اخباروگزارشات کارگری17مرداد1395

اخباروگزارشات کارگری17مرداد1395
پرونده قضایی کارگران معترض مختومه باید گردد
- بازگشت 4 کارگر معترض کارخانه ایران ترانسفو زنجان به جمع همکارانشان در پانزدهمین روزاعتصاب!(همراه با فیلم)
- چهارمین روز اعتصاب کارگران ماشین سازی تبریزدراعتراض به خصوصی سازی و بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی!
- تجمع کارگران کارخانه پلی اکریل دراعتراض به نداشتن امنیت شغلی وعدم پرداخت3ماه حقوقشان مقابل استانداری اصفهان!
- اعتراض کارگران ماشین سازی اراک نسبت به رکود درکارخانه!
- اعتصاب وتجمع کارکنان شرکتی مخابرات هرمزگان دراعتراض به عدم پرداخت 3ماه حقوق وحق بیمه!
- تجمع مربیان پیش‌دبستانی در اعتراض به وضعیت استخدامی مقابل مجلس برای باردیگر!
- تجمع پرستاران بیمارستان امام سجاد یاسوج دراعتراض به عدم پرداخت مطالبات 5ماهه مقابل استانداری!
- عدم اجرای قانون بازنشستگی پیش از موعد پرستاران پس از 27 سال تصویب!
- آغاز تجمع ادامه دار دانشجویان صنعت نفت دراعتراض به لغو تعهد اولویت استخدام از سوی وزارت نفت مقابل مجلس!
- تعطیلی دوباره معدن مس اهربدنبال اعتراض اهالی روستای زندآباد!
- مصدومیت12کارگرزن بدنبال تصادف زنجیره ای 3سرویس رفت وآمدشان در جاده قدیم کرج!
بازگشت 4 کارگر معترض کارخانه ایران ترانسفو زنجان به جمع همکارانشان در پانزدهمین روزاعتصاب!(همراه با فیلم)
بدنبال همبستگی کارگران معترض ایران ترانسفوزنجان با همکاران اخراجی خود وافزوده شدن بازگشت بکاراین کارگران به خواسته هایشان،مدیریت شرکت لغو قرارداد کاریشان را پس گرفت و امروز17مرداد ماه این 4 کارگربه جمع همکارانشان در پانزدهمین روز اعتصاب پیوستند.
همچنین امروزمعاون امنیتی استانداری زنجان به همراه مدیرعامل و جمعی از مقامات استان با حضور درکارخانه و سخنرانی بین تجمع کنندگان بدون پاسخی روشن به چگونگی تامین خواسته های کارگران ازآنها خواستند به اعتصابشان خاتمه داده وبرسر کارشان برگردند.

کارگران با اتحاد وهمبستگی ضمن تاکید مجدد بر مطالباتشان جواب دادند تا دست یابی به آنها به اعتراضاتشان ادامه خواهند داد.

لینک فیلم تجمع اعتراضی امروزکارگران ایران ترانسفو زنجان:


چهارمین روز اعتصاب کارگران ماشین سازی تبریزدراعتراض به خصوصی سازی و بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی!

یکی از نمایندگان کارگران ماشین سازی تبریز با اشاره به اینکه اعتصاب کارگران به بلاتکلیفی و عدم پرداخت حقوق چند ماه اخیر خود از پنجشنبه آغاز شده است، اظهار داشت: فردا استاندار یا فرماندار قرار است در ماشین سازی حضور یابد و در مورد آینده شرکت توضیح دهد.

بنا به گفته وی اعتصاب کارگران تنها با حضور فرماندار و یا استاندار برای دادن وعده عملی در بهبود اوضاع فعلی می تواند بشکند وگرنه ادامه خواهد داشت.
به گزارش17مردادتسنیم،وی با بیان اینکه در دیداری که جمعی از نمایندگان استان و کارگران ماشین سازی در مجلس با پوری‌حسینی، رئیس سازمان خصوصی سازی داشتیم، قول دادند که تا 15 روز تعیین تکلیف شود، افزود: امروز یک هفته از 15 روز وعده داده شده گذشته ولی خبری نیست و به معنی واقعی، بی‌صاحب‌سازی "ماشین‌سازی" توسط "خصوصی‌سازی" صورت گرفته است.

این کارگر کارخانه ماشین سازی تبریز با اشاره به اینکه خیلی وقت است که از وعده‌های غیر عملی مسئولان استانی و کشوری در مورد آینده ماشین سازی می‌شنویم، تصریح کرد: بیش از 15 ماه است که برای بهبود اوضاع مدام وعده می‌دهند ولی در عمل کارگران در وسط ماجرا قربانی شده‌اند.

نماینده کارگران با انتقاد از اینکه مدتی است کارخانه بدون مدیرعامل است، خاطرنشان کرد: کارخانه برای اداره خود مدیر می‌خواهد ولی با عملی نشدن وعده‌های مسئولان و عدم بهبود اوضاع، مدیران عامل سابق استعفا دادند و اکنون حدود یک ماه است که این کارخانه بدون مدیرعامل اداره می‌شود.

وی ادامه داد: کارخانه برای تأمین مواد اولیه و حقوق کارگران نیاز به بودجه دارد که با نبود مدیرعامل و بودجه لازم، همه کارگران بلاتکلیفند و وضعیت کارخانه در حال بحرانی شدن است.

