- اعتصاب وتجمعات اعتراضی کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه ادامه دارد!

- تجمع کارگران پیمانکاری پتروشیمی رازی برای حمایت از همکاران احضار وبازداشت شده شان مقابل دادگستری منطقه ویژه اقتصادی بندرامام!
- اعتصاب وتجمعات اعتراضی کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه ادامه دارد!
- تجمع اعتراضی کارگران بازنشسته پیش از موعد مقابل وزارت کار!
- محاکمه جعفر عظیم زاده و شاپور احسانی راد در شعبه اول دادگاه انقلاب ساوه به زمان دیگری موکول شد
- اطلاعیه اتحادیه نیروی کار پروژه ای ایران درباره لایحه اصلاح قانون کار
- دولت قصد اصلاح «ماده 7» را دارد/ گرفتاری بیشتر برای کارگران موقت
- بلاتکلیفی شغلی،مزدی وبیمه ای کارگران کارخانه ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی تبریز!
80کارگراین واحد تولیدی بیکارشدند!
- نامه سرگشاده کارگران شهرداری قیردراعتراض نسبت به عدم پرداخت5ماه حقوق!
- عدم پرداخت6ماه حقوق هزار کارگر سدچم شیر گچساران!
- آیاکارگران کارخانه نساجی بروجرد مهر امسال به کار باز می گردند؟
زمان وعده ها رو به اتمام است!
- گزارشی درباره دامن زدن اختلافات بین کارگران بومی وغیربومی برای جلب آرا وبیکارشدن تعدادی از کارگران!
- تجمع اعتراض آمیز مسافرکشهای ویژه برون شهری بهمئی مقابل فرمانداری
- تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس نسبت به سنوات تحصیلی!
- اعتراض و تجمع دانشجویان رشته تغذیه در محل سخنرانی معاونان وزیر
- کارگران شلوغ‌ترین پایانه‌های مسافربری تهران از سختی کار، بیماری و مشکلاتشان می‌گویند:
- شیب غیر استاندار در محل سوخت گیری ،باعث جان باختن راننده زحمت کش شرکت واحد در بخش خصوصی شد
- سقوط مرگبار یک کارگر از داربست
- جان باختن کارگرجوان رستوران براثر برق گرفتگی!
- مرگ یک کارگر بر اثر سقوط پالت!
-"هند" صحنه بزرگترین اعتصاب کارگری جهان
تجمع کارگران پیمانکاری پتروشیمی رازی برای حمایت از همکاران احضار وبازداشت شده شان مقابل دادگستری منطقه ویژه اقتصادی بندرامام!


صبح امروز14شهریور،جمعی از کارگران پیمانکاری پتروشیمی رازی در اعتراض به آنچه که شکایت کارفرما از تعدادی از همکاران آنها عنوان می‌شود در مقابل ساختمان دادگستری این منطقه تجمع کردند.

در جریان مراجعه امروز این کارگران برای آنها قرار کفالت تعیین می ‌شود اما با موکول شدن تشریفات اداری به فردا (دوشنبه 15 شهریور ماه) تمامی این کارگران به صورت موقت روانه محبس می‌شوند.

کارگران تجمع کننده مقابل ددادگستری منطقه ویژه اقتصادی بندرامام برای حمایت از همکارانشان در نهایت با وعده مقامات مسئول مبنی براینکه کارگران احضار شده آزاد خواهند شد به تجمع خود خاتمه دادند.

به گزارش14شهریوربیلنا،منابع خبری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام با اعلام این خبر افزودند: تجمع کنندگان که تعداد آنها در حدود 200 نفر می‌شود از جمله کارگرانی هستند که به صورت پیمانکاری در واحدهای پتروشیمی این منطقه مشغول کارند.

برپایه این اطلاعات این کارگران از طریق شرکت پیمانکاری نصب و تعمیرات نیروگاه‌های خوزستان در مجموعه پتروشیمی رازی مشغول کارند و از قرار معلوم به دنبال برپایی اعتراضات روزهای گذشته با شکایت پیمانکار برای تعدادی از همکاران آنها پرونده قضایی تشکیل شده است.

گفته می‌شود در روزهای اخیر کارگرانی که در حال حاضر از سوی کارفرما مورد اتهام قرار گرفته‌اند تا چند نوبت برای پاسخگویی به مراجع قضایی احضار شده و در حال حاضر نیز با قرار کفالت همکاران خود به صورت موقت آزاد هستند.

از قرار معلوم به دنبال احضار مجدد این کارگران به دستگاه قضایی شماری از همکارانشان در حمایت از آنها اجتماع اعتراضی امروز را برپا می‌کنند.

در خصوص علت برپایی اعتراضات که منجر به شکایت گروهی از این کارگران شده است نیز گفته می ‌شود که تمامی این کارگران نسبت به جدول طبقه بندی مشاغلی که در حال حاضر برای محاسبه مزد و مزایای قانونی آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد، معترضند.

