حکومت ولایت فقیه درترکیه حمله به گروه های دگر اندیش را گسترش می دهد.

بیانیە کانون مدافعان حقوق بشر کردستان در رابطە با بازداشت نمایندهان حزب دمکراتیک خلق ها "HDP"
در نیمە شب پنج‌شنبە گذشتە پلیس و نیروهای امنیتی ترکیە با یورشی ناگهانی و اعمال خشونت بە منزل اعضای حزب دمکراتیک خلق ها وارد شدە و و با دستگیری صلاح‌الدین دمیرتاش، فیگن یوکسک‌داغ و شماری دیگر از رهبران این حزب، باردیگر حقوق بشر را نقض و کشور ترکیە را از بهبود حقوق بشر دور ساختند.
بازداشت نمایندگان مردمی نقض آشکار حقوق بشر و زیرپا نهادن دمکراسی در این کشور محسوب می شود. با توجه به وضعیت روند صلح نگرانی هایی در بین جوامع بین الملل ایجاد شدە و همە با نگرانی بە این کشور می نگرند.
دولت ترکیه در یک سال گذشته و با توجه به خواستەهای مکرر نهادهای بین المللی مدافع حقوق بشر برای پایان دادن به بازداشت های خودسرانە روزنامه نگاران، مدافعین و فعالان حقوق بشر، اعضا و هواداران احزاب قانونی و مردم کماکان بە نقض حقوق بشر ادامە دادە است.

همچنین با بستن نهادهای فعال در امور حقوق بشر، روزنامەها و حتی رادیو و تلویزیون ها و با جلوگیری از ورود کارشناسان سازمان ملل در امور حقوق بشر به مناطق مسکونی که توسط نیروهای نظامی این کشور هدف راکت و خمپاره قرار گرفته بودن، این کشور را در زمرە کشورهای ناقض حقوق بشر قرار دادە و از روند پیشبرد حقوق بشر و دمکراسی در این کشور دور ساختە است.

کانون مدافعان حقوق بشر کردستان، بە برسی وضعیت موجود پرداختە و بازداشت نمایندگان مردمی را امری مغایر با حقوق مردم دانستە و آن را یک گام برای نابودی حقوق بشر میداند. در همین راستا از دولت ترکیه و دستگاە قضایی این کشور میخواهد تا بازداشت شدگان را آزاد و گامی جدی برای پیشبرد دمکراسی و احقاق حقوق بشر بردارد.

کانون مدافعان حقوق بشر کردستان
یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