عیاران کمپین معیشت واخبار کارگری 20تیر 1395

اخباروگزارشات کارگری20تیر1395
پرونده قضایی کارگران معترض مختومه باید گردد
- تجمع کارگران بیکارشده شرکت حفاری نفت شمال دراعتراض به بلاتکلیفی شغلی مقابل شرکت نفت خزر(کارفرمای اصلی)
- تجمعات کارگران معدن سه چاهون دراعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان مقابل فرمانداری واداره کار بافق!
- تجمع کارگران بازنشسته کارخانه نازنخ دراعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان مقابل استانداری قزوین!
- نامه سرگشاده کارکنان صنعت نفت دراعتراض به سطح پایین دستمزدشان به بهانه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی ماهشهر!
- ادامه روند اخراج کارگران کارخانه فولاد قزوین اینبار25نفر!
- اعتصاب رانندگان تاکسی فاز2 پادادشهراهواز!
- تجمع اعتراضی کسبه بجنورد نسبت به راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای!
- تجمع اعتراضی کاسبان بازار روز قزوین نسبت به جابجایی محل کارشان جلوی استانداری!
- تجمع دامداران سیستانی در اعتراض به خلف وعده جهاد کشاورزی - شیر هایی که بر زمین ریخته شد
- تجمع دانشجویان دانشگاه هنر در اعتراض به شهرداری منطقه 12!

- جان باختن12کارگربراثرحوادث کاری دراستان اصفهان طی 2ماهه اول سال جاری!

- اعتراضات خیابانی در شهرهای اقلیم کردستان به‌ دلیل قطعی برق

تجمع کارگران بیکارشده شرکت حفاری نفت شمال دراعتراض به بلاتکلیفی شغلی مقابل شرکت نفت خزر(کارفرمای اصلی)

صبح امروز20تیرماه، تجمع کارگران بیکارشده شرکت حفاری نفت شمال دراعتراض به بلاتکلیفی شغلی مقابل شرکت نفت خزر(کارفرمای اصلی)تجمع کردند.

کارگران می‌گویند با وجود اعتراضات مکرر و وعده‌های مسئولان، همچنان بلاتکلیفی کارگران ادامه دارد و مقامات مسئول در شرکت کارفرمای اصلی به هیچ وجه پاسخگوی کارگران نیستند.

به گزارش20تیرایلنا،هفتاد کارگر شرکت حفاری نفت شمال از چهارم خردادماه بیکار شده‌اند. تعدادی از این کارگران امروز مقابل دفتر کارفرمای اصلی تجمع کردند.

جمعی از کارگران اخراجی شرکت حفاری نفت شمال از ادامه بلاتکلیفی خود خبر دادند.

از قرارمعلوم، قرارداد شغلی این کارگران در چهارم خرداد ماه به دلیل پایان قرارداد پیمانکاری شرکت حفاری نفت شمال، فسخ شده است.

کارگران می‌گویند در جلسه‌ای که در خردادماه با حضور شرکت‌های درگیر و مقامات استان در استانداری مازندران تشکیل شد، مقرر شد که این ۷۰ کارگر جذب شرکت برنده مناقصه شوند که تا کنون این وعده عملی نشده‌است.

بر اساس گفته کارگران، امروز صبح حدود ۳۰ نفر از این کارگران اخراجی مقابل دفتر کارفرمای مادر که شرکت نفت خزر است، تجمع کردند.

تجمعات کارگران معدن سه چاهون دراعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان مقابل فرمانداری واداره کار بافق!

صبح امروز20تیرماه، کارگران پیمانی معدن سه چاهون که زیر نظر شرکت «کاوشگران نصر بافق»، مسئول استخراج معدن سه چاهون کار می‌کنند دراعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان دست به تجمع مقابل فرمانداری بافق زدند.

کارگران معترض شرکت کاوشگران نصر بافق پس از گذراندن ساعتی جلوی فرمانداری به دلیل عدم حضور فرماندار و معاون وی که در مرخصی به سر می برد به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مراجعه کرده و حرف ها و مشکلات خود را بیان نمودند.

