اخباروگزارشات کارگری15تیر1395

اخباروگزارشات کارگری15تیر1395
پرونده قضایی کارگران معترض مختومه باید گردد
- جهت رسیدگی به اتهامات کارگران معترض معدن سنگ آهن بافق در مرحله تجدید نظر،باید دادگاه علنی تشکیل گردد!
- تفهیم چهار اتهام امنیتی به جعفر عظیم زاده در شعبه چهار بازپرسی دادسرای شهرستان ساوه
- کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری در ایران:
آزادی موقت جعفر عظیم زاده فعال کارگری را صمیمانه به ایشان و خانواده محترمشان و همه ی کارگران و مزدبگیران تبریک می گوییم
- اعتصاب وتجمع کارگران فضای سبز شهرداری نی ریزدراعتراض به عدم پرداخت4ماه حقوق!
- تجمع کارگران فضای سبز شهرداری منطقه 3 خرم‌آباد دراعتراض به حقوق پایینترازحداقل دستمزدرسمی و عدم پرداختش بمدت7ماه!
- عدم پرداخت3ماه حقوق150کارگر راه آهن شمال!

اخراج 25کارگر شرکت پیمانکاری صنعت کاران بهمن!

- خبرهای کوتاه:

*خطربیکاری بیخ گوش کارگران کارخانه پشم شیشه شیراز!

*اخراج40کارگرکارخانه کاشی حافظ!

*عدم پرداخت ماه ها حقوق کارگران شهرداری آبادان!

*عدم پرداخت3ماه حقوق کارگران شهرداری قلعه‌رئیسی!

*عدم پرداخت 4ماه حقوق کارگران شهرداری میرجاوه!

*عدم پرداخت6ماه حقوق کارکنان شرکت‌های تعاونی سهام عدالت استان مرکزی!

- حقوق 300 هزار تومانی معلمان مدارس غیرانتفاعی در تبریز!

- تفاوت انواع استخدامی های مختلف وزارت نیرو

- مرگ کارگر جوان بر اثر سقوط بالابر

- معلمان در انگلیس امروز 5 ژوئیه مدارس رابه تعطیلی کشاندند

- شرکت هزاران نفردرتظاهرات خیابانی علیه قانون کار دولت فرانسوا اولاند برای دوازدهمین بار!

بهره گیری دوباره نخست وزیراز قانون زور(3-49)برای تصویب این قانون در مجلس !

جهت رسیدگی به اتهامات کارگران معترض معدن سنگ آهن بافق در مرحله تجدید نظر،باید دادگاه علنی تشکیل گردد!

وکیل کارگران معترض معدن سنگ آهن بافق:به نظرمن تاکنون پرونده در مسیر جریان یافته است با توجه به رفع اتهامات سنگین علیه موکلین یک گام و مسیر موفقیت و حقانیت کارگران مرحله دادنامه بدوی برداشته شده است و این موضوع نشان می دهدهر اعلام جرم توسط دادسرا باید در دادگاه رسیدگی شود تاحکم قانونی صادر شود. به همین جهت با رسیدگی دقیق تر در مرحله تجدید نظر یک دادگاه علنی تشکیل گردد.

جداری فروغی گفت: اتهامات علیه موکلین بنده در حالی است که حدود 6000 کارگر در سنگ آهن مشغول به کار هستند و حال چگونه شده است که از بین هزاران نفر کارگر این شرکت برای تعداد انگشت شمار شکایت شده است.

محمد علی جداری فروغی وکیل 7 نفر از کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی در خصوص پرونده این کارگرها برای روشن شدن افکار عمومی گفت: پرونده رسیدگی این کارگران طبق نظر دیوان کشور در شعبه 105 یزد طی جلسات متعدد دادرسی به اتهامات کارگران رسیدگی شد که در روند دادرسی این پرونده کارگران در مورد برخی از اتهامات سنگین در پروند تبرئه شدند.

وی افزود: تنها با توجه به ماده 618 قانون مجازات اسلامی حکم محکومیت کارگران 30 تا 50 ضربه شلاق و مدت 4تا 11 ماه حبس تعلیقی به مدت 5 ساال محکوم شده اند ولی در مورد ماده 618 که حکم محکومیت موکلین صادر گردیده است لازم به توضیح است که این ماده قانونی شامل کسانی می شود که در جامعه به عنوان مخل نظم و اراذل و اوباش شناخته شده و با حمله به مراکز اقتصادی و تجاری و مسکونی در خیابان ایجاد رعب و وحشت می کنند و مردم را از کار باز می دارند.