به گزارش امروز فارس درهمین رابطه،تعدادی از کارگران ماشین‌سازی تبریز نسبت به عملکرد خصوصی‌سازی در رابطه با این کارخانه و نگرفتن سه ماه حقوق تحصن کردند.

کارگران ماشین‌سازی تبریز در اعتراض به عملکرد سازمان خصوصی‌سازی در قبال این کارخانه و دریافت نکردن سه ماه حقوق امروز برای دومین بار تحصن کردند.

پرسنل گروه ماشین‌سازی به بلاتکلیفی مدیریتی 14 ساله این کارخانه معترض هستند و این در حالی بوده که آنها سه ماه است حقوق خود را دریافت نکرده‌اند.

ایجاد کارخانه ماشین‌سازی تبریز براساس موافقت‌نامه همکاری‌های فنی و اقتصادی دولتی ایران و چکسلواکی سابق با هدف تولید انواع ماشین‌افزار، کمپرسورهای صنعتی، پمپ‌های آب، الکتروموتور، لیفت‌تراک، انواع موتورهای دیزلی، ماشین‌آلات نساجی منعقد و به مرحله اجرا گذاشته و از سال 1351 بهره‌برداری از این طرح عظیم آغاز شد.

شرکت ماشین‌سازی تبریز به عنوان یکی از شرکت‌های صنعتی عمده تبریز در زمینه تولید و بازرگانی ماشین‌آلات صنعتی از جمله ماشین‌های تراشکاری، فرزکاری، مته، سنگزنی، سنتر، CNC، ابزار تیزکنی، فرز نیمه‌سنگین، ماشین سنتر عمودی، ماشین سنتر افقی، ماشین‌های سوراخ‌کاری محسوب می‌شود.

ماشین‌سازی تبریز با افزون بر چهار دهه سابقه فعالیت، به عنوان یکی از محورهای اصلی تولید و ایجاد اشتغال در آذربایجان شرقی در پیچ و خم واگذاری به شرط اهلیت مالکان جدید به سر می‌برد.

ماشین‌سازی از سال 83 در حال واگذاری به بخش خصوصی است ولی تا این لحظه به نتیجه نرسیده و اخیراً نیز این شرکت برای مصوبه هیأت وزیران برای تأمین کسری بودجه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد ایران در قالب رد دیون به این صندوق واگذار شد، اما این صندوق هم گروه ماشین‌سازی را به واسطه بدهی خود به خزانه دولت واگذار کرد و وزارت اقتصاد هم دوباره این شرکت را فروش به سازمان خصوصی‌سازی پاس داده است.

تجمع کارگران کارخانه پلی اکریل دراعتراض به نداشتن امنیت شغلی وعدم پرداخت3ماه حقوقشان مقابل استانداری اصفهان!

صبح امروز17مردادماه، حدود سیصد نفر از کارگران کارخانه پلی اکریل در اعتراض به معوقات مزدی مقابل استانداری اصفهان تجمع کردند.

به گزارش17مرداد ایلنا،جمعی از کارگران شرکت پلی اکریل اصفهان از تجمع امروز صبح خود خبر دادند.

از قرار معلوم کارگران پلی اکریل سه ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند .

این تجمع که در اعتراض به این معوقات مزدی، از ساعت ده صبح امروز مقابل استانداری اصفهان آغاز شده، تا ظهر ادامه داشته است.

کارگران می‌گویند در این تجمع حدود سیصد نفر از کارگران بخش های مختلف این شرکت حضور داشته اند.

کارگران پلی اکریل می‌گویند علاوه بر مشکلات معیشتی ناشی از عدم پرداخت مطالبات مزدی، به علت کاهش تولید، نگران امنیت شغلی و آینده این قطب نساجی کشور نیز هستند و از مسئولان می‌خواهند که به این وضعیت رسیدگی کنند. 

از قرار معلوم پس از برپایی این تجمع نمایندگان کارگران با برخی از مسئولان استانداری اصفهان پیرامون مشکلات خود دیداری داشته‌اند و به آنها وعده داده می شود که نهایتا تا 10 روز آینده مشکلات آنها مرتفع خواهد شد. 

به گزارش امروز ایرنا درهمین رابطه،یکی از این کارگران گفت: مسئولان شرکت پلی اکریل وعده داده بودند که حقوق معوق اردیبهشت و خرداد امسال را تا تاریخ چهاردهم مرداد امسال پرداخت کنند اما هنوز این کار انجام نشده است.

وی با بیان اینکه مسئولان شرکت پلی اکریل تا کنون پاسخ مشخصی برای دلیل پرداخت نشدن حقوق کارگران نداده اند، اظهار کرد: آخرین پاسخ آنها این بود که موجودی کارخانه بسیار کم است و پول نداریم.

این کارگر تاکید کرد: پرداخت نشدن حقوق به کارگران و خانواده های آنها فشار زیادی وارد و امور معیشتی آنها را با مشکل مواجه کرده است.

وی همچنین یادآوری کرد:شورای صنفی کارگران پلی اکریل فعال نیست زیرا باید برای تعیین اعضای هیات مدیره آنها رای گیری می شد که این کار انجام نشده است.

بیش از یک هزار و 700 کارگر در کارخانه پلی اکریل اصفهان مشغول به کار هستند.

