اخباروگزارشات کارگری3تیر1395

اخباروگزارشات کارگری3تیر1395
صدای اعتراضمان را نسبت به شلاق زدن17 کارگرمعترض معدن طلای‌ آق‌دره رساتر کنیم
- تجمعات اعتراضی کارگران آزادراه تهران به شمال نسبت به عدم پرداخت 4ماه حقوق وماه ها مطالباتشان!
اخراج12کارگرمعترض توسط کارفرمای شرکت پیمانکاری ارسا ساختمان به بهانه اغتشاش!
- راهپیمایی وتجمع کارگران معدن هشونی مقابل فرمانداری کوهبنان در دومین روز اعتصاب!
- احضار رسول بداقی عضو کانون صنفی معلمان به دادگاه
- درآستانه دومین سالگرداعتصاب کارگران معدن سنگ آهن بافق:
* قراردادتعدادی از کارگران 6ماهه شد!
*تعطیلی مجمتع معدنی صنعتی آهن‌وفولاد بافق وبیکاری300کارگر!
*خواسته های کارگران اعتصابی معدن سنگ آهن بافق:
اعتراض به کیفیت نامناسب مواد غذایی سلف!
- اعتراض خانواده دومین کارگرجان باخته حادثه شهران نسبت به پیدانشدن جسد وی!
*درس های اعتصاب کارگران معادن بافق

-30کارگرشرکت فراورده‌های تزریقی و دارویی اخراج شدند!

- کارخانه فتاح میاندوآب تعطیل وکارگرانش بیکارشدند!

- زنان هم به کارگران میدانی پیوستند!

- اعتراض دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گ
- علیرغم تهدیدهای دولت اولاند،دهمین تظاهرات خیابانی مخالفین قانون کار برگزارشد!

تجمعات اعتراضی کارگران آزادراه تهران به شمال نسبت به عدم پرداخت 4ماه حقوق وماه ها مطالباتشان!

اخراج12کارگرمعترض توسط کارفرمای شرکت پیمانکاری ارسا ساختمان به بهانه اغتشاش!

حدود ۳۰۰ کارگر شرکت پیمانکاری «ارسا ساختمان» در ۴ ماه گذشته حقوقی دریافت نکرده‌اند.

بی‌توجهی مدیران شرکت ارسا ساختمان به مطالبات کارگران باعث شده تا حدود ۷۰ نفر از کارگران این پروژه، تقریبا دو هفته پیش برای چندمین بار تجمع اعتراضی را در حاشیه جاده (یک کیلومتر باقی مانده به سنگان) مقابل دفتر شرکت انجام دهند که در نتیجه این تجمع؛ کارفرما ۱۲ تن از کارگران را به بهانه ایجاد اغتشاش اخراج کرد.

به گزارش3تیرایلنا،کارگران آزادراه تهران به شمال گفتند؛ شرکت «ارسا ساختمان» که پیمانکار و سازنده آزادراه تهران به شمال است از ۴ ماه پیش معوقات مزدی بیش از ۳۰۰کارگر خود را پرداخت نکرده است.

به گفته این کارگران علارغم به تاخیر افتادن ۴ ماه دستمزد؛ پرداخت ۱۰ ماه حق اضافه کاری کارگران به همراه سنوات سال ۹۴ کارگران به تاخیر افتاده است. در زمینه بیمه تامین اجتماعی هم کارگران دچار مشکل هستند.

بر اساس گزارش کارگران این پروژه عمرانی، بی‌توجهی مدیران شرکت ارسا ساختمان به مطالبات کارگران باعث شده تا حدود ۷۰ نفر از کارگران این پروژه، تقریبا دو هفته پیش برای چندمین بار تجمع اعتراضی را در حاشیه جاده (یک کیلومتر باقی مانده به سنگان) مقابل دفتر شرکت انجام دهند که در نتیجه این تجمع؛ کارفرما ۱۲ تن از کارگران را به بهانه ایجاد اغتشاش اخراج کرد.

به گفته آنان، وزیر راه ساختمان و شهرسازی طی روزهای گذشته حین بازدید از روند اجرای پروژه آزادراه تهران شمال در جریان مشکلات کارگران ومعوقات مزدی آنان قرار گرفته است.