جداری فروغی در ادامه بیان داشت: این اتهامات در حالی است که حدود 6000 کارگر در سنگ آهن مشغول به کار هستند و حال چگونه شده است که از بین هزاران نفر کارگر این شرکت برای تعداد انگشت شمار شکایت شده است.در این اعتراضات نه فقط این کارگران بلکه کارگران دیگر نیزدر مورد برخی از مسائل معترض بوده ودر محل کار تجمع کرده بودند. حتی اگر برفرض مثال قصور و تقصیر متوجه اعتراض چند هزار نفری گردد چگونه ممکن است از بین هزاران نفر برای چند نفر پرونده تشکیل شود.

وی ادامه داد: نماینده شرکت سنگ آهن بدون مدرک قانونی و کافی ابتدا شکایت کرده است وسپس بعد از مدتی شکایت خود را پس گرفته است.این موضوع جای سئوال بسیار است اگر تصور شود کارگران مقصر بوده اند چرا شکایت پس گرفته شده است و اگر نبودند چرا ابتدا علیه این چند نفر شکایت شده است.بنابراین در این پرونده از دیدگاه حقوقی نواقص زیادی وجود دارد.بنده نیز در چهارچوب قانون از حقوق کارگران دفاع می کنم.

وکیل کارگران خاطر نشان کرد: انشالله در دادگاه تجدید نظر حکم برائت موکل بنده صادر گردد.

وی ضمن بیان این موضوع که فرماندار به عنوان رئیس شورای تامین و برمبنای جلسه این شورا گزارشی را به دادسرا اعلام کرده و دادسرا بر اساس گذشت شاکی عین گزارش را به عنوان کیفرخواست مطرح کرده است اظهار داشت: در این بین در مورد یکی از متهمان از ابتدا شرکت سنگ آهن شاکی نبوده است.

جداری فروغی خاطر نشان کرد: همانطوری که در کیفرخواست اولیه اتهامات سنگین کارگران با دفاعیات وکلای آنها حکم برائت صادر شد وعلیرغم اینکه در مواردی حکم تعلیق، که غیر قابل اجرا می باشد صادر شده است پس از اعتراض در دادگاه تجدید نظر با تشکیل جلسه رسیدگی حکم برائت صادر نماید.

این وکیل در پایان تاکید کرد: به نظرمن تاکنون پرونده در مسیر جریان یافته است با توجه به رفع اتهامات سنگین علیه موکلین یک گام و مسیر موفقیت و حقانیت کارگران مرحله دادنامه بدوی برداشته شده است و این موضوع نشان می دهدهر اعلام جرم توسط دادسرا باید در دادگاه رسیدگی شود تاحکم قانونی صادر شود. به همین جهت با رسیدگی دقیق تر در مرحله تجدید نظر در یک دادگاه علنی تشکیل گردد.

تفهیم چهار اتهام امنیتی به جعفر عظیم زاده در شعبه چهار بازپرسی دادسرای شهرستان ساوه

در پی احضاریه شعبه چهار بازپرسی دادسرای شهرستان ساوه، صبح امروز جعفر عظیم زاده علیرغم وضعیت جسمانی نامناسب در این بازپرسی حاضر و توسط بازپرس این شعبه تفهیم اتهام شد. در ادامه این بازپرسی جعفر بدلیل ضعف جسمانی و عدم توانائی ذهنی در تنظیم دفاعیه درخواست مهلت برای ارائه دفاعیات را مطرح کرد که از سوی بازپرس شعبه مورد توافق قرارگرفت و مقرر گردید وی دفاعیات خود را دو هفته دیگر به این بازپرسی ارائه کند.

در کیفر خواستی که در دادسرای شهرستان ساوه بر علیه جعفرعطیم زاده تنظیم شده است به وی چهار اتهام "اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور"، "تشویش اذهان عمومی"، "تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی" و "اخلال در نظم عمومی" وارد شده است. مصادیق این اتهامات در کیفرخواست مذکور کمک و مشاوره به کارگران اعتصابی کارخانه نورد و لوله صفا، تحریک کارگران کارخانه پروفیل ساوه به اعتصاب، تشکیل اتحادیه آزاد کارگران ایران، قرار گرفتن در راس این اتحادیه و مصاحبه و کار نوشتاری حول مسائل کارگری می باشد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – 15 تیر ماه 1395

کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری در ایران:

آزادی موقت جعفر عظیم زاده فعال کارگری را صمیمانه به ایشان و خانواده محترمشان و همه ی کارگران و مزدبگیران تبریک می گوییم.

بعداز ظهر 5 شنبه ساعت 14:12 که اعلام شد معده آقای عظیم زاده دیگر آب را هم قبول نمی کند و خطر جانی ایشان بسیار بالا است لحظات سخت و نفسگیری بود.