کارگران معترض گفتند: حقوق فروردین پرداخت شده اما سنوات ،عیدی، مرخصی ۹۳ و ۹۴ باقی مانده است. برای بیمه تکمیلی ازحقوق کارگران مبلغی کسر می گردد اما خدمات دهی این بیمه دچار مشکل است وقتی علت را جویا می شویم بیمه عدم پرداخت از سوی شرکت را بهانه می کند.

یکی از کارگران در همین ساعتی که با شما در حال صحبت هستیم برای ترخیص همسرش از بیمارستان دچار مشکلات عدیده است. تمدید دفترچه بیمه و تعویض نیز همیشه با مشکل روبرو است.

آنان امکانات رفاهی شرکت را برای کارگران زیر صفر دانستند و اظهار کردند: با ما مانند برده رفتار می کنند.

۱۸ ماه سهمیه شیر و ۲ سال لباس و کفش مناسب نمی دهند. رییس شرکت همان رییس است اما معوقات سال گذشته به دلیل تغییر نام شرکت پرداخت نمی شود.

به گزارش20تیر ایلنا ،در حدود 600 کارگر معدن سه چاهون در بافق یزد، معوقات مزدی خرداد و مزایای مزدی سال‌های 93 و 94 خود را دریافت نکرده اند که 50 نفر از آنها مقابل فرمانداری بافق تجمع کردند.

کارگران پیمانی معدن سه چاهون که زیر نظر شرکت «کاوشگران نصر بافق»، مسئول استخراج معدن سه چاهون کار می‌کنند معوقات مزدی خرداد و مزایای مزدی سال‌های 93 و 94 خود را دریافت نکرده‌اند.

از قرار معلوم تعداد این کارگران 600 نفر است و 50 نفر از آنها در تجمع اعتراضی صبح امروز شرکت کردند.

این کارگران پس از تجمع امروز مقابل فرمانداری بافق موفق شدند مزد و مزایای مزدی اردیبهشت خود را دریافت کنند.

آنطور که یکی از منابع محلی گفته کارگران تاکید دارند که مزایای مزدی سال‌های 93 و 94 خود را دریافت نکرده‌اند و در تجمع امروز خود مقابل فرمانداری خواستار دریافت مزایای مزدی سال‌های 93 و 94 خود شده‌اند.

به گزارش امروزبافق فردا درهمین رابطه، کارگران گفتند: تمامی ما به وضعیت کنونی شرکت معترض هستیم. حقوق در سالجاری به جای آنکه صعود کند با نزول همراه است.

آنها ادامه دادند: حقوق فروردین پرداخت شده اما سنوات ،عیدی، مرخصی ۹۳ و ۹۴ باقی مانده است. برای بیمه تکمیلی ازحقوق کارگران مبلغی کسر می گردد اما خدمات دهی این بیمه دچار مشکل است وقتی علت را جویا می شویم بیمه عدم پرداخت از سوی شرکت را بهانه می کند.

یکی از کارگران در همین ساعتی که با شما در حال صحبت هستیم برای ترخیص همسرش از بیمارستان دچار مشکلات عدیده است. تمدید دفترچه بیمه و تعویض نیز همیشه با مشکل روبرو است.

آنان امکانات رفاهی شرکت را برای کارگران زیر صفر دانستند و اظهار کردند: با ما مانند برده رفتار می کنند. کاش سحری و افطاری برخی از شرکت ها با شرکت ما مقایسه شود. اتاق مناسبی برای استراحت رانندگان وجود ندارد.

امکانات بهداشتی درستی در این شرکت نیست.

ابراهیم رنجبر یکی از کارگران به دلیل کمبود امکانات پزشکی فوت کرد.

کارگران معترض متذکر شدند: ۴۵ دقیقه باید مسیر منزل تا محل کار با وجود تردد زیاد وسایل نقلیه سنگین و خطرات طی شود .

نمازخانه پر از گل وخاک است و حتی آب آشامیدنی سالم و یخ در این گرمای تابستان به کارگر داده نمی شود.

۱۸ ماه سهمیه شیر و ۲ سال لباس و کفش مناسب نمی دهند. رییس شرکت همان رییس است اما معوقات سال گذشته به دلیل تغییر نام شرکت پرداخت نمی شود.

یکی از کارگران به دلیل اینکه رمز کارت حقوقیش دچار مشکل شد به کرمان رفت.