به گفته کارگران، دلیل مشکل به وجود آمده این است که مسئولان شرکت پیمانکاری ارسا ساختمان به بهانه پرداخت نشدن صورت وضعیت‌های مالی؛ امکان به موقع پرداخت حقوق کارگران را ندارند. این درحالیست که مسئولان اداره راهسازی مدعی پرداخت مطالبات همه پیمانکاران سازنده این محور هستند.

کارگران شاغل در محور آزادراه تهران شمال در بخش پایانی سخنان خود گفتند شرکت ارسا ساختمان بجز ۳۰۰ کاری که به صورت مستقیم در اختیار دارد با چندین شرکت پیمانکاری جز با حدود ۱۰۰ کارگر طرف قرارداد است که چندین ماه مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند.

راهپیمایی وتجمع کارگران معدن هشونی مقابل فرمانداری کوهبنان در دومین روز اعتصاب!

اعتراض کارگران صبح امروزو دیروز(2و3تیرماه) همزمان با طلوع آفتاب در مقابل معدن و در مسیر جاده کوهبنان به شهرستان زرند شروع شد و کارگران بعد از تجمع و عدم رسیدگی به مطالباتشان شکل اعتراضی خود را تعویض کردند و برای یافتن مسئولی که جواب گوی آنها باشد خود را به مرکز شهرستان رساندند و با پیاده روی مسیر بازار امام تا فرمانداری شهرستان کوهبنان چند ساعتی منتظر پاسخگویی مسئولان ماندند .

به گزارش 3تیر عارف کوهبنان،عدم پرداخت حقوق و معوقات حقوقی و عیدی کارگران معادن زغالسنگ شهرستان کوهبنان یکبار دیگر خبر ساز شد و اینبار صدای اعتراض معدنکاران معدن ز غالسنگ هشونی را نیز در آورد .

اعتراض کارگران صبح امروزو دیروز همزمان با طلوع آفتاب در مقابل معدن و در مسیر جاده کوهبنان به شهرستان زرند شروع شد و کارگران بعد از تجمع و عدم رسیدگی به مطالباتشان شکل اعتراضی خود را تعویض کردند و برای یافتن مسئولی که جواب گوی آنها باشد خود را به مرکز شهرستان رساندند و با پیاده روی مسیر بازار امام تا فرمانداری شهرستان کوهبنان چند ساعتی منتظر پاسخگویی مسئولان ماندند .

اعتراض و اعتصاب این زحمتکشان معادن زغالسنگ اینار شکل و رنگ دیگری گرفته بود و حتی آنها با پارچه نوشته هایی خواهان پرداخت حقوق و معوقات خودبودند.

گر چه مسئولین شهرستان خواهان برگشت کارگران به معدن بودند و اعلام کردند که پیگیر حل مشکلات آنها خواهند بود ولی این اعتراض به همینجا ختم نشد و معتصبین به صورت نمادین با پلاکاردی که نشان از علت اعتراض داشت مسیر چهار راه امام تا دفتر امام جمعه کوهبنان را نیز پیاده روی کردند.

درهمین رابطه:

تجمعات کارگران معدن زغال سنگ کوهبنان دراعتراض به عدم پرداخت به موقع حقوق!

در پی اعتراض کارگران زغال سنگ در کوهبنان نسبت به عدم پرداخت حقوق ومزایا این بار اعتراضات بصورت تجمع کارگری به داخل شهر کوهبنان رسید و کارگران به محل فرمانداری و دفتر امام جمعه رفتند.



به گزارش2تیر صدای زرند ، در روزهای اخیر به دلیل عدم پرداخت به موقع حقوق کارگران صنعت زغال سنگ در استان کرمان اعتراضات و تجمعات کارگری متعددی توسط این کارگران صورت پذیرفته است.

در پی اعتراض کارگران زغال سنگ در کوهبنان نسبت به عدم پرداخت حقوق ومزایا این بار اعتراضات بصورت تجمع کارگری به داخل شهر کوهبنان رسید و کارگران به محل فرمانداری و دفتر امام جمعه رفتند.