اطلاعیه اتحادیه به صراحت اعلام کرده بود که " هرچه زودتر باید کاری برای پایان اعتصاب غذای ایشان صورت گیرد در غیر این صورت خطر مرگ وجود دارد و او خواهد مرد." روی سخن این هشدار بالا خص قوه قضائیه نیز بود که در روز قبلش چهار شنبه 10 تیر ماه ساعت 10 و در مقابل نهاد ریاست جمهوری شاهد برگزاری تظاهرات خیابانی جمعیتی بود که فریاد می زدند " جای کارگر زندان نیست" و همچنین دعوت به تجمع ملاقات کنندگان در ساعت 2 روز جمعه 12 تیر ماه در حیاط بیمارستان سینا در اعتراض به بی تفاوتی مراجع قضایی بود.

در مجموع پیامدهای اتفاقات بعدی قابل پیش بینی نبود کما اینکه جعفر تبدیل اعتصاب تر را به اعتصاب خشک به عنوان آخرین گزینه در برنامه داشت و همچنین هر آن ممکن بود قلبش از حرکت باز ایستد.

عزم و اراده قوی در نیل به هدف دولت سرمایه و کارفرمایان را به تکاپو وا داشت که دستگاه قضایی در حوالی ساعت 8 پنجشنبه 10 تیر ماه با پذیرش خواست مرخصی قابل تمدید تا زمان اعلام دادرسی پرونده از سوی دستگاه قضایی ، آقای عظیم زاده به اعتصاب 63 روزه خود پایان داد و از بیمارستان مرخص گردید.

این خبر در ساعت 21:52 دقیقه در کانال تلگرام اطلاع رسانی شد و موجی از شادی را در بین همگان موجب شد.

عوارض ناشی از 63 روز اعتصاب از قبیل کم کردن حدود 20 کیلو وزن بدن و ناراحتی های گوارشی و کلیوی به مرور باید تا حدودی تسکین یافته و حتی الامکان ترمیم گردد.

اعتصاب غذا آخرین راه یک زندانی برای فریاد بر آوردن است، این فریاد و درد مشترک سایر کارگران و مزدبگیران را نیز به تکاپو وا می دارد که با فعالین کارگری معترض همدل و همراه شوند چراکه این زندان و بعضا" شلاق نیز در انتظار آنان می باشد.

عرصه جدال طبقاتی فراز و نشیب های فراوانی دارد و کارگران و عموم مزدبگیران اعم از معلم و باز نشسته و پرستار و غیره ابتدا باید به حقوق پایه ایی و اساسی خود آگاه گشته و سپس با متشکل شدن خود نهاد های صنفی و مبارزاتی حقوقی پایه ای خود را مطرح و تحقق آنرا از دولت سرمایه داری و کارفرمایان بخواهند و به شکل های مختلف آنها را پی گیری نمایند.

مجددا" آزادی موقت آقای جعفر عظیم زاده فعال کارگری را به خانواده و جامعه بزرگ کارگری ایران تبریک و تهنیت می گوییم .

کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری در ایران

12/4/95

اعتصاب وتجمع کارگران فضای سبز شهرداری نی ریزدراعتراض به عدم پرداخت4ماه حقوق!

بیش از 20 نفر از کارگران شرکتی فضای سبز دراعتراض به عدم پرداخت4ماه حقوقشان دست از کارکشیده و مقابل شهرداری نی ریز تجمع کردند.

به گزارش 14تیرنبض نی ریز، کارگران فضای سبز شهرداری نی ریز که از اسفند ماه سال 94 به بعد حقوق خود را دریافت نکرده بودند خواهان رسیدگی و پرداخت به موقع حقوق خود شدند.

در حاشه این تجمع مهندس منزه شهردار نی ریز علت اصلی عدم پرداخت حقوق این کارگران را با این همه حجم کاری،مسئولیت دشواری دانست و گفت : وقتی بودجه نداریم حقوق کارکنانمان را چگونه پرداخت کنیم؟

وی همچنین افزود :در تاریخهای هفدهم فروردین ماه و بیست و هشتم اردیبهشت ماه و دهم تیرماه مقداری پول به پیمانکار پرداخت شده و پیمانکار هم به دلیل مشکلات خاص خود به ویژه اینکه بیمه کارگران را پرداخت می نماید نتوانسته حقوق کارگران را بپردازد.

ایشان در پایان گفت : استاندار گرچه تقاضای اخراج 70کارگر را به ما داده اما ما با همه مشکلات سعی کرده ایم کارگرمان را که با مشکلات متعدد زندگی روبروست را نگه داریم .

تجمع کارگران فضای سبز شهرداری منطقه 3 خرم‌آباد دراعتراض به حقوق پایینترازحداقل دستمزدرسمی و عدم پرداختش بمدت7ماه!

