دنیز بایکال، رهبر قبلی حزب جمهوریخواه ترکیه (ج ح پ) : چرا کودتا کار اردوغان بود ؟

علت پروژه پیش ساخته کودتای ترکیه
آقای دنیز بایکال، رهبر قبلی حزب جمهوریخواه ترکیه (ج ح پ) در حساب خصوصی شبکه اجتماعی تویتر خود، کودتای دیروز در ترکیه " این سناریوی خودتان است، ملت ترکیه را احمق حساب نکنید".
بایکال گفت؛ این سناریوی کودتا متعلق به خودشان بود و بهمین خاطر پیش نرفت. رهبر پیشین حزب جمهوریخواه ترکیه (ج ح پ) در حساب خصوصی تویتر خود مبحث کودتای دیروز ترکیه را سناریوی حزب اردوغان می داند و می گوید؛ من هیچ کودتایی را نمی بینم، فقط سناریوی آک پارتی و اردوغان را می بینم.
بایکال ادامه می دهد؛ سران نیروی مسلح از خودتان هستند، رؤسای قوا از خودتان هستند، فرمانده نیروی هوایی و همه از مردان و افراد خودتان هستند، این افراد کودتا را بر علیه چه کسی میکنند؟ به من بگویید، چه کسی مانده که نیروهای مسلح بتواند کودتا بکند؟ ارگانه کان، سفرا، کی مانده؟
بایکال اشاره می کند به اینکه این سناریو حتی مساجد را نیز به بخشی از سناریو تبدیل کرده و از مردم می خواهد که برعلیه این سناریو (کودتا) بپاخیزند، گویا عوام فریبی و نوعی تبلیغ برای جذب پشتیبانی مردم برای برنامه و طرح های آتیه خودشان است.
بایکال در ارتباط با پایان کودتا پیش بینی می کند که؛ پس از این نمایش، اول جماعت فتح اله گولان را از بین می برند، دوم طرحی نو برای نیروهای مسلح و ارتش و نظامی خواهند ریخت، سوم سیستم ریاست جمهوری را اعلام خواهند کرد، چهارم نیروهای اپوزیسیون در ترکیه را در هم میشکنند.
در پایان در ارتباط با کودتا می نویسد که؛ براستی فیلم خوبی بود، بازیگران این فیلم نیز خیلی خوب اجرا کردند، دست مریزاد.
(گویا اردوغان به پل تنگه بسفر خیلی علاقه دارد؛ قبلا هم در یک سناریو پیش ساخته، یک فردی می خواست خودش را از روی پل پرت کند و اما به طرزی معجزه آسایی بلافاصله اردوغان در آنجا بود و ایشان را نجات داد، در این سناریوی کودتا هم مجددا پل تنگه بسفر را درگیر کرده است).
... دیکتاتورهای سناریوساز نمی توانند با عوام فریبی هم مردم خود و هم دنیای دمکراتیک را فریب دهند، ترکیه بایستی مسیر دمکراسی پلورال و غیرمتمرکز را درپیش گرفته و به آن احترام بگذارد و به حقوق انسانی و خواسته های مردمان متنوع و رنگارنگ خود احترام بگذارد و ...