درهمین رابطه:

*هشتمین روزاعتراض کارگران پتروشیمی رازی نسبت به عدم اجرای طبقه بندی مشاغل و ممنوع‌الورود شدن10کارگرمعترض!

تجمع کارگران وخودداری از ورود به مجتمع پتروشیمی رازی درحمایت از همکارانشان!

صبح امروز8شهریور،ده کارگر پتروشیمی رازی در هشتمین روز از اعتراض این کارگران نسبت به عدم اجرای طبقه بندی مشاغل ممنوع الورود شدند.

همچنین صبح امروز،حدود سیصد نفر از کارگران این شرکت در حمایت از ممنوع الورود شدن همکاران خود پشت درب مجتمع رازی تجمع نمودند و از ورود به آن مجتمع خودداری کردند.

به گزارش8شهریورایلنا،کارگران پتروشیمی رازی از ممنوع الورود شدن ده نفر از همکاران خود خبر دادند.

به گفته این کارگران، در هشتمین روز از اعتراض این کارگران، صبح امروز (هشتم شهریورماه) کارفرما از ورود ده نفر از کارگران به مجتمع جلوگیری کرده است.

این کارگران در هشت روز گذشته نسبت به عدم اجرای طبقه بندی مشاغل در این مجتمع اعتراض کرده‌اند.

از قرار معلوم، حدود سیصد نفر از کارگران این شرکت هستند در حمایت از ممنوع الورود شدن نمایندگان خود صبح امروز پشت درب مجتمع رازی تجمع نمودند و از ورود به آن مجتمع خودداری کردند.

به گفته این کارگران، چند نفر از ممنوع الورودی ها از کارگرانی هستند که سه سال پیش با شکایت کارفرما و با اتهام اخلال در نظم عمومی، به شلاق و حبس محکوم شدند.

*نهمین روزاعتراض کارگران پتروشیمی رازی!

رفع ممنوع الورودی10کارگرمعترض بدنبال حمایت همکارانشان!

عصر روز گذشته(8شهریورماه) بنابه تصمیم مدیریت این ده کارگرمعترض پتروشیمی رازی وارد مجتمع شدند و به دنبال آنها، کارگرانی که تا آن لحظه در حمایت از آنها بیرون مجتمع ایستاده بودند نیز وارد محل کار خود شدند.

با وجود بازگشت همه معترضان به داخل محیط کار،اعتراضات کارگران مجتمع پتروشیمی رازی امروز (نهم شهریور)، همچنان ادامه دارد.

به گزارش9شهریورایلنا، در حالی‌که اعتراضات کارگران مجتمع پتروشیمی رازی همچنان ادامه دارد، کارگرانی که روز گذشته ممنوع‌الورود شده بودند، وارد مجتمع شدند.

عصر روز گذشته، بنابه تصمیم مدیریت این ده کارگرمعترض پتروشیمی رازی وارد مجتمع شدند و به دنبال آنها، کارگرانی که تا آن لحظه در حمایت از آنها بیرون مجتمع ایستاده بودند نیز وارد محل کار خود شدند.

از قرار معلوم، با وجود بازگشت همه معترضان به داخل محیط کار،اعتراضات کارگران مجتمع پتروشیمی رازی امروز (نهم شهریور)، همچنان ادامه دارد.

این کارگران که از اول شهریور ماه در اعتراض به عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل اعتراضات خود را آغاز کرده‌اند، امروز نیز در دفترهای کار خود نشسته و به نشانه اعتراض فقط کارهای اضطراری را انجام می‌دهند.

برپایه این اظهارات در روزهای قبل اقدام اعتراضی این کارگران هیچگونه خللی در روند کارهای اصلی واحد مانند: دانه بندی، غربالگری، جوشکاری، پمپ روغن و… وارد نکرده بود.

بنابهمین گزارش،حدود 300 نفر از کارگران این مجتمع نسبت به عدم اجرای صحیح طرح طبقه بندی مشاغل اعتراض دارند.

معترضان از جمله کارگرانی هستند که در بخش تعمیرات نیروگاه حرارتی زیر مجموعه پتروشیمی رازی مشغول کارند و ازاینکه تاکنون وعده‌های کارفرما در خصوص برطرف شدن ایرادات طرح طبقه بندی مشاغل عملیاتی نشده است، ناراضی هستند.

یکی از معترضان در تشریح علت نارضایتی از اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در این مجتمع اظهار داشت: با اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در سال 92 اعتراضاتی صورت می‌گیرد و همان زمان عوامل مدیریت در مقام کارفرما وعده می‌دهند که نارسایی‌های پیش آمده را برطرف خواهند کرد.

وی ادامه داد: اما با گذشت چند سال از ماجرا هنوز هیچ تغییری در جهت برطرف کردن نواقص طرح طبقه بندی مشاغل ایجاد نشده است و در همین رابطه از سوی کارگران شکایتی در اداره کار سربندر طرح شده است که به دلیل عدم حضور نماینده کارفرما تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

اعتصاب وتجمعات اعتراضی کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه ادامه دارد!