کارگران فضای سبز شهرداری منطقه 3 خرم‌آباد،همزمان با حضور استاندار در جلسه شورای شهر خرم آباد دراعتراض به حقوق پایینترازحداقل دستمزدرسمی و عدم پرداختش بمدت7ماه مقابل ساختمان شورای شهرتجمع کردند.

به گزارش15تیر سفیر افلاک،پرداخت نشدن حقوق 7 ماهه کارگران فضای سبز شهرداری منطقه 3 خرم‌آباد مشکلات زیادی را برای این افراد بوجود آورده است.

به گفته نماینده کارگران فضای سبز، حدود 300 نفر از کارگران شهرداری منطقه 3 خرم آباد بیش از 7 ماه حقوق خود را از شهرداری و پیمانکار دریافت نکرده اند .

وی با بین اینکه شهرداری کار فضای سبز را به پیمانکار واگذار کرده است اظهار داشت: شهرداری در قرار‌داد با پیمانکار مشخص نکرده است که حقوق پرداختی به کارگران باید چقدر باشد و بر همین اساس پیمانکار ماهانه فقط 700 هزار تومان حقوق برای کارگران در نظر می گیرد که این حقوق به هیچ وجه جواب گوی رفع نیاز های روزمره‌ کارگران نیست.

نماینده کارگران فضای سبز خرم‌آباد گفت: متاسفانه پیمانکاران هیچ وقت حق و حقوق مارا سر وقت پرداخت نمی‌کنند و در اکثر موارد مجبور هستیم برای دریافت حقوق خود شکایت خود را به جاهای مختلف ببریم.

وی افزود: در حال حاضر کارگران فضای سبز منطقه 3 بیش از 7 ماه حقوق معوقه از شهرداری و پیمانکار طلب دارند و این و حالی است که با وجود پیگیری‌های زیاد و شکایت به شهرداری و بازرسی استانداری هنوز حق و حقوق ما پرداخت نشده است.

وی گفت: در حال حاضر ما کارگرها از 3 پیمانکار مختلف طلب داریم ضمن این‌که یک ماه نیز با خود شهرداری قرارداد داشته‌ایم، ولی در عین حال وقتی برای دریافت طلب خود به پیمانکارها مراجعه می کنیم می گوید تا زمانی که شهرداری پول ما را ندهد نمی توانیم حقوق شما را پرداخت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اواخر سال 94 شهردار مرکزی خرم آباد قول مساعد داد که حقوق ما را حداکثر تا روز چهارم نوروز 95 پرداخت کند ولی بعد از گذشت 4 ماه از موعد مورد نظر هنوز یک ریال از طلب ما را پرداخت نکرده اند.

نماینده کارگران طلب کار فضای سبز خرم‌آباد بیان کرد: برای پیگیری حق و حقوقمان شکایت خود را به بازرسی استانداری بردیم که نهایتاً با پیگیری های انجام شده، مدیر کل امور شهری استانداری به شهرداری دستور داد کلیه طلب کارگران را در اسرع وقت پرداخت کند، ولی شهرداری در پاسخ به این موضوع فقط 21 روز از مجموع 7 ماه بدهی ما را تایید کرده و هیچ اسمی از طلبی که از پیمانکاران داریم نبرده است.

وی با بیان اینکه در مجموع حدود 300 نفر از کارگران فضای سبز بیش از 7 ماه طلب از شهرداری و پیمانکاران دارند ابراز داشت: تنها منبع درآمد این کارگران از همین محل است و متاسفانه با کوتاهی شهرداری و پیمانکارها بسیاری از ما شرمنده خانواده های خود شده‌ایم و به مغازه دار و نانوا و قصاب و ...بدهکار هستیم و دیگر توان ادامه این شرایط را نداریم.

عدم پرداخت3ماه حقوق150کارگر راه آهن شمال!

اخراج 25کارگر شرکت پیمانکاری صنعت کاران بهمن!

پرداخت مطالبات مزدی بیش از ۱۵۰کارگر پیمانی «راه آهن رجاء» در محور شمال دست‌کم ۳ ماه به تاخیر افتاده است.

آن‌ها می‌گویند درحال حاضر به غیر از سه ماه مزد پرداخت نشده در زمینه قرارداد کار با پیمانکاران دچار مشکل هستند.

به گزارش15تیرایلنا،منابع کارگری در استان گلستان گزارش داده‌اند این کارگران که تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری «صنعت کاران بهمن» به کارهای خدمات دهی به مسافران (مهمانداری) در محورگرگان به تهران مشغول‌اند در ۳ماه گذشته علاوه بر مبالغی بسیار کم به صورت‌الحساب حقوقی دریافت نکرده‌اند.