شرکت پلی اکریل ایران در سال 1353 با مشارکت بین بخش خصوصی و گروهی از بانک های خصوصی ایران و شرکت آمریکایی دوپانت تأسیس و در سال 1357 بهره برداری شد.

این شرکت یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان نخ و الیاف پلی استر و تنها تولیدکننده الیاف اکریلیک در ایران است و نزدیک به 400 واحد کوچک و بزرگ نساجی را به لحاظ تأمین مواد اولیه صنایع ریسندگی، بافندگی، فرش، فاستونی، پوشاک و پتو پشتیبانی می کند.

توان تولید این کارخانه 130 هزار تن در سال است که به تنهایی حدود 20 درصد نیاز داخلی کشور را تأمین می کند.

کارشناسان اقتصادی و مسئولان این کارخانه اعتقاد دارند که واردات بی رویه در سال های اخیر باعث رکود کاری پلی اکریل شده است.

رسول رضایی، مدیر عامل سابق این شرکت سال گذشته اعلام کرد که با تسهیلات 50 میلیارد تومانی این شرکت می تواند خود را بازسازی کند.

اعتراض کارگران ماشین سازی اراک نسبت به رکود درکارخانه!

"ماشین‌سازی اراک" در حالی در کشمکش بازی‌های سیاسی به‌سر می‌برد که مدیریت ارشد استان کسی صدای اعتراض کارگران را نمی‌شنود.

تغییر 3 مدیرعامل در پروسه کوتاه چند ماهه اعتراضات کارگران کارخانه ماشین سازی اراک را بهمراه داشت و بنابه گفته کارگران اعتراض به انتصابات قومی‌گرایانه است و حتی قاشق‌زنی کارگران موضوعاتی است که تولید این واحد صنعتی را تحت شعاع خود قرار داده است.

اعتراضات کارگران به یکی از اعضای هیئت مدیره این شرکت است که به گفته کارگران این شرکت از بستگان نزدیک وزیر آموزش و پرورش بوده و از قدرت خود برای جابه‌جایی‌ها در شرکت استفاده می‌کند.

یکی از کارگران قدیمی شرکت ماشین‌سازی با اشاره به سوابق و اتفاقات ماشین‌سازی اراک می‌گوید: سال 85-84 دولت به سبب بدهی خود به عنوان رد دیون ماشین‌سازی اراک را به صندوق ذخیره فرهنگیان واگذار کرد و این در حالی بود که تنها 50 درصد این شرکت به صندوق واگذار و 50 درصد در اختیار دولت قرار داشت و همین واگذاری به ابزاری برای فرار از پاسخگویی آقایان تبدیل شده که زمانی که به سودشان است با رد خصوصی بودن مدعی دولتی بودن دارند و جایی که به سودشان نباشد خصوصی هستند و تابع قوانین مربوط به شرکت‌های خصوصی هستند.

وی می‌افزاید: چون این شرکت حقوق کارکنان خود را به موقع پرداخت می‌کند کاری به آن ندارند و به عنوان یک شرکت خوب از آن یاد می‌شود در حالی که اعمال سلیقه شخصی این شرکت را به رکود کشانده و حتی یکی از مدیران این شرکت در سال‌های گذشته اعلام کرده بود کار هم نکنید پول برای پرداخت حقوق کارگران وجود دارد و کارگران نگران نباشند، حال این سئوال به وجود می‌آید که این درآمد از کجا بوده هنگامی که شرکت خوابیده و در رکود است.

کارگر قدیمی شرکت ماشین‌سازی خاطرنشان می‌کند: بخشی از سود پولی است که مسئولان شرکت در بانک گذاشته و سود آن را برای شرکت می‌آورند و بخشی به سبب بورس‌بازی مسئولان شرکتی است که وقتی قصد ورود سهام به شرکت به بورس را دارند با مصاحبه و کار رسانه‌ای از قراردادهای بزرگ خبر می‌دهند همین امر سبب ایجاد موجی می‌شود که سهام چند برابر شده و با قیمت چند برابر به فروش می‌رود پس از مدتی و فروکش کردن همه چیز چون آنچه در مصاحبه‌ها ادعا شده محقق نشد سهام افت کرده و آقایان سهام فروخته شده را یک سوم و حتی کمتر از سهام‌داران بازخرید می‌کنند.

کارگر قدیمی شرکت ماشین‌سازی به تغییرات اتفاق افتاده در این شرکت اشاره کرده و می‌گوید: یکی از کارهایی که آقایان کردند تغییر چارت اداری بود به طوری که پیش از این شرکت 4500 پرسنل با 5 مدیر داشت و امروز 1500 کارگر با 72 مدیر در این شرکت مشغول به‌کار هستند هر چند حتی در جابه‌جایی افراد بدون در نظر گرفتن مصالح شرکت اقدام کرده‌اند.

وی ادامه می‌دهد: یک غیربومی وارد شرکت کردند که او نیز براساس قومی‌گرایی با جابه‌جایی نیروهای بومی و قدیمی و توانمند صرفا به گزینش و به‌کارگیری نیروهای غیربومی همشهری خود رو آورد که اعتراض کارگران را به دنبال داشت یا در بخشی دیگر نیرویی به‌کار گمارد شد که همه به مشکلات او واقف هستند و یکی از دلایل اعتراض کارگران همین فرد است که در یک شغل و منصب کلیدی و مهم هم به‌کارگیری شده ‌و این در حالی است همین رویه در دفتر مرکزی نیز جاری و ساری است.