روزیکشنبه14شهریور،کارگران مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در محل این شرکت تجمع کردند.

کارگران این شرکت روز شنبه نیز با تجمع در مقابل دفتر مدیریت این شرکت پرداخت حقوق معوقه خود را مطالبه کردند.

به گزارش خ14شهریورایرنا،شماری از کارگران این شرکت تولید شکر که تعداد آنها بیش از 100 نفر از بخش های مختلف این شرکت عنوان شده از صبح روز یکشنبه با تجمع در مقابل ساختمان اداری این شرکت خواستار گفت و گو با مدیر عامل و مسئولان شرکت شدند.

چندنفر از تجمع کنندگان شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه اظهارکردند: از تیر گذشته تاکنون حقوق کارکنان بخش های مختلف این شرکت پرداخت نشده است.

آنان افزودند: وضعیت اشتغال برخی کارکنان شاغل در بخش های مختلف این شرکت با بیش از 24 سال سابقه کار همچنان مبهم بوده و حقوق آنها به سختی و با تاخیر چند ماهه پرداخت می شود.

یکی از کارگران قراردادی این شرکت گفت: به دلیل پرداخت نشدن حق بیمه کارکنان قراردادی از سوی شرکت نیشکر هفت تپه ، سازمان بیمه تامین اجتماعی ارائه خدمات به این افراد را متوقف کرده است.

قائم مقام شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در خصوص مشکل کارگران این شرکت اظهارکرد: مطالبات کارگران تا اواسط هفته جاری پرداخت می شود.

سیامک نصیر افشار افزود: مشکل خاصی در این شرکت بوجود نیامده و روند کاری طبق برنامه در حال انجام است.

حدود چهار هزار نفر در بخش های مختلف شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به صورت رسمی ، پیمانی ، قراردادی و نیز موقت مشغول بکار هستند.

کشت و صنعت هفت تپه ، قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می گذرد.

ظرفیت تولید این کارخانه 100هزار تن شکر در سال است که به دلیل فرسودگی خط تولید کمتر از ظرفیت اسمی شکر تولید می کند.

این کارخانه طبق اصل 44 قانون اساسی اواخر پارسال از سوی سازمان خصوصی سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در 15کیلومتری شهر شوش در شمال استان خوزستان واقع است.

تجمع اعتراضی کارگران بازنشسته پیش از موعد مقابل وزارت کار!

صبح امروز14شهریور، حدود ۵۰۰ نفر از کارگران بازنشسته پیش از موعد به منظور احقاق حق خود مقابل وزارت کار تجمع کرده بودند.

به گزارش 14شهریورتسنیم، این کارگران از سراسر کشور از نهادهایی مانند هلال احمر، مخابرات و بنیاد شهید حضور داشتند که علت اعتراض خود را عدم دریافت حقوق خود می دانند. برخی از این بازنشستگان با بیان اینکه افرادی که بیش از 25 سال سابقه خدمت داشته باشند می‌توانند بازنشسته پیش از موعد شوند گفت: ما 30 سال خدمت می کنیم اما حقوق 25 سال را دریافت می کنیم. در صورتی که مجلس شورای اسلامی مجوز بازنشستگی پیش از موعد صادر کرده، این دولت آن را اجرایی نمی کند.

برخی دیگر با گلایه از عملکرد دولت می گفتند، قانون تشویقی دولت دهم در دولت یازدهم تنبیهی شد.

طبق اظهارات معترضین تاکنون هیچ یک از مسئولان این وزارتخانه برای پاسخگویی به نزد این افراد نیامده اند.

محاکمه جعفر عظیم زاده و شاپور احسانی راد در شعبه اول دادگاه انقلاب ساوه به زمان دیگری موکول شد

ساعت ده صبح امروز چهاردهم شهریور ماه جعفر عظیم زاده و شاپور احسانی راد بر اساس احضاریه شعبه اول داگاه انقلاب ساوه با وکیل خود جناب آقای محمد علی جداری فروغی، در این شعبه حاضر شدند. اما قاضی دادگاه با طرح این موضوع که کیفر خواست صادره دارای اشکال می باشد و می باید جهت اصلاح به شعبه چهار بازپرسی ارجاع شود از برگزاری دادگاه این دو فعال کارگری خودداری کرد. لازم به یادآوری است بدنبال محاکمه شاپور احسانی راد و جعفر عظیم زاده در دادگاه کیفری 101 ساوه در روز هشتم شهریور ماه که با حضور وکیل آنان و وکیل کارفرمای نورد و لوله صفا برگزار شد، این شعبه نیز با وارد کردن اشکالاتی به پرونده این دوفعال کارگری، آنرا به شعبه 4 بازپرسی ارجاع داده است.

