الهه یاسی با اعتصاب غذای خشک حکومت ولایت فقیه را به چالش کشیده است.

 یا مرگ یا ازادی جنبش جدیدی که حکومت ولایت فقیه را به چالش کشیده است. انسانهایی که به هماهنگی با هستی وزندگی رسیده اند، برای دفاع از حقوق محمد علی طاهری ودیگر زندانیان سیاسی وبیگناه و برای دفاع از حقوق بشرآگاهانه به زندان رفته و دست به اعتصاب غذا زده اند وهر روز در حال اضافه شدن هستند. 
 هادی قُمچیلی: الهه یاسی در اغماست، اما رسیدگی پزشکی نمی‌شود
با هادی قُمچیلی همسر الهه یاسی زندانی در اعتصاب غذای خشک در زندان قرچک ورامین
«هادی قُمچیلی» همسر «الهه یاسی» روز جمعه ۲۶ آذرماه، در گفتگو با خبرگزاری عرفان از عدم رسیدگی به وضعیت پزشکی همسرش پس از به اغما رفتن در زندان قرچک ورامین و همچنین انتساب اتهام “اخلال در نظم عمومی” به این زندانی در اعتصاب غذای خشک خبر داده است.
همسر این زندانی عقیدتی از جمله شاگردان محمد علی طاهری است که به همراه ۳۲ نفر دیگر در روز ۲۳ آذرماه ۱۳۹۵، با مراجعه به زندان اوین خود را به نشانه اعتراض به عدم آزادی محمد علی طاهری به زندان تحویل داده‌اند.
او درباره آخرین وضعیت «الهه یاسی» پس از بازداشت در مقابل زندان اوین در روز جمعه ۲۶ آذرماه ۱۳۹۵، به خبرگزاری عرفان گفته: «امروز بعد از چهارمین روزی است که ایشان اعتصاب غذای خشک را انجام داده‌اند که متاسفانه به اغما رفته‌اند، طبق اخباری که آمده و عملا ظاهرا هیچ رسیدگی به شرایط ایشان و همچنین به شرایط استاد طاهری نشده است.»

«هادی قُمچیلی» ضمن انتقاد از عدم رسیدگی درمانی به وضعیت همسرش گفته: «قطعا بعد از چهار روز اعتصاب خشک الهه باید حالش بد باشد در این شکی نیست با توجه به این که الهه بیماری خاصی نداشته است و در سلامت کامل بوده الان بعد از چهار روز اعتصاب خشک قطعا طبیعی باید باشد، طبق آن چیزهایی که من تحقیق کردم و پرسیدم این یک چیز طبیعی باید باشد ولی دوستان فکر می‌کنم رسیدگی نکرده‌اند، فکر می‌کنم کسی که در اغما می‌رود باید رسیدگی کامل به او بشود.»
همسر «الهه یاسی» در بخش دیگری از گفتگویش درباره محل نگهداری و اتهامات همسرش گفته: «طبق خبری که خودشان به من دادند در زندان قرچک ورامین هستند. اگر اشتباه نکنم آنجا هستند و اتهامی هم که به ایشان زدند اتهام اخلال در نظم عمومی است. و با توجه به این که ایشان خودش را رفته آنجا تحویل داده، گفته که اگر اندیشه‌ای جرم است، پس منم مجرمم ایشان خودش رفته آنجا خودش را معرفی کرده است، من فکر می‌کنم که دوستان یک مقداری دارند اشتباه می‌کنند اخلال در نظم عمومی، اگر من بروم در خیابان حرکتی بکنم می‌شود اخلال در نظم عمومی. دوستان یک مقدار توجه بیشتری بکنند. اخلال در نظم عمومی این نیست که کسی برود و خودش را به زندان معرفی بکند بگوید که اگر اندیشه‌ای جرم است منم مجرمم.»

گفته شده پنج نفر دیگر از شاگردان محمد علی طاهری در روز ۲۵ آذرماه و همچنین چهار نفر دیگر نیز در روز شنبه ۲۷ آذرماه خودشان را به زندان اوین تحویل داده‌اند. اکنون در مجموع ۴۱ نفر از شاگردان بنیان‌گذار عرفان حلقه در چند روز اخیر خود را به زندان اوین تحویل داده‌اند.

گزارش شده همه این بازداشتی‌ها که با شعار «اگر اندیشیدن جرم است، ما هم مجرمیم» به تعبیر خودشان “به زندان اوین کوچ کرده‌اند”، در اعتصاب غذای اعتراضی هستند و از این تعداد نیز چهار نفر در اعتصاب غذای خشک به سر می‌برند.

فایل صوتی و متن کامل گفتگوی خبرگزاری عرفان با «هادی قُمچیلی» در پی آمده است.

