اخباروگزارشات کارگری18مرداد1395

اخباروگزارشات کارگری18مرداد1395
پرونده قضایی کارگران معترض مختومه باید گردد
- اعتصاب کارگران شرکت فرآورش پتروشیمی بندرامام برای همسان سازی حقوق ومزایا!
- آخرین اخبار از اعتصاب کارگران ایران ترانسف زنجان و ری!
*اخراج مجدد 4 کارگر معترض در شانزدهمین روزاعتصاب کارگران ایران ترانسفو زنجان!
*آغاز وادامه اعتصاب کارگران ایران ترانسفو ری درسکوت خبری ورسانه ای شدن پایانش؟؟؟
- ادامه اعتصاب کارگران کارخانجات ماشین سازی تبریزدراعتراض به نداشتن امنیت شغلی وعدم پرداخت مطالباتشان!
- اعتراض کارگران شهرداری تفرش نسبت به عدم پرداخت4ماه حقوق!
- اقراربه کشته شدن یکی از اهالی بلداجی توسط نیروهای انتظامی درجریان اعتراض به انتقال آب از منطقه!
- محاکمه جعفر عظیم زاده به اتهام تشویش اذهان عمومی و اخلال در نظم عمومی درتاریخ8شهریور!
- انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه: اعلام آمادگی دولت برای تسهیل در چپاول تتمه معیشتی کارگران
- پایان اعتصاب کارگران سدحوضیان الیگودرز در هفتمین روزوپرداخت 2ماه حقوقشان!
- تجمع بازنشستگان فرهنگی مقابل وزارت رفاه برای افزایش وهمسان سازی مستمری!
- وعده پرداخت بخشی از حقوق معوقه کارگران کارخانه پلی اکریل اصفهان بدنبال تجمع اعتراضی دیروز!
- سکوت در صنعت نیمه جان بروجرد/بحران تعطیلی و نیمه تعطیلی در 265 واحد صنعتی
- بیکاری5000کارگرطی چند ماه گذشته بدنبال تعطیلی60معدن سنگ آهن!
- عدم پرداخت ماه ها حقوق کارگران شهرداری رامهرمز!
- عدم پرداخت 6ماه حقوق و2سال حق بیمه کارگران شهرداری بروجرد!
- ادامه بلاتکلیفی آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی
- معطلی 650کارگرنیشکر هفت تپه برای بازنشستگی پیش از موعد به دلیل عدم واریز ۴درصد حق بیمه توسط کارفرما!
- کلاهبرداری کارفرمای ساختمانی از کارگران
- تجمع اعتراضی رانندگان خودروهای سنگین مقابل استانداری سمنان!
- دومین روز دانش‌آموختگان دانشگاه صنعت نفت در اعتراض به وضعیت استخدامی!
- افزایش هفتگی قیمت‌ها به روایت آمار/ سفره مردم باز هم کوچکتر شد
- گزارشی از آلونک‌نشین‌های پایتخت
زندگی در حاشیه فقر و بیکاری/ «گاراژ»هایی که در شلوغی گم می شوند
- جان باختن4کارگر شرکت های تاسیساتی نفتی هویزه درپی تصادف وانت بار(سرویس رفت وآمد بکار)
- جان باختن کارگر شهرداری بابل براثر برق گرفتگی!
- خفگی در ته چاه، جان یک کارگر را گرفت
- جان باختن یک کارگر زیرآوار درمشهد!
- آغازاعتصاب 5روزه کارکنان شبکه حمل و نقل ریلی انگلستان در دفاع از امنیت جانی مسافران!
اعتصاب کارگران شرکت فرآورش پتروشیمی بندرامام برای همسان سازی حقوق ومزایا!
کارگران شرکتهای پیمانکاری مجتمع بندرامام خواهان اجرای مصوبه ای هستند که در تیرماه پارسال درقالب بخشنامه دولتی مبنی برهمترازي حقوق و مزایای نيروهاي پيمانکاري با نيروهاي قراردادي و رسمي در ایران برای کارهای مشابه از طرف وزارت کار صادر و به مراکز استانها نیز جهت اجرا ابلاغ شده بود.
گزارش تکمیلی از اعتصاب کارگران شرکت فرآورش پتروشیمی بندرامام
اتحادیه آزاد کارگران ایران :در پی اعتصاب کارگران بخشهای تعمیرات شرکت فرآورش پتروشیمی بندرامام در ماهشهر که از صبح امروز دوشنبه ۱۸ مرداد ماه آغاز شده بود با رایزنی و میانجیگری حراست مجتمع مبنی بردادن فرصت تا روز چهارشنبه همین هفته به کارفرما جهت پیگیری مطالبه قانونی خود موقتا به اعتصاب خود پایان دادند.
طبق خبرهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران ، کارگران شرکتهای پیمانکاری مجتمع بندرامام خواهان اجرای مصوبه ای هستند که در تیرماه پارسال درقالب بخشنامه دولتی مبنی برهمترازي حقوق و مزایای نيروهاي پيمانکاري با نيروهاي قراردادي و رسمي در ایران برای کارهای مشابه از طرف وزارت کار صادر و به مراکز استانها نیز جهت اجرا ابلاغ شده بود.