این کارها به نظر شما چه معنایی دارد؟ تهدید می کنند حرف بزنید درب سه چاهون را می بندیم.

نمی دانیم شاید این حقوق هم در مسیر راه مشکلی برایش پیش آمده است!!!

این کارگران معترض در ادامه تصریح کردند: ۳۰۰ نفر کارگر با یک آبسرد کن روزگار به سر می برند.

کارگران معترض شرکت کاوشگران نصر بافق پس از گذراندن ساعتی جلوی فرمانداری به دلیل عدم حضور فرماندار و معاون وی که در مرخصی به سر می برد به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مراجعه کرده و حرف ها و مشکلات خود را بیان نمودند.

دشتی رییس اداره کار برای بازدید از شرکت و بررسی مشکلات عنوان شده قول مساعد داد.

تجمع کارگران بازنشسته کارخانه نازنخ دراعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان مقابل استانداری قزوین!

امروزیکشنبه20تیرماه، کارگران بازنشسته کارخانه نازنخ دراعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان مقابل استانداری قزوین اجتماع کردند.

به گزارش20تیرصبح قزوین،این کارگران که چند ماهی بازنشسته شده اند، گفتند:هر کدام بین 5 تا 60 میلیون تومان بابت حقوق و سنوات از شرکت طلبکارهستند و تعداد این افراد هم به 170 نفر می‌رسید.

یکی از باز نشسته‌ها اظهار می‌کرد: ما فقط می‌خواهیم با استاندار صحبت کنیم، اما اجازه نمی‌دهند.وی درباره وضعیت این شرکت می گوید: از شرکت نازنخ جز سوله و آهن آلات سوله چیزی باقی نمانده و ما هم درخواست داریم تا با توقیف آهن آلات سوله مطالبات خود را وصل کنیم؛ اما مقامات قضایی می‌گویند این املاک توسط بانک ها توقیف شده است، اما در قانون کار، مطالبات کارگری در الویت است اما مسئولین استان حاضر به شنیدن حرف ما نیستند.

نامه سرگشاده کارکنان صنعت نفت دراعتراض به سطح پایین دستمزدشان به بهانه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی ماهشهر!

جمعی از کارکنان صنعت نفت به بهانه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی ماهشهر، طی نامه سرگشاده ای بتاریخ19تیرماه ضمن یادآوری مشکلاتشان ازجمله حساسیت های کاری ، ساعت کار، خطرات احتمالی ناشی از کار ، عارضه‌های متعدد شغلی ، دوری از خانواده ، دوری از تسهیلات زندگی و ... )اعتراضشان رانسبت به سطح پایین دستمزدشان ابرازکردند.

دربخش هایی از این نامه سرگشاده به گزارش نفت ما آمده است:

شعله های پتروشیمی بوعلی ماهشهر، شاید تلنگری باشد برای کسانی که در هر پست و جایگاهی در بدنه‌ی صنعت کشور ، خصوصا صنایع نفت و گاز و پتروشیمی مشغول به خدمت رسانی هستند و به نیروهای خدوم خط مقدم "عملیات و بهره برداری" ، توجه بیش از پیش به مسئله‌ی حیاتی ایمنی را گوشزد می کند و برای همکاران مان در پست های حساس مدیریتی و اجرایی نیز، لزوم اتخاذ تصمیمات صحیح و به هنگام در زمان آرامش و بزنگاه حادثه را یادآور می شود .

اما این زبانه های آتش سر به فلک کشیده ، پیام ها و درس های بزرگ دیگری را هم به همراه دارد . آنچه که جامعه‌ی ما در طی این سه روز شاهد آن بود ، گوشه‌ای کوچک از خطرات ناشی از کار و تلاش صنعتگران عرصه‌ی نفت، در جهت تامین نیازهای داخلی و بازارهای جهانی است .

همکاران جان برکف ما هر روز ، چه برفراز سکوهای نفتی ، چه در دل بیابانهای خشک و بی آب و علف ، در عمق دریا یا بر بلندای برج های تقطیر ، در سرمای استخوان سوز دامنه های زاگرس و یا در گرمای تفتیده‌ی خوزستان و هرمزگان با آهن سرد و آتش زرد ، دست و پنجه می‌سایند تا شاید این حادثه‌ی آتش سوزی با همه‌ی عظمتش در حکم جرقه‌ی کوچکی باشد، در مقابل آتشفشان مسئولیت‌های خطیر و مشقت‌های روزمره همکاران عزیز و دلهره و اضطراب خانواده های ایشان.

