به حمايت كنندگان از معماري نيوز بپيونديم

لینک دعوت به گروه درخواست كنندان رفع فیلتر سایت معماری نیوز
:

https://telegram.me/joinchat/BPJ97EDCskILfOb_KnrW1g

اگر آينده شهرمان برايمان مهم است و علاقه داريم "اندكي" در سرنوشت مان سهيم باشيم، وارد اين گروه شويم و اسم و فاميلمان را بنويسيم.

*******

معماري نيوز، سايت مدافع حقوق شهروندان پايتخت را رفع فيلتر کنيد
چند سالي ميشود که تهران به واسطه دخالت مکرر و کارشناسي نشده از طرف مديريت شهري دستخوش تغييرات متعددي شده است. درختهايش در خفا قطع، باغهايش شبانه به خاکستر تبديل و کوههايش به محل ساخت وسازهاي نفسگير مبدل گشته اند و پايتخت کشور جولانگاه تخريبگران و عرصه بلامنازع برج سازان و يغماگران شهر شده است.
تهران شهر بي آسمان، نه تنها يک به يک باغهايش را از دست داد که ريه هاي شهروندانش به واسطه  اشاعه تفکر شهر براي ماشين و عليه پياده مملو از سرب شد. شهروندان با احداث زيرگذر به زيرِ زمين فرستاده شدند تا اتومبيلها با سرعت بيشتري به آلوده کردن هواي شهر بپردازند. اتوبان صدر با هزينه اي گزاف دوطبقه شد، ترافيک بهبود نيافت اما آلودگي بيشتري به ريه هاي اهالي شهر به ويژه مناطق مجاور تزريق گشت.
براي مقابله با اين وضعيت که موجب نارضايتي اکثر قريب به اتفاق شهرنشينان تهران شده است و در فقدان شوراي شهري که به داد آنها برسد، سايت آگاهي بخش معماري نيوز و سردبيرش ياشار سلطاني يکي از سرچشمه هاي اميد شهروندان تهراني براي دفاع از حق خود بر شهرشان بودند. معماري نيوز به مثابه حافظ منافع شهروندان تهران و شهرشان، هر کجا ظلم، دزدي، اقدام خلاف قانون، زمينخواري و تخريب باغات و کوهخواري را ديد، وارد عمل شد: روشنگري و افشاگري کرد، با متخصصان به بحث نشست، مسئولان را خطاب قرار داد و نهايتاً جستجوي خستگي ناپذيري را براي يافتن دليل سکوت مسئولان در مقابل اين « واگذاري املاک نجومي » همه تخريب جويا شد. در ادامه همين تلاش بود که پس از انتشار مطبوعاتي آنچه نام گرفت، معماري نيوز در چندين نوبت فهرست کساني را که از اين واگذاريها منتفع شده بودند منتشر کرد.
آنچه سايت معماري نيوز در اين زمينه انجام داد در ادامه رسالتش بود در روشن کردن اذهان عمومي نسبت به سازوکارهايي که باعث و باني انحطاط و اضمحلال تهران هستند. همين روشنگري بود که تعجب، توجه و بيزاري بسياري از شهروندان و مسئولان را نسبت به پايمال شدن حقوق مردم برانگيخت.
اکنون که بسياري از نهادهاي رسمي کشور و رسانه هاي عمومي با افقهاي ديد متفاوت، رسيدگي به طرح « واگذاري املاک نجومي» را الزامي اساسي به شمار مي آورند، در محاق ماندن سايت معماري نيوز موضوع نقضِ غرض مي نمايد.
ما فعالان شهري، مدني، اجتماعي، شهروندان تهراني، اساتيد دانشگاه و دانشجويان، متخصصان و جامعه حرفه اي شهرسازي بدين وسيله از مراجع قضايي خواستار رفع فيلتر از سايت معماري نيوز هستيم.
رونوشت:
معاونت حقوقي رياست محترم جمهوري
کميسيون اصل نود مجلس شوراي اسلامي
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي
پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران
كانون مدافعان حقوق بشر 
خبرنگاران بدون مرز
كميسيون حقوق بشر سازمان ملل متحد 
شوراي حقوق بشر 
سازمان عفو بين الملل 
دفتر احمد شهيد