به گفته کارگران که از ۴ تا ۱۵ سال دارای سابقه کار هستند، کار معوقات حقوقی نیروی کار این واحد صنعتی در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد به تعویق افتاده است.

آن‌ها در عین حال می‌گویند شرکت پیمانکاری صنعت کاران بهمن از ابتدای تیر ماه جاری از بکارگیری حدود ۲۵ نفر از کارگران مهماندار با سابقه در این خطوط خودداری کرده است.

به گفته آن‌ها این اقدام کارفرما در حالی انجام شده است که شرکت پیمانکاری صنعت کاران بهمن از دو قطار تحت قرار داد خود با شرکت رجاء خدمات یکی را به یک شرکت پیمانکاری دیگرواگذار کرد و در این بین حدود ۲۰نفر از کارگران بلاتکلیف و بیکار شده‌اند.

بنا به گفته کارگران، پیمانکار کنونی راه‌آهن گرگان به تهران که از یک سال ونیم گذشته تمامی کارگران مهماندار را تا تیرماه جاری در استخدام خود داشت در مورد پرداخت مطالبات جاری این کارگران مدعی است که به دلیل کمبود نقدینگی توان پرداخت به موقع همه مطالبات مزدی را ندارد.

به گفته کارگران مهماندار راه‌آهن گرگان تهران به تعویق افتادن مطالبات مزدی آن‌ها درحالی است که ظاهرا شرکت رجا به‌صورت منظم صورت وضعیت‌های پیمانکار را پرداخت می‌کند.

آن‌ها می‌گویند درحال حاضر به غیر از سه ماه مزد پرداخت نشده در زمینه قرارداد کار با پیمانکاران دچار مشکل هستند.

خبرهای کوتاه:

*خطربیکاری بیخ گوش کارگران کارخانه پشم شیشه شیراز!

به گزارش شیرازه بتاریخ14تیر، کارخانه پشم شیشه شیراز به بهانه انتقال به منطقه ویژه اقتصادی در حال تعطیلی و اخراج کارگران است.

کارخانه پشم شیشه شیراز دراحمد آباد-بلوار امیر کبیرواقع شده است.

*اخراج40کارگرکارخانه کاشی حافظ!

به گزارش14تیرشیرازه،40کارگرکارخانه کاشی حافظ روز14تیرماه اخراج شدند.

*عدم پرداخت ماه ها حقوق کارگران شهرداری آبادان!

به گزارش مانا بتاریخ15تیر حقوق کارگران شهرداری آبادان ماه هاست که پرداخت نشده است.

*عدم پرداخت3ماه حقوق کارگران شهرداری قلعه‌رئیسی!

فارس طی گزارشی بتاریخ15تیراز عدم پرداخت3ماه حقوق کارگران شهرداری قلعه‌رئیسی،خبرداد.

*عدم پرداخت 4ماه حقوق کارگران شهرداری میرجاوه!

به گزارش15تیرلادیز4ماه است که حقوق کارگران شهرداری میرجاوه پرداخت نشده است.

*عدم پرداخت6ماه حقوق کارکنان شرکت‌های تعاونی سهام عدالت استان مرکزی!

به گزارش15تیرمهر،کارکنان شرکت‌های تعاونی سهام عدالت استان مرکزی نیز شش ماه است که از دریافت حقوق خود محروم مانده و با مشکلات بسیاری از قبیل تمدید نشدن خدمات بیمه‌ای و...روبروهستند.

حقوق 300 هزار تومانی معلمان مدارس غیرانتفاعی در تبریز!

حقوق تعداد کثیری از معلمان مدارس غیرانتفاعی، در شرایط امروزی، به صورت میانگین، ۳۰۰ هزار تومان ماهیانه بوده و ۴ ماه از سال بیکار هستند که مزید بر این، در مدت ۴ ماه بیکاری خود، هیچ بیمه و حقوقی ندارند.

انتشار دومینو وار فیش‌های حقوقی برخی مدیران دولتی، با انتشار فیش‌های حقوقی مدیران بیمه مرکزی ایران، رئیس صندوق توسعه ملی، مدیران بانک رفاه کارگران و مسئولان و مدیران چند سازمان دیگر آغاز شد و افکار عمومی را به واکنش واداشت ولی بر اساس ماده ۷۶ قانون خدمات کشوری، هیچ‌ مقام دولتی نباید بیش از ۷ برابر حداقل حقوق یک کارمند عادی حقوق بگیرد.

این اتفاق در حالی رخ داده که بسیاری از مردم کشور با رکود و مشکلات ناشی از بیکاری گریبانگیر هستند. مشکلاتی که باعث تنگناهای معیشتی شده و همین مردم با دیدن چنین دریافتی‌های نجومی، دولت را مورد بازخواست و سؤال قرار داده‌اند.

