه دست به خشونت زده اند. با اینحال در دادگاههای کوتاه مدت غیرعلنی و بدون حضور هیئت منصفه و بعضا بدون حضور وکیل محاکمه شده و احکام سنگینی گرفته اند.
از شما نیز می خواهیم لحظه ای به یاد روزهایی که در انفرادی بودید بیفتید. ندای حق خواهی جوانان زندانی سیاسی و عقیدتی و ندای خیرخواهی ما را بشنوید که فرصت چندانی نمانده است. 

ما و تاریخ شما را مسئول مستقیم هر اتفاقی میدانیم که برای جان این افراد می ا فتد. این موضوع که وجدانهای عمومی گروهی از ایرانیان و جهانیان را به درد آورده است، شمشیر دولبه ای است که امیدواریم شما به آن به چشم فرصتی دوباره برای وادار کردن همه نهادهای زیر مجموعه تان به تمکین از انسانیت و قانون و رعایت اصول جهانی حقوق بشر و ایجاد بستری برای آشتی ملی نگاه کنید . 
دستور شما برای آزادی همه زندانیان سیاسی و بیگناه و در راس انها، آرش صادقی می تواند که ایران را از خطر فروپاشی نجات دهد. از این فرصت استفاده کنید و با صدور فرمان آزادی آرش صادقی و مرتضی مراد پور وهمه زندانیان بیگناه ، هم کشور را از خطر تلاطمات بعدی نجات دهید، هم گامی به سوی آشتی ملی با مردم ایران بردارید. 
به هرحال به عنوان بالاترین مقام حکومتی نظام ولایت فقیه مسولیت تمام اتفاقات این کشور و حکومت بر دوش شما خواهد بود. 

عیاران معیشت - جنبش همبستگی ستم دیده گان دادخواه - گروهی از خانواده های جان باخته گان دادخواه 

منصور اسانلو
 محمد نوری زاد 
ناهید فرهاد فعال حقوق بشر
بابک اجلالی فعال حقوق بشرعیاران معیشت
آرش بينش پژوه فعال حوزه پناهجويان و مستند ساز
شیرین نجفی فعال مدنی وسیاسی
سیاوش آقایی فعال سیاسی ومدنی

در صورت موافقت امضا، منتشروجمع اوری امضا فرمائید.