بر طبق همین گزارش حراست مجتمع پتروشیمی و مدیریت کارخانه ساعت ۱۰ صبح امروز در جمع کارگران اعتصابی حضور یافته و تقاضای پایان اعتصاب نمودند که مورد موافقت کارگران قرارنگرفت و مذاکرات حضوری و گفتگوهای بسیار با جمع کارگران برای بازگشت بکار بی نتیجه ماند . درنهایت مدیریت کارخانه فرصت برای پیگیری اجرای مصوبه را از مقامات وزارت نفت خواستار شد که کارگران تا روز چهارشنبه به کارفرما مهلت دادند که در این مورداقدام نماید . در صورت عدم موفقیت کارگران حق خود میدانند که اعتصاب را از سر گیرند.
لازم به ذکر است که کارگران سایر شرکت های پتروشیمی بندر امام از جمله شرکت بسپاران و کیمیا نیز این اولتیماتوم را برای روز چهارشنبه به کارفرمای این مجتمع داده اند.
آخرین اخبار از اعتصاب کارگران ایران ترانسف زنجان و ری!
*اخراج مجدد 4 کارگر معترض در شانزدهمین روزاعتصاب کارگران ایران ترانسفو زنجان!
امروز18مردادماه،در شانزدهمین روز اعتصاب کارگران ایرانسفو زنجان دوباره قراردادکاری 4کارگرمعترض لغوشد.
بنظر می رسد پس گرفتن لغو قرارداد کاری گذشته این کارگران از طرف مدیریت شرکت حربه ای برای شکستن اعتصاب ارگران وخواباندن سروصداها بوده است.
بدنبال بازگشتن این کارگران به جمع همکارانشان ودرخواست دیروز معاون امنیتی استانداری زنجان مبنی بر پایان اعتصاب وهمصدایی وهمدلی کارگران برای ادامه اعتصاب در راه دستیابی به مطالباتشان این توطئه کارفرما نقش برآب شد وبرای باردیگردست به اخراج این کارگران زد.
به گزارش18مرداد فیس بوک ایران تراسفو،شانزدهمین روز اعتراض در حالی آغاز شد که بنا بر اخبار رسیده چهار تن از اعضای شرکت مجددا لغو قرارداد گردیده که خواسته اصلی کارکنان بازگشت به کار آنان میباشد.
*آغاز وادامه اعتصاب کارگران ایران ترانسفو ری درسکوت خبری ورسانه ای شدن پایانش؟؟؟
ایلنا طی گزارشی بتاریخ 18مردادماه بنقل ازاعضای شورای اسلامی کار کارخانه ایران ترانسفو ری از پایان اعتصاب کارگران ایران ترانسفو در روز گذشته(17 مرداد) خبرداد.
درج خبرپایان اعتصاب کارگران ایران ترانسفو ری با وعده پرداخت مطالبات از طرف این خبرگزاری که تا به امروزگزارشی ازآغاز وادامه اعتصاب کارگران ایران ترانسفو ری نداده است،سئوال برانگیز است.
آیا رسانه ای کردن خبر پایان اعتصاب اعتصاب کارگران ایران ترانسفو ری درچارچوب مجموعه توطئه های کارفرمایان برای تضعیف روحیه کارگران ایران ترانسفو زنجان وشکستن اعتصابشان نمی باشد؟
بنابهمین گزارش،چند صد نفر از کارگران ایران ترانسفو در شهر ری در روزهای گذشته در اعتراض به عدم پرداخت مزایای مزدی تجمعات اعتراضی ترتیب داده بودند.
این تجمعات که در چهار روز برگزار شد روز گذشته پس از مذاکرات اعضای شورای اسلامی کار کارخانه با مدیریت روابط کار اداره کار استان تهران خاتمه یافت.
اعضای شورای اسلامی کار کارخانه ایران ترانسفو ری،مذاکرات روز گذشته را مثبت توصیف کردند و گفتند: در جلسه دیروز که کارفرما هم حضور داشت، مدیریت روابط کار استان تهران قول داد که مطالبات کارگران را پیگیری کند.
به گفته اعضای شورای اسلامی کار این کارخانه، بدهی‌های سنگین دولت و وزارت نیرو به کارخانه ایران ترانسفو منجر به کاهش قدرت مالی کارخانه و ناتوانی مدیران در پرداخت مطالبات کارگران شده است.
درهمین رابطه:
اعتصاب کارگران کارخانه ترانسفوی ری همگام با کارگران شرکت ایران ترانسفوزنجان!
کارگران شرکت ایران ترانسفو ری که یکی از 50 شرکت برتر کشور به شمار می‌رود امروز چهارشنبه ششم مرداد برای سومین روز متوالی در اعتراض به واگذاری 35 درصد سهام به شرکت صنعت و تجارت آداک دست به تجمع زدند.