پس از آن بود که ارتشی‌ها، معلمان، کارمندان، کارگران، بازنشستگان و... در اعتراض به چنین فیش‌های حقوقی و ارقام نجومی آن، فیش‌های حقوقی خود را با ارقام نزدیک به ۱ میلیون تومان منتشر کردند؛ در این بین هم، تعدادی از معلمان مدارس غیرانتفاعی، با انتشار رقم دریافتی خود، بدون بیمه و حتی فیش حقوق، اعتراض خود را به این نوع بی عدالتی‌ها اعلام کردند.

این نیروهای (معلمان) آزاد آموزش و پرورش که در مدارس غیردولتی کار می‌کنند ، مشکل عمده همه این معلمان را حقوق و کمبود بیمه سال تحصیلی و نبود بیمه تابستان اعلام کرده‌اند.

نماینده این گروه از معلمان مدارس غیر دولتی که خواست، نامش مطرح نشود، با تاکید بر اینکه حق اکثریت نیروها بخاطر بی توجهی و نبود نظارت مسئولان آموزش و پرورش در کنار بی‌انصافی و بی‌عدالتی مدیران مدارس غیر دولتی، ضایع می‌شود، تصریح کرد: در حالی‌که این روزها رقم‌های نجومی حقوق برخی بلندپایگان، صدای همه را در آورده است، جمعی از معلمان مدارس غیرانتفاعی تبریز نیز در نامه‌ای دردمندانه‌ای به رئیس جمهور اعلام کردند که دارای حقوق و مزایای اندک و میانگین ۳۰۰ هزار تومان ماهیانه بوده و ۴ ماه از سال بیکار و مزید بر آن، فاقد هرگونه بیمه و حقوقی در این مدت هستند.

وی با اشاره به اینکه جمع کثیری از معلمین مدارس غیر دولتی کشور و حتی استان و تبریز که با این موضوع درگیر هستند، تجربه تدریس ۱ تا ۲۰ سال داشته و مدرک لیسانس و فوق لیسانس دارند، تصریح کرد: حقوق ما در شرایط امروزی، به صورت میانگین، ۳۰۰ هزار تومان ماهیانه بوده و ۴ ماه از سال بیکار و در مدت ۴ ماه بیکاری خود، هیچ بیمه و حقوقی نداریم.

این معلم مدارس غیردولتی، با اشاره به اینکه حتی در زمان‌هایی که کار می‌کنیم بیمه‌ای از ۲ تا ۱۵ روز در ماه برای ما صادر می‌شود، ابراز داشت: برخی همکاران ما بدون حتی یک روز بیمه مشغول به کار هستند، در صورتی که عمر و جوانی خود را در این مدارس می‌گذرانند و همواره به علت نداشتن ثبات شغلی هم دارای دغدغه و اضطراب است.

وی، با بیان اینکه به علت معضل بیکاری نمی‌توانیم هیچ کار دیگری را انتخاب کنیم، خاطرنشان کرد: این قشر زحمتکش در کل کشور، دارای آماری حدود ۱۲ الی ۱۳ هزار نفر هستند که در استان نیز آمار قابل توجهی را شامل می‌شود.

این معلم که نامش محفوظ است، راهکار حل این معضل را مطرح کرد و گفت: با گنجاندن این نیروها در زمره نیروهای پیش دبستانی و شرکتی که کمترین بار مالی را داشته و تعهدی برای پرداخت معقول حقوق از سوی مدیران مدارس غیرانتفاعی است، حداقل، حق و حقوقی مطابق با قانون کار از سوی مدیران مدارس غیرانتفاعی تعیین و پرداخت شود.

بخشی ازیک گزارش تبریزبیداربتاریخ14تیر

تفاوت انواع استخدامی های مختلف وزارت نیرو

جهت اطلاع:

یکی از مهمترین سوالاتی که برای افراد شرکت کننده در آزمون های استخدامی مطرح می شود این است که استخدامی آنها از چه نوعی است. تفاوت انواع استخدامی های پیمانی، رسمی، قراردادمعین، شرکتی، تعاونی و... شرح داده شده است. انواع استخدامی های اخیر که وزارت نیرو و یا سازمان سنجش برگزار کرده است شرح داده شده است.

استخدام رسمی:

انواع استخدام رسمی: الف)رسمی آزمایشی ب)رسمی قطعی

پیش از آنکه افراد بصورت استخدام رسمی قطعی درآیند باید مدتی بصورت رسمی آزمایشی کار کنند.

افرادی که در طی یا پایان دوره ی آزمایشی صالح برای ابقاء در خدمت مورد نظر تشخیص داده نشود بدون هیچگونه تعهد حکم برکناری انها از طرف وزارتخانه یا موسسه صادر و جریان به اطلاع سازمان امور اداری و استخدامی کشور می رسد.

