نمایندگان مجمع ملی کوبا نصب مجسمه و نامگذاری خیابان‌ها و ساختمان‌ها به نام فیدل کاسترو را ممنوع کردند


اعضای مجمع ملی - پارلمان کوبا - با صدور مصوبه‌ای، نصب مجسمه فیدل کاسترو، رهبر سابق کوبا، و نامگذاری خیابان‌ها، ساختمان‌ها و سایر اماکن عمومی به نام او را ممنوع کرده‌اند.
به گفته مقامات دولتی، این مصوبه منعکس کننده خواست فیدل کاسترو است که نگران آن بود که پس از مرگ، کسانی در صدد "ایجاد کیش شخصیت" و ستایش مبالغه‌آمیز از او برآیند.


در عین حال، منتقدان کاسترو گفته‌اند که این "خواست" رهبر سابق کوبا با نصب هزاران تابلو و پلاکارد حاوی سخنان او در سراسر کوبا در تضاد است به خصوص اینکه این پوسترها در زمان حیات و هنگامی که او در قدرت بود نصب شده است.
در جریان مذاکرات مجمع ملی پیرامون طرح منع استفاده از نام رهبر سابق کوبا، رائول کاسترو، رئیس جمهوری کنونی آن کشور گفت که "روح مبارز فیدل امروز، فردا و برای همیشه در عمق روح و جان تمامی انقلابیون به حیات خود ادامه خواهد داد ." وی افزود که "بهترن راه برای ستایش از فرمانده، ادامه راه و حراست از دیدگاه اوست. "فرمانده" عنوانی است که در کوبا به فیدل کاسترو داده شده است.
البته قانون جدید مانع از آن نمی‌شود که هنرمندان از نام فیدل کاسترو در خلق آثاری در موسیقی، ادبیات، رقص، سینما یا سایر هنرهای نمایشی خودداری ورزند و تصاویر او همچنان در ادارات دولتی، دانشگاه‌ها و مدارس و سایر موسسات عمومی آویخته خواهد بود.