اما آن چیز که این روزها از همه نمایان‌تر است، افسردگی و دل‌مردگی نیروهای ساعی در عین تلاش و همت روز افزون آنهاست. اجرایی نشدن وعده‌های افزایش حقوق کارکنان نفت مصوب سال 1393 و همچنین محقق نشدن وعده‌های رفاهی و آموزشی و درمانی، تاثیر شدیداً منفی‌ در روحیه‌ی پولادین صنعتمردان نفت داشته است.

ادامه روند اخراج کارگران کارخانه فولاد قزوین اینبار25نفر!

حدود ۲۵ کارگر قراردادی کارخانه فولاد قزوین به دلیل آنچه از سوی کارفرما عدم نیاز عنوان می‌شود، با اتمام قرارداد کار اخراج شدند.

این کارگران با یادآوری اینکه جدا از اخراج های اخیر هنوز نزدیک به ۱۵۰ کارگردر این واحد مشغول کارند، افزودند: ماه گذشته (اول خرداد ماه) نیز حدود ۱۲۰ نفر از همکارانشان در این واحد تولیدی با اتمام قرارداد کار اخراج شده بودند که هنوز پیگیر دریافت مطالبات معوقه خود از کارفرما هستند.

کارگران فولاد قزوین با بیان اینکه تمامی کارگران هر ماه پس از خاتمه قرارداد کارشان نگران از دست دادن شغلشان هستند، افزودند: بهمن ماه سال گذشته (۹۴) نیز حدود ۱۰۰ نفر از همکارانشان در این واحد تولیدی با اتمام قرارداد کار در دو دسته ۵۰ تایی اخراج شده بودند.

به گزارش20تیرایلنا،کارگران این واحد صنعتی واقع در شهرستان تاکستان استان قزوین افزودند: این اخراج در تاریخ اول تیر ماه سال جاری صورت گرفته و در حال حاضر همکاران اخراج شده آن‌ها برای پیگیری مطالبات مزدی خود در اداره کار شکایتی را مطرح کرده‌اند.

این کارگران با یادآوری اینکه جدا از اخراج های اخیر هنوز نزدیک به ۱۵۰ کارگردر این واحد مشغول کارند، افزودند: ماه گذشته (اول خرداد ماه) نیز حدود ۱۲۰ نفر از همکارانشان در این واحد تولیدی با اتمام قرارداد کار اخراج شده بودند که هنوز پیگیر دریافت مطالبات معوقه خود از کارفرما هستند.

کارگران فولاد قزوین با بیان اینکه تمامی کارگران هر ماه پس از خاتمه قرارداد کارشان نگران از دست دادن شغلشان هستند، افزودند: بهمن ماه سال گذشته (۹۴) نیز حدود ۱۰۰ نفر از همکارانشان در این واحد تولیدی با اتمام قرارداد کار در دو دسته ۵۰ تایی اخراج شده بودند.

به گفته آن‌ها، این اخراج ها در راستای کاهش هزینه‌ها صورت گرفته و باعث شده است تا همکاران باقیمانده آن‌ها از بابت امنیت شغلی خود احساس خطر کنند.

بر اساس گزارش کارگران، با وجود اخراج این ۲۵کارگر قراردادی از سوی کارفرما، هنوز آنان بابت سنوات دو ماه آخر فعالیتشان طلبکارند.

به گفته این کارگران همچنین از شهریور سال ۹۴ حق اضافه کاری آن‌ها پرداخت نشده است.

اعتصاب رانندگان تاکسی فاز2 پادادشهراهواز!

صبح امروز20تیرماه، رانندگان تاکسیرانی فازدو پادادشهر در اقدامی اعتراضی به سیاست های تاکسیرانی کلانشهر اهواز اعتصاب کردند.

به گزارش20تیر اهوازنوین،رانندگان با خاموش کردن خودروهای خود و عدم حمل مسافران باعث گره ترافیکی در هسته مرکزی شهر و سردرگمی مسافران شدند.

