تبعیضات مدیران شرکت واحد بر علیه کارگران شرکت واحد

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه, [18.10.16 15:26]
🔴حافظی، عضو شورای شهر: آقای قالیباف مدعی است که برای وی کارگر و کارمند و مدیر و عضو شورا فرقی ندارد ولی در عمل این طور نیست، وقتی چهار نفر از معاونان شما با هم شرکت تعاونی تشکیل می‌دهند و به راحتی ملکی را در اختیارشان قرار می‌دهید ولی وقتی 2050 کارگر زحمتکش واحد پسماند و موتوری شهرداری تعاونی تشکیل می‌دهند و مدیران شما با عنوان هیات مدیره، به آنها اجحاف کرده و به نفع خودشان عمل می‌کنند چه توجیه و دفاعی دارید؟
🔴طبق مصوبه شورا برای شرکت‌های تعاونی در هر سال در بخشی از عوارض تخفیف منظور می‌شود که این تخفیف در سال جاری، به ازای هر عضو تعاونی 30 میلیون تومان بوده، از سوی دیگر، در این تعاونی، پیمانکار از طرف شهرداری معرفی می‌شود، هیات مدیره تعاونی بابت ساخت هر متر مربع پروژه مبلغ 750 هزارتومان با پیمانکار قرارداد می‌بندد ولی قراردادی که با کارگران، یعنی اعضای تعاونی بسته می‌شود، برای هر متر مربع یک میلیون و پانصدهزار تومان است یعنی دوبرابر قیمت واقعی! با اعضای تعاونی هم به صورت مشارکتی! قرارداد بسته‌اند تا اگر یک روز هم پرداخت اقساط آنان به تعویق افتاد، بتوانند قرارداد را به صورت یکجانبه لغو کنند و نیاز به طرح در مجمع تعاونی و تصویب آن نباشد‌.

🔴 برای کارگری که ماهانه حداکثر یک و نیم میلیون تومان حقوق می‌گیرد، قسط می‌گذارند که هر سه ماه 25 میلیون تومان پرداخت کند! قسط اول را با پول طلای همسر و این طرف و آن طرف جور می‌کند ولی اقساط بعدی را نمی‌تواند پرداخت کند‌. در قرارداد هم از کارگران اقرار می‌گیرند که اعضای تعاونی حق هیچ اعتراضی به عملکرد گذشته، حال و آینده هیات‌مدیره را ندارند‌. کارگر را فرا می‌خوانند و می‌گویند تاکنون 25 میلیون تومان پرداخت کرده‌ای و اقساط بعدی را پرداخت نکرده‌ای، این 25 میلیونت را بگیر و سهامت را 80 میلیون تومان از تو میخریم، کارگر هم خوشحال و راضی از این مبلغ، به تسویه حساب تن در می‌دهد‌. همه تخفیف‌هایی که به نام کارگران گرفته شده و واحدهای تجاری و 900 واحد مازاد مسکونی که در پروژه پیش‌بینی شده به چه کسی می‌رسد؟ این است تساوی کارگر و مدیر نزد آقای قالیباف؟
🔴اگر پیمانکار و کارگر و مدیر نزد شهردار یکسان بودند، کارگران شرکت اتوبوسرانی طی سال گذشته سه بار جلوی شورا تجمع نمی‌کردند و به شما ناسزا نمی‌گفتند‌/منبع: جهان صنعت yon.ir/8HZj
https://telegram.me/vahedsyndica