در پاریس چه گذشت

  1. خلاصه سخنان ترکی الفیصل
  2. امیرترکی فیصل (عربستان سعودی)، در گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس سخنان خود را با درود به ایرانیان حاضر شروع کرد و با یادآوری پهناوری و زیبایی کشور ایران از نخست‌وزیر پیشین الجزایر، سیداحمد غزالی که او را به گردهمایی دعوت کرده بود؛ تشکر نمود. امیر ترکی فیصل بعد از ادای سلام به زبان فارسی خطاب به جمعیت با اشاره به پیوند مردم ایران و اعراب با یادآوری روایات نبوی از نقش سلمان فارسی در کنار حضرت محمد یاد کرد و سپس به نقش دانشمندان ایران در پیشبرد فرهنگ اسلامی اشاره کرد و بعد از اشاره به نقش کسانی چون ابن سینا و عمرخیام، از میهن‌پرستی ایرانیان و خلق تاریخ حماسی ایران یعنی شاهنامه توسط فردوسی یاد کرد.

  3. امیر ترکی فیصل، با یادآوری تاریخ معاصر ایران از انقلاب مشروطه تا انقلاب ضدسلطنتی و به سرقت رفتن این دو انقلاب توسط شاه و شیخ، به نقش خمینی در ربودن انقلاب ضدسلطنتی مردم ایران اشاره کرد و گفت: انقلاب مردم ایران شاه را برکنار کرد، اما خمینی از راه رسید و حکومت را به دست گرفت. حکومتی که خلاف واقعیت انقلاب مردم ایران بود.

  4. امیرترکی فیصل به حاضران در گردهمایی بزرگ ایرانیان گفت: سازمان شما این افتخار را دارد که با این حکومت مبارزه می‌کند.

  5. وی سپس با اشاره به نقشه‌های خمینی برای صدور ارتجاع و گسترش حکومت ولایت‌فقیه افزود، خمینی تلاش کرد حاکمیت ولی‌فقیه را به‌صورت یک امپراطوری ارتجاعی در کل منطقه گسترش دهد.

  6. امیر ترکی فیصل با اشاره به مقاومت در برابر خمینی ادامه داد: کسانی که پیشتاز بودند و علیه رژیم ایستادند کار شایسته‌یی کردند. خمینی علاوه بر تخطی به روح و فرهنگ اسلام، مردم تحت حاکمیت خودش را نیز قربانی سیاستهایش کرد. ملیتهای مختلف مثل کرد، ترک و ترکمن و پیروان سایر ادیان و مذاهب را مورد سرکوب قرار داد.

  7. امیرترکی فیصل با یادآوری جنگ هشت ساله ضدمیهنی گفت: این خمینی بود که حاضر نبود به جنگ پایان دهد… امیر ترکی فیصل با ذکر حمایتهای مردم و دولتهای حوزه خلیج فارس از مردم عراق در برابر تجاوزهای رژیم ایران خاطرنشان کرد واقعیت امروز ایران با آنچه ایده‌آل است بسیار فاصله دارد، رژیم ایران در رابطه با همسایگانش در پی اقدامات مداخله‌جویانه تحت بهانه‌های کمک به مستضعفین است. این رژیم در پی ایجاد گروه‌های تروریستی به‌منظور پیشبرد اهداف توسعه طلبانه‌اش در کشورهای مختلف منطقه دست به ایجاد گروههایی زده است. امیر ترکی فیصل با یادآوری گروه‌های دست‌نشانده رژیم در کشورهای بحرین، یمن، لبنان، فلسطین، عراق و سوریه، اشاره به پیوندهای عمیق میان مردم ایران و عربستان و تمامی اعراب کرد و از پیوند عمیق فرهنگی بین ایرانیان و اعراب یاد کرد و به نقش خمینی و رژیمش در برهم زدن این پیوندها اشاره کرد و افزود: خمینی همان عمامه سیاه بود و فخر می‌فروخت به خط سیاهی که در منطقه پیش می‌برد. خامنه‌ای هم همان عمامه سیاه خمینی را بر سر کرده است. خط آنها دخالت در کشورهای عربی است. از آنجا که مردم منطقه آثار سوء این سیاست را می‌فهمند در عراق از کرکوک تا جنوب مردم با بلند کردن نوشته‌هایی فریاد زدند خامنه‌ای اخراج اخراج. در ایران هم تظاهر کنندگان در آبادان و دیگر شهرها شعار دادند سوریه را رها کن.

  8. امیرترکی فیصل با اشاره به سیاستهای جهانی افزود اعراب مجبور نیستند سیاستهایی که در لندن یا واشینگتن تعیین می‌شود را پیروی کنند، جهان اسلام در کنفرانس اسلامی سیاستهای رژیم ایران را محکوم کردند. مردم ایران هم نباید مبارزه با این رژیم را متوقف کنند. مردم ایران نباید تحت حکومت شیطانی خامنه‌ای و روحانی رنج ببرند. امیرترکی فیصل خطاب به جمعیت ایرانیان حاضر در گردهمایی گفت: مبارزه شما به اهدافش خواهد رسید.

  9. وی در پاسخ به جمعیت که شعار مردم خواهان سرنگونی نظام اند را دادند؛ گفت: منهم مثل شما خواهان سرنگونی نظام هستم. وی افزود انقلاب در ایران شروع شده است و ما در دنیای اسلام از صمیم قلب و ضمیرمان با شما هستیم و از شما حمایت می‌کنیم. ما در دنیای اسلام در کنار شما هستیم و از شما حمایت می‌کنیم و برای پیروزی شما دعا می‌کنیم.

  10. امیرترکی فیصل در پایان سخنانش خطاب به رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت گفت: و شما خانم مریم رجوی، شما و مسعود رجوی، نبرد و مبارزه‌تان با سرطان خمینی در تاریخ ایران برای نسلهای بعد هم‌چون حماسه‌های شاهنامه، اسطوره خواهد شد.