اردوغان یک کودتا را در درون کودتا سازمان داد

صلاح الدین دمیرتاش رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها مدعی شد که اردوغان کاملا از کودتا باخبر بوده است. وی این کودتا را بزرگترین توطئه تاریخ ترکیه خواند…




به گزارش خبرگزاری دجله، صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها در اظهاراتی مهم گفت: اینکه گفته می شود اردوغان در شب کودتا خبر وقوع کودتا را از برادر همسرش دریافت کرده بود کاملا دروغ است، اردوغان قبل از سازمان امنیت هم اطلاع داشت که کودتا خواهد شد، این بزرگترین توطئه تاریخ جمهورى ترکیه است، یک کودتا را در درون کودتا سازمان دادند.
وی خاطرنشان کرد: فشاری که در این دوره از حکومت حزب عدالت و توسعه علیه کردها وارد شده است چیزی معادل ده برابر فشاری است که در طول تاریخ جمهوریت ترکیه به این قومیت وارد شده است. این را تحقیقات ثابت کرده است. کانال های تلویزیونی کودکان و موسیقی که به زبان کردی برنامه پخش می کنند توقیف می شوند، فشار یعنی این. این مسئله زمانی مایه تاسف است که این کارها را با نام اسلام انجام می دهند. این کار را حزبی انجام می دهد که ۱۴ سال است خود را حزبی اسلامی معروفی می کند. بی شرمانه ما را متهم می کنند که چرا زبان مادریمان را خوب نمى دانیم همزمان هم می روند و تنها کانالى که به زبان کردى براى کودکان برنامه پخش میکند را توقیف می کنند.
رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها در ادامه تصریح کرد: تنها کتابى که اردوغان می خواند، کتاب “نبرد من” هیتلر است، آنچه را هم که می خواند مو به مو اجرا می کند.
وی افزود: حزب عدالت و توسعه یک آیین در درون خود به وجود آورده است. این سخنان بنده اغراق نیست. این حزب قوانین خود را به وجود آورده است. به عنوان مثال در دین حزب عدالت و توسعه دزدی گناه نیست. فساد مالی یک نوع افتخار و پیروزی است.
وی در ادامه اظهارات خود با انتقاد شدید از تعیین هیئت سرپرستی برای شهرداری های مناطق کردنشین گفت: بزرگترین دزدی در این مملکت را شهرداری های حزب عدالت و توسعه مرتکب شده اند. یک بازرس با انصاف وارد این شهرداری ها شود حرف بنده ثابت می شود. نصف آنکارا و استانبول را مصادره کرده اند. ثروت هایشان حد و حسابی ندارد.