اخبار كارگري از شوشتر

نارضایتی کارگران شهرداری شوشتر از نماینده مجلس / کاهش 400 هزار تومانی حقوق با آمدن نخستین پیمانکار     



 حدود ۱۸۰ کارگر شهرداری شوشتر از سهراب گیلانی نماینده مجلس به دلیل بی توجهی به خواسته صنفی آنان در تجمع روز پنجم مهر ماه انتقاد کردند.

به گزارش پیک شوشتر ، حدود ۱۸۰ نفر از کارگران مجموعه شهرداری شوشتر که روز ( دوشنبه ۵مهرماه ) در اعتراض به تغییر تصمیم مدیران شهری برای بازگرداندن پیمانکاران نیروی انسانی مقابل ساختمان فرمانداری و دفتر سهراب گیلانی نماینده شوشتر در مجلس تجمع کردند ، از بی توجهی این مسئولان نسبت به مطالبات صنفی خود گله مند شدند.

این کارگران با بیان اینکه در روز تجمع هیچ یک از مسئولان فرمانداری و اعضای دفتر نماینده مجلس شوشتر به خواسته قانونی کارگران شهرداری پاسخ قاطعانه ایی ندادند در ادامه گفتند : ما کارگران شاغل در سازمانهای زیر مجموعه شهرداری شوشتر با امید به حمایت مسئولان به دفتر سهراب گیلانی نماینده مجلس شوشتر مراجعه کردیم اما هیچ واکنشی که بیانگر توجه آنها به مشکلاتمان باشد را ندیدهایم.

آنان با بیان اینکه مسئولان این شهرستان به ظاهر با کارگرانی همانند ما که چندیدن ماه دستمزد معوقه نیز طلب دارند همراه هستند اما در واقع ما بدون حامی هستیم ، در ادامه تصریح کردند: در تجمع یک روزه خود متوجه شدیم نماینده مجلس و اعضای شورای شهر شوشتر نمی خواهند به صورت مستقیم درگیر مشکلاتمان بشوند.

به گفته کارگران شهرداری شوشتر پیش از این ما کارگران تجربه کار کردن برای پیمانکاران مختلف و بدحسابیهای آنها را داشتهایم و برای همین از تکرار به خطر افتادن امنیت شغلی خود به شدت نگرانیم.

طبق اظهارات این کارگران ، با ذکر نمونه بیش از یک ماه است که کارگران واحد تنظیف و حمل زباله شهرداری شوشتر به اجبار شهرداری با یک شرکت پیمانکاری بدون امضاء قرار داد ، همکاری دارند که در نتیجه آن اولین دستمرد آنان حدود ۴۰۰ هزار تومان کم شده است .

این کارگران با ابراز نگرانی از وضعیت بوجود آمده برای مجموعه کارگران شهرداری شوشتر تصریح کردند: از کلیه مسئولان شهری و شهرستانی می خواهیم با درک همه مشکلاتی که در نتیجه حضور پیمانکاران برای مجموعه کارگران شهرداری بوجود می آید در خصوص تصمیمی که اخیرا برای بازگردان پیمانکاران به شهرداری گرفته شده است به کارگران کمک کنند./
Www.peikshushtar.ir

نظرات