افراد برکنار شده تا یکسال پس از برکناری حق شرکت در آزمون استخدام رسمی در همان شغل را نخواهند داشت.

استخدام پیمانی:

مستخدم پیمانی به کسی گفته می شودکه به موجب قرارداد به طور موقت برای مدت معین و کار مشخصی استخدام شود.

شرایط قرارداد پیمانی به جهت اینکه از نوع قرارداد های حقوق عمومی می باشد می تواند با اراده دولت تغییر یابد اما بر اساس مقررات جدید توافق طرفین (سازمان و مستخدم) بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

مدت قرارداد پیمانی یکسال می باشد اما در مورد پست های ثابت سازمان تخصصی و نیز پست های موضوع 2 ماده ی 7 قانون تعدیل نیروی انسانی (منظور مشاغل پشتیبانی (اداری و خدماتی))حداکثر تا 10 سال قابل تمدید است.

قراردادمعین:

این نوع استخدامی برای مدت معینی بصورت قراردادی بین کارفرما و مستخدم بسته می شود. در این نوع قرارداد که کارمعین هم نامیده می شود اغلب قراردادها یکساله بوده و پایان هر سال قرارداد در صورت رضایت کارفرما تمدید می شود. اما در این نوع قرارداد ارگان های دولتی طرف قرارداد بوده و نسبت به شرکتی ها از مزایا و خدمات بیشتری بهره مند هستند.

قراردادشرکتی:

در این نوع قرارداد یک شرکت خصوصی یا دولتی غیر وابسته فرد را با استخدام خود در می آورد. یعنی فرد بصورت مستقیم با شرکت های برق منطقه ای یا توزیع یا نیروگاه و... قرارداد ندارد و با شرکت واسط قرارداد دارد. در این قرارداد فرد مستخدم مستقیم با دولت قرارداد ندارد و نیروی شرکت بحساب می آید.

قرارداد تعاونی:

این نوع قرارداد خیلی کمتر دیده می شود . در این نوع قرارداد یک تعاونی از بازنشستگان یا کارکنان شرکت ها ایجاد می شود و افراد تحت عنوان این تعاونی ها استخدام شده و همان کارها را انجام می دهند.

آزمون های متمرکز کشوری اغلب از نوع استخدام پیمانی هستند. بعنوان مثال در ازمون های سال 93 و 94 وزارت نیرو که بصورت سراسری چه توسط وزارت نیرو و چه توسط سازمان سنجش آزمون برگزار شده باشد همه از نوع قرارداد پیمانی هستند. ولی آزمون هایی که توسط شرکت های توزیع یا نیروگاه ها و یا برق منطقه ای ها برگزار می شود و سراسری نباشد (که معمولا بصورت استانی برگزار می شود) اغلب به صورت شرکتی یا قرارداد معین هستند.

مرگ کارگر جوان بر اثر سقوط بالابر

روزگذشته(14تیرماه)سقوط بالابر در ساختمان در حال احداث درمحله جنت آباد مرکزی، بلوار بعثت،جان کارگر جوان را گرفت.

به گزارش15تیر پایگاه خبری 125، محمد فریادرس افسر آماده منطقه یک عملیات در این خصوص گفت: در یک ساختمان پنج طبقه در حال احداث ، یک کارگر با استفاده از دستگاه بالابر مشغول حمل بار بود که به یکباره بالابر دچار نقص فنی شده و این کارگربه همراه بالابراز طبقه دوم به طبقه منفی دو سقوط کرد.

وی با اشاره به مصدومیت شدید این کارگرجوان اضافه کرد: آتش نشانان به سرعت خود را به طبقه منفی دو رساندند و پس از قطع جریان برق و ایمن سازی محل حادثه، با استفاده از تجهیزات ویژه کارگر 25 ساله تبعه افغانستان که کاملاً بی هوش بود را به محل امن منتقل کرده و تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل دادند.

افسر آماده منطقه یک عملیات تصریح کرد: متأسفانه پس از انجام معاینات اولیه از سوی امدادگران اورژانس، مشخص شد کارگر جوان در همان لحظات اولیه جان خود را از دست داده بود.

معلمان در انگلیس امروز 5 ژوئیه مدارس رابه تعطیلی کشاندند

تعداد زیادی از معلمان در روز سه شنبه 5 ژوئیه در اعتراض به تهاجم گسترده حکومت سرمایه داران از رفتن به مدارس و سرکلاس های درس خوداری کردند. اتحادیه معلمان انگلیس NUT می نویسد: " از آن 25 درصد از اعضایی که رای به اعتصاب داده اند، 91.7 در صد شان از آکسیون های اعتراضی حمایت کره اند."

