چگونه تسلیحات با کارگردانی و دلالی آمریکا ، پول عربستان و همکاری اروپا بدست داعش و دیگر تروریستهای سوری میرسد؟

از سال 2011 میلادی سوریه هدف جنگ خانمان براندازی قرار گرفته است که تا امروز جان صدها هزار نفر انسان را گرفته و چشم اندازی هم برای پایان آن متصور نیست.



سوریه قبل از شروع این جنگ کشوری با نظامی توتالیتر بود مانند تمامی کشورهای منطقه اما نشانه های آشکاری از حرکت آرام بسوی چند حزبی و رفورم های اجتماعی را از خود بروز میداد (آنچه امپریالیستها به آن تحولات مثبت میگویند)و دارای بیلان اقتصادی مثبت بود و از بدهکاری به بانک جهانی و صندوق بین المللی پول هم خبری نبود و مردم زندگی بخور و نمیری را داشتند، نه جنگی در کار بود و نه درگیری قومی و مذهبی، احزاب و سازمانهای چپ از آزادی شکننده ای بهره میبردند، حزب بعث عملا تمامی کشور و اهرمهای اصلی را در اختیار داشت.
کشور از ثبات برخوردار بود و علیرغم چند ملیتی بودن بافت جامعه تمامی این ملیت ها صلح آمیز باهم میساختند.

امروز ویرانه ای از سوریه بیشتر باقی نمانده است و صدها گروه مسلح اسلامی عمدتا سنی کشور را به عصر حجر برده اند اما سوال اینجاست اسلحه و مهمات این گروه ها که حجمشان سر به میلیاردها دلار میزند از کجا و چگونه تامین میشود؟ گزارشی را که میخوانید یک محقق آلمانی بنام «پتر مولباوئر» تهیه نموده ودر اختیار رسانه های این کشور قرار داده است:
بر اساس تحقیقات گزارش «شبکه تحقیقی » (BIRN) و گزارش» پروژه جرایم سازمان یافته و فساد» (OCCRP) بخش اصلی و قابل توجه اسلحه و مهماتی که بدست تروریستهای سوریه رسیده و میرسد از کرواسی و دیگر کشورهای بالکان مانند رومانی، بوسنی هرزکوین ، مونته نکرو، صربستان، چک، بلغارستان و اسلواکی خریداری و ارسال میشود.
بر اساس اسناد حمل و نقل هوائی و دیگرآمار و اسناد بدست امده توسط «(BIRN) و (OCCRP) » این کشورها از سال 2011 میلادی اسلحه و مهماتی مانند مسلسل، تفنگهای دور زن، نارنجک، راکتهای زمین به زمین و زمین به هوا، ضد تانک و خمپاره به ارزش یک میلیارد و دویست میلیون یورو به خاورمیانه ارسال کرده اند.

دو سوم اسلحه ها و مهمات ارسالی به عربستان سعودی فرستاده شده و بقیه آنها به ترکیه و از آنجا به اردن و امارات عربی متحده ارسال شده اند. این واقعیت که عربستان از سلاح های آمریکائی و اروپای غربی برای مجهز کردن ارتشش استفاده میکند این شک را به یقین تبدیل میکند که این سلاح های مرگبار برای کشور و یا نیروهای مسلح دیگری تهیه و ارسال میشوند، بر اساس تحقیقات «(BIRN) و (OCCRP) » مقصد این دست و دلبازی ها سوریه بوده و این سلاح ها بدست جهادیون میرسد.
سوریه کشوری است که عربستان بر اساس اسناد و مدارک منتشر شده توسط ویکی لیکس قصد سرنگونی دولت غیر سنی اش را دارد. مقادیری دیگری از این اسلحه ها هم در اختیار دولت سنی مذهب فراری یمن قرار گرفته . یمن کشوری است که عربستان سعودی از ماه مارس 2015 مستقیما به آن حملات هوائی و زمینی کرده و تابخال مسئول مرگ و کشتار صدها نفر کودک و هزاران غیر نظامی یمنی است.

در کنار اسناد و مدارک منتشر شده توسط «(BIRN) و (OCCRP) » برای اثبات این معاملات مرگبار، تعداد قابل توجهی از عکسهای جهادیون در رسانه ها و رسانه های اجتماعی با این سلاح ها منتشر شده است که نشان میدهد خریدهای عربستان برای جنگ افروزی در خاورمیانه صورت گرفته است.