تاکسیرانی بدون اطلاع رانندگان خط فاز دو پادادشهر اقدام به جابجایی ایستگاه آنها کرده و ایستگاه سابق آنان را در اختیار تاکسی های مسیر فاز یک پاداد و آخر آسفالت قرار داده است.

رانندگان خط فاز دو پاداد همچنین به برابر بودن کرایه تاکسی مسیر پاداد و فاز دو باوجود فاصله طولانی بین آنها معترض بودند؛ رانندگان بابت حمل مسافر تا فازدو ۱۵۰۰ تومان دریافت می کنند این درحالیست که نرخ کرایه براساس مصوبه قانونی ۱۳۰۰ تومان با احتساب کولر روشن می باشد.

گفتنی است بی نظمی و عدم نظارت مأموران تاکسی رانی در خط فازدو پاداد به ویژه پس از ساعت ۲۱ مدت هاست صدای مردم را درآورده است چراکه رانندگان از سوارکردن مسافران این خط امتناع کرده و تنها اقدام به حمل مسافران به اصطلاح دربستی می کنند.

تجمع اعتراضی کسبه بجنورد نسبت به راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای!

عصرامروز20تیرماه،شماری از کسبه شهر بجنورد نسبت به تداوم راه‌اندازی و افتتاح فروشگاه‌های زنجیره‌ای در مرکز خراسان شمالی معترض بوده و در مقابل اتاق اصناف استان تجمع کردند.

به گزارش 20تیرفارس ، کسبه معترض مرکز خراسان شمالی عصر امروز در حاشیه برگزاری همایش روز اصناف با تجمع خواستار رسیدگی مسؤولان نسبت به افتتاح شعب فروشگاه‌های زنجیره‌ای شدند.



آنان معتقد هستند که افتتاح شعبه‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای در استان بدون در نظر گرفتن ملاک‌های مختلف از جمعیت انجام می‌شود.

یکی از کسبه‌ها گفت: راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای باعث کاهش شدید فروش فروشگاه‌های استان شده است.

وی بیان داشت: در کنار راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای شاهد رکود در بازار بوده که این موضوعات دست به دست هم باعث فشار مضاعف به واحدهای صنفی بجنورد شده است.

محمدی اظهار کرد: ازاین‌رو مسؤولان ذی‌ربط در این زمینه می‌بایست تدبیر کنند تا بیش از این کسبه دچار مشکل نشود.

یکی دیگر از کسبه گفت: طی یک تا دو سال اخیر شاهد راه‌اندازی شعب مختلف فروشگاه‌های زنجیره‌ای در بجنورد هستیم.

وی اظهار کرد: راه‌اندازی این فروشگاه‌ها بدون کارشناسی انجام‌شده و جمعیت شهرها برای راه‌اندازی این شعبه‌های جدید فروشگاه‌های زنجیره‌ای نادیده گرفته‌ شده است.

وی بیان داشت: اکنون به‌واسطه راه‌اندازی شعب فروشگاه‌های مختلف زنجیره‌ای در مرکز استان واحدهای صنفی برای تأمین هزینه‌های خود با مشکل مواجه هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی هم که در تجمع اعتراضی کسبه بجنورد حاضر شده بود، گفت: این سازمان پیگیری مسائل و مشکلات کسبه استان در خصوص فروشگاه‌های زنجیره‌ای است.

یحیی نیکدل اظهار کرد: صدور مجوزهای این فروشگاه‌ها از طریق مرکز انجام‌شده که امیدواریم با توجه به تصمیم‌گیری‌های جدید در این زمینه اقدامات هماهنگ ‌تری انجام شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: این سازمان برای پیگیری و کاهش مشکلات اصناف استان اهتمام ویژه دارد.

بر اساس آمارهای اتاق اصناف، طی یک سال گذشته 215 پروانه کسب بنا به درخواست صاحبان آنها و رکود در بازار، ابطال شده است.

تجمع اعتراضی کاسبان بازار روز قزوین نسبت به جابجایی محل کارشان جلوی استانداری!