به دلیل اعتصاب روز سه شنبه 5 ژوئیه خیابان های لندن در این روز بسیار خلوت بود و همچنین تعداد بسیار زیادی از کارمندان و کارگران در این روز به دلیل نداشتن کمک برای نگهداری فرزندان شان قار به رفتن به سر کار نشدند.

اخباروگزارشات کارگری:دولت محافظه کار انگلیس با دفاع از سیاست های تعیین شده صندوق بین المللی پول و در هماهنگی با دولت های اروپایی تهاجم خود را به حقوق اولیه معلمان و طبقه کار گر انگلیس بطور گستر ده تر ادامه می دهد.

در راستای این سیاست از بودجه های آموزش و پرورش کاسته شده و می شود، ساعات کار فشرده تری را به معلمان تحمیل می کنند به گونه ای که معلمان با تعداد بیشتری از دانش آموزان در کلا س درس و با ساعات کمتری برای هر درس، تعداد کلاس های بیشتر و بیشتری را مجبور هستند که تدریس کنند و در حقیقت مقدار کاری که یک معلم در روز انجام می دهد را افزایش داده اند؛

سن باز نشستگی را بالاتر برده و میزان پرداخت بازنشستگی را بیشتر کرده و در حقیقت معلمان بیشتر برای بازنشستگی خود می پردازند و کمتر می گیرند.

تعداد معلمان موقت و نیمه وقت و حتی با قرارداد صفر (Zero contract) را هر سال دارند بیشتر می کنند.



تعداد زیادی از معلمان در روز سه شنبه 5 ژوئیه در اعتراض به تهاجم گسترده حکومت سرمایه داران از رفتن به مدارس و سرکلاس های درس خوداری کردند. اتحادیه معلمان انگلیس NUT می نویسد: " از آن 25 درصد از اعضایی که رای به اعتصاب داده اند، 91.7 در صد شان از آکسیون های اعتراضی حمایت کره اند."

به دلیل اعتصاب روز سه شنبه 5 ژوئیه خیابان های لندن در این روز بسیار خلوت بود و همچنین تعداد بسیار زیادی از کارمندان و کارگران در این روز به دلیل نداشتن کمک برای نگهداری فرزندان شان قار به رفتن به سر کار نشدند.

شرکت هزاران نفردرتظاهرات خیابانی علیه قانون کار دولت فرانسوا اولاند برای دوازدهمین بار!

بهره گیری دوباره نخست وزیراز قانون زور(3-49)برای تصویب این قانون در مجلس !

اخباروگزارشات کارگری:امروز5ژوئیه برای دوازدهمین بارهزاران نفر درتظاهرات خیابانی علیه قانون کار ضدکارگری دولت فرانسوا اولاند شرکت کردند.

به گزارش5ژوئیه سندیکای ث.ژ.ت،درپاریس علیرغم ممانعت پلیس از پیوستن معترضین به صف تظاهرکنندگان،45000نفر با حضورشان اعتراضاتشان رابنمایش گذاشتند.

همچنین درشهرستانها 15000نفردر مارسی، 10000نفر درتولوز،2000نفر درگرونبل ،1000نفردرکان و.....دست به تظاهرات خیابانی زدند.

کارکنان برج ایفل واستادیوم فرانس با اعتراضات امروزهمراه شدند.

مانوئل والس نخست وزیرفرانسه با نادیده گرفتن اعتراضات خیابانی،اعتصاب ها،تجمعات اعتراضی وشرکت هزاران نفردر رای گیری علیه این قانون کار،امروز برای باردیگراز قانون زور(3-49)برای بتصویب رساندن این قانون در مجلس فرانسه بهره گرفت.

استفاده مجدد والس از قانون بدون رای گیری برای تصویب این قانون درمجلس(3-49) نشانه ای ازشکست مفتضحانه دولت اولاند درروند جا اندازی این قانون می باشد.

بکارگیری روش زور نشان می دهد نه تنها اکثریت فرانسویان مخالف این قانون ضدکارگری هستند بلکه اکثریت مجلس هم به آن رای موافق نخواهند داد.

اعتراضات علیه این قانون ضدکارگری درتعطیلات تابستانی وبافشاربیشتروتهاجمی ترپس از تعطیلات ادامه پیدا خواهد کرد.

درهمین راستا،فردا6ژوئیه متینگی در سالن ورزشی ژاپی پاریس برگزارخواهد شد.

همچنین روزهشتم ژوئیه سندیکاهای فرانسه با برگزاری جلسه ای در رابطه با چگونگی ادامه اعتراضات تصمیم خواهند گرفت.

پانزدهم تیرماه1395