در پرونده کیفری جعفر عظیم زاده و شاپور احسانی راد در دادگاه 101 کیفری شهرستان ساوه، سه اتهام بر هم زدن نظم عمومی، جعل عنوان از طریق ارائه مشاوره به کارگران اعتصابی نورد و لوله صفا و تشویش اذهان عمومی و در پرونده دیگر آنان در شعبه اول دادگاه انقلاب ساوه، دو اتهام اجتماعی و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی به این دو فعال کارگری وارد شده است.

وارد کردن پنج اتهام امنیتی و کیفری به این دو عضو هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران در دادگاههای شهرستان ساوه در شرایطی صورت میگیرد که جعفر عظیم زاده با همین اتهامات و مصادیق مربوطه، در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به شش سال زندان محکوم شده است و در حال حاضر به دنبال اعتصاب غذای 63 روزه ای، پس از طی نزدیک به هشت ماه از دوران حبس، در بیرون از زندان به سر می برد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران با محکوم کردن گشایش پرونده های متعدد بر علیه جعفر عظیم زاده، پرونده سازی بر علیه شاپور احسانی راد و دیگر فعالین کارگری و جنبش معلمان در سراسر کشور، اینگونه اقدامات از سوی دولت، نهادهای امنیتی و قوه قضائیه را در راستای سرکوب بیش از پیش مطالبات صنفی کارگران و معلمان ایران و به تمکین واداشتن آنان به شرایط مشقت بار موجود ارزیابی میکند و بدینوسیله با تاکید بر پایان دادن به امنیتی کردن اعتراضات صنفی و مدنی و رفع فوری اتهامات امنیتی از پرونده های فعالین این جنبشها، اعلام میدارد طبقه کارگر ایران همانگونه که تاکنون نشان داده است، مرعوب چنین سیاستهایی برای دست یابی به مطالبات انسانی و بر حق خود نخواهد شد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – چهاردهم شهریور ماه

اطلاعیه اتحادیه نیروی کار پروژه ای ایران درباره لایحه اصلاح قانون کار

لایحه اصلاح قانون کار یا پیروزی کودتا، علیه قانون اساسی ایران

اتحادیه نیروی کار پروژه ای ایران اعلام می دارد تایید و تصویب لایحه اصلاح قانون کاربه وسیله دولت یا مجلس، در عمل حذف قانون اساسی کشور می باشد. از این رو می باید کلیه حقوق بگیران کشور چه کارگر، کارمند، مهندس و معلم با این روند قانون زدایی که با اولین دولت پس از جنگ (دولت رفسنجانی ) آغاز شده است مخالفت نمایند. برخی از کارگران نفت گر ایران یادآوری می کنند که: الف، دولت وظایفش طبق قانون اساسی کشور اجرا و کاربردی کردن قانون اساسی است نه تنظیم لوایحی که نقض کننده مواد این قانون می باشد. ب: قانون اساسی هر کشور قوانین مادر می باشند و دولت ها می باید تنها در این چار چوب پیشنهاد قانونی بدهند.پ: مجلس لایحه ای را می تواند مورد بررسی قرار دهند که با قوانین اساسی کشور در تضاد نباشد.ت: دولتی که اقدام به قانون زدایی نماید مشروعیت آن باید در مجلس مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

پس از پایان جنگ با روی کار آمدن رفسنجانی به عنوان رأیس جمهوربده بستان با بانک جهانی و صندوق بین المللی پول آغاز شد و ایران روندی را پیش گرفت که به صورت خزنده به آغوش سرمایه داری مالی پیوست و پروسه حذف قانون اساسی آغاز گردید، تا ایران تبدیل به یک شریک تجاری حاشیه ای امپریالیسم جهانی بدل گردد. این دولت با اعلام و ایجاد مناطق آزاد تجاری – صنعتی که بر خلاف اصول قانون اساسی کشور اصل های 44 و 45 بود این مناطق را از شمول قانون کار خارج کرد. دولت اصلاحات که منظورش از اصلاحات همان قانون زدایی به نفع یک درصدی ها جامعه و به زیان 99 درصد حقوق بگیران،کارگران وزحمتکشان ایران بود کارگاه های زیر ده نفر را از شمول قانون کار خارج نمود و بدین گونه روند کودتا را تحکیم شد. دولت اصول گرای بعدی که برای پیوستن به تجارت جهانی شتاب بیشتری داشت، شوک درمانی را پیشنهاد نمود تا برای همیشه از "شر" قانون اساسی راحت شوند و پا جای پای شاه در وابستگی اقتصادی بگذارند. ولی نتوانست به صورت کامل موفق گردد. ولی امروز دولت فعلی می خواهد آن زهر را آرام به کام مردم بریزد بدین جهت بنام بر داشتن موانع سرمایه گذاری!!! حذف قانون کار را به نام لایحه اصلاح قانون کاربه محلس پیشنهاد داده است وشمشیر را بر علیه منافع حداقلی کارگران از رو بسته است. این روند یک کودتای ضد قانون اساسی کشوراست . رضا خان میر پنج هم، با همین شیوه وبا نام جمهوری خواهی برعلیه قانون اساسی مشروطه برنامه ریزی نمود و با لایحه غیر قانونی ماده "ده" از جمهوری به آغوش استبداد پرید و دیدیم عاقبت او و پسرش را که آرزوی در خاک ایران دفن شدن را هم، به گور بردند. این دور باطل تاریخ کشور ماست که تا آن زمانی که استبداد سیاسی – اقتصادی . . . وجود دارد از آن گریزی نیست. ما در دوران نوشتن کتاب یک کلمه مستشار الدوله (ناصر الدین شاه قاجار) هستیم که باید در برابر این زیاده خواهی دولت های پس از جنگ بایستیم و حقوق قانونی خود را طبق مواد 44 ،45 و . . . قانون اساسی مطالبه کنیم.