تعداد کثیری از کاسبان جمعه بازار و سه شنبه بازار قزوین به علت تغیر مکان جمعه بازار از سلامگاه امامزاده حسین به حاشیه بلوار شهید باهنر واقع در نواب در جلوی استانداری تجمع کردند.

کسبه‌های دیگر مطرح می‌کردند: عوامل شهرداری همکاران ما را تهدید می‌کنند، اگر اعتراض کنید مجوز شما را باطل می‌کنیم و نمی‌گذاریم کاسبی کنید.

به گزارش 20تیرصبح قزوین، در ساعات اولیه امروز( یکشنبه) کاسبان جمعه بازار و سه شنبه بازار قزوین با تجمع در جلوی درب اصلی استانداری قزوین اعتراض خود را به گوش مسئولین استان رساندند.

در این تجمع کاسبان جمعه بازار گفتند که طی سه هفته جابجای جمعه بازار از خیابان سلامگاه به نواب ما اصلا فروش نداشته و ریالی دشت نکرده ایم.

یکی از کسبه ها اظهار می‌کرد: من مستاجر هستم و 550 هزار تومان اجازه خانه پرداخت می‌کنم و با تغیر مکان مادیگر قادر به کاسبی نیستم و زن و فرزند من چه گناهی کرده اند.

یکی دیگر از این معترضین می‌گفت: ما از نمایندگان مجلس و استاندار قزوین درخواست داریم بجای ایجاد شغل برای جوانان این استان، از ما حمایت کنند تا اشتغال صدها نفر که با کاسبی امرار معاش می کنیم نابود نشود.

پدر و فرزندی که با هم کاسب بازار روز بودند، اظهار می‌کردند: قریب یک ماه است ما اصلا فروش نداشته و چک‌‌های که برای خرید کالا داده ایم در حال برگشت خوردن است، مگر ما از دولت چه می‌خواهیم، خودمان برای خودمان کاسبی ایجاد کردیم برای مکان نیز به شهرداری هزینه می‌دهیم چرا نمی‌گذارند ما در مکان مناسبی کاسبی کنیم.

کسبه‌های دیگر مطرح می‌کردند: عوامل شهرداری همکاران ما را تهدید می‌کنند، اگر اعتراض کنید مجوز شما را باطل می‌کنیم و نمی‌گذاریم کاسبی کنید.

تجمع دامداران سیستانی در اعتراض به خلف وعده جهاد کشاورزی - شیر هایی که بر زمین ریخته شد

امروز20تیرماه،بیش از صد نفر از دامداران سیستان که فرآورده های لبنی و گوشتی آنها خریداری نشده،مقابل جهاد کشاورزی زابل تجمع کردند.

دامداران معترض ظرف های حاوی شیر را در مقابل جهاد کشاورزی زابل بر روی زمین ریختند.

به گزارش 20تیرجوان، از زاهدان؛بیش از صد نفر از دامداران سیستان که فرآورده های لبنی و گوشتی آن ها مدت ها خریداری نشده است؛مقابل جهاد کشاورزی زابل تجمع کردند.

دامداران از محقق نشدن وعده های جهاد کشاورزی بابت نخريدن شیر گفتند.

به گفته ی دامداران بیش از ده سال است که از زمان وعده ی خرید شیر توسط جهاد کشاورزی می گذرد و این امر محقق نشده است.

به گفته دامداران:قیمت پیشنهادی برای هر کیلو شیر 700 تومان بوده اما اکنون شیر موجود را با قیمت پیشنهادی دامداران که 300 تومان هم هست خریداری نمی کنند.

دامداران معترض ظرف های حاوی شیر را در مقابل جهاد کشاورزی زابل بر روی زمین ریختند.

تجمع دانشجویان دانشگاه هنر در اعتراض به شهرداری منطقه 12!

امروزیکشنبه 20تیرماه،شماری از دانشجویان دانشگاه هنر در اعتراض به اقدامات شهرداری منطقه 12 در تعرض به بخشی از فضای فیزیکی این دانشگاه تجمع کردند.

به گزارش 20تیرآنا، ظهر امروز جمعی از دانشجویان دانشگاه هنر با تجمع در پردیس باغ ملی به اقدامات و سیاست‌های شهرداری در تعرض به فضای فیزیکی این دانشگاه اعتراض کردند.