احضار رسول بداقی عضو کانون صنفی معلمان به دادگاه

رسول بداقی بالاخره بطورکتبی به شعبه ی 1033 دادگاه کیفری قدوسی واقع درونک احضارشد،ایشان که در اردیبهشت 95به قصددیداربامحمودبهشتی راهی بیمارستان هزارتخت خوابی شده بود،توسط هفت هشت نفر لباس شخصی ازجمله دوتن ازحراست بیمارستان به شدت موردضرب وشتم قرار گرفته و سپس مجرم شناخته شد،وپس از72 ساعت بازداشت درکلانتری 148 واوین به قید کفالت آزادشده بود ایشان برای قرائت کیفرخواست بایستی روز شنبه دوم مرداد 95 در شعبه ی 1033 حاضر شود،پیشتر بداقی بارها بطور تلفنی احضارشده بود اما به دلیل غیرقانونی بودن احضار تلفنی ازرفتن به دادگاه خودداری کرده بود.

رسول بداقی اردیبهشت ماه امسال پس از هفت سال حبس ،بدون حتی یک روز مرخصی از زندان اوین ازاد شد.

منبع:سایت اتحادیه آزاد کارگران ایران

درآستانه دومین سالگرداعتصاب کارگران معدن سنگ آهن بافق:

* قراردادتعدادی از کارگران 6ماهه شد!

اخیرا یکی از پیمانکاران بزرگ سنگ آهن مرکزی بافق اقدام به عقد قرارداد ۶ ماهه یعنی تا شهریور ۹۵ کرده است قراردادی که بین کارگران این شرکت رعب و وحشت ایجاد کرده است.

به گزارش3تیر بافق خبر،این شرکت از زمانی که خاک آهن را به قیمت بالا می خریدند در این شرکت حضور داشته و بیشترین استخراج را رکورد زده است.

اما اینکه در سال ۹۵ این شرکت قراردادی اینچنینی منعقد کند سوالاتی در اذهان کارگران ایجاد کرده است که آیا قرار است این شرکت از بافق یا از مجموعه سنگ آهن رخت بربندد و برود ؟

آیا این شرکت در زمانی که سنگ آهن گران را استخراج می کرد و درآمدهای خوبی نصیبش میشد رسم رفاقت را به جا نمی آورد و این مجموعه معدنی را در اوج بحران رها می کند؟

آیا دیگر سنگ پر عیار مناسبی برای استخراج وجود ندارد؟

آیا قرار است تا شهریور ماه اتفاق خاصی برای این معدن بزرگ سنگ آهن بیافتد؟

نا گفته نماند این شرکت پیمانکار که دفتر اصلی شرکتش در یزد میباشد از یک سال پیش اقداماتی از قبیل جمع آوری استخراج سه چاهون جابجایی نیروهای تحت امر در دیگر قسمتهای سنگ آهن انجام داده است.

و سوالات دیگری امنیت شغلی کارگران این مجموعه را تهدید می کند.



*تعطیلی مجمتع معدنی صنعتی آهن‌وفولاد بافق وبیکاری300کارگر!

مدیرعامل مجتمع معدنی صنعتی آهن و فولاد بافق با اعلام اینکه مشکلات باعث شده تا کارخانه نورد و میلگرد این واحد تولیدی تعطیل و بیش از 300 نفر بیکار شوند، گفت: قرار بود با تأمین پروژه‌ها کارخانه گندله سازی با ظرفیت 5 میلیون تن، کارخانه آهن اسفنجی با ظرفیت 1 میلیون تن و کارخانه ذوب و ریخته گری با ظرفیت 1 میلیون تن ظرف 40 ماه آینده به بهره برداری برسد و اشتغال بیش از هزار نفری ایجاد شود اما متأسفانه تمام این پروژه ها تعطیل شده است.

به گزارش3تیرتسنیم،مدیرعامل مجتمع معدنی صنعتی آهن و فولاد بافق از تعطیلی این واحد تولیدی خبر داد و گفت: شرکت گاز برای تأمین سوخت مورد نیاز این واحد ۱۳ میلیارد تومان برای دو کیلومتر لوله کشی تقاضا کرده که این امر خلاف قانون است.

محسن ابویی با اشاره به مشکلات نقدینگی مجتمع معدنی صنعتی آهن و فولاد بافق، اظهار داشت: 2 پروژه از این واحد تولیدی در اسفندماه سال گذشته با حضور رئیس جمهور افتتاح شد اما در آن مقطع مجبور بودیم به جای گاز از سوخت مازوت استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه کوره های این واحد دیگر نمی توانند با سوخت مازوت فعالیت کنند، افزود: نامه نگاری‌های مختلفی با شرکت گاز برای تأمین سوخت مورد نیاز این واحد انجام دادیم که متأسفانه شرکت گاز اول رقم 23 میلیارد تومانی را برای دو کیلومتر لوله کشی تقاضا کرد اما بعد از اعتراض ما این رقم 13 میلیارد شد که همین رقم هم غیر قانونی است.