دست خونین آمریکا و سیا در معامله مرگ و ویرانی خاورمیانه
بر اساس اطلاعات منتشر شده درنشریه نیویورک تایمز در سال 2012 یک کارمند اطلاعاتی کرواسی متوجه بازار مناسب فروش اسلحه در خاورمیانه شده و این کشفش را در یکی از بازدید های مقامات واشنگتن از کشورش آنها پیشنهاد میکند.
پیشنهاد او(کارمند دولت کرواسی) به آمریکائی ها عبارت است از فروش انبارهای اسلحه های کهنه ارتش کرواسی برای سرنگونی دولت سوریه «رژیم چنج» در ازای پرداخت بهای این اسلحه ها توسط عربستان سعودی، پیشنهاد مورد استقبال مقامات آمریکائی قرار میگیرد و سازمان سیا با اجازه دولت امریکا روابط و اتصالات لازم بین قاچاقچیان و خریداران را برقرار میکند، پس از آنکه معاملات موفقیت آمیز ارزیابی میشود و سود آوری اش به اثبات میرسد هفت کشور دیگر بالکان هم به این معاملات میپیوندند.
این اطلاعات را رابرت استفن فورد سفیر سابق آمریکا در سوریه (2011 تا 2014) در حضور نمایندگان BIRN/OCCRP تائید کرده است.

کارشناسان اسلحه شناسی ارتش های جهان براساس تصاویر منتشر شده در رسانه های اجتماعی معتقدند که بخش عمده ای از اسلحه های که برای تروریستها ارسال شده اند، سلاح های کهنه ارتش های کشورهای صادر کننده نیستند و سلاخ های ارسالی در یک سال گذشته تولید شده اند.
گفته های ماه گذشته نخست وزیر صربستان Aleksandar Vučić مبنی بر اینکه جنگ خاورمیانه باعث رشد 500 درصدی تولیدات کارخانجات اسلحه سازی و مهمات در کشورش شده شاهد دیگری بر این ادعاست.
در اپوزیسیون ایران و سوریه نیرو های چپ و «کمونیستی» وجود دارند که معتقدند که آمریکا برای مبارزه با تروریسم و گسترش آزادی در منطقه با داعش و ستیز است.

صالح مسلم قهرمان چپها و کمونیستهای ترانس آتلانتیک که در شمال سوریه و شهر کوباتی نظم نوینی از نوع «گرامشی و رزا لوگزامبورگ» را با کمک امپریالیسم امریکا و وهابیون عربستان سعودی و آدمخوران النصره و مزدوران ارتش آزاد سوریه برقرار کرده است در مصاحبه ای در برابر سوال » شما رابطه خودتان را با آمریکا چگونه توضیح می دهید؟» میگوید:

شما رابطه خودتان را با آمریکا چگونه توضیح می دهید؟
واحد دفاع مردمی ( YPG ) متعلق به یک سیستم خود گردانی دمکراتیک است، و رابطه اش با ائتلاف بین المللی بر علیه داعش در چهارچوب هم کاری نظامی برعلیه آنهایی تهدیدی بر علیه انسانیت اند وجود دارد، و آمریکا رهبری این ائتلاف را به عهده دارد. این یک قدم مثبت است. ما به دنبال توسعه رابطه سیاسی و دیپلماتیک خود با آمریکا هستیم و ما امید واریم که در این راه موفق شویم.

پیغام شما به مردم آمریکا و دولتشان چیست؟
آمریکا یک قدرت برترجهانی است که دمکراسی را در سراسر جهان تقویت می کند و سعی در ایجاد و گسترش آن در سراسر جهان دارد، و مردم آمریکا معیارها و اصول خود را برای دمکراسی دارند. پرزیدنت آمریکا، روزولت اصول دمکراسی را زمانی که یک شهروند بود وقبل از این که رئیس جمهور شود، داشت. پیغام من به دولت و مردم آمریکا این است که مردمان کردی در خاور میانه هستند که سعی در حفظ وجود خودشان و محکم کردن همان حقوق دمکراتیکی دارند که مردم آمریکا به آن معتقدند. این مردم کرد قادر به پیروزی بر نیروهای تروریست و متعصبی شدند که ارزش های انسانی را تهدید میکردند، و آنها مدافعان نیرومندی از ارزشهای دمکراتیکی که مردم آمریکا در سراسر دنیا منتشر می کنند هستند. به همین دلایل ما باید رابطه خودمان را با مردم و دولت آمریکا محکم کنیم. مردم کرد به عنوان پیش گامان دمکراسی برای این امر آماده اند.