اتحادیه نیروی کار پروژه ای ایران

سخن گو ناصرآقاجری

14 شهریور 95

دولت قصد اصلاح «ماده 7» را دارد/ گرفتاری بیشتر برای کارگران موقت

در لایحه پیشنهادی دولت برای اصلاح قانون کار، سه تبصره ماده 7 حذف شده‌اند و این به معنای هرج و مرج بیشتر در قراردادهای موقت است.

به گزارش14شهریور ایلنا، در لایحه ای که تحت عنوان اصلاح قانون کار به مجلس ارائه شده، ماده 7 قانون کار دچار تغییرات اساسی می شود. براساس این لایحه، تبصره های 1، 3 و 4 ماده 7 قانون کار حذف می شوند.

و اما متن ماده 7 قانون کار که تبصره‌های سوم و چهارم آن در تاریخ پنجم بهمن ماه سال 93 و در جریان تصویب لایحه «رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور» اضافه شد، از این قرار است:

ماده 7 - قرارداد کار عبارتست از قرارداد کتبی یا شفاهی که به موجب آن کارگر در قبال دریافت حق السعی کاری را برای مدت موقت یا مدت غیر موقت برای کارفرما انجام می‌دهد.

تبصره 1 - حداکثر مدت موقت برای کارهایی که طبیعت آنها جنبه غیر مستمر دارد توسط وزارت کار وامور اجتماعی تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

تبصره 2 - درکارهائی که طبیعت آنها جنبه مستمر دارد ، در صورتی که مدتی در قرارداد ذکر نشود ، قرارداد دائمی تلقی می‌شود.

تبصره 3- قرار دادهای با بیش از سی روز باید به صورت کتبی ودر فرم مخصوص که توسط وزارت کار وامور اجتماعی در چهار چوب قوانین ومقررات تهیه ودر اختیار طرفین قرار می گیرد، باشد.

تبصره 4- کارفرمایان موظفند به کارگران با قراردادموقت به نسبت مدت کارکرد مزایای قانونی پایان کاربه ماخذ هرسال یک ماه آخرین مزد پرداخت نمایند.

تغییرات پیشنهادی دولت چیست؟

حذف تبصره یک به معنای این است که قرارداد موقت، محدودیت زمانی ندارد و حدکثر مدت برای آن تعیین نمی شود. حذف محدودیت حداکثر مدت قرارداد موقت، برداشتن سدی از پیش پای سودخواهی سرمایه و به معنای بازگذاشتن دست کارفرمایان برای موقتی سازی هرچه بیشترروابط کار است.

حذف تبصره سه، اصولا وجود قرارداد نوشته و مکتوب را زیر سوال می‌برد و این به نابسامانی و هرج و مرج بیشتر خواهد انجامید. در واقع به جای تلاش برای اصولمند کردن بیشتر قراردادها و تسهیل نظارت، با حذف این تبصره، قرارداد نوشته و قانونی در کل، محلی از اعراب نخواهد داشت.

و در نهایت، حذف تبصره چهار ماده 7 قانون کار، با حذف الزام پرداخت پایان کار، اخراج کارگران موقت یعنی بیش از 95 درصد جمعیت کارگری فعلی ایران را تسهیل می‌کند.

در پایان باید گفت، در شرایطی که اعتراضات جامعه کارگری به رواج قراردادهای موقت، حجمی و پیمانکاری در سالها و ماههای اخیر به شدت افزایش یافته و به دلیل تسلط روزافزون بی قانونی در فضای روابط کار، جامعه کارگری هم از جنبه مادی و تامین معاش و هم از لحاظ معیارهای سلامت روانی متضرر شده، تلاش دولت برای اصلاح ماده 7 قانون کار، تلاش برای ترویج بیش از پیش بی‌قانونی و به حراج گذاشتن تتمه امنیت شغلی به تاراج رفته کارگران است.

بلاتکلیفی شغلی،مزدی وبیمه ای کارگران کارخانه ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی تبریز!

80کارگراین واحد تولیدی بیکارشدند!

فعالیت تولیدی کارخانه «ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی تبریز»،که از مهر ماه سال 93به دلیل بحران مالی متوقف شده بود، مجددا اول مرداد ماه سال جاری از سر گرفته شد.