– آقای قُمچیلی اخباری منتشر شده که گویا الهه یاسی همسر شما در اثر عوارض ناشی از اعتصاب غذای خشک، دچار بیهوشی شده‌اند؛ چند روز است که ایشان در اعتصاب غذا هستند و همسر شما الان در چه وضعیتی قرار دارند؟

هادی قُمچیلی: الهه یاسی همسر بنده با توجه به اعتقادات قلبی‌اش و آن چیزی که ایمان داشته، و آن آموزه‌هایی که یاد گرفته است و درس ظلم‌ستیزی که از امام حسین از ۱۴۰۰ سال پیش مانده تا الان، آن درس ظلم‌ستیزی ایشان بر آن اساس برای نجات جان استادشان اقدام کردند. ایشان از خودشان گذشته‌اند و امروز بعد از چهارمین روزی است که ایشان اعتصاب غذای خشک را انجام داده‌اند که متاسفانه به اغما رفته‌اند، طبق اخباری که آمده و عملا ظاهرا هیچ رسیدگی به شرایط ایشان و همچنین به شرایط استاد طاهری نشده است.
– گفته شده ایشان وقتی به هوش آمده‌اند از وصل سرم و درمان هم امتناع کرده‌اند، آیا این واقعیت دارد؟

هادی قُمچیلی: طبق اخباری که بنده هم شنیده‌ام این اتفاق افتاده است. و قطعا امکان تماس نبوده که من خودم بخواهم مطمئن بشوم ولی من در اخبار شنیده‌ام که خبر اغمای ایشان بوده است. و قطعا بعد از چهار روز اعتصاب خشک الهه باید حالش بد باشد در این شکی نیست با توجه به این که الهه بیماری خاصی نداشته است و در سلامت کامل بوده الان بعد از چهار روز اعتصاب خشک قطعا طبیعی باید باشد، طبق آن چیزهایی که من تحقیق کردم و پرسیدم این یک چیز طبیعی باید باشد ولی دوستان فکر می‌کنم رسیدگی نکرده‌اند، فکر می‌کنم کسی که در اغما می‌رود باید رسیدگی کامل به او بشود.

– آقای قُمچیلی آخرین باری که با همسرتان تماس داشتید چه زمانی بوده است؟ دیدار یا ملاقاتی داشتید با همدیگر بعد از این که بازداشت شده‌اند؟
هادی قُمچیلی: ببینید دیروز من با ایشان صحبت کردم. که یک مقداری ضعف داشتند و با هم صحبت کردیم که متاسفانه تایم تماسی هم کم بود و خیلی نمی‌شد که من سوالات بیشتری ازش بپرسم. ولی دیروز یک مقداری ضعف جسمانی داشتند و به خاطر آن ضعف جسمانی من می‌توانم این اخبار پخش شده را تایید کنم.

– همسر شما الان در چه زندانی هستند؟

هادی قُمچیلی: طبق خبری که خودشان به من دادند در زندان قرچک ورامین هستند. اگر اشتباه نکنم آنجا هستند و اتهامی هم که به ایشان زدند اتهام اخلال در نظم عمومی است. و با توجه به این که ایشان خودش را رفته آنجا تحویل داده، گفته که اگر آقا اگر اندیشه‌ای جرم است، پس منم مجرمم ایشان خودش رفته آنجا خودش را معرفی کرده است، من فکر می‌کنم که دوستان یک مقداری دارند اشتباه می‌کنند اخلال در نظم عمومی، اگر من بروم در خیابان حرکتی بکنم می‌شود اخلال در نظم عمومی. دوستان یک مقدار توجه بیشتری بکنند. اخلال در نظم عمومی این نیست که کسی برود و خودش را به زندان معرفی بکند بگوید که اگر اندیشه‌ای جرم است منم مجرمم.

– آقای قُمچیلی گفته شده این ۳۷ شاگرد آقای طاهری الان در اعتصاب غذای تر هستند جز سه نفر که همسر شما یکی از این سه نفر هستند. از سرنوشت، وضعیت و هویت آن دو نفر دیگر شما اطلاع یا خبری دارید؟
هادی قُمچیلی: من حقیقتش خبر ندارم از دوستان دیگر که بخواهم این خبر را الان به عرض شما یا به اطلاع دوستان دیگر برسانم. چون خود من فقط با الهه صحبت کردم آن هم دیروز و خبری از دوستان دیگرشان ندارم؛ ولی می‌دانم که تعداد چهار نفر از این دوستان طبق صحبتی که دیروز کردیم، تعداد چهار نفر از این دوستان در اعتصاب خشک هستند.
– آیا بدرفتاری، ضرب و شتم، و یا برخورد غیرقانونی و یا غیرانسانی در زمان بازداشت یا در حبس در حق همسر شما یا دیگر شاگردان آقای طاهری اعمال شده است؟
هادی قُمچیلی: به من چیزی انتقال داده نشده است.

– هدف همسر شما و همراهان ایشان از کوچ به زندان اوین به تعبیر خودشان، تحت عنوان کمپین یا مرگ یا آزادی، در نهایت چه بوده است؟
هادی قُمچیلی: ایشان در زمانی که اعتصاب استاد طاهری از هشتاد روز پیش شروع شد، ایشان این اعتقاد و باور را داشته است. و در راستای آموزه‌ها و درس‌هایی امام سوم ما شیعیان گفته‌اند، و درس ظلم‌ستیزی را داده‌اند، مقابله با ظلم را داده‌اند؛ ایشان در این راستا اعتقاد قلبی و ایمان قلبی‌اش این تصمیم را گرفته و در این راستا رفته است. انشاءالله که من آرزو می‌کنم تمام این دوستانی که با این نیت رفته‌اند، درس مبارزه با ظلم را یاد گرفته‌اند به این عبرت رسیده‌اند، انشاءالله خدا هر آنچه که صلاح است برایشان آرزو می‌کنم اتفاق بیافتد و انشاءالله که ما بتوانیم پشتوانه دوستان بکنیم بتوانیم از آنها حمایت کنیم. انشاءالله در این راهی که رفته‌اند موفق و پیروز باشند.