اعتراض شدید ی.پ.گ به سیاه نمایی هویت شهدای روژآوا توسط سپاه

 یگان های مدافع خلق با انتشار بیانیه ای اقدام مقام های ایران در استان خراسان رضوی برای معرفی کردن یکی از اعضای ی.پ.گ همچون "مدافع حرم" را محکوم کردند.





در بخشی از این بیانیه که امروز ۳۱ آگوست در پایگاه اطلاع رسانی یگان های مدافع خلق منتشر شده است در خصوص امیر قبادی آمده است که این شهروند فارس اهل مشهد پس از حمله گروه دولت اسلامی به کانتون کوبانی ۲۲ اکتبر سال ۲۰۱۴ به صفوف یگان های مدافع خلق در این شهر می پیوندد.
بیانیه ی.پ.گ می افزاید "امیر در [روژآوا] نام سازمانی "روژوان کوبانی" را برای خود برمی گزیند و همچون یک جوان فارس جسارت و شجاعتی [وصف ناپذیر] را در جنگ علیه داعش از خود نشان می دهند. پس از دو ماه در ۲۲ دسامبر ۲۰۱۴ امیر در کوبانی به شهادت رسید".

روز یکشنبه هفتم شهریور روزنامه خراسان با انتشار خبری "امیر قبادی" از اعضای جان باخته یگان های مدافع خلق را "شهید مدافع" حرم معرفی کرده و اعلام کرده بود که در مراسمی در شهر مشهد با حضور فرماندهان سپاه و شماری از مسئولین برای وی برگزار خواهد شد.
یگان های مدافع خلق در پایان بیانیه خود با محکوم کردن اقدام رسانه های ایران می افزایند "بر همین اساس اقدام نهادهای رسانه ای و نظامی ایران در خصوص [مخدوش کردن] هویت و اهداف [مبارزاتی] امیر قبادی غیراخلاقی بوده و به هیچ وجه قابل قبول نیست. امیر هیچگاه به خدمت اهداف ناسیونالیستی یا مذهبی در نیامد، [اهدافی] که امروزه موجب کشته و آواره شدن میلیون ها شهروند غیرنظامی شده است. درمقابل امیر همچون جوانی انترناسیونال دوشا دوش جنگاوران کُرد و عرب از خلق و شهر کوبانی در مقابل داعش دشمن انسانیت دفاع کرد. ما به نام یگان های مدافع خلق تلاش ها برای سیاه نمایی انقلاب روژآوا و ادعاهای اینچنینی را به شدت محکوم کرده و از [کرامت] شهدای خود دفاع می کنیم. ما از کسانی که مسئول [انتشار] این اطلاعیه هستند مصرانه خواستاریم تا از خانواده این شهید، از مردم مشهد و خلق روژآوا عذرخواهی کنند تا چنین بی حرمتی هایی در قبال شهدا هرگز تکرار نشود".

امیر قبادی در سخنانی که پیش از جان باختنش در کوبانی ضبط شده اند می گوید به دعوت "رهبر اوجالان" برای دفاع از شرافت و انسانیت" به کوبانی عزیمت کرده است.

ادعای مقام های سپاه در حالی است که دی ماه سال 1393 یکی از سایت های نزدیک به اطلاعات سپاه در کُردستان مدعی شده بود که حزب کارگران کُردستان یا "امیر قبادی" را ربوده و یا اینکه وی را با "وعده های مالی" فریب داده است.

علاوه بر امیر قبادی، یک شهروند تهرانی دیگر به نام "محمد حسین کریمی" روز ۹ ماه می ۲۰۱۵ در جریان نبرد با گروه دولت اسلامی در نزدیکی شهر سریکانی جان خود را از دست داده بود.

علاوه براین در سال های اخیر صد ها تن از شهروندان غیر کُرد از اقصی نقاط جهان و شهرهای مختلف ایران با سفر به روژآوا و عضویت یگان های مدافع خلق و یگان های مدافع زن از روژآوا در مقابل حملات گروه دولت اسلامی و دیگر گروه های جهادی دفاع کرده اند.

هفته گذشته نیز سه عضو آمریکایی یگان های مدافع خلق در جریان نبرد با گروه دولت اسلامی جان خود را از دست داده ادند. 

شهید دزدی از تهران تا روژآوا
انتشار این خبر در رسانه های ایران موجب اعتراض شمار زیادی از کاربران شبکه های اجتماعی در ایران و خارج از ایران شد.
بسیاری تلاش سپاه برای معرفی امیر قبادی به عنوان "مدافع حرم" را مشابه سناریوهای رسانه ای مقام های امنیتی ایران برای مخدوش کردن هویت اعتراضی شهروندان جان باخته در جریان اعتراض های سال های ۸۸ و ۸۹ می دانند.

در خلال تظاهرات ۲۵ بهمن سال ۸۹ "صانع ژآله" دانشجوی رشته هنرهای نمایشی دانشگاه تهران و از اعضای ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی بر اثر اصابت گلوله نیروهای امنیتی جان خود را از دست داد. 
پس از جان باختن این دانشجوی کُرد رسانه های وابسته به سپاه پاسداران با انتشار تصویر کارت عضویت بسیج وی را یکی از اعضای نیروهای بسیج معرفی کردند.

ادعایی که پس از چند روز از سوی خانواده ژاله تکذذیب شد و برادر وی در گفتگو با رسانه ها اعلام کرد که کارت بسیج در روز جان باختن ژاله توسط سپاه برای وی تهیه شده بود.

علاوه بر این اندکی پس از جان باختن "صانع ژاله" تصاویری از وی در کنار آیت الله منتظری منتشر شد که رسانه های نزدیک به سپاه این تصاویر را جعلی قلمداد کرده بودند و در اظهاراتی متناقض مدیر مسئول کیهان در گفتگویی با تلویزیون دولتی ایران ژاله را جاسوس و نفوذی حکومت اعلام کرده بود.