بازگشت به کار کارگران و شروع فعالیت ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی تبریز در حالی بود که در زمان توقف فعالیت کارخانه این واحد حدود 300 کارگر داشت که هم اکنون به 220 نفر کاهش یافته است .

به گفته کارگران واگذاری این واحد به صورت اجاره ای یکساله امنیت شغلی کارگران را فراهم نکرد و در عین حال تکلیف معوقات مزدی وبیمه ای کارگران نیز در آن مشخص نشده است.

به گزارش14شهریورایلنا،یکی از کارگران این واحد صنعتی با اعلام این خبر گفت: بعد از گذشت دو سال از اعلام توقف فعالیت کارخانه «ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی تبریز»، سرانجام این واحد صنعتی از سوی اداره تصویه و امور ورشکستگی دادگستری شهرستان تبریز به یک شرکت سرمایه گذاری بصورت اجاره واگذارشد و فعالیت این کارخانه با 220کارگر از سرگرفته شده است.

کارگر ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی تبریز که دست کم در یکسال گذشته دستمزد دریافت نکرده‌اند می گویند مشکلات این کارخانه از سال 86 و از زمانی آغاز شد که مدیران دولتی وقت بر اساس اصل 44 قانون اساسی این واحد صنعتی را به بخش خصوصی ( شرکت سرمایه گذاری ملت) واگذار کردند.

وی افزود: بازگشت به کار کارگران و شروع فعالیت ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی تبریز در حالی بود که در زمان توقف فعالیت کارخانه این واحد حدود 300 کارگر داشت که هم اکنون به 220 نفر کاهش یافته است .

به گفته کارگران واگذاری این واحد به صورت اجاره ای یکساله امنیت شغلی کارگران را فراهم نکرد و در عین حال تکلیف معوقات مزدی وبیمه ای کارگران نیز در آن مشخص نشده است.

نامه سرگشاده کارگران شهرداری قیردراعتراض نسبت به عدم پرداخت5ماه حقوق!

کارگران شهرداری قیر با انتشار پیامی در فضای مجازی خطاب به مسئولین طراز اول نسبت به پرداخت نشدن حقوق های خود اعتراض کردند.

دربخش هایی از نامه سرگشاده این کارگران به گزارش14شهریور پرگون، کارگران شهرداری قیردراعتراض نسبت به عدم پرداخت5ماه حقوقشان خطاب به استاندار ،فرماندار ،شهردار و...آمده است:

احتراماً به استحضار می رساند که اینجانبان کارگران شهرداری شهر قیر مدت 5 ماه است که حقوق یک میلیون تومانی خود را دریافت نکرده ایم و هیچ چیز برای خوردن و پوشیدن نداریم و شرمنده زن و بچه خود شده ایم و از دنیای خود سیر، چرا که ما بیشترین زحمت را برای شهر می کشیم و در گرمای 50 درجه به نظافت و جمع آوری زباله از سطح شهر و آبیاری درختان و فضای سبز و پارک ها می پردازیم آنهم بصورت صبح و عصر؛ اگر بیمار هم شویم باید درد بکشیم چون پول نداریم که به دکتر مراجعه کنیم و دارو بگیریم.

دیگر هیچ مغازه ای به ما قرض نمی دهد البته حق هم دارند چون طلب آنها را نداده ایم، می گویند شکم گرسنه ایمان ندارد. این بی ایمانی ما و خانواده مان گردن کیست!

شاید کسی مثل ما درد بی پولی نکشیده باشد، زمانی که بچه ات با دوستانش که از مغازه بستنی، شکلات، چیپس، پفک و... میخرد برود و به آنها نگاه کند و نتواند بخرد، زمانی که بچه ات مثل بقیه گوشی و تبلت می خواهد و ندارد، مثل دوستانش دوچرخه و اسباب بازی می خواهد و ندارد، کفش و لباس نو می خواهد و ندارد، می خواهد چند روز دیگر به مدرسه برود وسایل نو ندارد و پول خوراکی هم ندارد، چرا نباید افسرده و غمگین شود؟ بچه که معنی نداری را نمی فهمد و نمی تواند درک کند فقط به بقیه دوستانش نگاه می کند.

حال این درد و غم و غصه و دق مرگ شدن و شرمندگی اش برای ماست، چرا ! چون پول نداریم.

تا رفتیم اعتراض کردیم طرد شدیم، به شهردار اعتراض کردیم یا ما را تهدید کرد یا تنبیه، دیگر جرأت اعتراض هم نداریم.

از شما مسئولین می خواهیم که فقط و فقط یک روز خودتان را جای ما بگذارید ببینید چقدر سخت است بی پولی، لذا از شما می خواهیم که فکری به حال زار ما بکنید، کاری که فکری به حال ما شود نه کاری که نتیجه ای نداشته باشد.

عدم پرداخت6ماه حقوق هزار کارگر سدچم شیر گچساران!

