درگیری لفظی در شورای شهر تهران بر سر فساد در شهرداری

میان جناح حکومتی در شورای شهر تهران بر سر تخلفات صورت گرفته در واگذاری املاک شهرداری تهران درگیری‌های شدید لفظی رخ داد و دو طرف یکدیگر را «دروغگو»، «پست» و «فتنه‌گر» نامیدند…
گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که در جلسه امروز سه شنبه ۱۸ آبان، دو عضو اصولگرای شورای شهر، احمد حکیمی پور از اصلاح طلبان عضو این شورا را به درز دادن پنهانی اطلاعات مربوط به این پرونده به یک رسانه و انکار این نقش به دروغ متهم کردند.


چندی پیش، عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران، گفت یاشار سلطانی، خبرنگار افشاگر سایت معماری نیوز که اولین بار در مورد املاک واگذار شده افشاگری کرد، اطلاعات خود را از احمد حکیمی‌پور، نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گرفته است.
به نوشته ایسنا، پرویز سروری، رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر تهران، با فریاد آقای حکیمی پور را به «نفاق و فتنه گری» متهم کرده و سپس محسن پیرهادی عضو هیات رییسه که نامش در لیست دریافت املاک قرار داشته، با صدای بلند به احمد حکیمی پور گفته است: «صفات دروغگویی و فتنه‌گری مختص شماست».
به گزارش خبرگزاری ایلنا، محسن سرخو، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر نیز در دفاع از آقای حکیمی پور با فریاد گفته است: «آنان که تخلف کرده‌اند باید خجالت بکشند، شهردار باید خجالت بکشد».
این خبرگزاری افزوده است: «رحمت الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در اعتراض به درگیری پیش آ‌مده جلسه شورای شهر را ترک کرد و احمد مسجد جامعی نیز در حال ترک جلسه بود که درگیری و کشمکش با دخالت دوستی، دنیامالی و مرتضی طلایی و در نهایت مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران به پایان رسید.»
ده روز پیش محمدجعفر منتظری دادستان کل ایران در یک مصاحبه تلویزیونی درباره پرونده واگذاری املاک شهرداری از «تخلف قطعی» در این نهاد خبر داد و گفت که در مجموع ۴۵ نفر «خارج از ضابطه قانونی» از شهرداری ملک گرفته‌اند که این املاک باید بازگردانده شود.
وی افزود این ۴۵ نفر، مدیران شهرداری و خارج از شهرداری بوده‌اند که بدون آن‌که عضو تعاونی باشند به‌طور مستقیم از شهرداری تهران آپارتمان گرفته‌اند.
ماجرای واگذاری این املاک را اولین بار یاشار سلطانی، خبرنگار و مدیرمسئول نشریه معماری‌نیوز رسانه ای کرد و بعد از آن بازداشت شد.
به گفته محمدجعفر منتظری علاوه بر ۴۵ مدیر متخلف، ۱۵۰ نفر از مدیران مجموعه شهرداری تهران هم عضو تعاونی‌های مسکن شهرداری بوده و ملک گرفته اند اما «بیش از آنچه باید» تخفیف گرفته اند. آقای منتظری همچنین از قول محمدباقر قالیباف، شهردار تهران گفت که او از این موضوع «اطلاع نداشته» است.
بعد از افشای ماجرای واگذاری املاک شهرداری، آقای قالیباف بارها تاکید کرده بود که تخلفی صورت نگرفته است.