چرا عیاران در میدان های واقعی مبارزه حضور می یابند؟

اهميت نمود بيرونى مبارزه و خيزش از وراى مانيتور به خيابان ها ؛
يكى از عياران عزيز سوالى پرسيده بودند كه پاسخ به آن متنها از واجبات است بلكه ميباست هر يك از عياران كه در اكيپ هاى ميدانى همين مجموعه فعاليت ميكنند اين پاسخ را همچون رساله راهنما بخاطر داشته باشند !
سوال اين بود كه : با توجه به شذت عمل نهادهاى امنيتى و برخوردهاى گاها مسلحانه ، چه نيازى به كار ميدانى و عبور از فعاليت اينترنتى است ؟
بايد پاسخ اين پرسش را صريح بدهيم و البته با مشخص كردن حدود مرزهاى انديشه عياران ! درواقع سوال صحيح اين است : آيا هزينه هاى جانى و ضربات احتمالى به منابع انسانى كه با كار ميدانى در انتظار ما خواهد بود ، ارزش انجام اين نوع فعاليت را دارد ؟

بله ، صراحتا نه تنها ارزش دارد ، بلكه ما بعنوان اعضا و بدنه يك جنبش مبارزاتى وظيفه داريم تا از فعاليت هاى صرفا رسانه اى دست كشيده و به ميدان بيايم ، براى حكومت بحران بسازيم و سوژهاى قابل لمسى را براى اهالى رسانه ايجاد كنيم تا ايشان واقعيت ها را بهتر و بيشتر منعكس كنند .
اولا كه جمعيت عياران با اتكا به تجربه مبارزاتى اعضا و نفراتى كه پيش تر با نهادهاى امنيتى از نزديك تقابل مبارزاتى داشته انده اند بهره ميبرد تا با تعيين چهار چوب هايى براى اصول كار تشكيلاتى و مخفى كارى هاى مبارزات ميدانى ، از امنيت نيروهاى خود بشدت حراست نموده و با استفاده از كوچكترين تجربيات اعضا سعى ميكنيم تا احتمال شناسايى و بازداشت فعالين ميدانى و مبارزين شاخه هاى شهرى را به حداقل برسانيم .
دوما ، در سال هاى اخير و مخصوصا در دوران پساانقلاب هيچ تغييرى در شيوه هاى تعقيب و پيگرد نهاد هاى امنيتى كه وابسته به آموزه هاى بلوك شرق و غرب در دوران استالينيزم و اختناق توتاليتاريسم درتمام جهان بوده است ، نداشته و همچنان با همان شيوه ها براى شناسايى ، بازداشت و اعتراف گيرى از متهمين خود بهره ميبرد كه در سال هاى اخير منابع فراوانى از چگونگى اعمال اين شيوه ها توسط حكومت ها افشا و اشكار گرديده است كه ما نيز در حال برسى آنها چه از طريق مقايسه وقايع دوران بازداشت و زندان و چه از طريق مطالعه متون منتشر شده در سال هاى اخير ميباشيم . كه اين خود به آن معناست : بدنه جنبش از نظر اشراف به شيوه هاى برخورد حكومت در حال كسب سواد تكنيكال و تخصصى در فضاى مبارزه است و اين يعنى ايجاد هسته هاى مبارزاتى متخصص بر مبناى علوم و فنون مدرن و به روزرسانى شده .( البته بايد متذكر بشوم ، عدم تغير در شيوه عملكرد نهادهاى امنيتى به معناى عقب ماندگى در استفاده از ابزارهاى مدرن و يا فقر تكنولوژيك سيستم براى سركوب نيست كه اتفاقا سپاه و وزارت اطلاعات هر روزه بيشترين حجم تجهيزات را از طريق وابستگان و همسايگان خود در منطقه به دست مى آورد ، مطلب ياد شده صرفا درباره شيوه و نحوه عملكرد براى شناسايى و بازداشت بيان گرديد )
سوما ، ما در بدنه جنبش و درميان عياران افتخار حضور نيروهاى امنيتى و يا نظامى را داريم كه از حكومت دست شسته اند و پيش تر حسن نيت و صدق كلام ايشان براى ديگر عياران آشكار شده است و حال در ميان عياران به خدمت و مبارزه براى منافع طبقه حقه فرودستان جامعه مشغول هستند . اين به آن معناست كه در حقيقت ما با توسل به راهنمايى ها و مشاوره هايى كه از اين عياران گرفته ايم ميتوانيم مسير مبارزات ميدانى و فعاليت عياران را از كانال هايى امن پيش برده و ايشان را در مناطق و موقعيت هاى كاملا استاندارد به كار ميدانى بگماريم .