کارگر قدیمی شرکت ماشین‌سازی اراک خاطرنشان می‌کند: شرکت تولیدی ماشین‌سازی و هر صنعت دیگر نباید محل تسویه حساب باشد که هر مدیری قصد حساب و کتاب بدهی‌های خود را دارد از آن مایه بگذارد یا جیب شرکت جیب مدیران شود که هر طور دوست داشتند هزینه کنند چه فرقی می‌کند یک مدیر با هواپیمای VIP به کشور چین برود یا یک هواپیمای عادی مانند همه مردم که همین اختلافی معادل 300 میلیون ریال روی قیمت بلیط تفاوت می‌گذارد.

وی ادامه می‌دهد: نباید یک مدیر که قبل‌تر در یک شرکت تولیدی پمپ گاز بوده و شاید کل درآمد و گردش مالی یکسال شرکت 30 میلیارد بوده به یکباره به جایگاه مدیریتی شرکتی مانند ماشین‌سازی با بیش از صدها میلیارد تومان گردش مالی منصوب شود.

کارگر قدیمی شرکت ماشین‌سازی اراک از مسئولان استان انتقاد دارد و می‌گوید: هیچ یک از مسئولان استانی تا به امروز به این شرکت نیامده تا حالی از حال و روز این روزهای کارگران بپرسند و ببینند این مشکل چیست.

وی ادامه می‌دهد: صدای قاشق‌زنی و اعتراضات تا شبکه‌های خارجی رفته اما تا چند خیابان آن طرف‌تر به گوش مسئولان ارشد استانداری مرکزی نرسیده که حداقل انتظار این بود در جمع کارگران حضور یافته و حرف آنها را گوش دهند.

این در حالی است که معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی موضوع را یک مسئله صنفی می‌داند و می‌گوید: استاندار مرکزی از ماه‌ها پیش به دنبال برطرف کردن مشکلات شرکت از جمله مشکلات اعتباری و مشکل آب شرکت بوده و پیگیری لازم را انجام داده است.

وی می‌افزاید: اعتراض کارگران نیز موضوعی صنفی و کارگری است که باید مسئولان اقتصادی استان به این موضوع ورود کرده و پاسخگو باشند هر چند معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی پیگیر موضوع بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی در پاسخ به این سئوال که برای برطرف کردن مشکلات کارگری کارگران ماشین‌سازی اراک چه کرده‌اید می‌گوید: مگر مطالبه کارگران ماشین‌سازی چیست؟

ظفر افشون می‌افزاید: مشکلات داخل کارخانه و مشکلات کارگری این شرکت به ما ربطی ندارد و ما نمی‌توانیم بگوییم که چه کسی را برگزینند یا چه کسی را عزل کنند ما مشکلات آب، برق یا تولید را حل می‌کنیم.

هر چند برخی مسئولان استانی و شهرستانی همچون فرماندار اراک به‌رغم تماس‌های مکرر یک هفته‌ای خبرنگاران ما با طرح اینکه جلسه هستند یا امکان پاسخ ندارند از پاسخگویی سر باز زدند، اما باز مشخص نشد متولی و مسئول حل این مطالبات و مشکلات کارگری کیست.

شرکت ماشین‌سازی اراک به منظور پشتیبانی از صنایع بنیادین و برآورده کردن نیازهای صنعتی کشور در سال 1346 در زمینی به مساحت 134 هکتار در شهر اراک تاسیس و در سال 1350 به عنوان نخستین صنعت سنگین کشور به بهره‌برداری رسید که در سال‌های گذشته به سبب بدهی دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان منتقل شد و امروز به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های وابسته به این صندوق به شمار می‌رود.

براساس آن چه در سایت این شرکت درج شده پیمانکاری عمومی و انجام پروژه‌های EPC، طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاهی شامل انواع مخازن ذخیره، مخازن تحت فشار سیار و ثابت، برج‌های تقطیر، مبدل‌های حرارتی، ایر کولر، مخازن کروی، هیترهای غیرمستقیم گاز، واحدهای سیار فراورش نفت خام (MOT)، شیرآلات تحت فشار و تجهیزات سرچاهی، دکل‌های حفاری، جرثقیل و تجهیزات هیدرومکانیکال سدها، دیگ‌های آبگرم، دیگ‌های بخار فایر تیوب، واتر تیوب و سیکل ترکیبی، انواع پل و سازه‌های فلزی از جمله ساخت و نصب سقف فولادی، سالن‌های سه قلوی نمایشگاه شهر آفتاب تهران، گلوله‌های فولادی، انواع فولادهای آلیاژی، فلنج‌های تحت فشار، رینگ‌های صنعتی، محور و چرخ قطار، ماشین‌کاری سنگین، کوره‌های صنعتی و ساخت و نصب ماشین‌آلات و تجهیزات کارخانه‌ای فعالیت‌ها و محصولات این گروه‌های تولیدی به شمار می‌رود.