در متن اعتراض دانشجویان دانشگاه هنر آمده است:

«اکنون، ما می آییم..

برای دانشگاه هنر، که مورد تعرض واقع شد.

برای دفاع از مرزهای آموزشی دانشگاه مادر هنر این مرز و بوم.

برای دانشجویانی که سه سال خاک باغ ملی را در ریه‌هایشان تلنبار کردند، تا روزی شهرداری مدعی خاک‌های فروخورده شود!»

روز دوشنبه ۱۴ تیر مأموران شهرداری برای تخلیه قسمتی از ضلع غربی دانشگاه هنر اقدام کرد که مخالفت حراست دانشگاه منجر به درگیری آنها شد.

جان باختن12کارگربراثرحوادث کاری دراستان اصفهان طی 2ماهه اول سال جاری!

در دو ماهه اول سال جاری تعداد 12 نفر (همگی مرد) بدلیل فوت ناشی از حوادث کار در مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان مورد معاینه قرار گرفته اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بدون تغییر (همان 12 نفر) بوده است. لازم به ذکر است که بیشترین علل فوت در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی و برق گرفتگی بوده است.

به گزارش روابط عمومی پزشکی قانونی استان اصفهان،در این مدت آمار مصدومین ناشی از حوادث کار با 461مورد شامل (17 زن و 444 مرد) نسبت به مدت مشابه سال قبل که این تعداد 445 مورد( 8 زن و 437 مرد) بوده، معادل سه و 6دهم درصد افزایش داشته است .

همچنین در اردیبهشت ماه سال جاری تعداد 7 نفر همگی مرد بدلیل فوت ناشی از حوادث کار در مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان مورد معاینه قرار گرفته اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (8 نفر مرد)کاهش داشته است.

آمار مصدومین ناشی از حوادث کار در اردیبهشت ماه سال جاری 262مورد شامل (10 زن و 252 مرد)بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که این تعداد 260 مورد( 5زن و 255مرد) بوده، معادل 76 صدم درصد افزایش داشته است .

اعتراضات خیابانی در شهرهای اقلیم کردستان به‌ دلیل قطعی برق

قطع برق در شهرهای اقلیم کردستان ازجمله‌ اربیل، سلیمانیه‌ و آمدی به‌ دلیل وقوع مشکلات فنی در شبکه‌ توزیع برق اقلیم کردستان، به‌ تظاهرات خیابانی و اعتراضات مردمی منجر شد.

به‌ گزارش20تیر برق نیوز ، مردم شهر آمدی از توابع استان دهوک اقلیم کردستان در اعتراض به‌ قطع چند ساعته‌ برق، به‌ خیابان‌ها آمده‌ و دست به‌ اعتراض زدند.

در همین حال، وزارت برق اقلیم کردستان اعلام کرد که‌ به‌ دلیل بروز مشکلات فنی در تأسیسات برق‌رسانی اقلیم، برق شهرهای اربیل، سلیمانیه‌، آمدی، دهوک، تاسلوجه‌ و برخی از دیگر شهرهای اقلیم به‌ مدت چندین ساعت قطع‌شده‌ و تیم‌های مهندسی وزارت برق مشغول تعمیر تأسیسات برق‌رسانی و به‌ جریان انداختن شبکه‌ برق اقلیم هستند.

شبکه‌ تلویزیونی NRT در این خصوص گزارش داد که‌ تظاهرات و اعتراضات مردمی در آمدی در پی برافروختن آتش توسط تظاهرکنندگان خشمگین و دخالت نیروهای امنیتی به‌ خشونت کشیده‌ شده‌ و درگیری‌هایی میان این نیروها و مردم معترض روی‌داده‌ است.

دولت اقلیم پیش‌تر وعده‌ داده‌ بود که‌ وزارت برق در سال جاری میلادی روزانه‌ دست‌کم 14 ساعت برق دولتی در اختیار مشترکین خود قرار می‌دهد.

مردم اقلیم بخش اعظم برق موردنیاز خود را از طریق شبکه‌ برق‌رسانی دولتی و نیز بخش دیگر آن را از موتورهای خانگی تولید برق که‌ در محلات شهرها و روستاها تعبیه‌شده‌ است، تأمین می‌کنند.