به گزارش 6مرداد آفتاب ری، یکی از کارگران شرکت ترانسفو ری اظهار داشت: پس از واگذاری شرکت به بخش خصوصی، عملا شرکت به حالت نیمه تعطیل در آمده و تولید عمده ای نداشته است.
این کارگر گفت: واگذاری سهام شرکت به فردی به نام مهدی مومنی طاهری، بحث هلدینگ ایران ترانسفو و همچنین تغییر قرارداد کارگران، بحث تعدیل نیرو در بخش کارگری و تغییراتی که قرار است، در بخش بیمه‌ کارگران ایجاد شود، موجب اعتراض کارگران شده است.
وی گفت: شرکت ما روزانه بیش از 60 ترانسفور تولید می کرد، که پس از واگذاری شرکت به بخش خصوصی این تعداد به روزانه 20 عدد کاهش یافت.
یکی دیگر از کارگران این شرکت گفت: مسئولین شرکت ترانسفو ری دلیل کاهش تولید را بدهکاری 700میلیارد تومانی وزارت نیرو به این شرکت می دانند.

وی با بیان اینکه سهامداران دنبال تولید نیستند، افزود: تنها هدفشان این است که سود سهام را بگیرند و اموال شرکت را بفروشند و در مورد آینده این شرکت و شغل کارگران هیچ دغدغه ای ندارند.

وی ادامه داد: سود سهام را 75 درصد اعلام کرده اند ولی توانایی پرداخت ندارند، به همین دلیل کلیه اموال و زمینهای متعلق به این شرکت را برای فروش گذاشته اند.

در سال 94 سازمان خصوصی‌سازی، سهام این شرکت را به شرکت صنعت و تجارت آداک واگذار کرد که فعالیت‌های این شرکت‌ها سبب زیان و ورشکستگی آن کارخانه‌ها و سهامداران خرد آنها شد که این فروش به صورت اقساط 5 ساله انجام گرفت.

خانواده 4 هزار نفری شرکت ایران ترانسفو مشتمل بر 13 شرکت زیرمجموعه است که در سالیان جنگ و تحریم توانسته نیاز داخل را برطرف کرده و بعضا در مواردی نیز صادرات داشته باشد.

جمعی از کارگران بیان داشتند: ما پرسنل ایران ترانسفو اعلام می داریم شاید دغدغه های دیگری هم داشته باشیم، لیکن الان فقط و فقط یک دغدغه داریم که آن هم حفظ اموال و سهام و دارائیهای شرکت ایران ترانسفو می باشد و از غارت آن به صورت پولشوییهایی که به صورت ظاهرا قانونی اتفاق می افتد جلوگیری خواهیم کرد.

شرکت ایران ترانسفو بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده ترانسفورماتور تحت لیسانس شرکت زیمنس آلمان در خاورمیانه است.

در سال 1345 شرکت ایران ترانسفو توسط شرکت برق منطقه‌ای تهران، شرکت زیمنس آلمان و بانک توسعه صنعت و معدن ایران تشکیل شد.

در سال 1347 نخستین کارخانه ایران ترانسفو در شهر ری در زمینی به مساحت 58 هزار مترمربع با هدف تولید ترانسفورماتورهای توزیع به بهره‌برداری رسید.

دومین کارخانه ایران ترانسفو در شهر زنجان به منظور تولید ترانسفورماتورهای توزیع مشابه کارخانه شهرری در سال ۱۳۵۸ به بهره‌برداری رسید.

کارخانه شهر ری از سال ۱۳۸۲ از شرکت ایران ترانسفو جدا شده و تحت عنوان شرکت ایران ترانسفو ری مشغول به فعالیت است.

کارخانه ترانسفو ری در کیلومتر 45 جاده قدیم ساوه ، روبروی نیروگاه پرند، شهرک صنعتی پرند ، فاز 2 ، قطعه f1, انتهای خیابان بوستان واقع شده است.

ادامه اعتصاب کارگران کارخانجات ماشین سازی تبریزدراعتراض به نداشتن امنیت شغلی وعدم پرداخت مطالباتشان!

منابع کارگری در کارخانه «ماشین سازی تبریز » از ادامه تجمع کارگران این واحد تولیدی در محوطه کارخانه خبر دادند.

به گزارش18مردادایلنا،منابع خبری در کارخانه « ماشین سازی تبریز » با اعلام این خبر گفتند: که در جریان تجمع امروز همکارانشان در کارخانه ریخته‌گری این مجموعه صنعتی به آنها ملحق شده‌اند.

برپایه این صحبت‌ها کارگران دو واحد ریخته گری وماشین سازی تبریز که در حال حاضر تحت مسئولیت کارفرمایی واحد فعالیت دارند در تجمع امروز حضور داشتند.

این کارگران یادآور شدند: در حدود هزار نفر هستیم که بابت دستمزد اردیبهشت ،خردادوتیر ماه سال جاری طلبکاریم و در عین حال نگرانیم که در جریان واگذاری مالکیت این واحد بزرگ صنعتی به صندوق توسعه فولاد وضعیت به وجود آمده تغییری نکند.

