برگزاری سومین سالگرد خودسوزی اعتراضی حسن رضوی /گزارش تصویری

خبرگزاری هرانا – پیروان آئین یاری (اهل حق) مراسم سومین سالگرد خودسوزی اعتراضی حسن رضوی یکی از پیروان این آئین را در همدان برگزار و بر سر مزارش گرد آمدند. گزارش تصویری این مراسم را در ادامه ببینید.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز جمعه تاریخ ۲۱ خرداد ۹۵ مراسم سومین سالگرد خودسوزی اعتراضی حسن رضوی در روستای پل شکسته همدان با حضور جمعیت زیادی از پیروان آئین یاری از جمله فعالان مدنی یارسان بر سر مزارش برگزار شد. در این مراسم برنامه های متنوع شعر، موسیقی و سخنرانی اجرا گردید.

لازم به یادآوری است در سال ۱۳۹۲ درپی توهین به زندانیان یارسانی در زندان همدان دو نفر از پیروان این آئین به نام‌های «حسن رضوی» و «نیک‌مراد طاهری» به ترتیب در روزهای ۱۴ و ۱۵ خردادماه سال ۹۲ در اعتراض به این توهین در مقابل استانداری این شهر اقدام به خودسوزی کردند.

شایان ذکر است، پیروان این آئین پیش‌تر نیز با برگزاری مراسمی در شهر صحنه از توابع استان کرمانشاه با حمل پلاکاردهایی تا مزار «نیک‌مراد طاهری» خواستار به رسمیت شناختن آیین یاری در قانون اساسی و اصلاح قانون گزینش شدند.

همچنین مجمع مشورتی فعالان مدنی یارسان در سومین سالگرد خودسوزی اعتراضی تنی چند از پیروان آئین یارسان با ارسال دوباره نامه ۱۴ ماه پیش به رهبر ایران خواستار دخالت این نهاد و توقف تبعیض‌ها در مورد پیروان این آیین شده بود.