قلیچدار اوغلو: ترکیه مانند کامیونی است که در سرازیری ترمز بریده است


کمال قلیچدار اوغلورئیس حزب جمهوری خواه خلق در سخنانی ضمن محکوم کردن دستگیری رهبران کردهای ترکیه گفت: ترکیه به کامیونی شبیه شده که در سرازیری ترمز بریده است.: با سرکوب مافیاگونه منتخبان ملت کشور به صلح نمی رسد





به گزارش روزنامه حریت، کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب جمهوری خواه خلق ترکیه در سخنانی با انتقاد از دستگیری روسای مشترک و نمایندگان حزب دموکراتیک خلق ها عنوان کرد: جریانی به وجود آمده که در تلاش است تا حاکمیت را تنها در اختیار کاخ ریاست جمهوری قرار دهد. ما با زندانی کردن سیاستمداران، دانشگاهیان، روزنامه نگاران و روشنفکران مخالف هستیم. زیرا ما از دموکراسی و آزادی بیان حمایت می کنیم. شما نیز اگر از دموکراسی حمایت می کنید باید قبول کنید کسانی که با رای مستقیم مردم روی کار آمده اند تنها با رای مردم از کار برکنار خواهند شد. اگر در کشور تلاش کنید تا منتخبان مردم را از راه های مافیا گونه از جمله سرکوب، زندانی کردن، کشتن و ... ساکت کنید کشور هیچگاه روی صلح به خود نخواهد دید.
وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرده است: البته که هر کشوری با تروریسم مبارزه می کند و ترور یک جرم علیه بشریت است. قبول داریم که در مقابل ترور با هر دیدگاه سیاسی باید ایستاد. ولی مبارزه با ترور نیز باید با عقل و منطق صورت بگیرد. آشکارا عرض می کنم، ترکیه خوب اداره نمی شود، مانند کامیونی که در سرازیری ترمز بریده است پیش می رود. به کجا کشیده می شویم هیچ کس نمی داند.
همچنین سزگین تانری گولو، رئیس فراکسیون حزب جمهوری خواه خلق در پارلمان ترکیه نیز در واکنش به دستگیری نمایندگان حزب دموکراتیک خلق ها عنوان کرده است: اقدامی که صورت گرفته تنها یک کودتا نیست، حرکتی برای تجزیه کشور است. پارلمان ترکیه بار دیگر بمباران شده است.