کارگران ریخته گری ماشین سازی تبریزبا بیان اینکه صندوق توسعه فولاد به دلیل مشکلات مالی که دارد از قبول مسئولیت این کارخانه خودداری می کند در ادامه افزودند: نگرانیم که مبادا در صورتی بی‌تفاوتی مسئولان به مشکلاتشان این کارخانه به طور کامل تعطیل و درنتیجه همه بیکار شویم.

به گفته منابع خبری پیش از این در واحد ریخته گری که حدود 250 کارگر دارد،کارگران 37 روز در اعتراض کامل بودند.

طبق اظهارات کارگران در واحد ماشین سازی نیز با احتساب کارگران پیمانکاری حدود 800 نفر فعالیت دارندکه مطالبات کارگران پیمانکاری یک ماه بیشتر از سایر همکارانشان می شود.

همچنین طبق اظهارات کارگران این واحد ریخته گری ماشین سازی،سیاست واگذاری واحد های بحران زده ای همانند محل کار آنها به نهادهای دچار مشکلی همانند صندوق توسعه فولاد اقدامی اشتباه است که بیشتر بر مشکلات واحد واگذار شده وکارگرانش می افزایند.

اعتراض کارگران شهرداری تفرش نسبت به عدم پرداخت4ماه حقوق!

کارگران و زحمت کشان شهرداری تفرش که عیدی خود را در قالب چک از شرکت پیمانکار دریافت کرده بودند در موعد مقرر با مراجعه به بانک برای دریافت مطالبات خود با پاسخ منفی مدیران بانک و عدم موجودی کافی صادر کننده چک مواجه شده اند کارگران و زحمت کشان شهرداری تفرش که قریب به چهار ماه است حق الزحمه خود را دریافت نکرده اند در روزهای گذشته با مراجعه به شهرداری صدای اعتراض خود را به گوش مسئولان رساندند.

به گزارش18مردادتابناک،میثم صابری شهردار تفرش در خصوص اتفاقات رخ داده برای کارگران و زحمت کشان شهرداری تفرش گفت: در خصوص چک های برگشتی نیروهای شرکتی شهرداری تفرش هشدار داده بودیم که چک از شرکت پیمانکار دریافت نکنند اما متاسفانه این امر رخ نداد و امروز شاهد برگشت خوردن چک ها و نارضایتی نیروها هستیم.

شهردار تفرش در خصوص حقوق معوقه کارگران و زحمت کشان شهرداری گفت: کاهش اعتبارات شهرداری که علت اصلی عدم پرداخت به موقع حقوق کارگران است دارای چندین دلیل است اول آن که به دلیل رکود اقتصادی و تعطیلی کارخانه ها شاهد کاهش چشمگیر اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده بودیم که همه ساله از طریق کارخانه ها به شهرداری پرداخت میشد.

وی ادامه داد: دومین دلیل کاهش اعتبارات شهرداری کاهش تقاضا برای دریافت پروانه ساختمانی است که علی رغم اینکه سیاست های تشویقی اعمال شده است اما در تفرش ساخت و ساز صورت نمی گیرد و این امر باعث ایجاد مشکلات زیادی برای شهرداری شده است.

صابری با اشاره با بیان اینکه شهرداری ها نهاد های عمومی غیردولتی هستند خاطر نشان کرد: وقتی شهروند ما اوضاع و احوال اقتصادی نامناسبی دارد و حتی قادر به پرداخت عوارض سالانه خود نیست توقع ساخت و ساز در چنین شرایطی کاملا غیر معقول است.

شهردار تفرش از برگزاری جلسه با مدیران ارشد استان در خصوص کمک به رفع مشکل شهرداری خبر داد و گفت: با کمک های معاونت عمرانی استانداری مرکزی مساعده ای به حساب شهرداری واریز شده است و در طی روزهای آینده به کارگران پرداخت می شود و تا حدودی مشکل پرداخت معوقات را حل خواهد کرد.

به گزارش امروز ندای تفرش درهمین رابطه،با گذشت ۵ ماه از سال جدید هنوز کارگران شرکتی شهرداری تفرش سنوات، عیدی و پاداش سال گذشته خود را دریافت نکرده اند و حتی چکی نیز از سوی شرکت مورد نظر دریافت کرده که وصول نشده و برگشت خورده است.

به گفته مسئولین امر، در سال ۹۴ حقوق کارکنان شرکتی شهرداری تفرش (که تعداد آنها ۵۸ نفر است) به تعویق می افتاد ولی در سال ۹۵، حقوق نیروهای شرکتی زودتر پرداخت و سپس حقوق کارکنان رسمی و پیمانی (که ۴۸ نفر هستند) واریز شده است.

همچنین در سال ۹۵ حقوق ۲ ماه اول یعنی فروردین و اردیبهشت نیروهای شرکتی پرداخت شد ولی نیروهای رسمی و پیمانی فقط فروردین ماه را دریافت کرده اند. البته نیروهای شرکتی هنوز سنوات و عیدی را دریافت نکرده و طلبکار هستند.

