اعتصاب کارگران ایران ترانسفو زنجان ادامه دارد!

اعتصاب کارگران ایران ترانسفو زنجان ادامه دارد!
اضافه شدن بازگشت بکار4 کارگرمعترض اخراجی به خواسته های کارگران اعتصابی!
یکی از کارگران معترضایران ترانسفو زنجان با اشاره به برگزاری جلسه شورای تامین گفت: معترضان شرکت ایران ترانسفو بر اساس تصمیمات اعضای این شورا، و جلساتی که با نماینده مجلس دکتر وقفچی و نمایندگان استانداری زنجان صورت گرفت منجر به تصویب چهار مصوبه شد.
1-سرمایه گذار از بخش بازرگانی شرکت بر کنار شود یا استفاء بدهد و همچنین کارمند و نیروی متخصص را در این بخش به کار گیرد.
2-نحوه ی واگذاری ایران ترانسفو به شرکت آداک را مورد بررسی قرار دهند و از طی روند قانونی و متداول واگذاری اطمینان حاصل شود و در صورت وجود شبهه ، این واگذاری فسخ شود.
3- حسابرسان قانونی از طرف استانداری ، سود 75 تومانی مجمع را مورد بررسی قرار دهند تا حقیقی یا کذایی بودن این میزان سود ، مشخص شود.
4-امکانات رفاهی و بیمه ی کارگران و تمام چیزهایی که به عنوان عرف شناخته می شود ،کاهش نیابد و مسئولان تضمین کنند که ایران ترانسفو تعدیل نیرو نخواهد داشت.
این کارگرمی گوید : در حالیکه روز چهارشنبه آماده برگشت بر سرکار به شرط اجرای چهار مصوبه استانداری بودیم خبر اخراج چهار نفر از کارگران که پیگیر مشکلات این شرکت بودند اعلام شد.
در پی این اخراج کارگران شرکت اعلام کردند به تحصن خود تا بازگشت مجدد همکارانشان بر سر کار ادامه خواهند داد . خبرگر: درس های مختصر ادامه همبستگی کارگران ایران ترانسفو 1- ادامه اعتصاب تا تحقق خواسته ها در مرحله کنونی وروشن بودن خواسته ها   2- همبستگی در عالی ترین شکل سازمانی کارگاهی که کارگران حاضر نیستند همکاران اخراجی خود را فراموش کنند. وتا باز گشتن انها به سر کار به اعتصاب ادامه می دهند. 3- سلامتی وآگاهی وسطح سواد بالای علمی وفنی واستفاده از تکنولوزی رسانه ای وانتقال فوری عکس ها وفیلم های اعتصاب روی یوتیوپ وفضای اینترنتی 4- پیگیری وتداوم نبرد وجلوگیری از پراکندگی نیروها 5- پیوند زدن کارخانه به زندگی خودشان واین که خود را مالک وصاحبخانه میدانند. وحاضر نیستند خانه خود را ترک کنند. 5- شناسایی عوامل دزد وغارتگر ونفوذی حکومتی وطرح درخواست رسیدگی مالی به اوضاع کارخانه تا دزد ها شناسایی شوندوسواستفاده کننده ها رسوا شوند. 6- در خواست های مشخص صنفی وافزایش حقوق وجلوگیری از کاهش حقوق واخراج همکاران در صورت تغییر وضعیت کارخانه از نظر مالکیتی . 
پیشنهادات : ایجادنهاد دایمی سندیکایی در کارخانه وحضور همه کارگران در سندیکا وپرداخت حق عضویت وکمک مالی وداشتن کنفرانس های منظم سندیکایی ومطالعه جمعی وبالا بردن دانش سیاسی وصنفی وروحیه همکاری جمعی . تقسیم مسوولیت های اجرایی سندیکایی به همه اعضای صنف ، که در اعتصاب واعتراضات سطح توانایی ها وقدرت های ویزگی های فردی خود را در امور مختلف به نمایش گذاشته اند وتوانستندتا به امروز این اعتصاب یک پارچه وموفق وبسیار شکیل را ادامه کنند.  
ایجاد ارتباط با نهاد های کارگری مستقل دیگر همچون سندیکای کارگران شرکت واحد ،کانون های صنفی معلمان ،اتحادیه کارگران پروژه ای ،اتحادیه آزاد کارگران ایران وتشکل های دیگر که شاید خودشان بهتر از نگارنده بشناسند. 
تلاش برای حضور خانواده ها در جلسات سندیکایی ومبارزات صنفی هم از دیگر نقاط قوت این سازماندهی می تواند باشد .چرا که هم خانواده ها در جریان مشکلات ومسایل شغلی قرار می گیرند وسطح انتظارات خود را با واقعیت دستمزدی نان اوران هماهنگ می کنند.هم اموزش می بینند ودر جاهای دیگر هم نیرویشان به نیروی کارگران اضافه می شود. هم اموزش می بینند زنان وکودکان ودر اموردیگر هم  در مدرسه واماکن دیگر زندگی دخالت های اگاهانه اجتماعی وسیاسی واقتصادی خواهند داشت وفرایند رشد جنبش کارگری باعث ارتقای ارتباط ورفتارخانواده های انها هم خواهد شد .به رعایت برابری رفتاری وفرهنگی در بین خانواده های کارگری کمک می کند. نیروهای خلاقه همه زنها ومردها وکودکان خانواده رشد یافته وبه جنبش های دیگر کمک می کند وشهامت حضور اجتماعی وهمراهی جمعی را بالا برده ، در مراحل دیگر کمیسیون فرهنگی وخانواده را باحضور زنها وکودکان می توانند تشکیل دهند وهر کس هر اموخته ای دارد به دیگران بیاموزد، که ارتقای اگاهی تکنیکی وکار وتخصصی و اجتماعی را با کمترین هزینه وبه روش معاملات فرهنگی واموزشی تهاتری در بر خواهد داشت.بدنه کارگران وخانواده هایشان به یک خانواده بزرگ تبدیل می شود که نمی توان انرا شکست ونیروی کیفی صدها برابر شده  وتجربه اش راه برای دیگرمراکز  کار وتولید می گشاید وبه رشد کیفی جامعه در محموع کمک می کند ودیو ترس ویاس را صدها قدم به عقب می نشاند.