این در حالی است که از ماشین‌سازی این روزها خبرهای خوشایندی به گوش نمی‌رسد و تغییر 3 مدیرعامل در پروسه کوتاه چند ماهه اعتراضات کارگری که بنابه گفته کارگران اعتراض به انتصابات قومی‌گرایانه است و حتی قاشق‌زنی کارگران موضوعاتی است که تولید این واحد صنعتی را تحت شعاع خود قرار داده است.

موضوع بی‌ثباتی مدیریتی در مراکز صنعتی بزرگ استان مرکزی است به طوری که شرکت ماشین‌سازی اراک که از مراکز مهم و بزرگ صنعتی و تولیدی استان به شمار می‌آید ظرف چند ماه با تغییر 3 مدیرعامل همراه بوده است.

حال این روزها به سبب آن چه از آن به عنوان سیاسی‌بازی و پرداخت سفته‌های سفید امضای سیاسی است ماشین‌سازی در خود حواشی بسیاری شده است.

این چیزی است که یکی از مدیران عامل گذشته این شرکت که در بین جامعه کارگری شرکت از او به خوشنامی و موفقیت نام برده می‌شود نیز بر آن صحه می‌گذارد و می‌گوید: ماشین‌سازی از صنایع مهم و پرکارآمد استان است و کسانی که به شرکت آمدند شاید حتی خواستند که کارها را پیش ببرند اما چون سررشته‌ای با این کار و صنعت نداشتند موفق نشدند.

وی ادامه می‌دهد: کار مدیریت در شرکت ماشین‌سازی این روزها شکل و شمایل سیاسی کاری پیدا کرده به طوری که برنامه‌های تولید هم تحت‌الشعاع کار سیاسی و برنامه‌های سیاسی قرار گرفته و بخشی از بدنه مدیریتی شرکت به دنبال کار سیاسی است که قاعدتا یک فرد در یک هدف موفق نیست و باید همه تمرکز خود را بر روی یک هدف برای نیل به نتیجه بگذارد پس یا باید به کار سیاسی چسبید یا دنبال کار صنعت و تولید رفت.

این مدیرعامل سابق شرکت ماشین‌سازی اضافه می‌کند: شاید این که من بیشتر کار و زمانم به بخش تولید متمرکز بود چندان رضایت برخی افراد را جلب نکرد و این افراد انتظار کار سیاسی داشتند در حالی که کار تولید در صنعت یک کار تخصصی و با اندیشه پیشرفت و تولید کشور فارغ از هر بازی و نگاه سیاسی است.

وی با رد هرگونه ادعایی که تحریم بر روی کار این شرکت یا صنایع مشابه تاثیر منفی داشته می‌گوید: تحریم هم فرصت و از سوی دیگر تهدید است که با یک مدیریت صحیح می‌توان این تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد، البته متاسفانه این مدیریت به درستی در صنایع کشور انجام نشده چرا که وقتی تحریم وجود دارد برای همه بخش‌های کشور است مثلا پتروشیمی نمی‌تواند برای خرید خود به یک شرکت خارجی سفارش دهد و این فرصتی است که تولیدکننده داخلی مانند ماشین‌سازی با افزایش کیفیت تولید زمینه خودکفایی داخلی را فراهم کند.

مدیرعامل سابق شرکت ماشین‌سازی اراک خاطرنشان می‌کند: بیشتر تغییرات سیاسی بود تا فنی چرا که افرادی که به مرور به شرکت آمدند باید بیشتر فنی باشند و حداقل از یک سابقه فنی برخوردار و آقایان اعلام می‌کردند فلان مدیر را با این رزومه جایگزین مدیرعامل قبل با این رزومه کردیم که با یک مقایسه ساده می‌توان به اصل موضوع تغییرات پی برد.

وی ادامه می‌دهد: وقتی فردی غیرصنعتی که در بخش اداری وزارت نفت کار کرده به عنوان مدیر یک شرکت صنعتی که خود دارای چند گروه تولیدی و اقماری صنعتی زیرمجموعه است مسئولیت می‌گیرد نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

همین موضوع سبب شد که این شرکت در مسیر کار خود مدام درجا زده و از بخش تولید عقب بماند به طوری که فروش 300 میلیارد تومانی ماشین‌سازی در برنامه محقق نشده و اکنون با گذشت چندین ماه کمتر از 40 درصد برنامه‌های شرکت محقق شده است.

مدیرعامل سابق شرکت ماشین‌سازی اضافه می‌کند: این موضوع بیانگر این است که شرکت موفق عمل نکرده چرا که سال مالی شرکت ماشین‌سازی اراک 31 شهریور 95 است و مدیران آن کمتر از 2 ماه دیگر فرصت دارند تا به برنامه‌های تدوین شده و طبق آن به فروش و درآمد تعریف شده برسند که همین تحقق زیر 40 درصد برنامه‌ها نشانه ضعف مدیریتی است که آقایان به وظایف خود درست عمل نکرده‌اند.

وی اضافه می‌کند: تجربه نشان داده کسانی که صنعتی نیستند و با این شرکت آشنایی ندارند به طور قطع به صنعت و تولید این شرکت ضربه می‌زنند.