یکی از کارگران شرکتی شهرداری تفرش گفت: از دی ماه سال ۹۴ برای کار در شهرداری با پیمانکار جدیدی قرارداد نوشتیم. پیمانکار قبلی قرار بود که عیدی، سنوات و پاداش را واریز کند که واریز نکرده است.

وی اظهار کرد: پیمانکار قبلی، بیمه کارگران را چند ماهی واریز نکرده است. با انعقاد قرارداد با پیمانکار جدید حقوق بهمن، اسفند سال ۹۴ و فروردین سال ۹۵ پرداخت شد. اردیبهشت را خود شهرداری واریز کرد و تا کنون بقیه حقوق کارگران واریز نشده است.

این کارگر افزود: با اعتراض کارگران، پیمانکار قبلی چکی در وجه هریک از کارگران با مبالغ بین ۲ تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در تیرماه امسال و با تاریخ ۱۵ مرداد صادر کرد. البته برخی از کارگران این چک را نگرفتند و از پیمانکار قبلی شکایت کردند.

وی بیان کرد: با شکایت، دادگاه حکمی جهت دریافت مبلغی بین ۳ تا ۴ میلیون از پیمانکار برای هر کارگر صادر کرده است.

این کارگر ادامه داد: با مراجعه کارگران در ۱۶ مرداد متوجه خالی بودن حساب شده و چکهای پیمانکار را برگشت زده اند.

آب باریکه ای که خشک شد

یکی دیگر از کارگران شهرداری تفرش با تایید صحبتهای همکارش گفت: زندگی ما کارگران به سختی می گذرد. چراکه یک کارگر شرکتی حدود ۱ میلیون در یک ماه می گیرد؛ در حال حاضر چند ماهی است که واریز همین مقدار هم به تعویق افتاده است.

وی افزود: مجبور شدم برای گذران زندگی خانواده عیالواری ام از دیگران قرض کنم؛ با این حال اقساط بانکی ام عقب افتاده است که توان پرداخت آنها را ندارم.

چکهای برگشتی چه دردی از زندگی کارگران درمان می کند

یکی دیگر از کارگران شهرداری تفرش گفت: این چکهای برگشتی چه دردی از زندگی کارگران درمان می کند. چرا نباید مسئولین به فکر ما کم درآمدها باشند.

وی افزود: مسئولین می گویند که شکایت کنید تا به پولتان برسید. ماها فقط یک کارگر ساده ایم و صدایمان به جایی نمی رسد.

یکی دیگر از کارگران شهرداری گفت: روزانه بیش از ۸ ساعت به نظافت خیابانها مشغول هستم. امید دارم تا پایان ماه نان حلال برای خانواده خود ببرم ولی با این مسائل، شرمنده خانواده ام شده ام.

اقراربه کشته شدن یکی از اهالی بلداجی توسط نیروهای انتظامی درجریان اعتراض به انتقال آب از منطقه!

اردشیر نوریان نماینده مجلس از شهرکرد گفت: در آخرین روزهای تیرماه امسال، در پی تلاش مسئولان برای انتقال آب منطقه بلداجی به سفیددشت به‌منظور استفاده در کارخانه فولاد دو میلیون تنی،.اهالی بلداجی مانع از انتقال آب شده و جلوی مسیر آب را سد کردند و این اقدام مردم با دخالت نیروی انتظامی روبرو شد و یکی از اهالی کشته، ۱۰۸ نفرمجروح و ۷۰ نفر بازداشت شدند.

به گزارش18مردادایلنا، نوریان در پایان اعلام کرد: قرار است گزارش کامل این درگیری در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی فردا مطرح شود و پس از آن، نتیجه و تصمیم نهایی در این باره، به اطلاع مردم می‌رسد.

محاکمه جعفر عظیم زاده به اتهام تشویش اذهان عمومی و اخلال در نظم عمومی درتاریخ8شهریور!

وکیل جعفر عظیم زاده می‌گوید: هشتم شهریور ماه به اتهامات عظیم زاده در ساوه رسیدگی خواهد شد.

به گزارش18مردادایلنا،محمدعلی جداری فروغی وکیل جعفر عظیم زاده گفت: امروز (18 مرداد) به شعبه 101 دادگاه کیفری 2 ساوه مراجعه کردیم و مشخص شد که تاریخ رسیدگی به اتهامات عظیم زاده در شعبه مزبور، هشتم شهریور ماه است.

وی افزود: اتهامات مندرج در کیفرخواست، شامل تشویش اذهان عمومی از طریق انتشار مطالب در فضای مجازی و اخلال در نظم عمومی از طریق تحریک کارگران شرکت پروفیل ساوه به برگزاری تجمعات است.

فروغی با بیان این که در این پرونده، شاکی خصوصی شرکت لوله و نورد صفا است، افزود: در زمان رسیدگی دفاعیات لازم انجام خواهد شد.

انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه: اعلام آمادگی دولت برای تسهیل در چپاول تتمه معیشتی کارگران

محمد رضا کارگر دبیرکل اشتغال وزارت کاربه عنوان نماینده دولت در نشست تخصصی نقش سیاستهای حداقل دستمزد کارآفرین در صنایع کوچک و متوسط که با حضور کارفرمایان بخش خصوصی و مدیران در محل اتاق بازرگانی برگزار گردید با توجیه و ادعای اینکه هزینه نیروی کار بالا است و این امر باعث وجود بیکاری گسترده در جامعه گردیده، اعلام کرد دولت این آمادگی را دارد تا به منظور اشتغالزائی از طریق تغییر دادن شیوه تعیین دستمزد، نیروی کار ارزان قیمت را در اختیار کارفرمایان بگذارد!

برنامه دولت برای جلوگیری از افزایش دستمزد سالانه کارگران حتی مطابق با نرخ تورمهای کذائی و غیر واقعی اعلام شده توسط مرکز آمار و بانک مرکزی از 37 سال پیش تاکنون به بهانه های مختلف جمله جنگ، تحریم ، نبود نقدینگی، بحران اقتصادی و غیره موضوع جدیدی نیست و هر ساله تقلا کرده سیاست انجماد دستمزد را عملی نماید که این سیاستها و طرحهای ضد کارگری همیشه با اعتراضات وسیع کارگری مواجه گردیده و با امضاء 40 هزار نفری طومار اعتراض به پایین بودن دستمزدها در سال 1391 به یک نقطه تعیین کننده رسید و بعد از آن، افزایش دستمزد بخصوص بعد از انتشار بیانیه تشکلهای واقعی کارگری در رابطه با میزان دستمزد برای سال 95 به سطه بالاتر از خط فقر (3 میلیون و 500 هزار تومان) به یکی از اصلی ترین مطالبات کارگران و بقیه مزدبگیران تبدیل شده است. اما نشست مذکور زمینه چینی ای است که فراتر از ممانعت از افزایش دستمزد متناسب با نرخ تورمی که رسما اعلام می گردد را هدف قرار داده است. اعلانی است از طرف دولت به نمایندگی از کارفرمایان که میزان چهار برابر زیر خط فقر بودن دستمزد فعلی کارگران را هم بر نمی تابد.

برای ما کارگران شاغل و بیکار که تجربه نزدیک به چهار دهه توجیه گری مقامات در تحمیل فقر و گرسنگی بر خود را داریم به خوبی و با اطمینان کامل می دانیم که دستمزد 812 هزار تومانی کارگر هزینه گزاف و مانع از رونق اقتصادی و اشتغالزائی نیست. دزدیهای هزاران میلیاردی باندها، حقوقها و پاداشهای صدها و میلیاردها تومانی مدیران، عامل بحران اقتصادی و اخراج سازیها و بیکاری 10 میلیونی و دستمزد چهار برابر زیر خط فقرهستند.

برای خنثی نمودن این طرح ضد انسانی که قرار است با دستبردی جدید به آنچه بعد از چهار دهه چپاول برای کارگران باقی مانده است عملی گردد، با تمام توان مبارزه کنیم و صف اعتراض خود را متحدتر و مستحکم ترکنیم.

انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه - 17 مرداد 95

پایان اعتصاب کارگران سدحوضیان الیگودرز در هفتمین روزوپرداخت 2ماه حقوقشان!

یکی از کارگران سدحوضیان الیگودرز گفت :یکشنبه هفته گذشته همه کارگران اعتصاب کننده مشغول بکار شدند و دو روز بعد سه شنبه 12مرداد ماه حقوق بهمن ماه سال گذشته و حقوق خرداد ماه که در مجموع 20میلیون ریال به هرکدام از کارگران پرداخت شد .

به گزارش18مرداد هیجار،وی اضافه کرد : طبق وعده ای که مسئولین وپیمانکاران داده اند در ماههای آینده نیز بقیه مطالبات پرداخت می شود که امیدوارم مسئولین به قول خود در این خصوص عمل نمایند .

درهمین رابطه:

ششمین روزاعتصاب کارگران سد حوضیان الیگودرز دراعتراض به عدم پرداخت6ماه حقوق و2سال حق سنوات!

از روزشنبه دوم مردادماه،کارگران سدحوضیان الیگودرز دراعتراض به عدم پرداخت6ماه حقوق و2سال حق سنوات خود دست به اعتصاب زدند وتجمعاتی رامقابل فرمانداری واداره کار برپاکردند.

به گزارش7مرداد هیجار ، امسال سد حوضیان الیگودرز پس از گذشت 12 سال با حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهور وهیئت همراه در 14 اردیبهشت ماه افتتاح شد ومردم شهرستان پس از سالها چشم انتظاری به امید اینکه از این ظرفیت برای اشتغال جوانان شهرستان استفاده شود.

ولی پس از گذشت بیش از دو ماه از زمان افتتاح این سدکارگران وکارکنان سد حوضیان بدلیل عدم پرداخت مطالبات 6ماه خوددر سایه بی توجهی مسئولین و مدیران این شرکت دست به اعتصاب زدند .