با وجود اين موارد ياد شده و البته چندين مورد ديگر براى حفظ حريم امنيتى اعضا ، جنبش عياران تا بحال با وجود ضربات سنگينى كه بر پيكره نظام وارد آورده است ، حتى يك مورد بازداشتى و يا تعقيب و دستگيرى اعضا را هم نداشته است . در صورتى كه افشاگرى هاى عياران در حوزه هاى مختلف درباره تخلفات اقتصادى ، سياسى ، اجتماعى ، شهروندى و ... آنچنان پربار و زياد بوده استكه نهادهاى امنيتى و دستگاه قضايى حكومت به مشقت و رنج مبتلا شده اند ! بله با انجام اين امور است كه بدنه مبارز و دلير جنبش عياران با وجود حجم بسيار زياد ديوار نويسى ها ، توزيع شب نامه هاى خبرى براى آگاهى بخشى ، انتشار سى دى هاى آموزشى براى ايجاد هسته هاى مبارزاتى و يا سى دى هايى حاوى اخبار بسيار مهم و كاملا دسته بندى شده ، هنوز حتى يك بازداشتى نداشته است !
البته ما امروز با توسل به شيوه هاى مبارزاتى و اقدامات امنيتى كه در راستاى اقدامات عياران و حفظ ايشان از گزند دژخيمان حكومت به كار ميبريم ، ميتوانيم ادعا كنيم حتى اگر يكى از عياران با رتبه و مرحله تشكيلاتى حساس و بالا بازداشت شده و مجبور به سخن گفتن بشود ، هيچ اطلاعاتى براى بازداشت و يا شناسايى ديگر اعضا جنبش در اختيار اين عزيزان نخواهد بود كه بتواند سرنخى براى ورود مامورين و نهادهاى امنيتى حكومت به جنبش باشد . حتى امروز ما مدعى هستيم با پى گيرى مبارزات نفر به نفر و استفاده از عناصر تك كاناله كه تنها به فردى خارج از دسترس متصل هستند ، اگر نيروهاى نفوذى حكومت تحت پوشش يكى از عياران وارد بدنه جنبش بشوند ، نه تنها چيزى نصيب آنها نخواهد شد ، بلكه تا زمانى كه متوجه خامى اين عمل بشوند براى جلب اعتماد عيارى كه حلقه وصل وى محسوب ميشود و غالبا در خارج از كشور است مجبور بوده اقداماتى ميدانى را در جهت منافع جامعه و اكثريت فرودستان انجام بدهد !
آرى برادران و خواهران ما در جنبش عياران با درايت و مديريت مترقى در امر مبارزات كلاسيك ، امروز نه تنها هزينه هاى اقدام ميدانى را كاهش داده ایم ،  بلكه شرايطى را مهيا كرده اند تا بحران هاى حقيقى براى اقتدارگرايان حكومتى ايجاد بشود و اهالى رسانه سوژه هايى از ضعف سيستم در برخورد با مخالفان داشته باشند و با انتشار آن، چهره پوشالى و تبليغاتى نظام كه خود را شكست ناپذير جلوه نموده بود را شكسته و انگيزه اى شود براى جوانانى كه خوف تخريب زندگى و آينده ايشان را از هر انتقاد و مبارزه اى منصرف مينمود!
امروز ما در ميدان حاضريم تا با ايجاد بحران ، ضعف حكومت را به نقطه قوت ملت بدل نماييم ، امروز عياران در خيابان هاى شهر نمادى از قدرت شعور جمعى و وجدان گروهى براى مبارزه اند كه اثبات ميكنند تغيير تنها در ميدان  عمل واقعی حاصل خواهد شد و رسانه تنها ابزارى براى تقويت مبارزات ميدانيست ، بله فضاى اينترنت محل مبارزه ما نيست ! مگر حكومت در صفحات فضاى مجاى تعريف شده است كه با تسخير آن سرنگون شود ؟
ما ميدانيم و باور داريم كه تربيت شهروندانى مبارز و هوشيار در آينده نزديك ميتواند با ربودن يك فرصت و استفاده از يك بحران شديد در حكومت،  سرنوشت اين نظام اقتدارگرا را به آخر رسانده و با هوشمندانه ترين حالت و كمترين هزينه ها زمينه فروپاشى و براندازى اين سيستم را مهيا نمايد!
بنابراين اولا حضور ما در خيابان ها نه   تنها هزينه اى براى ما نداشته است، كه آسيب زننده و جبران ناپذير بوده باشد ، بلكه بشدت به ايجاد بحران براى حكومت و نمایش  حجم ناتوانى نظام نيز منجرشده  است . دوما از آنجا كه حضور ميدانى بهترين و هوشمندانه ترين راه براى فروپاشى حكومت از درون و برون به حساب مي آيد ، وظيفه جنبشى همچون جنبش عیاران  است كه تا انتها دركنار اكثريت فرودستان و در ميادين باقى بماند! جنبش عیاران معیشت صدای سوم محرومان ایران زمین است.
سمك ١/جلسه توجيهى اكيپ ميدانى جنوب غرب