زندان هاي مخفي وغير قانوني اطلاعات سپاه -افشاگري

افشاگری شکنجه گاه و زندان مخوف ۵۹ در تهران
۲۳ مرداد ۱۳۹۵ حقوق بشر
براساس گزارشهای رسیده، زندانی به نام ۵۹ وجود دارد که هر جنایتی در آن انجام می شود. اطلاعات این محل بشدت مخفی نگه داشته می شود و تحت حفاظت بالایی قرار دارد.
افشاگری تکمیلی از زندان مخوف ۵۹ در تهران
هیچگونه خبری از زندان ۵۹ بیرون نمی آید. نام زندان را به عمد عدد ۵۹ گذاشته اند تا بصورت رمز باقی بماند و کسی از وجود آن بعنوان یک شکنجه گاه مطلع نشود.
زندان ۵۹ بازداشتگاهی وابسته به سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران است که مستقیم به بیت خامنه ای وصل است و از آنجا دستور می گیرد. هیچ کنترل و نظارتی بر این محل وجود ندارد.
۴ زندان به اسم ۵۹ وجود دارد که یکی از آنها زیر قبرستان زرتشتیها در تهران است که اصلی ترینش است. این زندان در شرق تهران در سه راه تختی قرار دارد. یک درب ورودی این محل، قابل دیدن است و بقیه اش در زیر زمین است.
کسی جرئت نزدیک شدن به آنجا را ندارد. افرادی هم که در این زندان مخوف کار می کنند در خانه های سازمانی در نازی آباد ساکن هستند.
عوامل و نیروهای اطلاعاتی وابسته به سپاه پاسداران در این محل هر کاری که بخواهند روی نفر دستگیر شده انجام می دهند و هیچکس هم مطلع نمی شود.
سپاه و وزارت اطلاعات زندان اقماری بسیار دارد! دهها بلکه صدها ولی زندان ۵۹ قدیمی ترین زندان سپاه در پادگان عشرت آباد است.
یکی از زندانهای ۵۹ در تهران، در پادگان ولی عصر، عشرت آباد سابق متعلق به سپاه پاسداران قرار دارد.
زندان در یک چهاردیواری با یک حیاط بزرگ در وسط، محصور است. بخش اداری آن در ضلع شمالی قرار دارد. اتاق بزرگ نگهبانی در بخشی از ضلع غربی قرار گرفته است.
سلولهای مردان تماما در ضلع غربی و سلولهای زنان در ضلع شرقی محوطه قرار گرفته است. درب ورودی به زندان در گوشه شمال غربی و از داخل حیات نیز، درب ساختمان در زاویه جنوب شرقی قرار دارد. مقابل این درب در داخل ساختمان، راه پله نسبتاً کوتاه زیرزمین زندان قرار دارد.
در زیر زمین بساط شکنجه و جنایت از قبیل تخت و غیره، براه است!
سلولها با سقف نسبتاً بلند که فقط یک پنجره خیلی کوچک به راهرو دارد طراحی شده اند، چراغی کم نور در آن سوسو می زند که در صورت خاموش شدن تاریکی مطلق بر آن حاکم می شود. به دلیل همین شرایط و نداشتن پنجره به بیرون، این سلولها و زندان ۵۹ بسیار مخوف است. هیچ صدایی از آن، بویژه از زیرزمین زندان به بیرون درز نمی کند.
این زندان همچون زندان ۶۶ سپاه که در پادگان قصر فیروزه «کلاهدوز» و در زیرزمین قرار دارد جز زندانهای مخوف محسوب می گردد! و فقط در اختیار سپاه است و هیچ ارگان دیگری بر آن کنترل و اشراف ندارد.
در سال ۶۱ نیز وقتی لاجوردی بند ۲۰۹ را از اطلاعات سپاه «بند توابین» باز پس گرفت، سپاه مجبور شد زندانیانش یا همان توابین را به زندان ۵۹ انتقال دهد. ولی لاجوردی پس از مدتی به همراه پیشوا «رئیس یک شعبه و در مقطعی هم رئیس زندان اوین» برای باز پس گیری توابین به ۵۹ رفت که طی درگیری و کش و قوسهای زیاد، به هدف خود رسید.
لاجوردی سپس تمام یا اکثر آنان را تحت سخت ترین شکنجه ها قرار داد تا از آنان اعتراف بگیرد. توجه کنید که اطلاعات سپاه سالهای دهه ۶۰ با اطلاعات و سپاه پاسداران امروز متفاوت بود.