کارگران سد اجازه حضور در مراسم افتتاحیه سد را نداشتند

یکی از کارگران این سد گفت :همه کارگران وکارکنان سد 6ماه حقوق عقب افتاده دارند و سنوات دوسال خودرا نیز دریافت ننموده اند .

وی ادامه داد : آخرین حقوقی که به آنها پرداخت شده چند روز قبل از سفر معاون اول رئیس جمهور برای افتتاح بود که آن نیز حقوق آذر ماه و دی ماه سال گذشته بوده است که در حقیقت نوعی حق سکوت مدیرن حوضیان به کارگران بود.

وی با اشاره به اینکه به کارگران اجازه شرکت در مراسم افتتاحیه سد حوضیان داده نشد بیان کرد : زمان افتتاح سد به هیچکدام از کارگران حتی اجازه حضور درمراسم را نداده و گفتند هیچ کس حق صحبت در مورد عدم واریز حقوق را ندارند ودر غیر این صورت اخراج می شود.

سفره مدیران دولت رنگین تر از سفره کارگران

یکی دیگر از کارگران این شرکت با اشاره به اینکه کارگران حدود دوماه که با پول یارانه زندگی می کنند افزود : سفره مسئولین نظام از سفره مردم وکارگران رنگین تر است چرا که دولت حقوق میلیاردی به مدیران خود پرداخت می کند ولی زمان پرداخت حقوق کارگران ساده صحبت از کمبود بودجه وخزانه خالی می کند.

وی اضافه کرد: سال گذشته حدود 150 نفر در این سد مشغول بکار بودند که در اسفند ماه بسیاری از آنها بدون پرداخت مطالباتشان از کار اخراج شدند و از یکایک آنها نیز امضاء گرفته شده که حقوقشان پرداخت شده و حق شکایت نیز ندارند.

این کارگر که خواست نامش فاش نشود بیان کرد : هم اکنون حدود 45 نفر در سد حوضیان مشغول بکار هستند و بیشتر آنها غیر بومی بوده و تنها نیروهای بومی را از کار بیکار کرده اند .

مسئولین شهرستان به وضعیت کارگران بی توجه هستند

احمد یکی دیگر از کارگران سد در این باره گفت :کارگران سدحوضیان از شنبه دوم مرداد ماه بدلیل عدم پرداخت حقوقشان دست به اعتصاب زده و در برابر دفتر نماینده ،فرمانداری و اداره کار نیز تجمع نموده که مسئولین قول همکاری وحل مشکل آنها را داده اند .

وی ادامه داد:مسئول اداره کار الیگودرز با بیان این جمله که باید همه کارگران اعتراض خود را کتبا اعلام نموده تا وی با مسئولین استان وشهرستان جلسه ای برگزار نموده با اعطای وام به شرکت مشکل حقوق ها را حل نمایند که بعد از گذشت پنج روز هنوز هیچ اقدامی نشده است من سوالی که دارم آیا واقعا نماینده ومسئولین شهرستان بی اطلاع بوده یا اصلا نمی خواهند اقدامی انجام دهند .

این کارگرمعترض سد حوضیان الیگودرز یادآور شد:چگونه در این اوضاع بی پولی مسئولین شرکت تجهیزات وماشین آلات تازه برای کارگاه خریداری می کنند ولی نمی توانند حقوق کارگران پول را پرداخت نمایند .

وی همچنین یاد آور شد : شرکت با کارگران قرارداد ماهیانه منعقد می نمود تا قادر به شکایت در مراجع قضایی جهت مطالبه حقوقشان نباشند.

بسیاری از کارگران سد حوضیان در ادامه با ابراز گلایه مندی نسبت به این مسئله که مسئولین در کشور اصلا به فکر کارگران نیستند در حالی که کارگران بیشترین زحمت رادر زمینه اقتصاد وصنعت تحمل می کنند ولی کمترین دستمزد را دریافت می کنند .

هم اکنون کارگران سد حوضیان الیگودرز نه تنها حقوشان پرداخت نشده بلکه به خیل عظیم بیکاران در شهرستان پیوسته و حاضرند برای تامین معاش خانواده خود حتی با کمترین میزان حقوق دریافتی مشغول بکار شوند .

تجمع بازنشستگان فرهنگی مقابل وزارت رفاه برای افزایش وهمسان سازی مستمری!

صبح امروز ( 18 مرداد) جمعی از بازنشستگان فرهنگی مقابل وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی تجمع کردند.

به گزارش 18مردادایلنا،تعدادی از معلمان بازنشسته از تجمع امروز صبح خود خبر دادند.

از قرار معلوم در این تجمع که مقابل درب اصلی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برگزار شده است، حدود صد نفر از بازنشستگان فرهنگی شرکت داشتند.

بازنشستگان فرهنگی می‌گویند: پس از سالها خدمت در آموزش و پرورش و تدریس در کلاس‌های درس، از مشکلات معیشتی رنج می‌بریم و خواهان افزایش عادلانه مستمری‌ها و همسان‌سازی مستمری بازنشستگان هستیم.

این بازنشستگان پیش از این نیز تجمعات اعتراضی مختلفی در اعتراض به وضعیت معیشتی خود ترتیب داده‌اند.