مدیر اجرایی کارفرمای شرکت توسعه آب و نیروی ایران از کمی اعتبارات برای ادامه کار در این سد اظهار نگرانی کرد و از پرداخت نشدن حقوق هزار کارگر در سدچم شیر این شهرستان در شش ماهه گذشته خبر داد.

به گزارش14شهریورایلنا،محمدرضا فاضل گفت:متاسفانه وضعیت کنونی اعتبارات در حوزه‌های مختلف شرایط خوبی ندارد و شش‌ماه است که نتوانسته‌ایم حقوق و مزایای‌امسال هزار کارگر سدچم شیر این شهرستان را پرداخت کنیم.

وی اعتبار مورد نیاز برای حقوق، مزایا و پرداخت بیمه و مالیات حقوق این تعداد کارگر در هر ماه را 75 میلیارد ریال عنوان و اظهارداشت: حدود 450 میلیارد ریال اکنون برای پرداخت معوقات شش ماه گذشته این کارگران نیاز داریم.

کد خبر: ۱۱۳۵۵تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۲۰

آیاکارگران کارخانه نساجی بروجرد مهر امسال به کار باز می گردند؟

زمان وعده ها رو به اتمام است!

6 ماه از اخراج 483کارگرکارخانه نساجی بروجرد می گذرد و در همان ابتد وعده داده شد که بعد از دریافت تسهیلات 50 میلیارد تومانی و اجرای طرح توسعه، اول مهر امسال همه کارگران اخراجی دوباره بازگشت به کار می شوند اما 6 ماه گذشته و تسهیلاتی اعطا نشده و کارگران با دلهره آخرین روزها را سپری می کنند.

به گزارش14شهریوربازتاب بروجرد، نساجی بروجرد یکی از کارخانه های بزرگ لرستان و بزرگترین کارخانجات نساجی غرب کشور است که این واحد زمانی با بیش از یکهزار کارگر فعالیت داشت.

با توجه به این که حدود 40 درصد صنایع استان در بروجرد است اما نیمی از این واحدها تعطیل و بقیه کارخانه ها و صنایع با حداقل ظرفیت کار می کنند که نساجی بروجرد هم در لیست واحدهای نیمه فعال قرار گرفت.

دیماه سال 94 بود که زمزمه تعدیل نیرو در راستای اجرای طرح توسعه نساجی بروجرد شنیده می شد که قرار بود برای اجرای این برنامه 50 میلیارد تومان تسهیلات به این واحد اعطا شود.

در همان روزها بود که جلساتی فشرده، فوری و محرمانه پی در پی برگزار می شد تا مشکل رفع شود اما نهایت این همه جلسه این شد که 483 کارگران بیکار شدند.

در همان روزهای اول همه مسئولان ارشد استانی و شهرستانی قول دادند که طرح توسعه در نساجی بروجرد اجرا شود بدون این که یک کارگر اخراج شود اما طولی نکشید که دقیقا در روز 29 اسفند سال گذشته 483 نفر از کارگران نساجی با سابقه های مختلف لغو قرار داد شدند.

بعد از تعطیلات عید نوروز هر روز وعده بازگشت به کار به کارگران داده می شد اما کارگران که از این همه وعده به تنگ آمده بودند چندین بار مقابل نساجی بروجرد تجمع کردند اما تجمعات راه به جایی نبرد و به تامین اجتماعی برای دریافت بیمه بیکاری معرفی شدند.

به همه کارگران لغو قرارداد شده، وعده داده شد که ابتدای مهر ماه امسال به کار باز می گردند و فقط 6 ماه به دلیل اجرای طرح توسعه نساجی از کار بیکار شده اند.

حالا دقیقا دو هفته مانده به وعده بازگشت به کار 483 نفر از کارگران نساجی بروجرد اما هنوز تسهیلاتی در این راستا اعطا نشده و برخی از مسئولین فقط از برگزاری جلسات و پیگری ها برای اعطای این تسهیلات سخن می گویند.

گرچه 6 ماه پیش هم همه مسئولان قول دادند که هیچ کارگری اخراج نشود اما مشاهده شد که کارگران از کار اخراج شدند و حالا همه مسئولین استانی و شهرستانی امیدوار به بازگشت کارگران هستند در حالی که به نظر می رسد وقتی در طول 6 ماه اقدامی صورت نگرفت ، چگونه در عرض دو هفته این تسهیلات اعطا، طرح توسعه اجرا و کارگران بازگشت به کار می شوند؟

البته در این میان برخی از مسئولین بسیار خونسرد و بی اطلاع و بدون اینکه تمایلی داشته باشند از نساجی صحبت کنند، از کنار این موضوع می گذرند و فقط پیگیر هستند اما این پیگیری ها نتیجه ای ندارد و با گذشت 6 ماه هنوز نه خبری از تسهیلات شده نه بازگشت به کار کارگران، که نیاز است اقدام مهمی صورت گیرد و رفع مشکلات این واحد به جد در دستور کار قرار بگیرد.