امیرحسین رضایی کلج رئیس هیئت مدیره شرکت ماشین‌سازی اراک در این هفته در عرصه رسانه فعال ظاهر شد و در مصاحبه با دو روزنامه استانی و کشوری فعالیت‌های شرکت ماشین‌سازی را رو به جلو دانست و این در حالی است که وی هیچ اشاره ای به وضعیت مدیریتی شرکت و مشکلات کارگری پیش‌آمده نداشته است.

حال باید دید صدای دردکشیده جامعه کارگری ماشین‌سازی اراک یکی از بزرگترین کارخانجات تخصصی و مهم استان مرکزی چه هنگام به گوش مدیریت ارشد استان و مسئولان دولتی می‌رسد و آنها برای حل مشکلات زنجیره‌ای در یک مرکز مهم تولیدی صنعتی کشوری چگونه و چه هنگامی وارد گود می‌شوند که امید است مانند ده‌ها صنعت و واحد تولیدی نابودشده استان مرکزی و کشور دیگر زمانی دنبال شور و تدبیر نباشند که نه نامی باشد و نه نشانی.

بخشی ازیک گزارش تسنیم بتاریخ17مرداد

اعتصاب وتجمع کارکنان شرکتی مخابرات هرمزگان دراعتراض به عدم پرداخت 3ماه حقوق وحق بیمه!

کارکنان مرکز اطلاعات تلفن هرمزگان (۱۱۸) در اعتراض به پرداخت نشدن چندماهه حقوق و حق بیمه دست از کار کشیدند و سرویس‌های این مرکز از دسترس خارج شد.

همچنین کارکنان بخش‌های دیگر مخابرات از جمله TCT۱، مرکز ۲۰۲۰، سیمبان‌ها، نگهداری شبکه هوایی، نگهبانی، نیروهای خدماتی، امور مشترکان، همراه اول و دبیرخانه از دیگر نیروهای معترض هستند که از نخستین ساعت‌های کاری روز یکشنبه در محل شرکت مخابرات استان هرمزگان حاضر شده اند.

به گزارش 17مردادمهر، کارکنان مرکز ۱۱۸ استان هرمزگان در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و حق بیمه با حضور در ساختمان مرکزی شرکت مخابرات استان هرمزگان خواستار پرداخت مطالبات و معوقات شدند.

همچنین کارکنان بخش‌های دیگر مخابرات از جمله TCT۱، مرکز ۲۰۲۰، سیمبان‌ها، نگهداری شبکه هوایی، نگهبانی، نیروهای خدماتی، امور مشترکان، همراه اول و دبیرخانه از دیگر نیروهای معترض هستند که از نخستین ساعت‌های کاری روز یکشنبه در محل شرکت مخابرات استان هرمزگان حاضر شده اند.

این افراد که تعداد آنها حدود ۲۰۰ نفر برآورد می‌شود، بخشی از حدود ۸۰۰ نیروی شرکتی استان هستند .

به گزارش امروز فارس درهمین رابطه،این کارکنان که تعداد آنها دو برابر کارکنان رسمی بوده و نزدیک به 900 نفر است طی سه ماهه گذشته حقوقی توسط پیمانکار شرکت مخابرات هرمزگان به آنها پرداخت نشده است و این درحالی بوده که حقوق و دستمزد کارکنان رسمی به طور کامل پرداخت شده است.

یکی از کارکنان پیمانی شرکت مخابرات هرمزگان عصر امروز در حاشیه این تجمع گفت: فرق ما با کارکنان رسمی شرکت مخابرات در چیست که آنها تمام حقوق خود را دریافت می‌کنند و ما هنوز هیچ دستمزدی را نگرفته‌ایم.

وی ادامه داد: مگر ما زن و بچه نداریم؟ ما چگونه باید هزینه‌های زندگی را جبران کنیم؟ در شرایطی که تورم زندگی را دشوار کرده است، ما چگونه باید جوابگوی خانواده خود باشیم.

این نیروی پیمانی مخابرات هرمزگان در پایان خواستار رسیدگی استاندار هرمزگان و مسؤولان محلی برای حل مشکلات خود شد.

تجمع مربیان پیش‌دبستانی در اعتراض به وضعیت استخدامی مقابل مجلس برای باردیگر!

امروز17مردادماه،برای باردیگرجمعی از مربیان پیش‌دبستانی در اعتراض به وضعیت استخدامی خود مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

به گزارش 17مرداد خبرگزاری مجلس،تجمع‌کنندگان خواستار بررسی طرح اصلاح تبصره 10 ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش بودند.

طرح اصلاح تبصره 10 ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریس به تازگی در مجلس اعلام وصول شده است.

تجمع پرستاران بیمارستان امام سجاد یاسوج دراعتراض به عدم پرداخت مطالبات 5ماهه مقابل استانداری!

پیش از ظهر امروز 17مردادماه،جمعی از پرستاران بیمارستان امام سجاد دراعتراض به عدم پرداخت مطالبات 5ماهه شان دست به تجمع مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمدزدند.



به گزارش 17مرداد فارس ، یکی از این پرستاران گفت: ششم تیرماه سال 92 از طریق آزمون قرار داد معین پذیرفته شدیم و اواخر سال 93 به عنوان نیروی شرکتی جذب بیمارستان امام سجاد یاسوج شدیم.

وی تصریح کرد: از زمان جذب در این بیمارستان تاکنون با خون دل حقوق دریافت کردیم و برای دریافت هر بار حقوق و مطالبات خود باید در مقابل استانداری تجمع و شکایت کنیم تا دانشگاه و بیمارستان مطالبات ما را پرداخت کنند.

