کتاب های امید سلیمانی این نویسنده جوان وانساندوست را در ایران ممنوع کرده اند؟

ممنوعیت مجدد فروش کتب یک نویسنده ی کرد در ایران
ماف نیوز: کتابفروشیهای کردستان باز هم از فروش کتب «امید سلیمانی» برحذر داشته شدند.
«امید سلیمانی» نویسنده ی کرد
به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، اغلب کتابفروشیها و انتشاراتی های مناطق ایلام، سنندج، ارومیه و کرمانشاه از فروش کتب این نویسنده ی کرد برحذر داشته شده و مجددا کتب باقی مانده در کتابفروشیها با دستور مستقیم ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی جمع آوری شده اند.امید سلیمانی که در روز ۱۳ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ خورشیدی، توسط نیروهای وزارت اطلاعات در یک نمایشگاه هنری در سنندج به علت فعالیتهای سیاسی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بود، بعد از مدتی با قید وثیقه از زندان آزاد شده و زمانی که متوجه شد مجوز کتاب جدیدش هم لغو شده، در پی تعقیب دوباره از سوی وزارت اطلاعات، به اجبار از ایران خارج شد.

این نویسنده و روزنامه نگار عضو کانون نویسندگان کرمانشاه، متولد شهرستان پاوه و نویسنده ی سه کتاب است که فقط کتاب اول او تحت عنوان «راز اهرام منطقه ۵۱» اجازه‌ی چاپ گرفته و در ایران منتشر شد. دو اثر دیگر به نامهای «آرزوهای نفرین» و «خنیاگر انزوا» هم از سایر کتابهای وی هستند. سلیمانی دارای مدرک کارشناسی در «دانشکدە هنرهای زیبا»ی تهران در سال ١٣٩٢ خورشیدی بە عنوان «جوانترین نویسندەی منطقەی اورامان» شناختە شد. او در دو روزنامه‌ی «نوای وقت» در کرمانشاه و «دیدگاه» در سنندج مشغول به کار بوده و مقالات بسیاری هم در اکثر نشریات محلی به چاپ رسانده است.

امید سلیمانی که پیشتر هم بارها احضار و بازداشت شده بود، آخرین بار بعد از بازداشت در ۱۳ اردیبهشا ماه، مدت پانزده روز در بند انفرادی زندان مرکزی سنندج بوده است. بعد از خروج وی از ایران هم ماموران اطلاعاتی، چند بار بە پدر وی هشدار داده‌اند کە با وی تماس بگیرد تا به کشور باز گردد و پرونده ی قضایی خود را پیگیری کند.