حکومت رضا شاهینی را چرا دستگیر کرده است؟ از چه می ترسد؟

کانال تلگرام خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران با انتشار عکس‌هایی تایید کرد که فرد دوتابعیتی دستگیر شده توسط سپاه در گرگان، رضا (رابین) شاهینی است.
روز ۱۰ شهریور سازمان اطلاعات سپاه گلستان اعلام کرد که یک ایرانی آمریکایی را در اواخر تیر ماه در گرگان بازداشت کرده است اما نام او را اعلام نکرد.
اتهام فرد بازداشت شده "همکاری با دول متخاصم، اقدام علیه امنیت ملی و ارتباط با عناصر و رسانه‌های ضد انقلاب" اعلام شده است.
حالا با انتشار این عکس‌ها از سوی رسانه سپاه مشخص شده که فرد دستگیر شده رضا (رابین) شاهینی است.

پیشتر در پی انتشار گزارش‌های برخی از رسانه‌های آمریکایی مبنی بر بازداشت یک شهروند ایرانی آمریکایی در ایران، بخش فارسی صدای آمریکا خبر بازداشت رضا (رابین) شاهینی در گرگان را منتشر کرد.

یکی از نزدیکان آقای شاهینی به صدای آمریکا گفت که این شهروند ایرانی آمریکایی روز ۲۱ تیر، حدود دو ماه پس از سفر به گرگان، در خانه مادرش بازداشت شد. او گفت که ماموران تمام وسایل شخصی آقای شاهینی را ضبط کردند. او حتی یک بار هم با خانواده خود تماس تلفنی نداشته و به وکیل او هم اجازه ملاقات با او را نداده‌اند.
عکس‌های منتشر شده منتسب به آقای شاهینی، او را در کنار رضا پهلوی و ابولحسن بنی‌صدر نشان می‌دهد و چند عکس دیگر هم حاکی از حضور احتمالی او در اعتراضات مردمی پس از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ است.