ایوب اسدی، زندانی سیاسی تبعیدی در چهارمین روز اعتصاب غذا

خبرگزاری هرانا – ایوب اسدی زندانی سیاسی بیمار و تبعیدی به زندان کاشمر در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی، عدم اعطای مرخصی استعلاجی و محکوم شدن به ۲۰ سال حبس «ناعادلانه» در چهارمین روز اعتصاب غذا به‌سر می‌برد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ایوب اسدی زندانی سیاسی تبعیدی به زندان کاشمر که از بیماری‌های آسم، دیسک کمر و ناراحتی روده رنج می‌برد در اعتراض به عدم رسیدگی به بیماری هایش، عدم اعطای مرخصی و ۲۰ سال حکم حبس «ناعادلانه اش» از چهار روز پیش دست به اعتصاب غذا زده است.

یک منبع نزدیک به خانواده اسدی در گفتگو با هرانا با اعلام این خبر گفت: “پیش از این دادستان کاشمر به خانواده اسدی گفته بود با تهیه سند ایوب را به مرخصی می‌فرستد اما پس از تهیه سند و تودیع آن دیگر این خانواده را حتی داخل دادستانی نیز راه ندادند.”

این منبع مطلع در مورد اتهامات آقای اسدی و اعتراض به حکم «ناعادلانه» خاطرنشان کرد: “ایوب شخصی است که به هیچ حزب و گروهی وابسته نبود. با ماشین شخصی اش مسافرکشی می‌کرد. پنج سال پیش چند نفر با پیشنهاد پول زیادی از وی می‌خواهند که آن‌ها را به مکانی ببرد که همگی دستگیر می‌شوند و او نیز به همراه آن‌ها محاکمه شده و به ۲۰ سال حبس محکوم شد.”

منبع نزدیک به خانواده اسدی در پایان تاکید کرد: “تاکنون به وضعیت بیماری‌های ایوب اصلا رسیدگی نشده است. با این‌که تمامی متهمان ردیف اول این پرونده به مرخصی رفته‌اند، به وی مرخصی داده نشده. هم اکنون نیز باوجود بیماری‌ها و بعد از گذشت چهار روز از اعتصاب غذا هنوز مسئولین هیچ اقدامی نکرده‌اند.”

هرانا پیش‌تر گزارش کرده بود، ایوب اسدی طی بیش از دو سال گذشته به دلیل طولانی بودن مسافت از ملاقات خانواده محروم بوده و درخواست‌های مکرر وی و خانواده اش جهت انتقال به استان کردستان بی‌نتیجه مانده است.

ایوب اسدی که هم‌اینک پنجمین سال حبس خود را در زندان کاشمر می‌گذراند، سال ۱۳۹۰ توسط نیروهای سپاه در یکی از روستاهای سنندج بازداشت شد. اتهام وی محاربه از طریق ارتباط و همکاری با احزاب مخالف کرد عنوان شد.

این شهروند اهل کامیاران پس از گذشت یک سال از بازداشت، در مردادماه ۱۳۹۱ توسط شعبه‌ی یک دادگاه انقلاب سنندج محاکمه و به تحمل بیست سال حبس تعزیری و تبعید به زندان کاشمر محکوم شد.

این زندانی مدتی را در زندان سنندج سپری کرد و سپس به زندان کاشمر تبعید شد.