یکی دیگر از پرستار بیمارستان امام سجاد در ادامه گفت: آخرین حقوقی را که دریافت کردیم اسفندماه سال گذشته بود که مبلغی تحت عنوان عیدی و سنوات پرداخت شد اما در سال جاری تاکنون مطالبات ما پرداخت نشده است.

وی تصریح کرد: هر بار که برای دریافت مطالبات خود به بیمارستان و روسای دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کردیم به ما می‌گویند بروید حقوقتان پرداخت می‌شود اما امروز و فردا می‌کنند و حقوقی پرداخت نمی‌کنند.

پرستار بیمارستان امام سجاد یاسوج اضافه کرد: پرستاران شرکتی این بیمارستان حدود 30 نفری هستند که با چنین مشکلی مواجه هستند و تا تجمع و اعتراض نداشته باشیم حقوق ما پرداخت نمی‌شود که خودمان هم از این وضعیت خسته شدیم.

پرستار بیمارستان امام سجاد خاطرنشان کرد: امیدواریم مسؤولان ارشد استان در این خصوص تدابیری اتخاذ کنند تا مشکل ما رفع شود چرا که از وضعیت کنونی ناراضی هستیم.

عدم اجرای قانون بازنشستگی پیش از موعد پرستاران پس از 27 سال تصویب!

قانون بازنشستگی پیش از موعد پرستاران پس از گذشت 27 سال از زمان تصویب آن، هنوز به درستی اجرا نمی‌شود؛ قانونی که وزارت بهداشت علت ناهماهنگی‌ها در اجرای آن را کمبود نیرو و اعتبار می‌خواند و در عین سازمان نظام پرستاری تاکید دارد که پرستاران بعد از 25 سال کارایی لازم را ندارند و ‌با ادامه این روند بیمار آسیب می‌بیند.

به گزارش17مردادایسنا،محمد شریفی مقدم، قائم مقام سازمان نظام پرستاری در این باره می‌گوید: در دنیا به دلیل سختی کار در رشته پرستاری، جذابیت‌های خاصی برای آن در نظر گرفته می‌شود. در ایران نیز قانونگذار برای حضور کمتر پرستاران در بیمارستان، قوانینی مثل قانون سخت و زیان‌آور بودن شغل پرستاری در سال 1368 وضع کرده‌است.

این قانون در خصوص مشمولین قانون خدمات کشوری، یعنی پرستاران بیمارستان‌های دولتی قابل اجرا است. به موجب آن پرستاران خانم با 20 سال و آقایان با شرط سنی خاصی با 25 سال سابقه کار، می‌توانند با پنج سال بخشودگی و 30 روز حقوق بازنشسته شوند. مشمولین قانون کار یعنی پرستاران شاغل در بخش خصوصی نیز با 20 سال سابقه کار، ‌شامل 10 سال بخشودگی و 30 روز حقوق می‌شوند.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه قانون ارتقای بهره‌وری مصوب سال 1389، ضمن کاهش ساعات کاری، بر سخت و زیان‌آور بودن شغل پرستاری تاکید دارد، می‌گوید: در بخش خصوصی قانون بازنشستگی پیش از موعد اجرا می‌شود و مشکلی هم در این مورد وجود ندارد؛ چرا که دستگاه مربوطه، پایان هرسال تمام بدهی پرسنل را پرداخت می‌کند و در صورت بازنشستگی پرستار، یک نفر دیگر جایگزین می‌شود.

شریفی مقدم، علت مخالفت با بازنشستگی پیش از موعد در بخش دولتی را رقم بالای بدهی به پرستاران و همچنین مشکل در تامین نیروی جایگزین عنوان می‌کند و ادامه می‌دهد: در برنامه پنجم توسعه آمده است که دستگاه در صورت بازنشسته شدن سه نفر، باید یک نیروی جدید بگیرد؛ به همین دلیل آنها دوست ندارند پرسنل را از دست بدهند. اخیرا پرستاران بعد از شکایت به دیوان عدالت اداری و رای این دیوان بازنشسته شدند، به عبارتی می‌توان گفت که مخالفت دستگاه با بازنشستگی پرستاران، قانونی نیست.

وی همچنین تاکید می‌کند: متاسفانه وزارت بهداشت با بازنشستگی پیش از موعد پرستاران موافقت نمی‌کند در حالی که پرستاران بعد از 25 سال کارایی لازم را ندارند و ‌در ادامه این روند بیمار آسیب می‌بیند، ضمن آنکه وجود بی‌انگیزگی و کاهش کارایی در سیستم نظام سلامت، خسارت سنگینی برای مردم به دنبال دارد.

آغاز تجمع ادامه دار دانشجویان صنعت نفت دراعتراض به لغو تعهد اولویت استخدام از سوی وزارت نفت مقابل مجلس!

از صبح امروز17مردادماه، تجمع دانشجویان و فارغ التحصيلان دانشگاه صنعتی نفت به دلیل لغو تعهد اولویت استخدام از سوی وزارت نفت مقابل درب شمالی مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

دانشجویان صنعت نفت با امضای طوماری در مقابل مجلس اعلام کردند: تا مشاهده شروع مراحل جذب فارغ‌التحصیلان ممتاز و بازگردانده شدن اولویت امریه در زیر مجموعه‌های وزارت نفت برای فارغ التحصیلان مشمول خدمت سربازی، به تحصن و تجمع خود ادامه خواهند داد.





