جایزه یادبود هولوکاست برای دفاع از حقوق بشر به شاهزاده رضا پهلوی تعلق گرفت

در چهارمین دوره مراسم سالانه ارزشهای جهانی جامعه یهود که پنج‌شنبه شب پنجم می 2016 به مناسبت روز یادبود قربانیان هولوکاست، در شهر نیویورک برگزار شد، شاهزاده رضا پهلوی جایزه «یادبود هولوکاست برای دفاع از حقوق بشر» را به خود اختصاص داد. این جایزه برای تلاش‌های این رهبر سیاسی در سال‌های گذشته در راستای ایجاد گفتمان سیاسی مبارزه مدنی مبری از خشونت و دوستی با ملل جهان به وی اهدا شد.

مراسم سالانه ارزش‌های جهانی جامعه یهودی، یکی از مهمترین گردهمایی‌های بین المللی در آمریکاست که شرکت‌کنندگان در آن از عالی‌ترین مقامات سیاسی در آمریکا، مهمانی از رهبران و مقامات دیگر کشور‌های جهان و چهره‌های مشهور دنیای هنر، سینما و موسیقی را تشکیل می‌دهند.

این مراسم با هدف نهادینه کردن احترام و دوستی ملت‌های جهان و پرهیز از بروز خشونت در عرصه بین المللی برای دفاع از سیاست‌های صلح جویانه و مقابله با نسل‌کشی برپا می شود و علاوه بر تبادل اندیشه در راستای ترویج صلح، به برخی از چهره‌های مهم جهانی جایزه‌ای با عنوان لوح یادبود هولوکاست (جایزه بین‌المللی ارزش‌های یهودی) اهدا می‌‌کند. 

شاهزاده رضا پهلوی در این مراسم و طی سخنان کوتاهی که همزمان با دریافت جایزه یادبود هولوکاست برای حاضران ایراد کرد به ابعااد صلح دوستی در تاریخ و منش ایرانیان از کوروش بزرگ تا امروز اشاره داشت و دغدغه خود را احیای آزادی عقیده و بیان در ایران و جهان عنوان کرد.




شاهزاده رضا پهلوی که ریاست شورای ملی ایران برای انتخابات آزاد را به عهده دارد. از دو سال پیش اقدام به تاسیس یک رسانه دیداری با عنوان «افق ایران» کرد که هدف آن بیان صدای مردم ایران و تلاش برای ترویج آزادی بیان و مبارزه مدنی بدور از خشونت بوده‌است.

برگزارکنندگان مراسم ارزش‌های جهانی جامعه یهود، که یکی از مهمترین نهادهای بین‌المللی برای پیشبرد اهداف بشر دوستانه و جلوگیری از نسل‌کشی است، کوشش‌های این رهبر سیاسی ایرانی‌تبار را شایسته تقدیر دانسته است.