اخباروگزارشات کارگری7مرداد1395 پرونده قضایی کارگران معترض مختومه باید گردد

اخباروگزارشات کارگری7مرداد1395
پرونده قضایی کارگران معترض مختومه باید گردد
- ششمین روزاعتصاب کارگران سد حوضیان الیگودرز دراعتراض به عدم پرداخت6ماه حقوق و2سال حق سنوات!
- اعتراض اهالی چابهار به ماموران شهرداری و انتظامی وجلوگیری از جمع آوری دست فروشان!
- مصدومیت 6کارگرصدرا بدنبال واژگونی سرویس رفت وآمد!
- درگذشت کارگر زحمتکش "بهزاد محراب"
- جان باختن یک آتش‌نشان در حین کاربراثربرق گرفتگی
ششمین روزاعتصاب کارگران سد حوضیان الیگودرز دراعتراض به عدم پرداخت6ماه حقوق و2سال حق سنوات!
از روزشنبه دوم مردادماه،کارگران سدحوضیان الیگودرز دراعتراض به عدم پرداخت6ماه حقوق و2سال حق سنوات خود دست به اعتصاب زدند وتجمعاتی رامقابل فرمانداری واداره کار برپاکردند.

به گزارش7مرداد هیجار ، امسال سد حوضیان الیگودرز پس از گذشت 12 سال با حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهور وهیئت همراه در 14 اردیبهشت ماه افتتاح شد ومردم شهرستان پس از سالها چشم انتظاری به امید اینکه از این ظرفیت برای اشتغال جوانان شهرستان استفاده شود.
ولی پس از گذشت بیش از دو ماه از زمان افتتاح این سدکارگران وکارکنان سد حوضیان بدلیل عدم پرداخت مطالبات 6ماه خوددر سایه بی توجهی مسئولین و مدیران این شرکت دست به اعتصاب زدند .
کارگران سد اجازه حضور در مراسم افتتاحیه سد را نداشتند
یکی از کارگران این سد گفت :همه کارگران وکارکنان سد 6ماه حقوق عقب افتاده دارند و سنوات دوسال خودرا نیز دریافت ننموده اند.
وی ادامه داد : آخرین حقوقی که به آنها پرداخت شده چند روز قبل از سفر معاون اول رئیس جمهور برای افتتاح بود که آن نیز حقوق آذر ماه و دی ماه سال گذشته بوده است که در حقیقت نوعی حق سکوت مدیرن حوضیان به کارگران بود. 


وی با اشاره به اینکه به کارگران اجازه شرکت در مراسم افتتاحیه سد حوضیان داده نشد بیان کرد : زمان افتتاح سد به هیچکدام از کارگران حتی اجازه حضور درمراسم را نداده و گفتند هیچ کس حق صحبت در مورد عدم واریز حقوق را ندارند ودر غیر این صورت اخراج می شود. 
سفره مدیران دولت رنگین تر از سفره کارگران
یکی دیگر از کارگران این شرکت با اشاره به اینکه کارگران حدود دوماه که با پول یارانه زندگی می کنند افزود : سفره مسئولین نظام از سفره مردم وکارگران رنگین تر است چرا که دولت حقوق میلیاردی به مدیران خود پرداخت می کند ولی زمان پرداخت حقوق کارگران ساده صحبت از کمبود بودجه وخزانه خالی می کند.

وی اضافه کرد: سال گذشته حدود 150 نفر در این سد مشغول بکار بودند که در اسفند ماه بسیاری از آنها بدون پرداخت مطالباتشان از کار اخراج شدند و از یکایک آنها نیز امضاء گرفته شده که حقوقشان پرداخت شده و حق شکایت نیز ندارند.

این کارگر که خواست نامش فاش نشود بیان کرد : هم اکنون حدود 45 نفر در سد حوضیان مشغول بکار هستند و بیشتر آنها غیر بومی بوده و تنها نیروهای بومی را از کار بیکار کرده اند .
مسئولین شهرستان به وضعیت کارگران بی توجه هستند

احمد یکی دیگر از کارگران سد در این باره گفت :کارگران سدحوضیان از شنبه دوم مرداد ماه بدلیل عدم پرداخت حقوقشان دست به اعتصاب زده و در برابر دفتر نماینده ،فرمانداری و اداره کار نیز تجمع نموده که مسئولین قول همکاری وحل مشکل آنها را داده اند .
وی ادامه داد:مسئول اداره کار الیگودرز با بیان این جمله که باید همه کارگران اعتراض خود را کتبا اعلام نموده تا وی با مسئولین استان وشهرستان جلسه ای برگزار نموده با اعطای وام به شرکت مشکل حقوق ها را حل نمایند که بعد از گذشت پنج روز هنوز هیچ اقدامی نشده است من سوالی که دارم آیا واقعا نماینده ومسئولین شهرستان بی اطلاع بوده یا اصلا نمی خواهند اقدامی انجام دهند .
این کارگرمعترض سد حوضیان الیگودرز یادآور شد:چگونه در این اوضاع بی پولی مسئولین شرکت تجهیزات وماشین آلات تازه برای کارگاه خریداری می کنند ولی نمی توانند حقوق کارگران پول را پرداخت نمایند .