به گزارش 17مرداد خبرگزاری دانشجو، دانشجویان در این تجمع با در دست داشتن پلاکاردهایی با شعارهای «به وعده های خود عمل کنید»، « تعهد وزارت نفت چه شد؟» و ... خواستار رسیدگی مسئولان وزارت نفت به این وضعیت شدند.

دانش‌آموختگان تجمع کننده دانشگاه صنعت نفت همچنین با امضای طوماری، به لغو اولویت استخدام این دانشگاه اعتراض کردند.

تجمع کنندگان در این طومار نوشتند: بیش از یک سال است از خلف وعده ها و به دنبال آن بی برنامگی مقامات عالی وزارت نفت در قبال دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت می گذرد. مراجعات گسترده به نهادهای عالی اجرایی و همچنین نمایندگان مجلس نهم ناکام مانده و متاسفانه با بازخورد مناسبی از جانب مسئولان ذیربط همراه نبوده است. این امر با توجه به برحق بودن اعتراض ما موجبات دلسردی و بی اعتمادی هر چه بیشتر جمع حاضر، بدان چه حاکمیت قانون در این مرز و بوم خوانده می شود، را فراهم نموده است.

دانش‌آموختگان تجمع کننده دانشگاه صنعت نفت با بیان اینکه این تجمع مقابل مجلس، پیام ها و اهدافی دارد، به شرح دلایل این اعتراض پرداختند.







در پایان این طومار نیز تاکید شده است: بدون شک مشاهده شروع مراحل جذب فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاه صنعت نفت و بازگردانده شدن اولویت امریه در زیر مجموعه های وزارت نفت برای فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت مشمول خدمت سربازی، به پایان تحصن و تجمع خواهد انجامید.

حسنوند، رئیس کمیسیون انرژی مجلس نیز با حضور در جمع تجمع کنندگان دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه صنعت نفت، با آنها به صحبت پرداخت.

درپایان تجمع امروز،یکی از دانشجویان دانشگاه صنعت نفت تصریح کرد: دانشجویان دانشگاه صنعت نفت که در مقابل مجلس تجمع کرده بودند ادامه حضور خود را به فردا موکول کردند.

وی ادامه داد: این تجمع به دلیل لغو تعهد اولویت استخدام از سوی وزارت نفت مقابل درب شمالی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

این فعال دانشجویی بیان داشت: در پی این تجمع ۵ نفر از نمایندگان دانشجویان با حضور در کمیسیون انرژی خواستار حل مشکل خود شده اند. قرار شد فردا یکی از معاونین وزارت نفت با دانشجویان دیدار کند که این دیدار نیز تا به این لحظه قطعی نشده است. لذا با توجه به اینکه احتمال حضور زنگنه فردا در مجلس وجود دارد فردا تجمع خود را ادامه می‌دهیم.

تعطیلی دوباره معدن مس اهربدنبال اعتراض اهالی روستای زندآباد!

در چند روز اخیر اهالی روستای زندآباد اقدام به قطع راه‌های مواصلاتی معدن مس اهر کرده و حتی از خروج کارکنان معدن از محل کارخانه به مدت یک شبانه‌روز جلوگیری کرده‌اند و در حال حاضر به عبارتی کارخانه مس اهر در مدت 3 روز است که تعطیل شده است.

به گزارش17مردادفارس،فرماندار اهر با بیان اینکه معدن مس انجرد در شهرستان اهر دوباره تعطیل شده است، گفت: در حال رایزنی برای رفع مشکل هستیم

سیدمحمد عابدی امروز درخصوص مشکلات معدن مس انجرد اهر با بیان اینکه مشکل این معدن مربوط به اختلاف چند ساله روستائیان و کارخانه انجرد درخصوص زمین‌های کارخانه و اطراف کارخانه مربوط به زندآباد است، اظهار داشت: زمین کارخانه و راه دسترسی در حدود 60 هکتار متعلق به محدوده روستای زندآباد بوده و زمین محل استقرار معدن موجود در حوزه روستای انجرد قرار دارد.

فرماندار اهر افزود: از طرفی هم منابع طبیعی می‌گوید زمین‌ها متعلق به منابع طبیعی بوده و قسمتی از زمین‌ها را به عنوان منابع طبیعی و زمین معدن واگذار کرده‌اند، اما روستائیان بر این پافشاری دارند که زمین‌ها موردنظر زراعی بوده و چندین سال در زمین‌ها کشت انجام می‌شود.

عابدی خاطرنشان کرد: با توجه به این مسایل و به دلیل ناهماهنگی‌هایی که انجام شده، در حال رایزنی هستیم تا به نوعی بدون حاشیه‌سازی مشکل را حل کنیم.

معدن مس انجرد یکی از پروژه‌های بزرگ شهرستان اهر و استان محسوب می‌شود که سرمایه‌گذار آن بومی بوده و قرار بر این بود تا در سه فاز احداث شود که تا به امروز با وجود همه مشکلات کارخانه تکمیل شده و قسمت‌های کوچکی از آن باقی مانده است.