دانیل اورتگا برای چهارمین بار رئیس جمهور نیکاراگوئه شد

رئیس جمهور نیکاراگوئه بر اساس اعلام مقامات انتخاباتی این کشور، برتری قاطع و زودهنگامی را در انتخابات ریاست جمهوری روز گذشته به دست آورده است.
کمیته انتخاباتی نیکاراگوئه اعلام کرد، اورتگا که سابق بر این یک مبارز چریک چپگرا بوده 71.3 درصد آرای انتخابات را تاکنون و در پی شمارش آرای 21.3 درصد از حوزه های رای گیری به خود اختصاص داده است.


همچنین رقیب اصلی اورتگا در این انتخابات یعنی ماسیمینو رودریگوئز از حزب راستگرای اپوزیسیون موسوم به «حزب لیبرال مشروطه» نیز توانسته 16.4 درصد آرا را کسب کرده و در جایگاه دوم قرار بگیرد.
در انتخابات روز یکشنبه علاوه بر رییس جمهور، برای 90 کرسی از 92 کرسی پارلمان این کشور آمریکای لاتین نیز تعیین تکلیف شد. دو کرسی باقی مانده متعلق به رییس جمهوری و معاون اوست. این در حالی است که بخشی از اپوزیسیون از مردم خواسته بودند تا در انتخابات شرکت نکنند.
اورتگا در گذشته یک چریک‌ مارکسیست بوده که در 1985 و برای یک دوره پنج ساله رییس جمهور شد و پس از 17 سال حضور در تیم اپوزیسیون بار دیگر در 2006 به عنوان رهبر این کشور آمریکای لاتین انتخاب شده و تا به امروز در این پست مانده است.
اورتگا بدلیل، ثبات اقتصادی و توسعه برنامه های اجتماعی در دوران ریاست جمهوری وی باعث شده که در میان مردم بسیار محبوب باشد.