مدیرعامل مجتمع معدنی صنعتی آهن و فولاد بافق اضافه کرد: براساس برنامه توسعه شرکت گاز باید تا پشت درب کارخانه لوله کشی گاز را انجام دهد اما شرکت گاز اصلاً تمایلی به اجرای این قانون ندارد.

ابویی با اشاره به اینکه بانک ملت هم قرار بود تأمین مالی پروژه های این واحد تولیدی را تا 290 میلیون یورو انجام دهد، تصریح کرد: بانک امروز و فردا می‌کند و هنوز تأمین مالی این پروژه ها را انجام نداده است.

وی با اعلام اینکه مشکلات باعث شده تا کارخانه نورد و میلگرد این واحد تولیدی تعطیل و بیش از 300 نفر بیکار شوند، گفت: قرار بود با تأمین پروژه‌ها کارخانه گندله سازی با ظرفیت 5 میلیون تن، کارخانه آهن اسفنجی با ظرفیت 1 میلیون تن و کارخانه ذوب و ریخته گری با ظرفیت 1 میلیون تن ظرف 40 ماه آینده به بهره برداری برسد و اشتغال بیش از هزار نفری ایجاد شود اما متأسفانه تمام این پروژه ها تعطیل شده است.

درهمین رابطه:

*خواسته های کارگران اعتصابی معدن سنگ آهن بافق:

اخباروگزارشات کارگری:کارگران اعتصابی معدن سنگ آهن بافق به واگذاری 5/28درصد از سهام معدن در فرابورس معترض بودند و اصرار داشتند فرآیند خصوصی سازی متوقف شود. آنان معتقد بودند خصوصی سازی به پایین آمدن امنیت شغلی ، کاهش دستمزد‌ها وبدترشدن وضعیتت ایمنی کارمنجر خواهد شد زیرا کارفرمای بخش خصوصی به دنبال افزایش تولید با هزینه کمتر و سود بیشتر است.

اعتراض به قراردادهای موقت،اجرای قانون مشاغل سخت و زیان آور، تضمین راه اندازی و تامین بودجه کارخانه‌های جوار معدنی نظیر کارخانه‌های فرآوری سنگ آهن و فولاد سازی، واگذاری ۱۵ درصد از سهام معدن به مردم بافق، گاز کشی این شهرستان و دو بانده شدن جاده بافق - یزد از دیگر مطالبات کارگران بود.

آزادی کارگران بازداشتی ومختومه شدن پرونده شان خواست دیگرکارگران دردوردوم اعتصاب بود.

درآستانه دومین سالگرد اعتصاب 5هزار کارگرمعدن سنگ آهن بافق:

1-5/28درصد از سهام معدن سنگ آهن بافق واگذارشد.

2-پرونده کارگران بازداشتی کماکان نه تنها مختومه نشده است بلکه برایشان حکم شلاق وزندان تعلیقی صادرشد.

3- خبرها حاکی از پایین تر آمدن امنیت شغلی کارگران است.

4-خبری از اجرای قانون مشاغل سخت و زیان آورنیست.

5- راه اندازی و تامین بودجه کارخانه‌های جوار معدنی نظیر کارخانه‌های فرآوری سنگ آهن و فولاد سازی هم به موانع روبروشده است.

یادآوری:

*درس های اعتصاب کارگران معادن بافق


30کارگرشرکت فراورده‌های تزریقی و دارویی اخراج شدند!

شرکت فراورده‌های تزریقی و دارویی در حدود 30 نفر از کارگران خود را پس از اتمام قراردادهایشان در پایان خرداد ماه اخراج کرد.

به گزارش3تیرایلنا،یکی از کارگران شرکت فراورده‌های تزریقی و دارویی با اعلام این خبر گفت: 30 نفر از کارگران این شرکت که 2 نفر از آنها استخدامی و الباقی دارای قراردادهای 3 ماهه بودند؛ پس از اتمام قراردادهاشان در پایان خرداد از شرکت اخراج شدند.

شرکت فراورده‌های تزریقی و دارویی از مهر سال 93 تا اواخر سال 93، در حدود 90 نفر ازکارگران قراردادی خود را به دلیل فرسودگی ماشین آلات و پایین آمدن سقف تولید اخراج کرده بود.

