سرنوشت جنگ سوریه در حلب و ادلیب سوریه تعیین میشود

ارتش سوریه یک انبار اسلحه جبهه نصرت را کشف و سلاح ها را ضبط کرد.سلاح هائی ساخت آمریکا، آلمان و جمهوری چک.
پرزیدنت اوباما رئیس جمهور آمریکا همتای روسی خود ولادیمیر پوتین را متهم کرد به این که در حلب با » بمباران بی رحمانه»



 مردم غیرنظامی را که محاصره شده اند به خطر می اندازد. مسکو به نیروی نظامی سوریه کمک می کند تا مانع رسیدن کمک ها به مردم شود. معهذا او بازهم به کوشش خود برای»کاستن از تنش ها » ادامه می دهد.
این ها سخنانی بود که اوباما روز پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی خود در پنتاگون بیان کرد. او می خواهد آمادگی روسیه را برای همکاری بیازماید تا بتواند «راهی» برای آغاز مذاکرات سیاسی بیابد. پاسخ توام با انتقاد پوتین به سخنان اوباما این بود که واشنگتن از سالها پیش اسلحه در اختیار گروههای ستیزه جوی اسلامی قرار می دهد که امنیت و ثبات را در سوریه و نه تنها در سوریه بلکه در بسیار نقاط جهان به خطر می اندازند.
هواپیماهای جنگی روسیه از اواسط ماه ژوئیه مواضع جبهه النصرت و همپیمانهایش را در حلب مورد حمله قرار داده اند. روزنامه لبنانی السفیر می نویسد گروهی که نام خود را به «جبهه برای تسخیر سوریه» تغییر داده ستون فقرات گروههای جنگده در سوریه شده. ارتش سوریه که مرکز فرماندهی گروه اسلامگرای «بنی سعید» در حومه حلب را به تصرف در آورد به یک انبار اسلحه مرکب از مدرن ترین سلاح هائی دست یافت که » بخش عمده آن سلاحهای آمریکائی، آلمانی و چکی» هستند. تلویزیون روسیه امروز تصاویر این سلاح ها را رسانه های خود به نمایش گذاشت.
آنچه کشف شد عبارتند از انبوهی از مواد منفجره، خمپاره و موشک های زمین به هوا. آنچه بویژه توجه را جلب کرد سامانه های TOW بودند که مدرن ترین موشک های ضد تانک ساخت آمریکا هستند.
Charles Shoebridge یک افسر پیشین ارتش انگلیس در تلویزیون روسیه امروز گفت ایالات متحده آمریکا در سال 2015 رسما اعلام کرد که سامانه ضد تانک از نوع ›TOW را در اختیار «شورشیان میانه رو» قرار خواهد داد. این بار هم چون موارد عدیده دیگر جبهه النصرت با حمله به » شورشیان میان رو» ضد تانک های مدرن آنها را غارت کرد.
سازمان» پژوهش در باره تسلیحات » که مورد حمایت آلمان و اتحادیه اروپاست بارها به اثبات رسانده که سلاح هائی که برای کشورهای خلیج (فارس) یا پیشمرگه ها در شمال عراق و یا گروههای مسلح باصطلاح «میانه رو» فرستاده شده اند در گیر و دار زد و خوردها یا بدست جبهه النصرت افتاده اند یا بدست داعش . با وجود این، جلوی ارسال اسلحه از طریق ترکیه یا اردن برای اسلامگرایان در سوریه گرفته نمی شود. گزارش آن را شبکه خبرنگاران BIRN در پایان ماه ژوئیه منتشرکرد.
ناظران سیاسی اتفاق نظر دارند که از لحاظ نظامی سرنوشت آتی سوریه در حلب و ادلیب مشخص می شود. «ارتش فتوحات » که مورد حمایت ترکیه ، عربستان سعودی و قطر است در ادلیب فعال است. در حال حاضر هزاران مزدوری که در خدمت این دسته های مسلح هستند تلاش می کنند تا راهی برای رساندن کمک به شبه نظامیان محاصره شده در حلب باز کنند اما تا کنون نتوانسته اند خط محاصره ارتش سوریه و همپیمان های آن را بشکنند. اگر ارتش سوریه به موفقیت های بیشتری دست یابد، گروههای محاصره شده دیر یا زود تسلیم و مجبور به مذاکره برای بیرون آمدن از محاصره خواهند شد. در حال حاضر باز هم مردم غیر نظامی هستند که باید هزینه جنگ را با سلامت و زندگی خود بپردازند.