مزدک زرافشان و بکتاش آبتین آزاد شدند

ساعاتی قبل، مزدک زرافشان و بکتاش آبتین از بازداشت شدگان مراسم یادبود پوینده و مختاری از جانباختگان قتل‌های زنجیره‌ای، به قید کفالت موقتا تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شدند. ..
به گزارش خبرگزاری هرانا، امروز چهاردهم آذرماه ۹۵، مزدک زرافشان و بکتاش آبتین به قید کفالت آزاد شدند.








لازم به یادآوری است، روز جمعه مورخ ۱۲ آذرماه در مراسم یادبود محمدجعفر پوینده و محمد مختاری از جانباختگان قتل‌های سیاسی زنجیره‌ای دست‌کم شش شهروند توسط ماموران امنیتی بازداشت و تعدادی از آنان مورد ضرب‌وشتم و تهدید قرار گرفتند.
بازداشت شدگان به مرور آزاد شدند با اینحال مزدک زرافشان و بکتاش آبتین در بازداشت مانده بودند..
روز جمعه هرانا گزارش داده بود که مزدک زرافشان هنگام تلاش برای جلوگیری از یورش مامور امنیتی به خانم «فاطمه سرحدی زاده»، شهروند ۷۵ ساله، مورد ضرب‌وشتم قرار گرفت و به همراه دست‌کم ۵ شهروند دیگر به نام‌های بکتاش آبتین، محمد مهدی پور، مزدک زرافشان به‌همراه پدرش ناصر زرافشان و هم‌چنین رضا اکوانیان به علاوه یک شهروند جوان با هویت نامشخص، بازداشت شده‌اند.

ناصر زرافشان و رضا اکوانیان ساعاتی پس از بازداشت آزاد شدند و محمد مهدی پور، شاعر بازداشت شده در این مراسم نیز غروب امروز -شنبه- آزاد شد.
یکی از حاضران در مراسم به گزارشگر هرانا توضیح داده بود: ” مزدک هنگام بازداشت به شدت مورد ضرب و شتم ماموران امنیتی قرار گرفته بود به طوری که او را روی زمین خواباندند و ۷-۸ تن از ماموران به طرز فجیعی کتکش می‌زدند. سر و صورت وی، هنگام انتقال به خودروی ماموران، خونین بود”.
شرکت کننده دیگری در این رابطه به هرانا توضیح داد: “تعداد زیادی از ماموران لباس شخصی با پوشش‌ های مختلف در بین جمعیتی که پشت در امامزاده طاهر کرج منتظر ورود بودند، حضور داشتند و نکته‌ این بود که عمده این افراد مسلح بودند. آن‌ها که آلبوم عکسی جهت شناسایی در اختیار داشتند، به یکباره به سمت حضار یورش برده و یکی از آن‌ها را می ‌گرفتند. هم‌چنین اگر فردی گوشی موبایلی در دست داشت، چنگ می ‌انداختند و موبایلش را مصادره می‌کردند