یارسان هم به اعتراض درامده اند.

توهین و هتاکی به کردهای یارسان ادامه دارد
توهین و هتاکی به کردهای یارسان ادامه داردآژانس کُردپا: از زمستان گذشته تا به امروز سطح و گسترەی توهین و هتاکی نهادها و سازمان‌ها وابسته به جمهوری اسلامی ایران به کردهای یارسان به صورت بی‌سابقەای افزایش یافته است.
بنابر گزارش رسیده به آژانس خبررسانی کُردپا، پیروان آئین یارسان علاوه بر تبعیضات و اجحافات گستردەای که به دلیل کرد بودنشان متحمل می‌شوند، بخاطر اعتقادات آئینی‌شان نیز رنج و عذاب مضاعفی از سوی حکومت ایدئولوژیک جمهوری اسلامی بر آن‌ها وارد می‌شود.
سایت "صوفیه شناسی"، روز یکشنبه ٢٣ آبان ١٣٩٥ با انتشار تصاویری از پیام‌های تبریک جشن "خاونکار" در سطح استان کرماشان، طی راپورتی به توهین و هتاکی پرداخته و پیروان آئین یارسان را با الفاظی نامناسب و توهین‌آمیز خطاب قرار داده است.
این سایت که با هدف تخریب و ایجاد فضای مسموم تبلیغاتی علیه آئین‌های غیر اسلامی و یا مکتب‌هایی که به وجود ولایت فقیه مطلقه در مذهب شیعه باور ندارند به وجود آمده است، به تحریک‌ احساسات مردم از طریق انتشار اخبار غیرواقعی و تحریف حقایق می‌پردازد.
سایت "صوفیه‌شناسی" در این راپورت به مسئولین هشدار می‌دهد که باید محدودیت‌ها را بر پیروان آئین یارسان بیشتر کرده و از هرگونه تعامل و گفتگویی نیز با کردهای یارسان پرهیز کنند.
لازم به ذکر است ایام روزه‌داری پیروان یارسان از ۲۲ تا ۲۴ آبان‌ماه است که روز آخر این مراسم مذهبی به نام جشن خاونکار معروف است. در این روز علاوه بر کردهای یارسان سایر کردها –از مذاهب و ادیان مختلف- با رفتن به خانه بزرگان این آئین یا دوستان یارسانی خود و یا انتشار پیام تبریک در نشریات محلی و نصب پلاکارد و بیلبورد سعی در بیان احساسات عمیق خود نسبت به این آئین کهن کردها دارند.
استان کرماشان به عنوان بزرگترین مرکز حضور پیروان یارسان و نیز به دلیل تعدد مکان‌های مقدس این آئین، همیشه هدف برنامه‌های فاشیستی حکومت‌های مرکزگرای ایران بوده تا با ایجاد تفرقه در میان کردهای شیعه، سنی و یارسان مانع از گسترش جنبش ملی-دمکراتیک کردستان شود.