از در خواست هایی که در تلگرام ها وفیس بوک ها آمده است "فرزندانمان را به گروگان حکومت ندهیم ( سربازی اجباری را تحریم کنیم .)"



سربازان فرزندان مردم هستند. فرزندان مردم عادی ، فرزندان ستم دیده گان ، هستند.سربازان کشته می شوند وهیچ کس مسوولیت نمی پذیرد.سربازان زیر بار خشونت بالا دستی ها فریاد بر می اورند . یادداشت هایشان بیرون می اید یکی از انها می نویسد:که چقدر آنها را آزار داده اند . او گله دارد که فقط خشونت دیده است در دوران تلخ اموزشی در پادگان 05 کرمان . جایی نوشته اند که این جوانان لیسا نسیه هستند. ودر خاطرات این جوان می خوانیم که بیهوده انها را 48 ساعت علاف کرده اند وبیهوره انها را نگه داری کرده اند. تا زمانی که باید اعزام می شدند. عیار دیگری از من پرسیده است چرا هر سه اتو بوس باید در دره فرو بغلطتند؟ وپرسش های شک بر انگیز دیگری که دوستان مطرح کرده اند. آیا باز هم فرزندان خود را باید به مفت در اختیار این حکومت غیر مسوول قرار دهیم تا انها را نابود کند؟ سیستمی که آفریده اند تلخ است وزننده . بدون پاسخ گویی به مردمان آ یا باز هم فرزندانمان را به این سربازی اجناری باید بفرستیم در زیر دست افرادی نا کارامد به لحاظ انسانی ؟
شاید یکی از پاسخ ها به این بی مسوولیتی مقاومت مدنی باشد از جوانان خود محافظت کنیم وانها را به این سیستم غیر مسوول ضد بشر تحویل ندهیم . نگذاریم پسرانمان همچون دخترانمان به این اجباری بیهوده بروند .انها را حفظ کنیم. بگذاریم تا مجبور شوند ارتش را با نیوی حرفه ای که باید به انها مزد بدهند اداره کنند. فرزندان خود را به دست خود به این ها نسپاریم. همچون ضحاک مار بدوش مغز سر فرزندان مار را می خورند.

خوشبختانه مردم خود اقدام به بزرگداشت فرزندان خود کرده وبرای انها بزرگداشت گرفته اند که در برخی از شهر ها مثل اصفهان کار به زدوخورد با نیروهای حکومتی کشیده شده است.

در سی وسه پل مردی دستگیر شده وخانمی از پل به پایین پرتاب شده که پایش شکسته است. دوربین دختر خانمی ضبط شده استکه چرا فیلمبرداری می کرده است. وهنوز ماجرا ادامه دارد. در کرج میدان اسبی هم بزرگداشت خوبی برگزار شد ودر پارک اب واتش در تهران .منتظر خبر های دیگر هستیم .مقاومت های مدنی به اشکال مختلف خودش را نشان میدهد.

برخی از گزارش های رسیده : رود در پی فراخوان که داده شده بود برای سربازان جانباخته در شهر ها مخلتف درگیری ها شدید در 33 پل اصفهان رخ داده که 1 تن بازداشت شده که مرد بوده و همچنین در درگیری های بین نرفته مردم و نیروهای امنیتی انتظامی یک تن از 33 پل افتاده پایین و پاش شکسته که زن بوده. وهمچنين گوشی یک دختر که داشته فیلم میگرفته ظبط شده و مورد ضرب شتم قرار گرفته و خوده دختر آزاد شده. و مامورین انتظامی با اسپری فلفل به مردم پاشیدند که باعث تنگ نفس مردم شده از جمله یک کودک 3 ساله...
2-در کرج در میدان اسبی در عظیمیه هم جمعیت انبوهی گرد امد ند و یاد سربازان کشته شده را گرامی داشتند.
آنجا هم در آخر مراسم نیروهای حکومتی ، وقتی خلوت شده بود ف به برخی از حاضرین حمله کردند . این یکی از تاکتیک های حکومت برای ایجاد رعب ووحشت وجلوگیری از ادامه تجمعات اعتراضی است.