کارگران اخراجی این شرکت در همان زمان گفته بودند که اخراج آنها بر اثر فشارهای وزیر بهداشت به دلیل فرسودگی ماشین آلات بوده است اما اخراج 30 کارگر این شرکت در پایان خرداد سال جاری در حالی است که این شرکت تولید فراورده‌های تزریقی از سال گذشته کلیه ماشین آلات تولیدی خود را تعویض کرده است.

گفتنی است اخراج کارگران این کارخانه در حالی از سال 93 تاکنون ادامه یافته که مدیرعامل این شرکت هر سال به عنوان کارآفرین نمونه از سوی دولت انتخاب می‌شود.

کارخانه فتاح میاندوآب تعطیل وکارگرانش بیکارشدند!

مدیرعامل فتاح میاندوآب با اشاره به تعطیلی کارخانه افزود،بیش از 24 نفر به صورت مستقیم و چندین نفر به صورت غیرمستقیم در این شرکت فعالیت داشتند.شرایط به وجود آمده سبب شده تا نیروها را در یکی دو سال گذشته به 12 و سپس به هفت نفر تعدیل کنیم ولی امسال دیگر کاملا به حالت تعطیلی درآمده و کارگران باقی مانده را به اداره کار برای دریافت بیمه بیکاری معرفی کرده ایم.

به گزارش زرین خبر،شرکت فتاح میاندوآب، نخستین و تنها تولید کننده پمپ چغندرقند کارخانه های قند کشور و یکی از شرکت هایی است که در ایران منحصر به فرد بوده که به گفته مدیرعامل این شرکت در بازدید فرماندار و جمعی از مسئولان از شهرک صنعتی این شهرستان، رکود و وضعیت حاکم بر صنایع در سال گذشته کم و بیش گریبان آنها را نیز گرفته بود.

اما متاسفانه در تماسی که با مدیرعامل این شرکت داشتیم، مطلع شدیم که موج تعطیلی کارخانجات گریبان نخستین و تنها تولید کننده پمپ کارخانه های چغندرقند در ایران را هم گرفته و سبب شد تا این کارخانه که در سال گذشته به صورت نیمه تعطیل در آمده بود، امسال به طور کلی و رسماً تعطیل شود.

فتاح خیری با اشاره به اینکه این شرکت به حالت تعطیل درآمده است، گفت:این شرکت از سال 68 با عنوان شرکت مدلسازی و ریخته گری قطعات کارخانه های صنعتی شروع به فعالیت کرد.

وی افزود: علی رغم وجود مشکلات در سال گذشته، با کمتر از توان واقعی خود فعالیت می کردیم ولی امسال به طور رسمی تعطیل شدیم و توان مالی ادامه فعالیت را نداشتیم.

مدیرعامل شرکت فتاح با اشاره به اینکه بیش از 24 نفر به صورت مستقیم و چندین نفر به صورت غیرمستقیم در این شرکت فعالیت داشتند، اظهار کرد: شرایط به وجود آمده سبب شده تا نیروها را در یکی دو سال گذشته به 12 و سپس به هفت نفر تعدیل کنیم ولی امسال دیگر کاملا به حالت تعطیلی درآمده و کارگران باقی مانده را به اداره کار برای دریافت بیمه بیکاری معرفی کرده ایم.

گفتنی است پمپ چغندر قند کارخانه های قند، یکی از قطعاتی است که توسط این شرکت ساخته می شد و به گفته مسئولان این شرکت برند تولید ملی آن مربوط به آنها بوده که در سال 90 تصمیم به تولید این قطعه صنعتی گرفته اند.

زنان هم به کارگران میدانی پیوستند!

پیش از این، هر گاه سخن از کارگر به میان می آمد، اولین تصویری که در ذهن تجسم می شد، تصویر مردانی بود که در میدان اصلی شهر نورآباد به ردیف ایستاده یا نشسته بودند تا شاید صاحب کاری از راه برسد و آنها را با خود ببرد و دست به کار کند، بلکه نانی درآورند و شرمنده خانواده نشوند.

تصویر دیگری که به ذهن مجسم می شد، اتوبوس هایی بود که هر شب به مقصد تهران راه می افتادند و عمده مسافر آنها هم بیکاران شهر بودند.

اما این روزها، تصویر دردناک تری از کارگر و بیکار در ذهن نقش می بندد:تجمع زنان در قسمتی از میدان شهر برای پیدا کردن کار.