کم نیستند کارخانه هایی مانند زاگرس خودرو، کاشی جم و سامان کاشی بروجرد که روزی با همین مشکلات همراه بوده و سرانجام به تعطیلی مطلق رسیدند، حال تا دیر نشده مسئولین دست به کار شوند و برای بازگشت به کار کارگران نساجی و رونق دوباره گام بردارند.

البته نساجی بروجرد در سال 87 حدود 400 کارگر را اخراج کرد و بعد از مدتها تعدادی از کارگران بازگشت به کار شدند.

در این میان کارگران نساجی اخراج شده با دلهره و نگرانی آخرین روزهای وعده داده شده را سپری می کنند که در این میان باز هم شایعاتی در میان است که قرار است 200 کارگر دیگر هم مهر امسال لغو قرار داد شوند، اما این که چقدر این شنیده ها رنگ و بوی واقعیت و شایعه دارد، کسی اطلاعی ندارد.

حال باید منتظر نشست تا اول مهر از راه برسد و دید که آیا مشکلات نساجی بروجرد رفع می شود و کارگران به کار باز می گردند، آیا تسهیلات اعطا می شود، آیا کارگران دیگری اخراج می شوند یا نه.

گزارشی درباره دامن زدن اختلافات بین کارگران بومی وغیربومی برای جلب آرا وبیکارشدن تعدادی از کارگران!

پس از مواضع غیراصولی استانداری بوشهر و شخص استاندار در خصوص اخراج نیروهای کار غیربومی در پروژه‌ها و شرکت های گازی و نفتی این استان، این بار نوبت به نماینده بوشهر، دیلم و گناوه رسید که آتش بیار معرکه باشد.

خدری عصر شنبه در نشست با اهالی روستای محمد صالحی گفت: «ما شرکت های مربوطه که در منطقه وجود دارد را رصد کرده ایم و مطمئن باشید که اجازه نخواهیم داد حتی یک نفر غیربومی در شرکت های نفت و گازی که در حوزه استحفاظی ما وجود دارند مشغول به کار شوند و به مسئولان شرکت تهران جنوب نیز در این زمنیه تاکید کرده ایم».

دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: «برخی سمت ها که تخصصی است و در استان ما نباشد دیگر راهی نیست اما مطمئن باشید که در بحث نیروی انسانی ما این اجازه را نخواهیم داد که از نیروهای غیربومی که متاسفانه قبلا اجحافی در حق مردم بود، در شرکت های منطقه استفاده شود».

آیا جناب آقای رئیس جمهور، وزیر کشور، وزیر نفت و وزیر کار از مواضع سخیف استاندار و نمایندگان بوشهر بی اطلاع هستند که هیچ گونه اقدامی نمی‌کنند و صرفا نظاره گر کودتای مسئولان استان بوشهر علیه کارگران مظلومی هستند که با ترک خانه و کاشانه برای تامین معیشت خانواده به دیار غربت سفر کرده‌اند؟!

آیا براستی این بی‌قانونی نیست که مسئولان یک استان، کارگرانی را که غالبا چندین سال سابقه کار در شرکت‌های گازی و نفتی دارند را اخراج کنند؟! آقای رئیس جمهور، بهتر نیست تا اعتراضات گسترده شکل نگرفته است خودتان در مقابل این بی‌قانونی آشکار که توسط منصوبانتان به وجود آمده بایستید؟! آیا راه چاره برای حل مشکل عده‌ای بیکار کردن دیگران است؟! تدبیر و امیدی که از آن سخن می‌گفتید این بود؟!

تعداد قابل توجهی از مردم شهرستان کازرون در شرکت‌های نفت و گاز استان بوشهر مشغول به کار هستند که متاسفانه علی رغم سخاوت کازرونی‌ها و تامین 40 درصد از آب کل استان بوشهر، از اخراج همشهریان کازرونی نیز صرف نظر نکردند.

پر واضح است که بسیاری از کسانی که در استان بوشهر و در شرکت‌های نفتی و گازی مشغول بکارند، سرپرست خانوار هستند و با بیکاری آن‌ها عملا چندین نفر با وضعیت سخت معیشتی روبرو می‌شوند.

بخشی ازیک گزارش کازرون خبربتاریخ14شهریور

تجمع اعتراض آمیز مسافرکشهای ویژه برون شهری بهمئی مقابل فرمانداری

روز13شهریور،رانندگان تاکسی ویژه مسافربری برون شهری بهمئی، با تجمع مقابل درب فرمانداری شهرستان خواهان رسیدگی به مشکلات خود شدند.

به گزارش13شهریورآوای ماغر؛رانندگان تاکسی ویژه مسافربری برون شهری بهمئی، روز13شهریوررا با تجمع مقابل درب فرمانداری شهرستان گذرانده و خواهان رسیدگی به مشکلات خود شدند.

این رانندگان علت تجمع خود را اعتراض به نحوه چینش ساختمان های پایانه مسافربری شهر لیکک و خدمات مسئولان پایانه اعلام کردند.