وعده پرداخت بخشی از حقوق معوقه کارگران کارخانه پلی اکریل اصفهان بدنبال تجمع اعتراضی دیروز!

فرماندار شهرستان مبارکه گفت: مدیران پلی اکریل اصفهان در جلسه ای که با حضور کارگران این شرکت برگزار شد متعهد به پرداخت بخشی از حقوق معوقه کارگران تا 26 مرداد امسال شدند.

به گزارش 18مردادایرنا،علی اصغر ذاکری روز دوشنبه افزود: با توجه به پرداخت نشدن حقوق کارگران کارخانه پلی اکریل از اردیبهشت امسال تا کنون و اعتراض کارگران نسبت به این موضوع، جلسه ای با حضور مدیران این شرکت و حدود 700 نفر از کارگران روز شنبه 16 مرداد برگزار شد.

وی ادامه داد: در این نشست، صورتجلسه ای تنظیم و امضا شد که بر اساس آن مدیران شرکت پلی اکریل متعهد به پرداخت بخشی از حقوق معوقه کارگران تا 10 روز پس از تاریخ جلسه ( 26 مرداد امسال ) شدند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مدیران شرکت پلی اکریل در این جلسه متعهد به برطرف کردن مساله بیمه تکمیلی کارگران تا روز پنجشنبه این هفته (21 مرداد) شدند.

ذاکری درباره دلیل پرداخت نشدن حقوق کارگران گفت: مدیران پلی اکریل دلیل این امر را نبود نقدینگی اعلام کرده اند.

وی افزود: کارگران پلی اکریل یک ماه گذشته نیز در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق خود مقابل فرمانداری مبارکه حضور یافتند که به دنبال آن صورتجلسه ای با مدیران پلی اکریل برای پرداخت حقوق معوقه کارگران در فواصل زمانی مشخصی تنظیم شد.

فرماندار مبارکه ادامه داد: اگر این صورتجلسه به طور کامل اجرا می شد اکنون شاهد اعتراض مجدد کارگران نبودیم.

درهمین رابطه:

تجمع کارگران کارخانه پلی اکریل دراعتراض به نداشتن امنیت شغلی وعدم پرداخت3ماه حقوقشان مقابل استانداری اصفهان!

صبح امروز17مردادماه، حدود سیصد نفر از کارگران کارخانه پلی اکریل در اعتراض به معوقات مزدی مقابل استانداری اصفهان تجمع کردند.

به گزارش17مرداد ایلنا،جمعی از کارگران شرکت پلی اکریل اصفهان از تجمع امروز صبح خود خبر دادند.

از قرار معلوم کارگران پلی اکریل سه ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند .

این تجمع که در اعتراض به این معوقات مزدی، از ساعت ده صبح امروز مقابل استانداری اصفهان آغاز شده، تا ظهر ادامه داشته است.

کارگران می‌گویند در این تجمع حدود سیصد نفر از کارگران بخش های مختلف این شرکت حضور داشته اند.

کارگران پلی اکریل می‌گویند علاوه بر مشکلات معیشتی ناشی از عدم پرداخت مطالبات مزدی، به علت کاهش تولید، نگران امنیت شغلی و آینده این قطب نساجی کشور نیز هستند و از مسئولان می‌خواهند که به این وضعیت رسیدگی کنند.

از قرار معلوم پس از برپایی این تجمع نمایندگان کارگران با برخی از مسئولان استانداری اصفهان پیرامون مشکلات خود دیداری داشته‌اند و به آنها وعده داده می شود که نهایتا تا 10 روز آینده مشکلات آنها مرتفع خواهد شد.

به گزارش امروز ایرنا درهمین رابطه،یکی از این کارگران گفت: مسئولان شرکت پلی اکریل وعده داده بودند که حقوق معوق اردیبهشت و خرداد امسال را تا تاریخ چهاردهم مرداد امسال پرداخت کنند اما هنوز این کار انجام نشده است.

وی با بیان اینکه مسئولان شرکت پلی اکریل تا کنون پاسخ مشخصی برای دلیل پرداخت نشدن حقوق کارگران نداده اند، اظهار کرد: آخرین پاسخ آنها این بود که موجودی کارخانه بسیار کم است و پول نداریم.

این کارگر تاکید کرد: پرداخت نشدن حقوق به کارگران و خانواده های آنها فشار زیادی وارد و امور معیشتی آنها را با مشکل مواجه کرده است.

وی همچنین یادآوری کرد:شورای صنفی کارگران پلی اکریل فعال نیست زیرا باید برای تعیین اعضای هیات مدیره آنها رای گیری می شد که این کار انجام نشده است.

بیش از یک هزار و 700 کارگر در کارخانه پلی اکریل اصفهان مشغول به کار هستند.

شرکت پلی اکریل ایران در سال 1353 با مشارکت بین بخش خصوصی و گروهی از بانک های خصوصی ایران و شرکت آمریکایی دوپانت تأسیس و در سال 1357 بهره برداری شد

...