دیگر علاوه بر برادران و پدران و شوهران، باید شاهد مادرانی باشیم که به دنبال کار می گردند.



میدانی که حتی نمی تواند نوید بخش کار مطمئنی برای مردان باشد اینک به محل تجمع زنان کار تبدیل شده است ، به امید اینکه با انجام دادن آن ، لقمه نانی را برای خود و فرزندانشان دست و پا کنند .

و سوزناک تر اینکه بیشتر این زنان برای کار در مزارع و گاهأ کار در منازل راهی شهرستان های مجاور می شوند.



بخشی ازیک گزارش دلفان امروزبتاریخ3تیر

اعتراض دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان به کیفیت نامناسب مواد غذایی سلف!

دانشجویان خوابگاه بوستان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در اعتراض به کیفیت بسیار پایین مواد غذایی این مواد را از پنجره های خوابگاه به حیاط پرتاب کردند.

به گزارش پیک دانشجو،دانشجویان خوابگاه بوستان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در اعتراض به کیفیت بسیار پایین مواد غذایی این مواد را از پنجره های خوابگاه به حیاط پرتاب کردند و نکته جالب این اعتراض دانشجویی این بود که نگهبانان دانشگاه، چندین نفر از دانشجویان معترض را شناسایی کردند و آن ها را مجبور به جمع آوری مواد غذایی پرتاب شده در حیاط دانشکده کردند!

یکی از دانشجویان این خوابگاه گفت: چند وقت پیش هم این اتفاق و اعتراض دانشجویی به علت ارائه غذای سالاد الویه فاسد در همین خوابگاه بوجود آمد.

وی در ادامه گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان مبلغ بالایی را به پیمانکاران بدهکار هستند و وقتی از مدیر دانشجویی درخواست می شود که کیفیت غذایی را بالا ببرید در جواب می گویند ما به علت بدهکاری بالا به پیمانکار نمی توانیم درخواست غذای با کیفیت بکنیم.

اعتراض خانواده دومین کارگرجان باخته حادثه شهران نسبت به پیدانشدن جسد وی!

ایسنا طی گزارشی بتاریخ3تیر از اعتراض خانواده دومین کارگرجان باخته حادثه شهران مبنی برپیدا نشدن جسد وی،خبرداد.

براساس این گزارش،اقبال شاکری در خصوص آخرین وضعیت یافتن جسد کارگر محبوس شده در تونل مترو در پی حادثه شهران، گفت: متاسفانه در برخی از رسانه‌های مجازی عنوان شده که با پر کردن گودال حادثه شهران جسد کارگر دوم در این گودال دفن شده است. که باید بگویم این خبر صحت ندارد.

وی با بیان اینکه آتش نشانان و کارگران مترو همچنان به دنبال یافتن جسد این راننده بیل مکانیکی هستند گفت: پر کردن چاله شهران هیچ ربطی به کارگر ندارد چرا که این فرد در داخل محبوس شده و بر اساس اعلام مدیرعامل مترو در حال حاضر امدادگران در نزدیکی پیکر این فرد رسیده‌اند.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه متاسفانه آب و خاک به درون تونل نفوذ کرده است گفت: باید این خاکبرداری انجام شود تا به پیکر این فرد برسیم.

علیرغم تهدیدهای دولت اولاند،دهمین تظاهرات خیابانی مخالفین قانون کار برگزارشد!

علیرغم تهدیدهای دولت فرانسوا اولاند هزاران کارگر،متقاضی کار،بازنشسته وجوان به فراخوان 7سندیکا پاسخ مثبت دادند و درتظاهرات امروز23ژوئن برای باز پس گیری قانون کار ضدکارگری درسراسر فرانسه شرکت کردند.

اخباروگزارشات کارگری:به گزارش سندیکای ث.ژ.ت،امروز فقط درشهر پاریس هزاران نفر در تظاهرات خیابانی شرکت کردند وفریاد stopراعلیه قانون کار پیشنهادی دولتی که خودرا به کری زده است، سردادند.

درسراسر فرانسه صندوق های رای گیری مردمی برپا شده است ورای گیری وسیع درابراز مخالفت با این قانون کار ضد کارگری جریان دارد.

28ژوئن برای باردیگر اعتراضات علیه قانون کار پیشنهادی دولت بنمایش گذاشته خواهد شد.