امیر امیر قلی از سوی پنجاه ودوهزار سندیکالیست کانادایی مورد حمایت قرار گفت.

درخواست آزادی زندانی سیاسی امیر امیرقلی از طرف اتحادیه پست کانادا
کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی :
به دنبال تماس سهیلا دالوند از فعالین کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی و داود آرام از فعالین کمپین آزادی کارگران زندانی با اتحادیه پست کانادا، رئیس این اتحادیه از طرف ٥٢٠٠٠ اعضای این اتحادیه در طی نامه ای به جمهوری اسلامی، خواهان انتقال امیر امیرقلی به بند زندانیان سیاسی، لغو حکم زندان و آزادی او شد.
لازم به ذکر است نامه اتحادیه پست کانادا قبل از اعلام نتیجه دادگاه دوم امیر امیرقلی صادر شده است. بنابر آخرین اخبار رسیده و ابلاغ حکم تجدید نظر شده به امیر، حکم وی از بیست و یکسال به هشت سال تقلیل یافته است.
ترجمه نامه رئیس این اتحاده آقای مایک پالک به قرار زیر میباشد.
“از طرف پنجاه و دوهزار عضو اتحادیه پست کانادا، من یکبار دیگر در این نامه نگرانی خودم را از نقض حقوق کارگران ابراز میدارم.

اینبار مایلم توجه شما را به وضعیت امیر امیرقلی که یک دانشجو و فعال حقوق کودکان بوده است جلب کنم. ایشان در دسامبر ٢٠١٤ توسط نیروهای اطلاعات در خیابان در تهران دستگیر شد. امیر در آنموقع در بند ٢٠٩ زندان اوین بدون دسترسی به وکیل حبس شد. امیر بجز یک تماس تلفنی کوتاه در ٥٦ روز اول بازداشتش اجازه تماس با خانواده اش را نداشت. امیر در شعبه ١٥ دادگاه انقلاب به ٢١ سال حبس محکوم شد. وی در حال حاضر در بند ٨ زندان اوین که به غیربهداشتی بودن معروف است بوده و در معرض بیماریهایی مانند اچ آی وی، هپاتیت و سایر بیماریهای عفونی قرار دارد. امیر از بیماری پانکراس رنج میبرد و نیاز فوری به درمان دارد. وی در تاریخ سوم آگوست مجددا محاکمه شد و منتظر نتیجه دادگاه میباشد. اتحادیه پست کانادا خواهان اجرای موارد زیر میباشد:
امیر امیر قلی به بند زندانیان سیاسی انتقال داده شود، حکم زندان امیر لغو شود و او از زندان آزاد شود.
مایلم به شما اطلاع بدهم که ما همچنان به بررسی نقض حقوق کارگران در ایران ادامه خواهیم داد