وی همچنین یاد آور شد : شرکت با کارگران قرارداد ماهیانه منعقد می نمود تا قادر به شکایت در مراجع قضایی جهت مطالبه حقوقشان نباشند. 
بسیاری از کارگران سد حوضیان در ادامه با ابراز گلایه مندی نسبت به این مسئله که مسئولین در کشور اصلا به فکر کارگران نیستند در حالی که کارگران بیشترین زحمت رادر زمینه اقتصاد وصنعت تحمل می کنند ولی کمترین دستمزد را دریافت می کنند .


هم اکنون کارگران سد حوضیان الیگودرز نه تنها حقوشان پرداخت نشده بلکه به خیل عظیم بیکاران در شهرستان پیوسته و حاضرند برای تامین معاش خانواده خود حتی با کمترین میزان حقوق دریافتی مشغول بکار شوند .

اعتراض اهالی چابهار به ماموران شهرداری و انتظامی وجلوگیری از جمع آوری دست فروشان!

روز چهارشنبه6مردادماه،اهالی چابهار به جمع آوری دست فروشان در بازار مرکزی خیابان امام توسط ماموران شهرداری و انتظامی،اعتراض کردند.
به گزارش6مرداد کمپین فعالین بلوچ، جمع زیادی از اهالی چابهار روز چهارشنبه ۶ مرداد در اعتراض به جمع آوری دست فروشان در بازار مرکزی خیابان امام دست به اعتراض زده و با ماموران شهرداری و انتظامی درگیر شدند.
به گزارش شاهدان عینی ماموران شهرداری برای جمع آوری دست فروشان در خیابان امام روبروی پاساژ اسلامی آمدند اما مردم با تجمع و ایستادن در مقابل آنها مانع از جمع آوری دست فروشان شدند.چابهار در جنوب استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.
مصدومیت 6کارگرصدرا بدنبال واژگونی سرویس رفت وآمد!

بعدازظهرامروز7مردادماه، بدنبال واژگونی سرویس رفت وآمد کارگران شرکت صدرا روی پل منطقه ویژه اقتصادی 6کارگرزخمی وراهی بیمارستان شدند.
به گزارش7مرداد خلیج فارس،در پی واژگونی مینی بوس حامل کارگران شرکت صدرا، 6 نفر راهی بیمارستان شدند.این اتفاق بعدازظهر پنج شنبه در حین بازگشت کارگران روی پل منطقه ویژه اقتصادی رخ داد.
به گفته شاهدان، ریختن گازوئیل، منجر به انحراف و سپس واژگونی مینی بوس شده و پس از آن 6 نفر که نیاز به اقدامات درمانی داشتند، با آمبولانس های اورژانس و هلال احمر به بیمارستان شهدای خلیج فارس انتقال یافتند.




درگذشت کارگر زحمتکش "بهزاد محراب"




گزارش رسیده روز جمعه دوم مرداد بهزاد محراب از کارگران خوشنام و زحمت کش شرکت ره گستر نفت شاغل در عسلویه بر اثر سقوط اتومبیل به دره جان خود را از دست داد و متاسفانه فوت نمود.




شغل اصلی نامبرده آبدارچی بوده ولی در حین حال از آنجا که آشپز سرپرست ومعاونین کارگاه نیز بوده بعضی از اوقات اموری مانند خرید و کارهای روزمره دیگر نیز برای سرپرست کارگاه نیز انجام می داده است در حالی که هیچ کدام از این وظایف در حیطه مسئولیت شغلی نامبرده نبوده است. در روز حادثه نیز سرپرست کارگاه ، ماشین کارگاه را به او داده تا برای او کارهایی مانند خرید سیگار و یا دریافت پول از عابر بانک را انجام دهد. این در حالی است که خودروی کارگاه تحویل سرپرست کارگاه بوده و در اختیار کارگر نامبرده قرار نداشته است. وی به صورت قراردادی مشغول کار بوده است و حدود 3 الی 4 سال سابقه کار داشته است و همچنین متاهل نیز می باشد. 




شرکت ره گستر نفت از شرکت های زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت می باشد که علاوه برآن انجام امور ساختمانها و محوطه سازی ، شهرک سازی، تآسیسات شهری بزرگ، تجهیزات پالایشگاه‌ها و خطوط لوله و هم چنین خدمات بازرگانی در زمینهٔ ماشین‌آلات راه‌سازی، پالایشگاهی و .... فعال می باشد.




کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری درگذشت کارگر زحمتکش بهزاد محراب را به خانواده و همکاران وی تسلیت می گوید.




۶ مرداد ۱۳۹۵




جان باختن یک آتش‌نشان در حین کاربراثربرق گرفتگی




صبح روز دوشنبه (چهارم مرداد) در جریان وقوع یک حادثه در مهر شهر کرج، یک آتش نشان جان خود را از دست داد.




به گزارش 7مرداد ایلنا، این حادثه زمانی رخ داد که آتش نشانی بنام «احمد فیروزیان»، 24 ساله حین انجام عملیات آتش نشانی در مهر شهر کرج بر اثر حادثه برق گرفتگی جان خود را از دست می‌دهد.




گفته می‌شود، جسد این آتش نشان که سابقه دو سال خدمت در نیروهای عملیاتی آتش نشانی کرج را در کارنامه خود دارد روز گذشته ( چهارشنبه ششم مرداد ماه) در گورستان بهشت سکینه به خاک سپرده شده است.




هفتم مردادماه1395