شهرام امیری، پژوهشگر اتمی، اعدام شد

شهرام امیری، پژوهشگر اتمی ایرانی که از عربستان به آمریکا رفته بود و سپس به ایران بازگشت، صبح روز چهارشنبه، ۱۳ مردادماه، ساعت ۴ بامداد اعدام شد. خانواده امیری در گفتگو با اتاق خبر من و تو این خبر را تائید کرده‌اند.



واکنش مشخصی تاکنون از سوی مقامات قضایی علیه این دانشمند اتمی منتشر نشده است.
شهرام امیری، پژوهشگر و متخصص رادیو ایزوتوپ‌های پزشکی در دانشگاه صنعتی «مالک اشتر» وابسته به نیروهای نظامی ایران بود. او در سفر حج در خرداد ۱۳۸۸ در عربستان ناپدید شد و نزدیک به یک سال بعد، در ۲۲ تیر ۱۳۸۹ به دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن رفت و دو روز بعد به ایران بازگشت. در این مدت، چندین ویدئو با سخنان متناقض از او منتشر شده بود از جمله این‌که توسط مقامات سازمان سیا در عربستان ربوده و به آمریکا منتقل شده بود.
خبرگر: این اعدام وکشتار دقیقا به این دلیل به این راحتی اتفاق می افتد که خانواده او راتنها گذاشتند ودر باره او مصاحبه نکردند. وضعیت او را برای مردم نگفتند واو را می کشند چون می دانند کسی از احوالش باخبر نیست. برخی از مفسران می گویند که بین اطلاعات ایران و اطلاعات امریکا مبارزه ای روی داد که شهرام امیری قربانی ان است. در جمهوری اسلامی اول او را پذیرایی کردندومثلا تحویل گرفتند  وسپس او را زیر شکنجه بردند ودر زیر شکنجه ها او را خرد کردند . سپس در بی خبری محض او را کشتند بخشی  از تقصیر به  اعدام او گردن خانواده اوست ، به گردن دوستان اوست ، انها که شرایط او را می دانستند واطلاع رسانی نکردند تا او را کشتند. این اعدام وبقیه اعدام ها درس هایی به ما می دهد که ترس برادر مرگ است .شجاعت مادران ستم دیده دادخواه این را به عینه جلوی چشم ما می گذارد. شجاعت مادر ستار ومادر ریحانه ومادر مصطفا و... و انکه اعتماد به این حکومت پلید به جز بازیچه شدن ومسخره شدن ونهایتا کشته شدن ارمغانی برای افراد نمی اورد. باید در برابر این حکومت پلید وتمام جناح های مکارش ایستاد تا سرنگونش کنیم. حکومت جلادان غارتگر وفاسد وتبه کار نمی تواند باقی بماند .فساد درونی اش انرا از درون می خوردو می ریزد. افسوس که خانواده شهرام امیری امروز با من وتو مصاحبه می کنند. افسوس