كمپين حمايت از خبر نگار مردمي اقاي فتحي زاده در شوشتر درحال گسترش است

.شما هم به کمپین ما بپیوندید :
کمپین مردمی حمایت از مصطفی فتحی زاده خبرنگار سایت خبری پیک شوشتر
این روزها اخبار ناگوار و ناراحت کننده ایی را همه خوانده ایم و متاثر شدیم از اینکه یک خبرنگار دلسوز و مردمی که به خاطر انتقاد از کتابخانه های عمومی شهرستان شوشتر و با شکایت مدیر این کتابخانه ها به دادگاه احضار شده است .آری مصطفی فتحی زاده این خبرنگار دلسوز و شجاع که از وضعیت نامناسب کتابخانه های عمومی شوشتر در سایت خبری پیک شوشتر انتقاد نموده بود ولی مدیر کتابخانه های عمومی شوشتر که تحمل انتقاد خبرنگار را نداشته است به جای پاسخگویی در همان رسانه به دادگاه شکایت کرده است و با این اقدام خود نشان داد که این مدیر نه تنها انتقادپذیر نیست بلکه هرکسی هم که بخواهد از او انتقاد بکند با شکایت در دادگاه مواجه می شود .
وقتی خبر احضار این خبرنگار در فضای مجازی پیچید و همه ما این خبر را خواندیم بسیار ناراحت و متاسف شدیم .
بلافاصله بعد از انتشار خبر محاکمه این خبرنگار در دادگاه ، استاندار خوزستان با خبرنگاران مصاحبه کرد و اعلام کرد تا مادامی که من استاندار خوزستان هستم هیچ دستگاهی حق شکایت از خبرنگاران و رسانه ها را ندارد .
سهراب گیلانی نماینده مردم شوشتر در مجلس هم مصاحبه کرد و گفت: من هم از حق انتقاد کردن خبرنگار حمایت میکنم و از استاندار خوزستان به خاطر حمایت از مصطفی فتحی زاده خبرنگار فعال و پرتلاش سایت خبری پیک شوشتر تشکر میکنم .
برخی از شهروندان هم مانند حمید سالمپور رییس سابق شورای شهر شوشتر هم با انتشار مقاله ایی از مصطفی فتحی زاده اعلام حمایت کرد و گفت انتقاد کردن حق خبرنگار است .

حتی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در مصاحبه با خبرگزاریها اعلام کرد که نباید از خبرنگاری به خاطر انتقاد کردن در دادگاه شکایت کرد . دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت که من به مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان ابلاغ کرده ام که مانع از محاکمه خبرنگار پیک شوشتر بشوید .

اما مدیرکتابخانه های عمومی شوشتر با وجود اعلام حمایت استاندار خوزستان ، نماینده مجلس و حتی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور که انتقاد کردن را حق خبرنگار می دانند کاملا بی توجه است .

دادگاه شهرستان شوشتر هم اعلام کرده است که این دادگاه صلاحیت رسیدگی به پرونده این خبرنگار را ندارد و پرونده باید در دادگاه کیفری استان خوزستان رسیدگی شود .

حال که قرار است این خبرنگار به خاطر انتقاد کردن از مدیر کتابخانه های عمومی شوشتر در دادگاه کیفری استان خوزستان محاکمه بشود ، ما مردم وظیفه خودمان را نسبت این خبرنگار مردمی و دلسوز ادا می کنیم و مانند استاندار خوزستان ، نماینده مجلس و همه کسانی که حمایت کردند رسما اعلام می کنیم ما شهروندان هم از آقای مصطفی فتحی زاده خبرنگار سایت خبری پیک شوشتر اعلام حمایت می کنیم و شکایت مدیر کتابخانه های عمومی شوشتر را که تحمل انتقاد را نداشته است و به جای پاسخگویی در سایت خبری پیک شوشتر در دادگاه شکایت کرده است را محکوم می نماییم ./






شما هم به کمپین مردمی حمایت از مصطفی فتحی زاده خبرنگار سایت خبری پیک شوشتر بپیوندید